رفتن به مطلب

نکات کلیدی در مورد سئو و بهینه سازی وردپرس


پست های پیشنهاد شده

کلمه SEO و تجربه متخصصان و و توسعه دهندگان وب ثابت کرده است که هر اقدامی که در روند افزایش رتبه سایت شما تاثیر مثبت داشته باشد، میتواند یک تکنیک از تکنیک های سئو محسوب شود. بنابراین این علم بسیار وابسته به تجربه است. در ادامه به شما نکات ریز و جزیی را معرفی خواهیم کرد که میتواند تاثیر مثبتی در روند بهبود سئو و بهینه سازی سایت شما داشته باشد.
همچنین ناگفته نماند که بسیاری از تکنیک های  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  و بهینه سازی تاثیر مستقیم بر سئو ندارد، اما میتواند بطور غیر مستقیم به بهبود سئو و بهینه سازی سایت کمک کند.

از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید
کلمات کلیدی یا Latent Semantic Indexing که به اختصار LSI نامیده می شود به کلماتی اشاره دارد که معنای مرتبط با کلید واژه اصلی دارد.
بیشتر افراد از این روش بدون اینکه خودشان آگاه باشند استفاده می کنند. در واقع می توان گفت که کلمات کلیدی LSI معنا و مفهموم محتوا را مشخص می کنند.
برای اینکه با مفهموم کلمات LSI بهتر آشنا شوید، کلمه‌ای را در گوگل جستجو کنید و سپس به قسمت پایین صفحه مراجعه کنید. نتایج موجود در این قسمت همان کلمات LSI هستند.

بررسی جستجوهای داخلی سایت
یکی از روش های ناب برای پیدا کردن کلید واژه های جدید، بررسی جستجوهای داخلی سایت است.
در این ترفند شما به عبارتی دسترسی خواهید داشت که می توانید از آنها برای تولید مطالب جدید استفاده کنید. بهتر است که این فرایند را حداقل هر ماه یکبار انجام دهید. البته این کار زمانی امکان پذیر خواهد بود که لاگ جستجوهای داخلی را داشته باشید.

طراحی صفحات AMP
صفحات شتابدهنده موبایل که به اختصار AMP نامیده می شود، نام فناوری جدید و مخصوص دستگاه های تلفن همراه است. در صفحات AMP بسیاری از المان ها از صفحات حذف شده و در نتیجه و سرعت نمایش صفحات چندین برابر بیشتر می شود.
هر چند که این مورد به تنهایی بر روی رتبه سایت تاثیر نمی گذارد، اما گوگل صفحاتی را که نسخه AMP دارند، در نتایج جستجوها با علامت مخصوص متامیز می کند.
ایجاد صفحات حریم خصوصی و شرایط استفاده در سایت
این مورد به احتمال زیاد به طور مستقیم بر روی رتبه سایت در گوگل تاثیر نمی گذارد، اما وجود آن می تواند برای تجربه کاربری مناسب باشد.
وجود صفحات سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط استفاده سایت شما را از سایت هایی که این صفحات را ندارند متامیز می کند.
در اصل، کاربران تمایل دارند که با وب سایت هایی که رفتار حرفه‌ای دارند در ارتباط باشند. پس اگر شما این گونه صفحات را نداشته باشید عده ای از کاربران را از دست خواهید داد. رعایت کردن این مورد در وب سایت های تجارت الکترونیک که محصول یا خدماتی را ارائه می کنند، بسیار مهم است.

استفاده از تصاویر مناسب
یکی از بهترین روش هایی که با کمک آن می توان خوانایی محتوای صفحات را افزایش داد و توجه بازدید کنندگان را جلب کرد، استفاده از تصاویر می باشد.
خوانایی آسان بدین معناست که کابران متن را به طور کامل مطالعه کرده و در نتیجه مدت زمان بیشتری را در سایت خواهند ماند. در نظر داشته باشید که سیگنال های تجربه کاربری برای گوگل بسیار مهم است؛ هر کاری را که به بهبود مدت زمان ماندگاری کاربران در سایت ختم می شود را انجام دهید چراکه این کار به سئو سایت کمک می کند.

