رفتن به مطلب

آموزش قدم به قدم سئو قسمت دوم کد های سئو


mbm159

پست های پیشنهاد شده

کد های سئو سری دوم از آموزش های دوره ای قدم به قدم سئوی وردپرس می باشد ، ما در قسمت قبلی یعنی آموزش قدم به قدم سئو وردپرس برای شما توضحیاتی را مبنی بر اینکه برای داشتن سئو مناسب لازم است چه مقدماتی را فراهم کنیم ارائه کرده ایم در این قسمت به بررسی و معرفی کد هایی که برای ابتدای کار سئو در سایت باید وجود داشته باشند می پردازیم .

مروری بر گذشته : در جلسه قبلی به صورت مختصر در رابطه با اهمیت سئو و رعایت دو نکته کلیدی توضیحاتی ارائه شد که بنا بر آن توضیحات باید برای سئو خوب شما یک یا چند کلمه کلیدی انتخاب کنید که متناسب با فعالیت شما باشد و تمامی محتوای تولید شده حول محور آن بگردد و در مرحله دوم باید شما یک توضیحات مناسب برای سایت انتخاب کنید . ترکیب این دو با هم و چگونگی استفاده از کلمات در توضیحات باعث میشود تا شما پس از متمرکز کردن محتوا بر روی کلمات کلیدی انتخابی بهترین نتیجه را از سئو سایت بگیرید .
متا تگ های سئو

متا تگ های سئو

کد های سئو یا متا تگ های سئو کد های html هستند که برای امورات سئو امری الزامی است این کدها برای معرفی توضیحات و کلمات کلیدی و میزان اهمیت آنها استفاده میشود به آنها کدهای متا گفته می شود یا متا تگ های سئو .

    نویسنده Author
    از این متا تگ برای معرفی نویسنده و سازنده صفحه استفاده میشود که به شرح زیر است :
         <META NAME=”AUTHOR” CONTENT=”Tex Texin”>
  
    متا تگ Content Language یا زبان و محتوای سایت
    این متا تگ باعث میشود تا موتور های جستجو گر بر اساس زبان انتخابی صفحه و بر اساس منطقه نتایج را نمایش دهند و استفاده از این کد موثر و باعث نمایش بر اساس منطقه خواهد شد که به شرح زیر است :
    <META HTTP-EQUIV=”CONTENT-LANGUAGE” CONTENT=”fa”>
  
    متا تگ Content Type یا نوع محتوا | زبان ساختاری
    یکی از مهم ترین متا تگ های مورد استفاده برای طراحی سایت و استفاده در هر قالب استانداردی است که باید حتما در سایت استفاده شود به شرح زیر میتوانید کد را قرار دهید
    <em><META HTTP-EQUIV=”CONTENT-TYPE” CONTENT=”text/html; charset=UTF-8″></em>
 
    متا تگ Copyright کپی رایت
    این متا تگ بیشترا برای سایت هایی با محتوای خاص مورد استفاده قرار میگیرند که شامل یک کپی رایت هستند :
    <em><META NAME=”COPYRIGHT” CONTENT=”&copy; 2004 Tex Texin”></em>
   
    متا تگ توضیحات یا Description
    از مهم ترین و اصلی ترین متا تگ های سئو است که باید حتما در سایت مورد استفاده قرار بگیرد این کد به معرفی توضیحات وب سایت میپردازد به طوری که بیشتر در رابطه با توضیحات صفحه و محتوای آن می پردازد و قبل از ورود کاربر از طریق جستجو نمایش داده میشود نوشتن صحیح این کد باعث میشود تا به صورت واقعی بازدید های شما افزایش چشمگیری داشته باشد .به صورت زیر میتوانید در صفحات خود استفاده کنید :
    <em><…META NAME=”DESCRIPTION” CONTENT=”…summary of web page”></em>
   
