رفتن به مطلب

مشکل در google captcha


پست های پیشنهاد شده

باسلام. در سایتم در قسمت ثبتنام و خبرنامه و فراموشی رمزهای عبور و فرم تماس و حتی درانجمن هم از کپچا گوگل استفاده کردم منتهی یه مشکلی در کارکردش هست. اینکه وقتی صفحه حاوی تصاویر  نمایش داده میشه بعضی مواقع که تعداد این موارد هم کم نیست   با کلیک روی تصویر اول  و درحالی که سریعا در پی کلیک روی تصویر دوم و سوم هستیم  تصاویر قبلی که کلیک خوردن محو میشن و تصویر دیگه جاشون نمایش داده میشه. برای حل این موضوع  یا باید از صفحه تصاویر خارج شد و مجددا وارد بشیم یا باید چندین مرتبه با فلش پایین صفحه  تصاویر جدید رو لود کرد. منتها کاربران سایت که به این موضوع واقف نیستن  برای ثبتنام یا هر کار دیگه با مشکل مواجه میشن و این موضوع رو اختلال قلمداد میکنن  که واقعا میتونه یک اختلال هم باشه. خودم برای یک ثبتنام آزمایشی در انجمن  بارها با این مشکل مواجه شدم و واقعا خسته کننده هست. لطفا اگر راه حلی هست راهنمایی بفرمایید. باتشکر.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود.

این یک نوع هوش مصنوعی بکار رفته در ریکپچا هست.

زمانی که آی پی یا تعداد Request های اینترنت شما به سرور زیاد و مشکوک باشه، به صورت خودکار با چنین چالشی مواجه می شید.

در واقع برای حل این گونه کپچا ها :

  • فرض کنید ازتون خواسته تصاویری که حاوی "ماشین" هستند رو انتخاب کنید. از بین 9 تصویر موجود، اونهایی که ماشین هستند رو انتخاب می کنید، بعد از انتخاب هر کدوم، تصاویر جدیدی جایگزین تصاویر کلیک شده میشن. اگر در تصاویر جدیدی که نمایش داده شدن، تصویر ماشین بود، مجددا کلیک می کنید. و این روند رو تا اونجایی ادامه میدین که دیگه تصویر ماشینی داخل کپچا موجود نباشه. بعد کلید Verify رو کلیک می کنید و کپچا رو با موفقیت رد می کنید!

 

این چالش هم مستقیما توسط خود Google reCAPTCHA اعمال میشه و از قبل برنامه نویسی شده هست و نمیشه گفت یک نوع مشکل هست.

 

اما در کل :

  1. کاربرانی که وارد حساب گوگل خود شده باشند از قبل و در مرورگر کوکی های لاگین بودن داخل حساب گوگل موجود باشه، زمانی که روی I am not a robot کلیک کنند یا حتی در کچپاهای Invisible نیازی به انتخاب تصاویر نیست و مستقیما تأیید میشن.
  2. کاربرانی که وارد حساب گوگل خودشون باشند و اینترنت نامناسبی داشته باشند، در مواجه با کپچای گوگل، تنها یک لیست از 9 تصویر بهشون می ده که از بین اونها انتخاب می کنند و تصاویری جایگزین نمیشن. در واقع ضداسپم از نوع ساده براشون نمایش داده میشه.(یعنی فقط یک بار یک لیست 9 تایی نمایش داده میشه)
  3. کاربرانی که وارد حساب گوگل خود نباشند، گاهی اوقات ممکنه بعد از تکمیل یک لیست 9 تایی تصاویر، مجددا یک لیست 9 تایی دیگه هم براشون نمایش داده میشه. یعنی دو بار باید از میان تصاویر، اون تصاویر خواسته شده رو انتخاب کنند.
  4. کاربرانی که کانکشن اینترنت قابل اعتمادی نداشته باشند یا از نوع آی پی های مشکوک شناسایی بشن، چالش تصاویر دنباله دار (مثل همین موردی که گفتید در تاپیکتون) براشون نمایش داده میشه که باعث کنترل بهتر و بیشتر اسپمرها میشه.

 

انواع مختلف برخورد reCAPTCHA به این صورت هست. پس برای مورد شما زیاد جای نگرانی نیست (البته نگرانی از این بابت که سایتتون مشکل داشته باشه و مابقی کاربران هم به همین صورت براشون نشون داده بشه)

  • Like 3
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خیلی ممنون. خوبه که برای کنترل اسپمرها این کار انجام میشه. امیدوارم روی این مورد آخری یه مقدار کاربشه. بعضی وقعا خیلی طول میکشه که یه ثبت نام صورت بگیره. برای ثبتنام در یک سایت بعد از 15 دقیقه کار روی کپچاش بالاخره منصرف شدم. 

ویرایش شده توسط hamedi
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...