رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

با استفاده از ترافیک و بازدیدی که توسط بازدیدکنندگان به دست می‌آید می‌توان به رونق کسب و کار و یا تجارت و افزایش فروش پرداخت. ولی گاهی اوقات پیش می‌آید که رتبه‌ی سایت سیر نزولی را طی می‌کند. حال این افت می‌تواند مربوط به رتبه‌ی یک یا چند کلمه کلیدی در سایت شما باشد. در این مقاله راه‌هایی برای برطرف کردن افت رتبه سایت پیشنهاد می‌دهیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

راه‌های کاهش افت رتبه سایت در گوگل:

1-قبل از پایان ماه عسل سایت در گوگل(google honeymoon) :

در مدت زمان ماه عسل گوگل که برای سایت شما در نظر گرفته می‌شود گوگل همراه سایت شما است و محتوا و موضوع و بسیاری از موارد مربوط به سایت شما را برای کابران مفید تشخیص داده و به آنها نمایش می‌دهد. در واقع سایت شما را در رتبه‌های بالا قرار می‌دهد یعنی وقتی سایتی به datebase گوگل راه یابد گوگل به صفحات سایت رتبه و امتیاز مثبت می‌دهد. ولی پس از پایان این دوره سایت شما در جایگاه واقعی خودش قرار می‌گیرد و بسیاری از سایت‌ها در این مدت افت رتبه‌ی زیادی را مشاهده‌ می‌کنند که اکثرا به دلیل بهینه نبودن سایت است. برای رفع این مشکل بهترین اقدام این است که از بدو تولد سایت خود اقدام به سئوسازی آن بپردازید. تولید محتوای منظم و مطابق با استانداردهای گوگل را در صدر برنامه‌ی خود قرار دهید و در داخل محتواهای خود لینک‌ داخلی و خارجی ایجاد کنید.

2- لینک‌دهی های داخلی را فراموش نکنید:

بسیاری از صاحبان سایت‌ها از اهمیت لینک‌ سازی‌های داخلی بی خبر هستند. لینک‌دهی بین مطالب سایت همانند فرآیند تولید محتوا باید به صورت مداوم و مستمر انجام گیرد تا مورد توجه و بررسی گوگل باشد. یعنی نباید هر از چند گاه یکبار و آن هم به تعداد زیاد، لینک داخلی ایجاد کنید این روش کاملا اشتباه است  بلکه باید به صورت آهسته و پیوسته عمل کنید. یعنی از هر نوشته به نوشته‌ یا نوشته‌های دیگر 1 یا 2 لینک ایجاد کنید و سعی کنید در انکر تکستی که برای لینک دهی به نوشته‌ها استفاده می‌کنید از کلمه کلیدی مربوط به نوشته‌ی مقصد استفاده نمایید. سعی کنید هیچ صفحه‌‌ای را بدون لینک رها نکنید و در نوشته‌های جدید خود حتما لینک قرار دهید و اگر در نوشته‌های قبلی خود لینکی ندارید به این محتواها رجوع کرده و در آنها لینک قرار دهید. این امر موجب بروز رسانی محتواهای قدیمی هم می‌شود. برای مشاهده‌ی نتیجه‌ی حاصل از لینک‌دهی‌های داخلی بر بهبود رتبه سایت باید چند ماه صبر کنید.

3- بک‌لینک گرفتن اصولی:

بک لینک اصولی

زمانی که رتبه‌ی صفحه‌ای از سایت افت شدیدی پیدا می‌کند هیچ گاه دنبال این نباشید که برای این صفحه خرید بک‌لینک یا ساخت بک‌‍‌لینک به تعداد فراوان انجام دهید. این کار اشتباهی است که بسیاری از افراد انجام می‌دهند. خرید یا ساخت بک‌لینک به تعداد زیاد و در مدت کوتاه برای یک صفحه کاملا غیر طبیعی است و گوگل به راحتی متوجه این موضوع خواهد شد در نهایت، نه تنها اوضاع بهتر نمی‌شود بلکه نتیجه معکوس خواهد شد. پس راه چاره چیست؟؟ شما می‌توانید بک‌لینک‌ها (به تعداد مناسب) را برای صفحه‌هایی از سایتتان که رتبه‌ی خوبی دارند دریافت کنید و از این صفحات 1 الی 2 لینک داخلی با لینک‌های متنی متفاوت به صفحه‌ای که افت رتبه‌ داشته است ایجاد کنید. در این صورت به مرور زمان قدرت صفحات شما افزایش می‌یابد و رتبه‌ی خوبی کسب خواهید کرد.

