رفتن به مطلب

مشکل در ارسال تاپیک به انجمن ips


پست های پیشنهاد شده

سلام وقت بخیر. متاسفانه انجمنم با مشکل مواجه شد و بعد از چندین بار حذف و دوباره نصب کردن  مشکل حل نشد. اینکه هنگام ایجاد تاپیک  بعد از کلیک روی دکمه ارسال   پیغام خطای زیر ظاهر میشه و بندرت مطلب ارسال میشه. در پنل مدیریت هم وقتی اقدام به تغییر تنظیمات میکنم و دکمه ذخیره رو میزنم هم بیشتر وقتها این اتفاق میفته. باانجمن پشتیبانی ips هم مطرح کردم گفتن که نسخه پی اچ پی باید از 5.6 به 7 ویا بالاتر ارتقا پیدا کنه. پشتیبانی هاست گفتن که برای اینکه امکان نصب انجمن رو ایجاد کنن سایتم رو از محدودیت های کلاد لینوکس خارج کردن و نسخه پی اچ پی الزاما روی 5.6 میمونه. قبل از تغییر هاست  تنها راهی که به ذهنم میرسه اینه که ابتدا آخرین نسخه انجمن رو نصب کنم و بعد دوباره سایتم رو درون محدودیت های سرور قرار بدن و php selector رو هم فعال کنن. انجمن رو هم لازم نیست آپدیت کنم. به نظرتون به این شکل عمل کنم خوبه! یا اینکه راه بهتری رو پیشنهاد میکنید. البته این رو هم بگم که هاست فقط دو سه ماهه که بصورت سالانه تهیه کردم و تغییر هاستینگ هم مشکل انتقال اطلاعات رو به دنبال داره و هم باعث ضرره در حالیکه هنوز 9 ماه دیگه هم میتونستم از امکاناتی که خیلی از هاستینگ ها ندارن  مثل 10 گیگ فضا و سی پی یو 3400 استفاده کنم. لطفا راهنمایی کنید. باتشکر.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود.

متن خطا یا اسکرین شات که ندادید بدونیم مشکلتون دقیقا چی هست تا بتونیم راهنمایی کنیم.

 

ولی هاستینگی که شما رو محدود به استفاده از برخی خدمات و نسخه های PHP می کنه، بهتره تغییر کنه.

به هر حال شما دقیقا بگید مشکل چی هست شاید بشه کاری کرد.

  • Like 3
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

معذرت میخوام فراموش کردم. نسخه 4.3.2 انجمن رو هم که کمی قدیمی هست نصب کردم ولی همین مشکل وجودداشت. ظاهرا اصلا نمیشه با php 5.6 از این اسکریپت استفاده کرد. نسخه جدید انجمن رو از اول نصب کردم و بعد از پشتیانی خواستم تمام تنظیماتی رو که برای هاست روی سرور ایجاد کردن تا اسکریپت نصب بشه  مجددا به حالت اول برگردونن و php selector رو هم فعال کنن. اگر مشکلی وجود نداشت میتونم بدون اینکه ضرورتا بخوام انجمن رو آپدیت کنم  استفاده کنم. امکانات انجمن تا همین حدش کافیه و امنیتش رو هم از راههای مختلف سعی میکنم بیشتر کنم. اگه نشد هم راهی جز تغییر هاستینگ نیست. 

تعداد دفعات ظاهر شدن خطای زیر خیلی بالاست و مخصوصا هر بار که در پنل مدیریت روی یک دکمه برای ذخیره کلیک میشه  در نود درصد موارد صفحه با این خطا مواجه میشه. برای ارسال در هنگام ایجاد تاپیک هم همینطور.


This page isn’t working
forum.moshaveraneh.ir didn’t send any data.
ERR_EMPTY_RESPONSE
 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

نقل قول

ERR_EMPTY_RESPONSE

این مشکل به دلیل مشکلات مرورگری هست. اما دلیل تحت سرور هم داره.

