رفتن به مطلب

سئو سایت و اهداف ان در بهینه سازی سایت چیست؟


ehsannasr

پست های پیشنهاد شده

سئو فرایندی پیچیده ای است و اجرای صحیح آن به دانش, پیش زمینه و تجربه نیاز دارد. موتورهای جستجو مدام در حال تغییر الگوریتم های رتبه بندی خود هستند و از این رو مهندسین سئو با بروز نگه داشتن خود و هچنین تحلیل رفتاری چندین چند ساله موتور های جستجو میتوانند استراتژی خود برای وبسایت خاص با توجه به بازار رقابت و دیگر آنالیزها مشخص کنند.
سئو سایت یا بهینه سازی سایت فعالیتی است که توسط مهندس متخصص سئو انجام میشود.
الگوریم موتورهای جستجو متفاوت است به طور مثال گوگل دارای بیش از 250 معیار جهت رتبه بندی یک سایت است و مهندسین متخصص سئو میبایست مهمترین این معیار ها را باتوجه به بازار رقابت و تجزیه و تحلیل های صورت گرفته, پیاده سازی کنند.
در اوایل دهه نود میلادی موتورهای جستجو کار خود را آغاز کردند که میتوان به یاهو, آلتا ویستا و اینفوسیک اشاره کرد. در این زمان موتورهای جستجو در واقع دایرکتوری هایی بودند که وب سایت ها را براساس حروف الفبا تقسیم بندی میکردند و جستجو نیز بر اساس نام وب سایت ها انجام می شد.
اما با رشد وبسایت ها, صفحات وب و اینترنت, موتور های جستجو با الگوریم پیچیده تر پدیدار شدند, از جمله این الگوریتم ها معیار تعداد تکرار  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  در یک صفحه و برچسب هایی مثل Keywords برای فهم موتورهای جستجو از وب سایت ها بودند. به دنبال این تغییر تلاش برای بیش تر دیده شدن سایت ها تحت عنوان سئو SEO آغاز شد. با رشد رتبه بندی صفحات وبسایت ها, مهندسان متخصص سئو به دنبال راهکارهایی برای بهبود رتبه وبسایت ها روی آوردند که در آن زمان باتوجه به ابتدایی بودن الگوریم ها امکان رسیدن به رتبه های مناسب با روش های نا معمول سئو نیز وجود داشت, مثلا در مقاله ای توسعه دهندگان وبسایت ها در اواسط دهه نود گفته شد که به راحتی میتوان یک سایت را همراه با  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  یا کلمات کلیدی ویژه که پشت گرافیک سایت پنهان شده است را بارگذاری کرد و با توجه به این که موتور های جستجو در آن زمان این کلمات کلیدی را شمارش میکردنند رتبه بندی وبسایتها افزایش میافت.
اما امروزه موتورهای جستجو از الگوریتم های بسیار پیچیده و هوش مصنوعی استفاده میکنند که موجب تخصصی تر شدن سئو سایت شده است.

هدف سئو چیست؟
هدف از بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو یا همان سئو سایت, افزایش رتبه صفحات وب سایت در موتور های جستجو و در نتیجه افزایش بازدید وب سایت از طریق موتور های جستجو و افزایش درآمد وب سایت می باشد.
بعد از آغاز فرایند سئو برای بهبود رتبه سایت, این فرایند نیازمند دانش, تجربه و زمان برای پیاده سازی متدهای خود است. 
بسته به رقابت در  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  و ساختار وب سایت و بسیاری دیگر از عوامل, نتایج سئو ممکن است چند ماه طول بکشد تا به نتیجه برسد و باعث بهبود رتبه و افزایش بازدید وبسایت شود. این بهبود در رتبه ادامه پیدا میکند تا وب سایت ها به صفحات اول و رتبه اول برسد. همچنین باید به این موضوع توجه داشت که فرایند سئو یک فرایند همیشگی بوده و باید به صورت مداوم انجام شود تا رتبه وبسایت بهبود یابد و رتبه بدست آمده حفظ شود.

از اهداف سئو سایت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
افزایش بازدید از وب سایت
باعث برند سازی میشود
بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو
افزایش فروش محصولات و خدمات و در نتیجه افزایش سود تجارت
بهترین ابزار برای تبلیغات

سئو درون صفحه چیست؟ On Page SEO
سئو درون صفحه به کدها و محتویات وبسایت شما از جمله متن, تصویر, لینک و ... مرتبط میشود. به طور کلی میتوان گفت هر آنچه که درون وب سایت قرار دارد مربوط به On Page SEO میباشد. این متد پایه تمام تلاش های سئو بشمار میرود و خیلی مهم است که "سئو درون صفحه" بدرستی پیاده سازی شده باشد تا دیگر فرایندهای سئو نیز اثر بخش شود.

سئو برون صفحه چیست؟ Off Page SEO
به تمام متدهایی که مستقل از وب سایت شما باید انجام شود تا رتبه وب سایت شما بهبود یابد گفته میشود و این شامل کلیه  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. , فعالیت در شبکه های اجتماعی و ... میشود که میتواند روی رتبه وب سایت شما تاثیر گذار باشد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...