4- سرعت سایت را افزایش دهید:

یکی دیگر از مواردی که موجب افت رتبه سایت می‌شود پایین بودن سرعت سایت است. زمانی که سرعت لود شدن سایت پایین باشد بیشتر کاربران سایت را ترک خواهند کرد. در واقع سرعت پایین سایت یک تجربه‌ی کابری نامناسب ایجاد خواهد کرد، که در نهایت منجر به کاهش بازدید و کسب و درآمد و فروش خواهد شد. بنابراین افزایش سرعت سایت موردی است که همواره باید در نظر بگیرید. برای این منظور می‌توانید از ابزار Gtmetrix استفاده نمایید در این ابزار مواردی برای اصلاح به شما پیشنهاد می‌شود که با برطرف کردن آنها سرعت افزایش خواهد یافت. سرعت سایت برای کاربران موبایلی بسیار مهم است و با توجه به اینکه امروزه بیش از 50 درصد جستجوها توسط موبایل صورت می‌گیرد باید این مورد را جدی بگیرید.

5- روی محتواهای قبلی و جدید وقت بگذارید:

ما در بسیاری از مقالات خود از اهمیت و تاثیر محتوا و نوشته‌های سایت بر رتبه‌ی آن صحبت کرده‌ایم. گوگل به محتوا اهمیت زیادی قائل است و سایت‌هایی  که به طور منظم محتوا تولید می‌کنند از نظر گوگل محبوب هستند. با نوشتن و انتشار محتواهای جدیدتر، محتواهای قبلی، قدیمی می‌شوند و گوگل محتواها را از تازه‌ترین‌ها به قدیمی‌ترها رتبه بندی می‌کند ولی شما نباید محتواهای قبلی خود را فراموش کنید از محتواهای جدید خود به محتواهای قبلی لینک ایجاد دهید و به صفحات و محتواهای منتشر شده‌ی قبلی خود تصاویر و محتواهای جدید اضافه کنید تا از این طریق به روز شده و دوباره مورد توجه قرار گیرند.

6- نرخ متوسط کلیک خود را افزایش دهید:

نرخ میانگین کلیک

نرخ کلیک پایین از نظر گوگل یعنی محتوای شما مناسب نیست و کاربران تمایلی برای کلیک کردن روی آن ندارند و این می‌تواند موجب افت رتبه‌ سایت و صفحات آن شود برای اینکه نرخ کلیک بالایی داشته باشید از عناوین جذاب استفاده کنید و متای توضیحات مناسب بنویسید، متای توضیحاتی که موجب تمایز شما از رقیبان شود.

7- اشتراک گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی:

هرچه مطالب شما بیشتر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود ترافیک و بازدید بیشتری به سایت خود جذب خواهید کرد و در این صورت شما به صورت طبیعی بازدید و ترافیک و حتی بک‌لینک دریافت می‌کنید که قطعا برای افزایش و بهبود رتبه‌ی سایت بسیار مناسب است.

8- بهبود طراحی سایت:

سایت شما باید قابلیت انطباق و سازگاری با  انواع دستگاه‌ها به خصوص تلفن همراه را داشته باشد. زیرا در این صورت می‌توانید امیدوار  باشید که سایت می‌تواند در رتبه‌های بالایی قرار گیرد. برای اینکه مطمئن شوید سایتتان با موبایل یا هر دستگاه دیگری سازگار است باید آن را به صورت ریسپانسیو یا واکنشگرا طراحی نمایید تا در هر سیستمی متناسب با اندازه‌ی آن تغییر نماید.

 سخن پایانی:

امیدواریم تمامی موارد گفته شده در این مقاله از لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. بتوانند در جهت بهبود و کاهش افت رتبه سایت مفید واقع شوند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...