راه حل هایی رو پیشنهاد میدم، انجام بدید:

  1. با یگ مرورگر دیگه تست کنید. گوگل کروم، فایرفاکس، اوپرا و حتی IE برای تست ها وجود دارند. سایتتون رو با این مرورگرها تست کنید.
  2. کش ها و کوکی ها رو خالی کنید.
  3. توسط ابزارهای Registry رو تعمیر و اسکن کنید
  4. اگر وی پی ان وصل هست، خاموش کنید و از تنظیمات پراکسی ویندوز هم ، روی گزینه Detect Auto قرار بدید.
  5. و در نهایت اگر همچنان مشکل پابرجا بود، با یک اینترنت دیگه تست کنید. شاید مشکل از ISP هم باشه. برای مثال می تونید با اینترنت همراه اول یا ایرانسل هم با سایتتون کار کنید و ببینید که آیا چنین مشکلی وجود داره یا خیر. چون این خطا گاهی اوقات به دلیل ضعف سرعت ISP در خوندن اطلاعات از سرور هم رخ میده.

 

و در نهایت می رسیم سروقت هاست.

منابع هاست در هنگام اجرای دستورات و باز کردن صفحات سایت شدیدا مورد نیاز هست. CPU و RAM کافی در هاست وجود نداشته باشه، زمانی که بخواهید عملیاتی انجام بدید (مثل ذخیره کردن تنظیمات، یا ارسال مطلب جدید و ...)، هر کدوم از این عملیات مقداری از CPU و RAM مصرف می کنند و زمانی که منابع کافی نباشه ، سایت فورا از دسترس خارج میشه.

 

یا دلیل دیگه می تونه Post Max Size موجود در php.ini باشه. این خطا به حجم دستورات و عملیات هایی که می خواهید انجام بدید هم ربط داره. فعالیت سنگین مثلا :

  • یک تاپیک ایجاد کردید، که به همراه اون، یک نظرسنجی ایجاد کردید و چندین برچسب هم ایجاد کردید. و تنظیمات خبرنامه هم انجام دادید. زمانی که این تاپیک بخواد منتشر بشه، باید تک تک مواردی که انجام دادید رو براشون یک کانکشن برقرار کنه با دیتابیس سایت و اونها رو در جای درست ذخیره کنه. اگه سرور به اون اندازه قدرتمند نباشه که بتونه این دستورات رو همزمان انجام بده، باعث بروز چنین مشکلاتی میشه.

 

شما از مورد اول تست کنید بیایید تا پایین. اگه به تازگی چنین مشکلی پیدا شده، احتمالا همون موارد 1 تا 5 باشه. ولی همچنین ممکنه چندین اسکریپت روی هاستتون نصب کرده باشید که باعث افزایش مصرف منابع شده. مثل اسکریپت هایی که کران جاب نیاز دارند و دستوراتی رو در زمان های خاص و به صورت مداوم تکرار می کنند. به هر حال مطمئن بشید که اسکریپت های زیادی نصب نکرده باشید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

وقت بخیر. از موارد یک تا پنج  تعمیر رجیستری رو انجام ندادم منتهی برای انجمن شما و چندین انجمن دیگه تست کردم بعید به نظر میرسه فقط برای انجمن من اون هم در مرورگرهای مختلفی که تست کردم مشکل از رجیستری باشه. ویندوز 10 رو خیلی خوب نگهداری کردم و هربرنامه ای هم نصب نکردم.

از لحاظ قدرت منابع سرور  رمش یک گیک و سی پی یو 3400 مگاهرتز  post max size 256 مگ هست. در کران جاپ هم تا حالا هیچ وظیفه ای تنظیم نکردم. و در حال حاضر از نت همراه اول استفاده میکنم که در حالت 4g هست و با انجمن شما و سایر انجمن های ips هیچ مشکلی نداشته. به تازگی با آپدیت شدن وردپرس به نسخه 4.9.8 اختلالهای کوچکی برای سایت وردپرسی تحت نسخه پی اچ پی 5.6 ایجاد شده که هم پنل مدیریت وردپرس کمی کند شده و هم موقع ورود به صفحه نوشتن پست جدید  گاهی با تصویر زیر مواجه میشم. کم کم دارم به این نتیجه میرسم که دیگه php 5.6 رو هم وردپرس و هم سایر تولید کننده های اسکریپت دارن میزارن کنار. اونوقت هاستینگ توصیه میکنن که در 99 درصد موارد از نسخه 5.6 استفاده کنید و آخرین نسخه قابل انتخاب هم 7 هست و تلاشی برای ارتقاء بیشتر هم ندارن. باتشکر.

