رفتن به مطلب

پهنای باند unmetered هاست به این معناست که شما هزینه ای ثابت پرداخت می کنید ولی؟!


ehsannasr

پست های پیشنهاد شده

ترافیک ماهانه یا پهنای باند به حداکثر سقف مجاز انتقال اطلاعات، در طول یک ماه بین سرور ( لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ) و مرورگر بازدیدکنندگان سایت شما گفته میشود.انتقال اطلاعات شامل آپلود ها و دانلودهای شما میشود.ترافیک برای بازه زمانی یک ماه است و اول هر ماه میلادی ۰ میشود و سپس از نو محاسبه میشود،سنجش ترافیک بر اساس بایت است.
پهنای باند unmetered هاست به این معناست که شما هزینه ای ثابت پرداخت می کنید ولی میزان استفاده ی شما در ماه های مختلف می تواند متفاوت باشد و این بستگی به میزان استفاده دیگر کاربران و یا شبکه دیتاسنتر دارد و اینکه بسته به استفاده ی دیگر کاربران چه سهمی، نصیب شما شود. گاهی ممکن است بیشترین استفاده را شما داشته باشید و گاهی کاربران دیگر و این نه قابل پیش بینی است و نه قابل تغییر. موضوع اصلی این است که میزان ترافیک نامحدود وجود خارجی ندارد و با دانستن این موضوع، زمانی که شما سرویسی با پهنای باند unmetered دارید، میزان استفاده ی شما اصلا محاسبه نمی شود و تا جایی که ظرفیت اجازه دهد، شما می توانید استفاده نمایید.
عدم سنجش میزان ترافیک  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  به معنای نامحدود بودن نیست، در حقیقت از هاستی که سنجیده نمیشود شما میتوانید به میزان دلخواه ترافیک استفاده کنید و کاهش سرعت نداشته باشید.
در زبان انگلیسی واژه unmetered را به معنی عدم سنجش است و در میزبانی وب به پلن هایی گفته میشود که محاسبه میشوند اما محدودیتی برای انها در نظر نگرفته شده است. به عنوان مثال ارائه ۴۵۶۵۶۳۴۵۷۲۶۸۷۳۳۹۸۶ ایمیل به معنای نامحدود بودن تعداد ایمیل ها نیست در حقیقت ارائه این تعداد ایمیل به معنای عدم سنجش ایمیل ها است.
معنای لغوی واژه ی “نامحدود” در زبان انگلیسی به معنی نداشتن انتها و محدودیت،است ولی وقتی به میزبانی وب، پلن نامحدود اطلاق می شود، اصلا چنین معنایی نمی تواند داشته باشد.در واقع،میزبانی نامحدود، در هر حال همیشه محدود است.
در معنا و مفهوم حقیقی ارائه نامحدود امکان پذیر نیست اما unmetered امکان پذیر است،جهت درک بیشتر و بهتر مفهوم نامحدود توصیه میشود ۲ مقاله حقایقی در رابطه با هاست نامحدود و تمام حقایقی که در مورد میزبانی نامحدود وجود دارد (۲) را مطالعه نمایید.
معمولا از کلمه نامحدود برای فضا ،ترافیک،پارک دامین ،تعداد دیتابیس ها و جداول …استفاده میشود.این به معنی این است که شما میتوانید سایت خود را گسترش دهید اما محدودیت وجود دارد.
برخی از شرکت های میزبانی وب ادعا میکنند که میزبانی وب ( لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ) به صورت نامحدود ارائه میدهند. میزبانی وب نامحدود مثل این است که شما با پرداخت مبلغی در بوفه ای هر چه می خواهید بخورید.آیا فروشنده با ضرر و بدون سود این کار را انجام میدهد؟در حقیقت به این صورت نیست، فروشنده هزینه ای را محاسبه میکند و به شما اعلام میکند که معمولا ۲ یا ۳ برابر حدی است که شما میتوانید بخورید و معمولا با این ترفند شما را جذب کرده اما در واقعیت بسیاری از افراد به میزان ۴۰ درصد پرداختی خود را میتوانند بخورند. و اگر شخصی بیش از مبلغی که پرداخت کرده است بخورد فروشنده اعلام میکند که بیش از حد خورده اید و یا به نحوه دیگری اعتراض خود را اعلام میکند.
اکثر شرکت های هاستینگ خوب پهنای باند نرمال ارائه میدهند، با این حال برخی از مشتریان از این پهنای باند به صورت کامل استفاده نمیکنند.

پهنای باند نامحدود=فرار از سرعت بالا
در برخی از شرکت های هاستینگ Overselling سرور مجاز است چون همه افراد بیشتر استفاده نمیکنند، و اگر فردی بیشتر از حدی که در مجموعه تعیین شده است استفاده کند، در این صورت خدمات و شبکه با سرعت پایین تر وضعیف تر ارائه میدهند. معمولا آپلود و دانلود در وب بازه زمانی خاصی دارد با کاهش سرعت، زمانی که شما بیشتر استفاده کردید نمی توانید آپلود کنید. در نتیجه به ندرت بیشتر استفاده میکنید.اما اگر پکیج هاستینگ شما محدودیت ترافیک داشته باشد بدون کاهش سرعت استفاده میکنید.


منبع: وبلاگ پویاسازان

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...