    متا تگ کلمات کلیدی یا Keywords
    این متا تگ از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که کلمات کلیدی و کلید واژه های کانونی مورد استفاده و متمرکز شده بر روی محتوا را به موتور های جستجو گر میفهماند کد آن به این صورت است :
    <em><META NAME=”KEYWORDS” CONTENT=”seomoz,article,seo,learning,google”></em>
   
    متا تگ ربات Robots
    متا تگ ربات Robots
    این متا تگ ها به ربات های موتور جستجو میفهمانند که چه برخوردی با سایت و محتوای شما داشته باشند این کد زمانی تاثیر گذار است که از Robots.txt استفاده ای نکرده باشید.
    <em><META NAME=”ROBOTS” CONTENT=”ALL”> </em>

    <em><META NAME=”ROBOTS” CONTENT=”INDEX,NOFOLLOW”> </em>

    <em><META NAME=”ROBOTS” CONTENT=”NOINDEX,FOLLOW”> </em>

    <em><META NAME=”ROBOTS” CONTENT=”NONE”></em>
 
    متا تگ ربات گوگل Googlebot
    این متا تگ همانند بالا عمل میکند با این تفاوت که تنها به ربات های گوگل این عمل را میفهماند :
    <em><META NAME=”GOOGLEBOT” CONTENT=”NOARCHIVE”></em>
   
    متا تگ های Open Graph
    این متا تگ ها بحث های زیادی دارند که به صورت مختصر به آنها اشاره خواهد شدمتا تگ های Open Graph
    یک پروتکل برای تبدیل هر صفحه به یک شی است به این صورت که میتوان بیشتر در شبکه های اجتماعی کاربرد پذیر باشد به این صورت اگر دقت کرده باشید در تلگرام یا شبکه ای مانند فیسبوک زمانی که یک لینک ارسال میکنید توضیحات به همراه تصاویر مربوطه از آن استخراج میشوند که بر اساس همین متا تگ های اپن گراف هستند به صورت زیر میتوانید از آنها استفاده کنید
    <meta property="og:title" content="اسم صفحه" />
    <meta property="og:type" content="نوع صفحه" />
    <meta property="og:url" content="آدرس صفحه" />
    <meta property="og:image" content="آدرس عکس" />
    <meta property="og:audio" content="آدرس ویدیو" />
    <meta property="og:description" content="توضیحات صفحه" />
     

کد های سئو در وردپرس

نکته مهمی که برای رعایت اصول اولیه سئو باید آنها را به صورت کامل رعایت کنید این است که شما نباید از این کد ها به صورت یکسان در وب سایت و تمامی صفحات آن استفاده کنید به طوری که برای صفحه اصلی یک سری کد های خاص و مربوط به همان صفحه و برای صفحه ای مانند یک نوشته مرتبط با آن نوشته باید باشد . چرا که ما برای هر صفحه و هر کلمه کلیدی به صورت مجزا سئو را انجام میدهیم .
اگر چنین باشد شما تنها به یک فایل سربرگ برای وردپرس دسترسی دارید و امکان تعریف چند متا تگ بهصورت همزمان در کنار هم وجود ندارد برای اینکار باید شما توابعی را مشخص کنید که بر اساس هر صفحه به صورت خودکار یا از قبل تعریف شده بتواند متا تگ های شما را فراخوانی شد به همین منظور پیشنهاد میشود حتما از افزونه های سئو حرفه ای مانند افزونه yoast seo و all in one seo استفاده کنید چرا که تمامی این موارد را به صورت حرفه ای خواهند داشت .

با تشکر از همراهی شما در این قسمت کد های مفید در سئو را توضیح دادیم در قسمت های بعدی نجوه چیدمان و بررسی دقیق تر آنها و طرز صحیح استفاده بعلاوه آموزش های کامل استفاده از افزونه های پر قدرت سئو خواهیم پرداخت . شادباشید.

 

لطفا برای حمایت این مطلب را در سایت مبنای وردپرس مطالعه کنید

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...