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

ویرایش شده توسط hamedi
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

اسکرین شاتی که دادید بیشتر بهش می خوره مشکل مرورگر یا سرعت اینترنت یا از Add-On هایی مثل adblock هست که نمیزاره CSS و JS سایت لود بشه.

با اینترنت های مختلف تست کنید. اگه امکانش هست، روی سیستم های دیگه یا موبایل دیگه ای هم تست کنید. اول از همه مشکل رو از سمت سیستم یا اینترنت خودتون پیگیری کنید.

 

بعد از اون می تونید چک کنید که آیا مشکل مصرف بیش از حد منابع وجود داره یا خیر. برای چک کردن هم وارد cPanel بشید . وارد بخش زیر بشید.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

Details رو بزنید:

Screenshot_4.png.428863a5dc363f867c54553b72c6d242.png

و در نهایت مثل تصویر زیر چک کنید که در حال حاضر که سایتتون دچار مشکل شده، میزان مصرف منابع به چه صورت هست. برای مثال در لحظه ای که اسکرین شات گرفتم، سایت خودم به دلیل انجام ندادن هیچ عملیاتی، میزان مصرف CPU نداره و RAM هم مصرف نشده. ولی شما اگه زمانی که به مشکل برمیخورید، این قسمت رو چک کنید، شاید بتونید بفهمید کدوم یکی از منابعتون ضعف داره که چنین مشکلی پیش میاد. اگه دیدید که ارقام بالا هست، در تصویر قبل، وارد بخش Snapshot بشید و جزئیات دقیق تری از این که چه فایلی، چه میزان CPU مصرف کرده رو مشاهده کنید.

Screenshot_5.png.9ee3cda8d19ed8fa95a8d1df271b96d4.png

فقط دقت کنید که باید تاریخ روز قبل رو همیشه انتخاب کنید تا Snapshot در اون موجود باشه. مثل تصویر زیر:

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

 

ولی به نظرم بهتره هاستینگ رو عوض کنید تا در آینده چنین مشکلاتی نداشته باشید. الان شخصا برای اکثر کاربرانی که ازم درخواست نصب وردپرس و IPS می کنند، براشون روی PHP 7.2 نصب می کنم و مشکلی هم ندارند. هاستشون هم نسبت به شما قویتر هستند که من انتخاب میکنم.

  • Like 4
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

وقت بخیر. تصویری که فرستادم از تعداد موارد معدود اختلالی هست که رخ میده. خدا رو شکر اونقدر شدید و پرتکرار نیست. دیروز از صبح تا شب زمانی که کار میکردم فقط پنج بار رخ داد و امروز تا به حال مشکلی نبوده.نت و مرورگر رو بررسی کردم موردی نیست. از مسیری که اشاره کردید هم مصرف منابعم مثل سایت شما کمه البته همه صفر هستن چون اصلا فعالیت و بار خاصی روی سایت نبوده. هیچ فایلی هم در snapshot نبود که قائدتا عادیه. چون در این مدت بصورت مداوم در حال کار با سایت بودم خیلی واضح تغییرات رو بعد از آپدیت شدن وردپرس احساس کردم و فکر میکنم احتمال اینکه از نسخه 5.6 پی اچ پی باشه زیاده. به هاستینگ گفتم که دوباره هاست رو به حالت اول برگردونه تا بتونم نسخه 7 پی اچ پی رو داشته باشم. در این حالت باز هم همه چی رو تست میکنم تا دقیقا مشخص بشه مشکلات از کجا نشات میگیره. این هاستنیگ متاسفانه اصلا بفکر ارتقاء نیست و بالاترین نسخش هم هفت هست.

