رفتن به مطلب

برندینگ چیست؟


پست های پیشنهاد شده

برندینگ چیست

برندینگ یا معادل فارسی آن برند سازی، یکی از مباحث داغ این روزهای هر شرکت، کسب و کار و تجارتی است. برندسازی به فرآیندی گفته می شود که در طی آن نام تجاری یک شرت، خدمات و محصولات، لوگو و به طور کلی هویت تجاری یک شرکت به مردم یک شهر یا کشور و در ابعاد گسترده تر به ساکنین چندین کشور معرفی شده و ذهنیت مخاطبین در رابطه با آن تجارت شکل می گیرد. در حقیقت فرآینده برندینگ باعث افزایش شهرت، اعتبار و صد البته مشتریان یک کسب و کار می شود.
در طی فرآیند برندسازی بر اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مشتری و همچنین بالابردن میزان وفاداری مشتریان تاکید می شود. گاه برندینگ یک تجارت به حدی قوی است که مخاطبین در مواجهه با محصولات کاملا مشابه و باکیفیت یکسان و حتی قیمت ارزان تر، خرید از شرکت مشهور و نام آشنا با محصولات گران تر را ترجیح می دهند!

در برندینگ چه نکاتی اهمیت دارد؟
در برندسازی، به خصوص برندسازی یک تجارت نو پا، نکات و جزییات بسیاری حائز اهمیت است. مانند:
نام: اسم یک برند باید با معنی، ساده، کوتاه و به یاد ماندنی باشد.
لوگو: آرم برند، نمادی است که روی همه محصولات، وب سایت، روی پاکت نامه های شرکت، سربرگ شرکت و... قرار خواهد گرفت و باید در انتخاب آن وسواس زیادی به خرج داد.
رنگ سازمانی: معمولا برندهای مشهور و معتبر، یک یا تلفیقی از چند رنگ را به عنوان رنگ سازمانی خود انتخاب می کنند. این رنگ در طراحی لوگو و ست اداری شرکت استفاده می گردد و حتی گاهی بسته بندی محصولات را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. اگر دقت کرده باشید، در نمایشگاه ها، کارمندان شرکت های معتبر و بنام، دارای لباس هایی با رنگ سازمانی همان شرکت هستند و برندسازی آنان به حدی قوی است که حتی اگر یکی از کارکنان را خارج از غرفه شرکتش ببینید، متوجه می شوید که او کارمند کدام شرکت است.
و...

برندینگ چند نوع دارد؟
فرآیند برندینگ را بر اساس حوزه برندسازی می توان به پنج دسته کلی تقسیم کرد.
1) کشوری: این نوع برندسازی در راستای جذب گردشگر می باشد.
2) علّی: این نوع برندینگ برای اهداف خیرخواهانه و اجتماعی انجام می شود.
3) مشارکتی: هنگامی که دو برند با شراکت یکدیگر هدفی را دنبال کرده و برندسازی انجام دهند، Co-Branding یا برندینگ مشارکتی انجام می شود.
4) شخصی: در راستای ایجاد شهرت و اعتبار برای یک شخص خاص انجام می گیرد.
5) دیجیتال: این نوع برندینگ کاملا مربوط به دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو است.

وظیفه برندسازی برعهده چه کسی است؟
در یک شرکت، مدیران بازاریابی موظف هستند به کمک ابزارهایی نظیر تبلیغات، برگزاری رویدادها، راه اندازی بخش خدمات مشتری، بازاریابی مستقیم، اسپانسرینگ و... امور مربوط به برندسازی یک شرکت را انجام دهند. البته سرمایه گذاران نیز موظفند بودجه کافی برای این فعالیت ها را در اختیار بخش روابط عمومی قرار دهند. شرکت های بسیار بزرگ و موفق، سالانه مبالغ هنگفتی را به تبلیغات و برندینگ اختصاص می دهند تا جایگاه خود را در تجارت حفظ کنند.

 

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 1 year پیش...

