رفتن به مطلب

سئو و جامعیت انسانی آن چه تاثیری در طراحی سایت دارند ؟


maryammo

پست های پیشنهاد شده

در سئو و بهینه سازی بعد از لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ، مهم ترین هدف اینست که جامعه هدف خود را درنظر بگیرید . درادامه با لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. همراه باشید.

سئو در مفهوم نهایی به معنای برقراری ارتباط است. یعنی برندها و کمپانی ها سعی می کنند از این روش با جامعه هدف خود و مشتریان ارتباط برقرار کنند. بدون این ارتباط رنک آن ها بالا نخواهد رفت، ترافیک بالایی کسب نمی کنند و در نهایت فروشی هم نخواهند داشت.

قبل از اینکه شما بتوانید جامعه هدف به دست آورید باید این جامعه هدف را تعریف کنید. یعنی اینکه انتظار دارید کاربران شما چه افرادی و با چه خواسته هایی باشند و پس از آن سعی در جلب نظر و توجه آن ها داشته باشید.

کاربر سئو کیست ؟ و چرا باید سئو کنیم ؟

در دنیای سئو کاربرنما یک ارائه نیمه خیالی از مشتری ایده آل شما بر اساس جستجوهای انجام شده در مارکت و اطلاعات واقعی مشتریان حال حاضر شما است و یا می توان این گونه اعلام کرد که شخصیتی است که شما خواهان هدف قرار دادن او برای کسب و کار یا فعالیت مورد نظر خود هستید.

وقتی از یک وبمستر سوال می پرسیم که محصول شما برای چه کسانی است و او پاسخ می دهد برای همه مردم، آنجاست که باید کارهای زیادی را انجام دهیم. اما در واقع محصول برای همه نیست و ما باید به وبسمتر مشورت دهیم تا جامعه هدف خود را شناسایی و متوجه شود که محصول و یا خدمت او برای همه نیست.

می توان مثال را این طور بیان کرد که این مقاله سئو هم خواهان و جامعه هدف خود را دارد ممکن است فرزند خردسال من و یا مادر بزرگ من حتی یک بار هم به سراغ این مقاله نیاید اما همین مقاله شاید در روز بارها توسط وبمستران و سئو کاران مورد بازدید قرار گیرد چون نوع افراد استفاده کننده از هر محتوا متفاوت است. اگر جامعه هدف خود را شناسایی کنیم راحت تر می توانیم برنامه ریزی کنیم و زودتر به نتیجه برسیم.



چگونه سئو را بعد از آغاز طراحی سایت کنیم ؟

گرچه مسئله شناخت کاربر سال هاست که درباره آن تحقیق و جستجو انجام می شود و کارهای زیادی درباره آن انجام شده اما هنوز به عقیده کارشناسان هنوز راه زیادی برای رفتن وجود دارد. برای شناخت هرچه بیشتر کاربران و مشتریان خود باید از همه جهات موضوع مورد بررسی قرار گیرد. با بررسی زوایای گوناگون قضیه می توانید استراتژی های کاربردی را برای رسیدن به هدف خود داشته باشید.

برای توسعه شناخت بهتر کاربرها و مشتریان این سه موضوع اصلی را ارزیابی کنید :

جامعه شناختی سئو برای طراحی سایت

اطلاعات دموگرافیک در جستجوهای مارکتینگ و داده ها دست یافتنی هستند. اما باید اطمینان حاصل کرد که این اطلاعات صحت و دقت لازم را داشته باشد. برای این کار فقط خواندن یک مقاله و یا گزارش کافی نیست بلکه باید مقالات گوناگون و گزارش های مختلف را بررسی و آنالیز کنید تا به صحت داده ها پی ببرید. بدانید و آگاه باشید که قوانین و اطلاعات لحظه ای تغییر می کنند و اگر روی داده های دیروز خود اتکا کنید از دیگران عقب خواهید ماند.

برای انجام صحیح این فعالیت باید این موارد را به خوبی متوجه شوید :
آن ها چگونه خود را توصیف می کنند : مادرها ، پدرها ، اساتید ، ورزشکاران ، مترجم ها و …
در کجا سکونت دارند : روستا ، اطراف شهر و یا داخل شهر
بازه سنی آن ها چیست : کودک ، جوان و یا بزرگسال
در چه صنعتی فعالیت می کنند : مهندسی ، سلامت ، اقتصادی ، رسانه و یا …
سطح شغلی آن ها چگونه است : مدیریت ، سطوح بالای اجرایی ، گروه فروشنده ، مشاور و یا …

هدایت القایی در سئو وبهینه سازی بعد از طراحی سایت

در این روش شما به تمامی زوایای مشتری خود توانایی بازرسی خوهید یافت تا به شما کمک کند که در فعالیت خود موفق شوید. ابزار Empathy Map در این مسیر به شما کمک می کند.

به این نقطه های کلیدی توجه کنید :

آن ها چه چیزی را می بینند؟
چه چیزی در کنار آن ها اتفاق می افتد؟
آن ها چه چیزهایی می گویند؟
آن ها چه کاری را انجام می دهند؟
چه چیزی را حس می کنند؟
چه چیزی را می شنوند؟
به چه چیزی فکر می کنند؟
این فعالیت ها چگونه به سئو کمک می کند؟

به شما کمک می کند تا مشتری و جامعه هدف خود را از جهات گوناگون شناسایی کرده و بر اساس آن اطلاعات محتوای خود را ایجاد کنید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...