رفتن به مطلب

روش های حفظ کردن سریع درس


fwpn20

پست های پیشنهاد شده

7 روش برای حفظ کردن سریع درس


1-بدونید که چه زمانی باید به شکل سریع مرور کنید.

برای این که یه دید کلی از مطلب به دست بیاریم می تونیم از روش نگاه اجمالی و سریع استفاده کنیم. این روش برای اسکن سریع مطالب یه روزنامه برای پیدا کردن مطالب جالب در اون، یا برای پیدا کردن نکات مهم یه مطلب درسی برای شب امتحان مفیده. و البته جایگزین مناسبی برای مطالعه ی کامل نیست

۲-سر تیتر ها و عنوان ها رو بخونید.

برای شروع تیترها و سرتیتر ها که معمولا بزرگ تر نوشته میشن رو بخونید. توی مجله ها و نشریات خبری به جدول ها و نمودار ها هم نگاهی بندازید

۳-اول و آخر هر پاراگراف رو بخونید.

کتاب ها معمولا پاراگراف هایی دارن که اول اونا با معرفی مبحث شروع میشه و بعدش با توضیحات مربوطه ادامه پیدا می کنه. برای برخی دیگه از کتاب ها می تونید پاراگراف اول و پاراگراف آخر هر مبحث رو بخونید.

اگه یه آشنایی نسبی با موضوع داشته باشید می تونید سریع اونو بخونید، اما سعی نکنین تا جای ممکن با بیشترین سرعتتون بخونیدش. درسته که با تندخوانی وقت زیادی رو صرفه جویی می کنید اما ممکنه بخش های زیادی از مطلب رو اصلا نفهمید. برای اطلاع و راهنمایی در زمینه لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. و دروس خود بر روی لینک موردنظر کلیک کنید.

۴-دور کلمات مهم خط بکشید.

اگه در عین حال که تندخوانی می کنین بخواید یه کمی هم یاد بگیرید، چشم هاتونو به سرعت روی خطوط جا به جا کنید و وقتی که یه دید کلی از مطلب به دست آوردید کلمات و عبارات مهم رو از توش در بیارید و دورش خط بکشید. این کلمات شامل موارد زیر میشه:

کلماتی که چندین بار تکرار شدن

کلماتی که در بر گیرنده مفهوم اصلی مطلب هستن که معمولا توی تیتر هم دیده میشن

اسامی خاص

کلماتی که خودشون برجسته یا ایتالیک نوشته شدن یا زیرش خط کشیده شده

کلماتی که خودتون مفهومش رو درک نکردین.

۵-عکس ها و نمودار ها رو بررسی کنید.

این کار اطلاعات زیادی رو بدون این که وقت زیادی صرف کنید در اختیارتون می ذاره. یک یا دو دقیقه وقت بذارید تا مطمئن شید کامل اونا رو یاد گرفتید

۶-اگه موقع خوندن گیج شدید یا تمرکزتون رو از دست دادید،یا سیر و توالی مطالب رو از دست دادید، دوباره جمله ی اول پاراگراف رو بخونید.

اولین یا دومین جمله های پاراگراف موضوع اصلی متن رو براتون مشخص می کنه.

۷-با استفاده از عباراتی که قبلا دورشون خط کشیدید، درس بخونید.

برگردید و یه نگاهی به کلمات مشخص شده بندازید، آیا مفهومی کلی از مطلب به دست می آرید؟ اگه گیج شدید و چیزی نفهمیدید به کلمات و عبارات اطراف کلمات مشخص شده رجوع کنید. کلمات بیشتری رو هم دورشون خط بکشید. برای برنامه ریزی دروس خود با مشاوران مرکز لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ایران مشاوره تماس بگیرید.
 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...