رفتن به مطلب

تفاوت میان registry, registrar و registrant


ehsannasr

پست های پیشنهاد شده

در پروسه ی  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  سه نقش مختلف شرکت دارند.registry , registrar و registrant
اطلاعات زیر در رابطه با هر نقش و چگونگی ارتباط آنها با یکدیگر است که به مختصر توضیح خواهیم داد.

Registry:
Registry نام دامنه, سازمانی است ( لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ) که نام دامنه در سطح بالا را مدیریت می کند. این سازمان مسئولیت نگهداری و کنترل فایل های داده ی دامنه ها را برعهده دارد و قوانینی را تنظیم می کند تا دامنه ها به صورت قانونی ثبت شوند.آنها یک رکورد از جزئیات ثبت برای هر دامنه از جمله اطلاعات تماس با مالک دامنه,مدیر دامنه و …ایجاد می کنند.registry این اطلاعات را جهت رفع اختلافات احتمالی بین registrant ها و یا بین registrant و registrar نگهداری خواهد کرد.برای مثال verisign مدیریت دامنه ها با پسوند .com و همچنین dns های آنرا به عهده دارد.

Registrar:
Registrar یک سازمان معتبر است که به عنوان واسط بین مشتری و registry فعالیت می کند. به این صورت که زمانی که مشتری نام دامنه ی خود را انتخاب می کند به registrar انتخابی خود مراجعه کرده و registrar درخواست ثبت دامنه را در registry ثبت می کند.دهها registrar در حال فعالیت هستند برای مثال enom , godady

Registrant:
Registrant به شخص یا سازمانی گفته می شود که دامنه را ثبت می کند. registrant می تواند تنظیمات دامنه را از طریق registrar انجام دهد. زمانی که تغییراتی بر روی دامنه توسط registrar اعمال شود اطلاعات برای registry ارسال خواهد شد تا در دیتابیس registry آپدیت شود.زمانی که شما دامنه ای را ثبت می نمایید شما یک registrant هستید.برای مثال ( لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ) پویاسازان نیز یک registrant است.


منبع: وبلاگ پویاسازان

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...