آدرس URL کوتاه
هرچه آدرس صفحات کوتاه‌تر باشد به همان میزان برای کاربران و موتورهای جستجوگر مناسب خواهد بود. بررسی ها نشان داده است که گوگل به وب سایت هایی که آدرس URL صفحات آنها کوتاه است، رتبه بهتری اختصاص می دهد.

عنوان منحصر به فرد برای هر صفحه
عنوان تکراری از جمله اشتباهاتی است که در سایت های زیادی دیده می شود (حتی سایت های فروشگاهی). گوگل صراحتا اعلام کرده است که از عنوان های تکراری استفاده نکنید. برای شناسایی عنوان های تکراری در کنسول جستجوی گوگل به مسیر Search Appearance » HTML Improvements مراجعه کنید.همچنین میتوانید از افزونه Unique Title Checker وردپرس استفاده کنید.
همان طور که در تصویر فوق مشخص است، ۷۹۷ صفحه از سایت تگ عنوان تکراری دارند. و البته چندین صفحه بدون تگ عنوان و یا متای توضیحات تکراری که باید در سئو داخلی وب سایت اصلاح گردند.

بر روی محتوا تمرکز کنید
بررسی ها نشان داده است که کاربران به کیفیت محتوا بسیار اهمیت می دهند. در صورتی که محتوا ارزش چندانی نداشته باشد علاوه بر اینکه بازدید کنندگان آن را با دوستان خود به اشتراک نخواهند گذاشت؛ بلکه وب سایت را ترک کرده و دیگر از آن سایت بازدید نخواهند کرد.
اگر به فکر بهبود رتبه سایت و جذب دنبال کنندگان دائمی هستید، از کیفیت محتوا غافل نشوید. تولید محتوای ارزشمند و کاربردی می تواند ترافیک سایت را به شدت تحت تاثیر قرار داده و آن را افزایش دهد.

کلمات کلیدی مترادف را در هدینگ های H1 و H2 قرار دهید
در بسیاری از وب سایت ها از تگ H1 برای عنوان صفحه استفاده می شود؛ چراکه H1 تنها یکبار در هر صفحه استفاده می شود.
اما برای هدینگ های H2 و H3 تا H6 محدودیتی وجود ندارد.
بنابراین مترادف  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  را در این هدینگ ها استفاده کنید. این ترفند به بهبود سئو داخلی سایت کمک می کند. همچنین استفاده درست و به جا از هدینگ ها در افزایش خوانایی محتوای بسیار موثر هستند.

استفاده از عنوان های تشریحی
منظور از عنوان های تشریحی تگ عنوانی است که به ابتدا یا انتهای آن کلمات توصیفی اضافه شده باشد.
برای مثال: شخصی که عبارت سریال تاج و تخت را جستجو می کند، ممکن است به دنبال موضوعات زیر باشد: دانلود سریال تاج و تخت، نقد و بررسی سریال تاج و تخت و موارد مشابه دیگر.
بنابراین وقتی شما از این کلمات توصیفی در تگ عنوان استفاده کنید، ورودی هدفمند و البته بیشتری دریافت خواهید کرد.

استفاده از پیشنهادهای گوگل برای پیدا کردن کلمات کلیدی
حتما متوجه شده اید که زمانی که یک عبارتی را شروع به تایپ کردن در کادر جستجوی گوگل می کنید، یکسری عبارات توسط خود گوگل پیشنهاد داده می شود.
از این ترفند می‌توانید برای پیدا کردن و انتخاب  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  استفاده کنید. روش انجام کار بدین صورت است که کلمه مورد نظر را وارد می کنید و منتظر می مانید تا گوگل پیشنهادهای خود را نشان دهد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...