 ممکنه لطفا بفرمایید که کدوم هاستینگ رو پیشنهاد میکنید؟ راستش چنان تعداد هاستینگ ها زیاد هست و تمرکز روی هرکدوم و بررسی ویژگیهاشون چنان زمانبر هست که احتمال اشتباه بالا میره. ولی شما که تجربه زیادی در این امر دارید مطمئنا شناختتون برای همه قابل استناد هست.ممنون میشم یک هاستینگ خوب معرفی کنید. باتشکر.

ویرایش شده توسط hamedi
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

این که امروز خطایی دریافت نکردید، شک من رو نسبت به کیفیت و سرعت اینترنت خودتون یا مشکلات سیستمی (ویندوزتون) بیشتر کرد!

 

ولی در هر صورت، هر کس بر اساس میزان فعالیتی که از هاست و سرور میکشه ، یک نوع هاست متفاوت نیاز داره. شخصا تمامی هاست های خودم و کاربرانی که ازم درخواست می کنن رو از talahost.com تهیه می کنم. برای سایت های سنگین که هم وردپرس هستند و هم انجمن و از قالب های سنگین استفاده می کنند، "هاست سی پنل حرفه ای" رو تهیه می کنم که میزان منابع و CPU هم بالاست. و برای مابقی سایت ها حتی برای یک سایت وردپرسی با قالب سنگین، همون "هاست سی پنل معمولی" هم کافیه.

کیفیت طلاهاست بالاست و طی 3 تا 4 سال اخیر که سایت هامو روی این هاستینگ ایجاد می کنم، مشکلی مشاهده نکردم.

البته دقت داشته باشید که این هاستینگ هم به من مرتبط نیست، ممکنه در آینده مشکلاتی براتون پیش بیاد که نمی خوام بگید فلانی این هاستینگ رو معرفی کرد. من فقط طبق تجربه 4 ساله ، تاحالا با این هاستینگ مشکلی نداشتم .

و حتی پلن "هاست سی پنل معمولی" هم سایتی را با بازدید روزانه 2000 آی پی میزبانی کرده. یعنی الکسای سایت 120.000 جهانی طبیعتا یک نوع سایت با بازدید معمولی به بالا محسوب میشه که مشکلی از نظر پهنای باند و ... هم نداشته.

 

به هر حال شما قبل از تغییر هاستینگ، اول با هاستینگ فعلی به توافق برسید که آیا می تونند PHP رو براتون ارتقاء بدن یا خیر. و البته اگر براتون امکان پذیر هست، هاستینگ فعلیتون رو هم اینجا ذکر کنید تا بدونیم دقیقا از چه هاستینگی استفاده می کنید که کیفیت این چنینی رو ارائه میدن.

  • Like 4
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام. اینکه تجربه خودتون رو در اختیار دیگران بگذارید خیلی ارزشمنده.همین مقدار اطمینان هم میتونه نشانه ای بر کیفیتی باشه که مدتهاست شما و کسانی رو که براشون هاست تهیه کردید راضی کرده. اسم هاستینگم رو میتونم بگم منتها قبلش این مطلب رو هم بگم که مطمئنا هیچ هاستینگی  برای کاربرانش دردسر ایجاد نمیکنه که بعدا برن سمت یکی دیگه. بالاخره مزایایی هم داره این هاستینگ  مثلا 10 گیگ فضا میده  هارد اس اس دی روی هاستهای معمولی داره. منتها لابد استدلالهایی داره که باعث شده فعلا آخرین نسخه رو روی 7 نگه داره و شاید هم دستش از جایی بستست و شایدم درحال ارتقاست و ما خبر نداریم. اگر روی ارتقاء php کار کنه مطمئنم میتونه چندین برابر مشتری داشته باشه. البته هاست من از سرور آلمانه و اطلاعی از سایر هاستهای ایران و فرانسه و هاستهای حرفه ای اروپاش ندارم. نام این هاستینگ میزبانفا هست. 

