رفتن به مطلب

آیدانیتو فضای هوشمند مشاوره و آموزش رایگان


bhhdsd

پست های پیشنهاد شده

انتخاب رشته ارشد آزاد 97

بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد که برای متقاضیان آزاد و سراسری به صورت یکجا برگزار می شود در دهه دوم خرداد، انتخاب رشته ارشد آزاد 97 انجام می شود. کنکور ارشد سراسری و آزاد در هم ادغام شده است و برای مشاهده اعلام نتایج لازم است متقاضیان سراسری و آزاد در سایت سازمان سنجش با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی، کارنامه خود را مشاهده کنند. بر طبق کارنامه و نتایج به دست آمده داوطلب که شامل نمرات اکتسابی، وضعیت مجاز و نمره کل و رتبه داوطلب در سهمیه و بدون سهمیه است، می بایست انتخاب رشته ارشد آزاد 97 را انجام دهند. در ادامه به شرایط و نحوه انتخاب رشته ارشد آزاد 97 می پردازیم.

تغییرات در انتخاب رشته ارشد آزاد 97 

از آنجایی که کنکور سراسری و آزاد برای دومین سال متوالی با هم ادغام شده و در قالب یک کنکور در اسفندماه برگزار شد ، سازمان سنجش مجری برگزار کننده آزمون کارشناسی ارشد ، تاریخ دقیق اعلام نتایج آزمون ارشد را نهم خردادماه اعلام کرد . در ادامه سازمان سنجش روز پنج شنبه دهم خرداد ماه را برای انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته، در نظر گرفت ولی با توجه به اینکه راه انتخاب رشته ارشد آزاد از دانشگاه سراسری جدا است به نظر می رسد که اطلاع از کلیه ظوابط و شرایط انتخاب رشته ارشد آزاد 97 ضروری به نظر می رسد.

[bs-quote quote="پس از رویت کارنامه اولیه ، حتی اگر رتبه و تراز خوبی را کسب نموده باشید ، تنها نیمی از راه را پیموده اید . به یاد داشته باشید که تنها یک انتخاب رشته حرفه ای شما را به مقصد خواهد رساند" style="style-17" align="center" color="#e20090"][/bs-quote]

زمان انتخاب رشته ارشد آزاد 97 

از آنجایی که آزمون کارشناسی ارشد سراسری با آزاد در یک روز برگزار شد ، نتایج اولیه که در آن مجاز شدن داوطلب به منظور انتخاب رشته درج می شود نیز توسط سازمان سنجش در نهم خردادماه منتشر می شود . در کارنامه اولیه منتشر شده توسط سازمان سنجش مشخص می شود که داوطلب مورد نظر در دانشگاه های آزاد ،سراسری ( پیام نور ، غیر انتفاعی و ...)  و یا هر دو مجاز به انتخاب رشته است .  شایان ذکر است که در صورت عدم مجاز شدن در هیچ یک از گروه ها ، داوطلب حق انتخاب رشته نخواهد داشت. پس آنچه در کارنامه اولیه منتشر شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور مهم به نظر می رسد ، شرط مجاز شدن است.

بر طبق تجربیات سال گذشته ، انتخاب رشته ارشد آزاد حدوداً یک هفته پس از آغاز انتخاب رشته سازمان سنجش خواهد بود. پس با این حساب از آنجایی که سازمان سنجش اعلام نموده است که دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد سراسری را در تاریخ دهم خرداد ماه منتشر می کند ، به نظر می رسد که دانشگاه آزاد دفترچه انتخاب رشته خود را در تاریخ هفده خرداد ماه در سایت سنجش و آموزش دانشگاه آزاد  قرار دهد.

در نهایت داوطلبان بایستی پس از انتشار دفترچه لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. 97 ،  به سایت آزمون دانشگاه آزاد مراجعه نموده و نسبت به انتخاب 100 الویت اول با توجه به کد ضریب ها ، اقدام به انتخاب رشته نمایند. لازم است داوطلبان در مهلت تعیین شده برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد ، مراحل انتخاب رشته را طی کنند و  چرا که برای تمدید مهلت آن نمی توان نظر قطعی داد .

شرایط انتخاب رشته ارشد آزاد 97

برای انتخاب رشته ارشد آزاد 97 لازم است که داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده باشند و با توجه به اعلام نتایج اولیه و کارنامه، موفق به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده باشند.

در واقع شرایط انتخاب رشته ارشد آزاد این است که متقاضی با توجه به کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته ارشد آزاد شده باشد و این ضابطه برای متقاضیان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد لازم است.

 

نحوه انتخاب رشته ارشد آزاد 97

انتخاب رشته ارشد آزاد به صورت اینترنتی است و داوطلبان علاقه مند به پذیرش در دانشگاه آزاد بعد از رویت کارنامه اولیه در سایت سازمان سنجش، لازم است به سایت  مراجعه نمایند و بعد از وارد کردن اطلاعات ثبت نام و کد دسترسی وارد صفحه انتخاب رشته شوند. کد دسترسی در کارنامه اولیه به صورت قرمز رنگ درج می شود.

برای انتخاب رشته ارشد آزاد لازم است قسمت های مختلف یک کارنامه را آنالیز نماییم تا بر طبق آن متقاضیان بهتر بتوانند انتخاب رشته نمایند.