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.
«برند» یک نام، نشان یا مؤلفه متمایزکننده است که در شناسایی یک شرکت یا محصول از سایر موارد مشابه به مخاطب کمک می‌کند. در واقع، امروزه دیگر صرفاً خود محصولِ ملموس تنها دلیل برای خرید مردم نیست؛ بلکه محصول تنها بخشی از برند است و مردم عملاً برند را خریداری می‌کنند. به‌عنوان مثال، آیا حاضرید قوطی نوشابه‌ای را خریداری کنید که هیچ نام و نشانی از یکی از برندهایی که می‌شناسید و به آن اعتماد دارید ندارد؟
بازار پر از محصولات مشابه است؛ برای اینکه بتوان محصولی را متمایز نشان داد باید به آن هویت بدهیم. استفاده از مواردی مانند نام، نماد یا لوگو، رنگ‌های خاص و مؤلفه‌های دیگر در راستای همین هویت بخشیدن به محصول است. در واقع، از این طریق تلاش می‌کنیم تا به محصولمان شخصیت بدهیم و برای آن در ذهن مشتری جایگاه ویژه‌ای را ایجاد کنیم. 
در واقع این‌طور می‌توان گفت که برند شما در ذهن مشتریانتان وجود دارد. به زبان ساده، برند برداشت کلی یک مشتری با توجه به تک‌تک تعاملاتی است که با شما، شرکتتان و محصولاتتان داشته است. «برندینگ» فرآیند ایجاد و تقویت برداشت مثبت نسبت به شرکت یا محصولات آن در ذهن مخاطب هدف است؛ به عبارت دیگر، برندینگ فرآیندی است که از طریق ایجاد و شکل دادن به برند در ذهن مشتریان، به شرکت، محصولات یا خدمات آن معنا می‌دهد. برندینگ یک استراتژی است که شرکت‌های مختلف آن را با هدف کمک به مردم در جهت شناسایی سریع محصولات و سازمان خود و دادن دلیلی به آن‌ها برای انتخاب محصولشان (در رقابت با رقبا) تدوین می‌کنند.
 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی چیست؟
برندسازی، درواقع، یک “قدرت نرم” است. همانند اصول برندسازی محصول، برندسازی اشخاص هم بسیار مهم است. همه ما می دانیم این که صرفاً مدرک تحصیلی، تجربه یا عناوین شغلی می‌توانند موجب موفقیت فرد شوند، تصور درستی از بازار کار نیست. خواه‌ناخواه برندسازی و قدرت نرم بر همه ابعاد زندگی روزمره‌مان تأثیرگذار است؛ زیرا در محیط کاری و تخصصی بسیار مهم می‌شود، که دیگران راجع به ما و توانمندی ما چه فکر می‌کنند. برند مجموعه‌ای از تعریف‌ها و خاطرات مشتریان و اطرافیان از شماست که نوع نگاه اطرافیان درباره شما را شکل می‌دهد. درواقع برند مجموعه ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که به کسب‌وکار و روابط آن با جامعه معنا می‌دهد.

چرا لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. اهمیت دارد؟
با برندسازی شخصی فرصت‌های حرفه‌ای بیشتری متناسب باکیفیت مهارت‌های شما برایتان فراهم خواهد شد. تلاش برای تهیه یک تصویر واضح از خودتان و توانایی‌هایتان باعث می‌شود، شناخت بهتری نسبت به خود پیدا کنید. نقاط قوت خود را بهتر بشناسید و آن‌ها را مشخصاً نشان دهید و همچنین برای نقاط ضعف خود برنامه‌ریزی کنید. به‌مرور در حرفه خود شناخته شوید و موقعیت‌های شغلی بهتر به شما پیشنهاد شود و ارتباطات ارزشمندی با متخصصین حوزه خود پیدا خواهید کرد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 1 year پیش...

سلام خیلی خوب بود. دوستان برای برندسازی از تبلیغات پیامکی استفاده کنید حتما خیلی زود جواب می گیرید. با لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. می توانید برای چند هزار نفر پیام بفرستید و خودتون رو معرفی کنید.

ویرایش شده توسط yalda
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...