مشکلاتی که با این هاست داشتم فقط در مورد انجمن ips هست وگرنه وردپرس خیلی خوب کار میکنه. اینکه چند وقته مشکلاتی هم با وردپرس پیدا کردم و هم با انجمن دلیلش این هست که برای نصب انجمن  پشتیبانان هاستینگ  فقط هاست منو از محدودیت های کلاد لینوکس آزاد کردن و وضعیت خیلی خاصی پیدا کردم که اگرچه انجمن نصب شد ولی امکان شیفت کردن بین نسخه های php5.6  تا 7 رو از دست دادم و الزاما باید 5.6 رو میپذیرفتم. اگر چه انجمن نصب شد ولی باز با نسخه 5.6 پی اچ پی مشکل پیدا کرد که تاپیک ها ارسال نمیشد و تنظمیمات پنل مدیریت هم ذخیره نمیشد. البته پشتیبانان انجمن ips درتالارشون مادام بهم هشدار میدادن که انجمن روی 5.6 بدرستی کار نخواهد کرد و باید انتظار مشکلاتی رو داشته باشم. 

نهایتا : کاری که انجام دادم  درخواست برگردوندن تمام تغییراتی بود که برای نصب انجمن روی هاستم اعمال کردن که با این کار امکان انتخاب بین دو نسخه 5.6 و 7 پی اچ پی میسر و فعال میشه. تیکتم رو به دپارتمان مدیریت سرور انتقال دادن و فکر میکنم تا فردا انجام بشه. به محض انجام شدن  همه چی رو  من جمله انجمنم رو که از قبل نصب کردم تست میکنم و مجددا یه انجمن روی یه فولدر یا ساب دامین دیگه نصب میکنم و نتیجه رو اینجا اعلام میکنم. چند ماه پیش همین مشکل نصب نشدن انجمن وجود داشت. اصلا با پشتیبانی ارتباط برقرار نکردم و با کوشش و خطا سعی کردم نصب کنم و نصب شد ولی بعد از دو ماه که مشغول کار روی وردپرس بودم و برگشتم که نصب نهایی انجمن رو انجام بدم  بدلیل اعمال تنظیمات امنیتی جدید روی سرور  قابلیت نصب از بین رفت و ادامه ماجرا که قبلا عرض کردم. 

امیدوارم کاربرانی که قصد نصب انجمن ips رو ندارن نسبت به این هاستینگ بدبین نشن. همونطور که گفتم مشکل کار من با هاستهای آلمان از این هاستینگ سر نصب انجمن هست. باتشکر.

  • Like 1
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود مجدد.

سپاس بابت اشتراک گذاری تجربیات.

اما اکثر هاستینگ های قدرتمند و معتبر، الان دیگه PHP 7.2 رو دارند. تمامی ماژول ها و توابع PHP رو هم آپدیت می کنند و همیشه از آخرین نسخه MySQL استفاده می کنند.

اما چیزی که مهمه، اینه که یک وبمستر بتونه تمامی نیازهاشو با هاستی که میخره برطرف کنه. IPS رو با هر منطقی بخوام حساب کنم هیچ مشکلی با Cloud Linux نداره! کلود لینوکس هم در سایت هایی که اسکریپت های متعدد نصب میشه یک چیز ضروری هست که باعث کاهش فشار روی منابع سرور و جلوگیری از کندی فعالیت سایت میشه. تکنولوژی کلود لینوکس علاوه بر اینکه سایت رو در برار حملات امنیتی مقاوم تر می کنه، باعث جلوگیری از کرش (Crash) های احتمالی به دلایل مختلف میشه.

در واقع ضرورت وجود کلودلینوکس به موارد زیر برمیگرده:

  • جداسازی و محدود سازی کاربران
  • محدود کردن منابع برای هر هاست
  • اعمال محدودیت شناور با اسکریپت ‌ها
  • پایداری بالا در هنگام استفاده از حداکثر منابع
  • افزایش امنیت در هاست اشتراکی
  • مانیتورینگ و کنترل MySQL
  • مانیتورینگ و همگام سازی استفاده از CPU ، RAM و ورودی و خروجی‌ها
  • قابلیت CageFS برای هر کاربر
  • افزایش امنیت هسته لینوکس و مقابله با حملات Symbolic link attack
  • پوشش حفره‌های امنیتی نسخه‌های قدیمی و جدید PHP
  • قابلیت انتخاب استفاده از نسخه‌های مختلف PHP برای هر کاربر
  • قابلیت انتخاب استفاده از نسخه‌های مختلف Ruby برای هر کاربر
  • قابلیت انتخاب استفاده از نسخه‌های مختلف Python برای هر کاربر
  • دارای قابلیت Mod_Isapi برای افزایش لود صفحات PHP

 

منطقی نیست که هاستینگ بیاد برای رفع مشکل نصب یک اسکریپت، این تکنولوژی رو از کاربر بگیره!!!

