رفتن به مطلب

maryammo

پست های پیشنهاد شده

یکی از ویژگی های خوب گوگل برای وبسایت ها و شرکت ، امکان ثبت موقعیت خودشان روی نقشه گوگل است . شما میتوانید بعد از لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. و بالاآمدن وبسایت این کار را انجام دهید . در ادامه همراه با لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. باشید.

همچنین ثبت سایت در نقشه گوگل این فرصت را برای شما ایجاد میکند تا نظرات مشتریان و مخاطبین خود را دریافت کرده و در معرض دید عموم قرار دهید. البته این کار مشکلاتی را نیز برای شما ایجاد میکند زیرا ممکن است با درج نظرات منفی و مغرضانه از طرف رقبا اعتبار شما زیر سوال برود.

درج نظرات کاربران در نقشه گوگل بعد از طراحی سایت

گوگل الگوریتم های مختلفی برای تایید نظرات کاربران و نمایش آنها دارد ولی در بیشتر موارد در بیشتر موارد کارایی لازم برای حذف نظرات مغرضانه از نقشه گوگل را ندارد. در این مقاله تلاش میکنیم تکنیک هایی کاربردی برای مقابله با این نظرات منفی به شما ارایه دهیم. برخی از این تکنیک ها میتواند به موضوع بازاریابی دیدگاه نیز مرتبط باشد پیش پیشنهاد میکنیم سری مقالات کامنت مارکتینگ را دنبال کنید.

چه کسانی لوکیشن خود را می توانند ثبت کنند؟

به طور کلی میتوان گفت هرکسی که با اکانت Gmail خود نتایج جستجوی گوگل و موقعیت شما در نقشه گوگل را مشاهده میکند امکان مشاهده نظرات و امتیاز دهی به شما را دارد. این کار هم از طریق دسکتاپ و هم از طریق تلفن همراه امکان پذیر است.

به عبارت دیگر هنگامی که یک کاربر با اکانت جی میل خود در گوگل جستجو انجام میدهد میتواند نظر خود را در مورد شرکت های ثبت شده در نقشه گوگل اعلام کند. گوگل راه کاری برای سنجش ارتباط آنها با شرکت یا سایت شما را نداشته و بیشتر نظرات تایید خواهند شد.

نمایش نظرات در گوگل مپ بعد از طراحی سایت

همچنین با استفاده از App نقشه گوگل در تلفن همراه میتوان برای موقعیت های ثبت شده اعلام نظر و امتیازدهی انجام دهید. فرقی نمیکند که یک شرکت، رستوران، کافه، محل گردشگری یا حتی یک پارک باشد. برای هر نقطه ثبت شده در نقشه گوگل قابلیت درج نظر و امتیازدهی وجود دارد.



پاسخ گویی به نظرات منفی واقعی
اگر یک مشتری ناراضی فضایی مانند نقشه گوگل را برای درج نظرات خود و امتیاز دهی به شما انتخاب میکند؛ به این معنی است که از پاسخ گویی شما به طور کلی ناامید شده و یا راهی برای ابراز مستقیم آن به خود شما نداشته است.

در قدم اول بهترین کار ارتباط مستقیم با این فرد و دلجویی از او است. شاید واقعا شما در این همکاری دچار ضعف بوده اید و یا در حق ارسال کننده نظر اجحاف کرده اید. در این شرایط میتوانید مستقیما با فرد شاکی تماس گرفته و با ارایه پیشنهادات مختلف رضایت او را جلب کنید.

نظرات منفی کاربران در نقشه گوگل را پاسخ دهید
با جلب رضایت مشتری ناراضی احتمالا اولین اتفاق تغییر دیدگاه ارسالی او در بخش نظرات گوگل خواهد بود

در برخی موارد مشتریان ناراضی بدون آنکه حقی از آنها گرفته شده باشد اقدام به این کار میکنند و عملا تصور میکنند که حق با آنها بوده در حالیکه نظر شما چیز دیگری است. در این شرایط بهترین راه حل برای شما پاسخ گویی به نظر کاربر در همان فضای نقشه گوگل و رفع ابهام برای سایر افرادی است که این نظر را مشاهده میکنند.

