رفتن به مطلب

پورتال روزنامه رسمی


kisa

پست های پیشنهاد شده

در جمهوری اسلامی ایران مطابق قانون و آیین نامه ثبت دفتر تجارتی پیش بینی گردیده است که خلاصه مندرجات ثبت دفاتر تجارتی باید جهت اطلاع عموم آگهی و منتشر گردد. بدین جهت،صاحبان اشخاص حقوقی در حوزه شرکت ها و موسسات غیر تجاری  برابر تکالیف مصرح قوانین حاکم (قانون تجارت و نظام نامه ثبت شرکت ها) مکلفند حداکثر طی مدت یک ماه از ثبت سند در مراجع ثبت شرکت ها (موارد مشمول)نسبت به انتشار آن در روزنامه رسمی و عنداللزوم روزنامه های کثیرالانتشار برابر سوابق ثبتی و مفاد اساسنامه اقدام نمایند.


در این راستا به منظور تسهیل درانتشار آگهی های قانونی و تسهیل در  امور مراجعان و ارتقاء ارائه خدمات و سلامت اداری طی اقدام مشترکی بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شرکت روزنامه رسمی کشور در کلیه مراجع ثبت شرکت ها بر اساس سامانه جامع به محض ثبت و تایید نهایی سند تنظیمی بطور خودکار محتوای این سند جهت انتشار به روزنامه رسمی ارسال و ذینفعان محترم می توانند بدون مراجعه حضوری از طریق درگاه های الکترونیکی و پرداخت اینترنتی سایر تشریفات را جهت انتشار طی نموده و نتایج را از طریق مراجعه به درگاه اینترنتی و یا ارسال پیام کوتاه تلفن همراه مطلع گردند.
روزنامه رسمی کشور به عنوان رکن  قانونی اطلاع رسانی حقوقی با استفاده از فناوری های نوین علاوه بر سیره سنتی و قانونی طبع و نشر قوانین در روزنامه ها و کتاب ها ،اقدام دسترسی و آگاهی یافتن از تمامی متون قانونی مصوب مراجع ذیصلاح و سایر نظامات و مقررات لازم الاجراء و رویه دادگاه ها را در سایت  خود فراهم نموده است  و علاقه مندان می توانند جدیدترین اطلاعات روزنامه رسمی را از طریق این سامانه پیگیری کنند.
از وظایف و اختیارات روزنامه رسمی عبارتند از:
-درج تشکیل یا انحلال هر نوع شرکت که طبق قوانین موضوعه در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده باشد .
- چاپ و نشر برخی آگهی های قانونی قضایی همچون آگهی های مربوط به تاسیس و ثبت شرکت ها و علائم تجاری 
-انتشار آگهی دعوت هیئت بستانکاران موضوع ماده 25 قانون اداره تصفیه امور ورشکستگی مصوب 24/4/1328
-انتشار خلاصه نامه شرکت خارجی یا شعبه آن پس از ثبت وفق ماده 20 نظامنامه اجراء قانون ثبت شرکت ها مصوب 2/3/1310
-انتشار مفاد حکم قطعی راجع به اعتراض به علامت ثبت شده وفق تبصره ماده 11 قانون فعالیت احزاب و جمعیتهاو ...مصوب 1/4/1310
-انتشار اعلان لازم به دارنده مجهول سند تجاری برابر مواد 324 و 327 قانون تجارت.
-انتشار خلاصه نامه شرکت وفق ماده 6 نظامنامه قانون تجارت مصوب سال 1311 وزارت دادگستری
طریقه ثبت آگهی در روزنامه رسمی
ثبت آگهی در روزنامه رسمی و همچنین پرداخت هزینه  آگهی تنها از طریق سایت روزنامه رسمی کشور امکان پذیر است.لذا پس از تایید تمام مدارک و دریافت شماره ثبت شرکت ،به سایت روزنامه رسمی کشور به آدرس اینترنتی www . rooznamehrasmi . ir  مراجعه نمایید.
سپس اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید.بدین منظور،می بایست آدرس و کدپستی را جهت دریافت نسخه کاغذی روزنامه و همین طور شماره موبایل را جهت دریافت پیامک وارد نمایید.پس از تایید اطلاعات، نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید و در صفحه کاربری با کلیک بر روی قسمت هزینه آگهی  ،شماره مکانیزه 18 رقمی را وارد نمایید و با وارد نمودن رمز دوم اطلاعات بانکی خود را درج کنید.با پرداخت هزینه ی آگهی شماره پیگیری به شما داده می شود.
در انتها،از طریق پیامک ثبت آگهی به شما ابلاغ می گردد و می توانید فایل PDF را از قسمت پیگیری آگهی دریافت نمایید.پس از ثبت صورتجلسه و متن آگهی در دفتر ثبت شرکت ها و ارسال به روزنامه رسمی امکان اصلاح وجود ندارد.
قابل توجه است تمامی آگهی اشخاص حقوقی جهت اصالت سنجی بصورت رایگان در پایگاه لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. در دسترس خواهد بود و همچنین پیگیری صورتجلسات یک شخصیت حقوقی در حوزه شرکت ها و موسسات غیر تجاری منوط به اجرای قانون در انتشار آگهی های قبلی در روزنامه رسمی و برگشت الکترونیکی نتیجه به آن خواهد بود.لذا بدلیل جایگاه انتشار در روزنامه رسمی و عنداللزوم روزنامه های کثیرالانتشار صاحبان اشخاص حقوقی به شرح قوانین و تکالیف قانونی با دقت نسبت به پیگیری اجرای این تکالیف،اقدامات لازم را معمول نمایند تا در ثبت صورتجلسات آتی با موانع و مشکلات مواجه نگردند.مسئولیت عدم درج آگهی در روزنامه رسمی به عهده متقاضی می باشد و واحد ثبت شرکت ها و دفتر پستی هیچگونه تعهدی را در قبال عدم درج آگهی صادره دارا نمی باشند.
لازم به ذکر است علاوه بر ثبت و آگهی عمومی فعالیت تجارتی که در بدو امر صورت می گیرد تصمیمات مجمع عمومی در خصوص تغییرات سرمایه،انحلال شرکت و نحوه تصفیه آن نیز باید در مرجع ثبت و روزنامه رسمی،ثبت و منتشر شود.

kiasabt.com

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...