رفتن به مطلب

سرویس آنلاین بررسی امکان هک شدن رمز عبور


sohil79

پست های پیشنهاد شده

 

password.jpg.0597d2f5a10c20bb7814aeb94ca8c472.jpg

 

یک محقق امنیتی نسخه جدیدی از سرویسی را راه‌اندازی کرده که کاربران را قادر می‌سازد تا با وارد کردن رمزهای عبور پیشین خود، از فاش شدن آنها در جریان هک‌های چند سال اخیر مطلع شوند.

این سرویس با عنوان Pwned دارای بانک داده‌ای با بیش از 500 میلیون رمز عبور فاش شده است.

 علاوه بر قابل دسترس بودن این سرویس بصورت آنلاین، محقق سازنده آن، توابعی API نیز برای استفاده برنامه‌نویسان در برنامه‌ها و ابزارهای مدیریت رمز عبور ارائه کرده است.

AgileBits اولین شرکتی است که از یکپارچه کردن نرم‌افزار مدیریت رمز عبور خود با عنوان  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  با نسخه جدید سرویس Pwned خبر داده است. البته این نرم‌افزار بجای فرستادن کل رمز عبور به Pwned، در روشی امن‌تر، تنها پنج نویسه نخست درهم‌ساز SHA-1 رمز عبور کاربر را به این سرویس ارسال می‌کند. در پاسخ نیز Pwned تمامی درهم‌سازهایی که پنج نویسه نخست آنها با عبارت ارسالی 1Password برابر است به این نرم‌افزار می فرستد. جزئیات بیشتر در خصوص روش کار 1Password در  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  قابل دریافت و مطالعه است.

داده‌های این سرویس برگرفته شده از اطلاعات فاش شده در نتیجه هک سایت‌ها و شرکت‌هایی همچون Yahoo و LinkedIn است.

توضیح اینکه به خوانندگان توصیه می‌شود تنها رمزهای عبور پیشین خود را – و نه رمزهای عبوری که در حال حاضر مورد استفاده هستند – در این سرویس بررسی کنند. به‌اشتراک‌گذاری رمز عبور فعال با هیچ سایت و سرویس ثالثی توصیه نمی‌شود.

سرویس Pwned در  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  قابل استفاده است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...