رفتن به مطلب

تفاوت میان فضای وب و پهنای باند


ehsannasr

پست های پیشنهاد شده

زمانی که شما یک میزبانی وب تهیه می کنید می بایست درک کاملی از مشخصات آن داشته باشید تا بتوانید از منابع آن استفاده ی بهینه داشته باشید.در میان مشخصات هر پلن در پلن های میزبانی وب دو مورد فضای وب و پهنای باند مهمترین مشخصه ها هستند.در زمان انتخاب پلن می بایست هر دو مورد در نظر گرفته شود.

فضای وب/فضای ذخیره سازی
فضای ذخیره سازی به مقدار کل فضای موجود بر روی سرور ( لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. )گفته می شود که می تواند برای ذخیره ی فایل ها مورد استفاده قرار گیرد به خصوص فایل هایی که برای وب سایت شما نیاز است.این فایل ها از هر نوع تصویر,فایل های html و اسکریپت های وب سایت ممکن است باشد.برخی افراد نیز از فضای ذخیره سازی برای لاگ های فایل پشتیبان و ذخیره ی نسخه های قدیمی وب سایت و یا حتی فایل های پشتیبان از کامپیوتر خانگی استفاده می کنند.
شما می توانید فضای ذخیره سازی را به عنوان قفسه های بایگانی تصور کنید.به عنوان مثال , مانند یک محیط کار که در زمان رشد برای اضافه کردن اطلاعات یا فایل هایش به قفسه های بایگانی بیشتری نیاز پیدا می کند , توصیه می شود در زمان انتخاب پلن برای میزبانی وب خود , توسعه ی وب سایت خود را نیز در نظر داشته باشید.
با درک کامل از فضای وب , شما قادرید که پلن مناسبی برای میزبانی وب ( لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ) خود انتخاب نمایید و از آن برای آپلود اطلاعات خود استفاده نمایید.

پهنای باند
به عبارتی ساده,پهنای باند مقدار اطلاعاتی است که بین وب سایت شما و کابران منتقل می شود.برآورد میزان پهنای باند مورد نیاز آسان است در صورتی که بتوانید صفحات وب خود و همچنین تعداد بازدیدکنندگانی که در هر روز احتمالا سایت را مشاهده می کنند را تخمین بزنید.
پیرامون پهنای باند عاقلانه است که نیاز های سایت خود را در زمانی که رشد سایت بیش از انتظار است در نظر بگیرید.اگر وب سایت شما در ماه بیش از حد مجاز پهنای باند استفاده نماید می بایست هزینه ی آنرا پرداخت نمایید که البته با برنامه ریزی دقیق, شما می توانید از بروز چنین مواردی جلوگیری نمایید.

فضای وب در برابر پهنای باند
فضای وب مقداری از فضای سرور است که سهم شما برای اشتراک فایل است در حالی که پهنای باند میزان انتقال داده ها است که میان سرور و مکانی بر روی دنیای اینترنت انجام می شود.مقدار پهنای باند همیشه بیشتر از فضای وب است زیرا همواره انتقال اطلاعات بین وب سایت و بازدیدکنندگان انجام می شود. دانستن و درک تفاوت بین پهنای باند و فضای وب به شما کمک می کند که پلن هاست مناسبی انتخاب نمایید و این به عملکرد وب سایت نیز مرتبط است.

فضای وب و پهنای باند پیشنهادی
اگر شما یک وب سایت با صفحات کم راه اندازی کرده اید که در آن هیچ محصولی فروخته نمی شود و هدف ایجاد ترافیک سنگین نیز ندارید, فضای وب و پهنای باند اندک نیز برای شما کافی است.
در صورتی که وب سایت شما دید آنلاین خوب و رتبه ی بالا در جستجوی گوگل دارد و شرکت های وابسته به آن که موجب ترافیک سنگین می شوند نیز زیاد هستند , مطمئنا فضای وب و پهنای باند بالایی نیاز دارید.
اگر شما وب سایت بزرگی دارید که حدودا ۱۵-۲۰ صفحه دارد شما می بایست پلنی از میزبانی وب را انتخاب نمایید که جوابگوی فضا و پهنای باند مورد نیاز شما باشد در این حالت هاست اشتراکی راه حل ایده آلی برای شماست.
برای افرادی که وب سایت آنها بر روی موضوع خاصی تمرکز کرده و به طور منظم مطالب و منابع جدید بروز می شود مقدار فضا و پهنای باند زیاد نیاز است که البته در ابتدای کار اینگونه بنظر نمیرسد اما با افزایش ترافیک به این صورت خواهد بود.
در صورتی که شما یک وب سایت بسیار محبوب دارید که حاوی تعداد زیادی فایل برای دانلود است, از قبیل وب سایت تجارت الکترونیک و یا وب سایت بازی ,شما قطعا به مقدار زیادی فضای دیسک و پهنای باند احتیاج پیدا خواهید کرد که در این شرایط سرور اختصاصی راه حل مناسب و نهایی خواهد بود.


منبع: وبلاگ پویاسازان

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...