رفتن به مطلب

روانشناسی درتجارت الکترونیک و طراحی سایت چه استفاده ای دارد ؟


maryammo

پست های پیشنهاد شده

تجارت الکترونیک و لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. دو لازم و ملزوم برای یک کسب وکار فیزیکی هستند. اما این لازم و ملزوم نیازمند یک رواشناختی و روانشناسی درست از مشتری است . درادامه همراه با لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. باشید.

تحریک احساسات در تجارت الکترونیک
انسان ها کلا موجودات احساسی هستند و بیشتر بر اساس احساساتشون تصمیم می گیرند. درسته قانون و قواعد هم در کاره ولی اگه دقت کنید ما همیشه اول از روی احساس یه کار را می کنیم و بعد بهش فکر می کنیم!

حالا شما با توجه به محصولی که میخواهید بفروشید باید به یه صورتی در خریدار ایجاد هیجان بکنید. مثلا اگه سایتتون در مورد بهینه سازی سایت هستش میتونید بگید که میتونید سایت تازه تاسیس اون ها را به صفحات اول گوگل بیارید!

احساس ارزش کالا را برای مشتریان خود بالا ببرید

ارزش کالا با قیمت کالا تفاوت داره. شاید شما برای چیزی مبلغ زیادی بپردازید ولی باز هم ارزش اون کالا برای شما خیلی بیشتر از اون باشه. مشتری هم برای خرید از شما باید همین حالت را داشته باشه. اگه اینطوری نباشه که خوب لزومی به خرید از شما نداره! مهم نیست محصول شما چیه. شما باید از روش هایی مثل موارد زیر کمک بگیرید تا ارزش کالاتون را بالا ببرید:

نتایج حاصل از خرید اون محصول را به صورت شفاف برای خریدار توضیح بدید.
محصول را با روش های دیگه مقایسه کنید. مثلا اگه دارید کتاب سئو جدیدی را تبلیغ می کنید، مزیت های اون نسبت به نسخه های دیگه را کامل بیان کنید.
یکسری مزایای خرید از خودتون قرار بدید. مثلا اگه از شما ۱۰ تومن خرید کرد، ۱ تومن در خرید بعدی جایزه داره! اگه یه محصولی دارید که کار خودتونه، سعی کنید ارتقاعش بدید. مثلا اگه یه کتاب آموزشیه حتما نسخه جدید تهیه کنید و به روزش کنید.
نتایج عدم خرید را هم بگید! شاید این جالبترین قسمت باشه ولی خوب خیلی کارآمده. البته سعی کنید هیچ وقت دروغ نگید که اعتماد کاربر را از دست بدید.


ایجاد نفع شخصی
در زندگی روزمره همه ما به دنبال منافع خودمون هستیم. خرید اینترنتی هم از این قضیه مستثنی نیست. من اگه بخوام خریدی بکنم چیزی را میخرم که برای من منفعت داشته باشه. بزارید یه مثال بزنم تا بهتر متوجه بشید. اگه من تو این سایت مقاله بنویسم و در مورد موفقیت های سایت های مختلف داستان بنویسم بیشتر خوشتون میاد یا بیام به شما آموزش سئو بدم و بگم این کار را بکنید تا سایتتون موفق بشه؟ قطعا وقتی شما تو سایت سئو میایید دنبال این هستید که از مطالب این سایت استفاده کنید و یه نفعی به شما برسونه!

ارائه راه حل مشکلات
اکثرا وقتی مشکلی برای ما پیش بیاد میاییم تو اینترنت و دنبال راه حل های اون میگردیم. حالا یا با خرید چیزی برطرف میشه و یا خوندن مقاله ای. سعی کنید اون مشکلاتی را که موضوع و یا محصول شما بر طرف می کنه بیان کنید و همچنین دلیل های اون را تشریح کنید. مثلا اگر قراره یک فیلم آموزش سئو فروخته بشه، خوب شما که میخوای این محصول را بفروشی باید اول در مورد مشکلات در این زمینه صحبت کنی و بعد هم بگی این فیلم آموزشی شما چه چیزهایی یاد میده و چطور اون مشکل را بر طرف می کنه.


یا مثلا شما یه سایت در زمینه بدنسازی دارید و میخواهید مکمل های پرورش اندام را بفروشید. شما باید مشکلات مرتبط با این موضوع را بیان کنید. مثلا آیا مصرف داروها خوبه یا بده؟ کدوم هاش خوبه کدوم ها عوارض داره؟ کدوم باشگاه خوبه؟ کدوم مربی؟ و …
مثلا یکی از مشکلات بزرگ که فوق العاده هم بازدید کننده براتون میاره مشکل چاقی و کاهش وزن هست. در مورد این موضوع صحبت کنید و راه های حل اون را بیان کنید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...