در اولین مرحله به منظور انتخاب رشته خرید کارت اعتباری انتخاب رشته ضروری است . بدین منظور پس از مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد و ورد به بخش انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد در قسمت سمت راست بر روی خرید کارت اعتباری انتخاب رشته کلیک نموده و کارت اعتباری را با استفاده از کارت های عضو شتاب خریداری نمایید.

entekhab-reshte-4-1.jpg

پس از خرید کارت اعتباری انتخاب رشته ارشد آزاد ، با مراجعه به بخش انتخاب رشته می توانید انتخاب رشته نمایید . در این مرحله با وارد نمودن اطلاعات مورد نیاز و شناسه انتخاب رشته می توانید 100 کد رشته محل را انتخاب کنید.

%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%87-%D8%A7%D9

 

پس از ورود به سامانه انتخاب رشته ارشد آزاد ، فیلد اول شماره داوطلبی ، فیلد دوم اعلام علاقه مندی پیام نور و غیر انتفاعی و فیلد سوم وضعیت انتخاب رشته متقاضی است که در صورتی موفق به کسب رتبه و تراز لازم شده باشد، در هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد می تواند انتخاب رشته نماید.

فیلد چهارم کارنامه انتخاب رشته ارشد آزاد ، معدل تأثیرگذار داوطلب و فیلد پنجم کد و نام رشته امتحانی متقاضی است.

فیلد ششم را نمرات اکتسابی داوطلب در هر یک از دروس اختصاصی و عمومی پر می نماید.

فیلد هفتم وضعیت متقاضی در هر کد ضریب در رشته امتحانی اول است که شامل کد ضریب ها که همان زیر مجموعه های رشته آزمونی است. مثلاً مجموعه تاریخ دارای کد ضریب های تاریخ ایران باستان، تاریخ ایران اسلامی و دیگر گرایش های آن است.

نمره کل که همان تراز کسب شده داوطلب در هر یک از کد ضرایب امتحانی است.

رتبه متقاضی در سهمیه که به تأثیر و در نتیجه تغییر سهمیه ها در رتبه وی توجه دارد.

رتبه متقاضی بدون سهمیه که همان رتبه خالص داوطلب است.

آخرین رتبه مجاز در سهمیه انتخاب رشته ارشد آزاد ، دوره های روزانه که به آخرین فرد قبولی با داشتن رتبه درج شده در کارنامه توجه دارد. نتیجه در دوره روزانه که وضعیت مجاز شدن یا نشدن متقاضی را بیان می کند. رتبه داوطلب در سهمیه در دوره های غیر روزانه و دانشگاه آزاد به رتبه لازم برای انتخابی غیر از دانشگاه های روزانه توجه دارد و ستون آخر به آخرین رتبه مجاز در سهمیه ، دوره های غیر روزانه و دانشگاه آزاد و نتایج مربوط به مجاز شدن یا نشدن وی می پردازد.

با توجه به وضعیت های مجاز در هر یک از دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و آزاد در کارنامه و نیز آخرین رتبه های مجاز می بایست متقاضیان انتخاب رشته ارشد آزاد با خرید کارت انتخاب رشته در سایت  با وارد کردن کد دسترسی، 100 انتخاب خود را به ترتیب اولویت بندی در فرم اینترنتی انتخاب رشته وارد نمایند.

هنگام وارد نمودن اولویت ها انتخاب رشته ارشد آزاد، دو کد لازم است در فرم انتخاب رشته درج شود که یکی کد ضریب رشته مجاز شده و دیگری کد دانشگاه مجاز شده است. انتخاب ها می بایست با توجه به علاقه و در نظر گرفتن تمامی قوانین انتخاب رشته مثل ظرفیت های پذیرش،  وضعیت مجاز شده داوطلب و آخرین رتبه های قبولی و نیز توجه به ترازهای قبولی بدبینانه، خوشبینانه و واقع گرایانه باشد.

در این برآورد، متقاضی لازم است بر طبق کارنامه و ترازهای قبولی داوطلبان سالهای قبل، محدوده منطقی، ترازی که برای رشته و دانشگاه مورد نظر او لازم است را به صورت احتمالی مشخص نماید. که از این مقدار کمتر خوشبینانه و از این مقدار بیشتر بدبینانه خواهد بود.

سهمیه ها نیز در ظرفیت های ورودی مؤثر هستند و اگر دانشگاهی دارای ظرفیت محدود است، معمولاً سهمیه ها انتخاب رشته ارشد آزاد در صف اول جذب شدن قرار دارند.

با توجه به تمامی این نکات انتخاب رشته ارشد آزاد 97 را انجام دهید و اگر رتبه و تراز شما در سطح قابل قبولی باشد، قطعاً پذیرفته خواهید شد.

دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد

داوطلبان عزیز که قصد انتخاب رشته ارشد در دانشگاه های آزاد 97 را دارند توجه داشته باشند که مطالعه کامل دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد 97 در داشتن انتخاب رشته صحیح و هوشمندانه به آنها کمک خواهد کرد برای دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد آزاد 97 روی لینک زیر کلیک کنید.

بدون کنکور ارشد آزاد 97

داوطلبانی که در کنکور ارشد آزاد 97، مجاز به انتخاب رشته نشده اند، هنوز یک فرصت دیگر برای ورود به کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد دارند و آن بدون کنکور ارشد آزاد است.

بر این اساس متقاضیان بدون اینکه نگران کنکور و نتایج آن باشند، می توانند بدون کنکور در دانشگاه مورد نظر خود انتخاب رشته نمایند و ادامه تحصیل دهند. بدون کنکور فرصت دوم داوطلبان دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته و پذیرش در دانشگاه آزاد است.

در نهایت پس از بررسی دقیق انتخاب رشته آزاد 97 ، پیشنهاد ما این است که سری هم به مقاله  بزنید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...