 

اما در هر صورت، بعد از بازگردانی شرایط هاست به حالت نرمال خودش، وردپرس و IPS رو کاملا چک کنید. اگر مشکل وجود داشت، نسبت به تغییر هاست اقدام کنید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام. هاست رو به حالت قبل برگردوندن و محدودیت های کلاد لینوکس دوباره شامل شد. سرعت وردپرس با php7 بالاتر رفت و پیغام خطای قبلی هم دیگه وجود نداره.خوشبختانه IPS روی نسخه php 7 نصب شد و مشکلات قبلی هم وجود نداره. منتها اکستنشن هایی بیشتر از لیست اکستنشن های مورد نیاز IPS برای نصب این انجمن میخواد. تعجب نمیکنم که چرا با برگردوندن هاست به حالت دیفالت  انجمن نصب شد  چون قبلا هم عرض کردم  این هاستینگ روی هاستهای آلمان تغییراتی رو به فواصل زمانی کم داره که امیدوارم دیگه تموم شده باشه و حداقل جنبه آزمایش خطا نداشته باشه. به هرحال از همه چی مادام بکاپ تهیه میکنم که اگه موردی پیش اومد سریعا اقدام کنم. امیدوارم به زودی پیشرفت بیشتری در سرویسها ایجاد کنه چون واقعا دیگه از قافله داره عقب میفته. نسخه 7.1 و 7.2 باید خیلی بهینه تر باشه. باتشکر.

ویرایش شده توسط hamedi
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در 20 دقیقه قبل، hamedi گفته است :

سلام. سایت رو به حالت اول برگردوندن و محدودیت های کلاد لینوکس روی اون اعمال شد. با php 7 تست کردم و انجمن نه نصب میشه و نه انجمنی که از قبل نصب کردم بالا میاد. ولی جالب اینه که با php 5.6 مثل قبل کار میکنه ولی دیگه مشکل ارسال تاپیک جدید یا ذخیره کردن تنظیمات در پنل مدیریت وجود نداره و پیغام خطایی ظاهر نمیشه. فقط سرعتش نسبت به انجمن شما یه خورده که خیلی کم محسوس هست پایینتره. همین که مشکل حل شده خیلی خوبه. منتها براساس توضیحاتی که فرمودین  همیشه بکاپ کامل از سایت وردپرسی و انجمن و دیتابیس ها  به فواصل زمانی کم  تهیه میکنم که مخصوصا اگر انجمن مشکلی پیدا کرد داده ها رو از دست ندم. ولی فکر میکنم احتمالش کمه که مشکلی پیش بیاد  همه تنظیمات سیپنل و هاست روی پیشفرضه و بعیده دیگه از این بیشتر بخوان محدودیتی براش ایجاد کنن. باتشکر.

درود مجدد.

از اینکه مشکلتون حل شده خوشحالم.

به هر حال بر اساس نیازهاتون و مواردی که درحال حاضر پیش رو دارید، این شمایید که باید تصمیم بگیرید که آیا هاستینگ رو باید تغییر بدید یا با همین وضعیت فعلی هم می تونید ادامه بدید.

 

در هر صورت آرزوی موفقیت می کنم براتون.

  • Like 3
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سپاسگزارم. 

تغییر هاستینگ کار سختی نیست مطمئنا در عرض یک دو ساعت  کار انتقال کل اطلاعات رو با تغییرات لازم میشه انجام داد. ولی مهمترین کار پیدا کردن هاستینگ خوبه. اطلاعات خیلی خوبی در مورد قابلیت هایی که هاستینگ ها باید داشته باشن در این تاپیک ثبت شد. بخاطر وقتی که گذاشتید هم متشکرم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...