تصور کنید که صاحب یک رستوران هستید و یکی از مشتریان شما در مورد کیفیت غذا یا نحوه ارایه آن ناراضی است. بعنوان مثال در بخش نظرات گوگل نوشته است که غذا خیلی تند بود یا سرد سرو شد.

در این شرایط شما دسترسی مستقیم به مشتری برای دلجویی ندارید ولی میتوانید در همین فضا با پیشنهاد یک غذای مجانی و توضیح شرایط پیش آمده از او دلجویی کرده و به سایر کاربران نشان دهید که برای نظرات آنها و رضایت مشتریان ارزش زیادی قائل هستید.



پاسخ گویی مستقیم و رفع ابهام برای دیگران بعد از طراحی سایت
در بسیاری موارد نظرات منفی تنها با درج ستاره و بدون دیدگاه هستند در این شرایط کاربر هیچ یک از استانداردهای گوگل را زیرپا نگذاشته و عملا امکان حذف آن وجود ندارد. اگر به هردلیل در قدم اول موفق نبودید باید از خود دفاع کنید. در بیشتر موارد افرادی که نظرات مغرضانه درج میکنند هویت خود را پنهان میکنند. یعنی نام یا تصویری از آنها وجود ندارد.

در این شرایط دفاع از خود بسیار راحت است، اولین پاسخی که میتوان داد این است که از فرد ارسال کننده نظر درخواست کنید هویت خود را برای شما مشخص کند تا بتوانید رضایت او را با پیشنهادات جایگزین جلب کنید. در دیدگاه خود حتما به ناشناس بودن فرد مذکور اشاره کنید.

با این کار سایر افرادی که این دیدگاه را مشاهده میکنند متوجه خواهند شد که احتمالا نظر ارسالی مغرضانه و بی اعتبار بوده است. همچنین از توجه و پیگیری شما به نیت واقعی و کیفیت خدمات شما پی میبرند.

هرچقدر پاسخ ارسالی شما دقیق و طولانی باشد شانس تاثیرگذاری آن بیشتر بوده و افراد بیشتری آن را لایک خواهند کرد. با افزایش تعداد لایک ها نظر شما جایگاه بالاتری در لیست نظرات پیدا کرده و افراد بیشتری آن را خواهند دید.

جبران نمره منفی با نظرات مثبت
از دوستان، مشتریان و همکاران خود درخواست کنید تا با ارسال نظرات مثبت و تجربیات واقعی خود از همکاری با شما تاثیر این نظرات منفی را کمرنگ کنند. به طور متوسط امتیاز بین 4.2 تا 4.5 یک امتیاز منطقی و به نظر واقعی از طرف گوگل است.

شما میتوانید با درج 4 تا 5 نظر واقعی و با امتیاز بالا تاثیر یک نظر منفی را از بین ببرید و امتیاز خود را مجدد افزایش دهید. در این بخش دقت کنید که ارسال نظرات غیرواقعی و جانب دارانه میتواند برای کاربران شک برانگیز باشد.

پیشنهاد میکنیم نظرات ارسال شده از طرف افراد واقعی و مشتریان راضی شما باشند نه اینکه خودتان چندین اکانت مختلف بسازید و با استفاده از آنها به خود امتیاز دهید.

1- صداقت در کار ارزش بسیار بالایی دارد، ابزارهایی از این دست برای نمایش اعتبار شما طراحی شده اند پس مهمترین نکته حفظ صداقت هنگام نمایش صداقت است! اگر از این فضا برای بازاریابی یا ایجاد اعتبار غیرواقعی برای خود استفاده کنید مردم به سرعت متوجه میشوند و تاثیر معکوسی بر روی آنها خواهد گذاشت.

2- رقابت سالم به رشد همه ی شرکت های فعال در یک حوزه کمک میکند. با تخریب رقبا عملا اعتماد مشتریان به صنف و حوزه کاری خود را از بین میبرید. سقوط یک هواپیما حتی اگر به دلیل نقص فنی یا مشکلات جوی باشد اعتبار و امنیت کل ناوگان هوایی کشور را زیر سوال خواهد برد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...