رفتن به مطلب

بازاریابی دهان به دهان


radmandigit

پست های پیشنهاد شده

بازاریابی دهان به دهان، راهی نوین برای تبلیغ کسب و کار

امروزه برای تبلیغ کسب و کارهای مختلف، روش های بازاریابی متنوعی به وجود آمده اند که هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود می باشند. صاحبان کسب و کارها برای اثرگذاری بیشتر تبلیغات خود سعی در استفاده هم زمان این بازاریابی ها کرده و از آن ها به صورت مکمل استفاده می نمایند. این بازاریابی ها که به دو دسته عمده بازاریابی آفلاین و  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  تقسیم بندی می شوند، از استراتژی های مختلف به منظور ترویج برند و جذب بازار هدف استفاده می نمایند. در بازاریابی آنلاین با استفاده از فضای مجازی از  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  گرفته تا  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. مختلف، می توان برند خود را تبلیغ نمود. از طرفی در بازاریابی آفلاین، از روش های مستقیم و رودر رو برای معرفی برند استفاده می گردد. این بازاریابی که می تواند به صورت تلفنی، لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  و یا بازاریابی دهان به دهان باشد، می تواند در تبلیغات بسیار اثرگذار عمل نماید. بازاریابی دهان به دهان وقتی به وجود می آید که مخاطبان شما تبلیغی از برند شما را در جایی دیده و به دوستان خود انتقال میدهند و یا این مخاطبان مشتریان وفادار شما هستند و به دلیل رضایت از برند شما به تبلیغ مستقیم برند شما کمک می نمایند. جذب مخاطبان به منظور ترویج برند شما می تواند به دلایل پیشنهادات ویژه ارائه شده توسط شما نیز صورت پذیرد. این پیشنهادات مخاطبان را به صورت ناخودآگاه به سمت برند شما کشانده و می تواند در صورت رضایت آن ها، دوستان این مخاطبان را نیز جذب نماید. در نهایت این بازاریابی به شکل های زیر انجام می پذیرد:

• شایعه پراکنی در مورد محصول یا خدمت
• توصیه های زبانی
• معرفی خدمات و محصولات در وبلاگ ها و انجمن های مربوط به کسب و کار شما
• شبکه اجتماعی

مصرف کنندگان برند شما وقتی بتوانند نیازهای خود را به صورت کامل با استفاده از برند شما به بهترین شکل رفع نمایند، به شما اعتماد نموده و تعلق خاطری به برند مربوطه پیدا خواهند کرد. این مصرف کنندگان می توانند پلی ارتباطی میان شما و دیگر مخاطبان بوده و آن ها را به راحتی به استفاده از برند شما ترغیب نمایند. به یاد داشته باشید که اثر اعتماد به حرف دیگران برای تبلیغات بسیار زیاد بوده و از این رو مخاطبان با اعتماد به حرف های مشتریان شما می توانند به سمت شما کشیده شوند. در ادامه به اهمیتبازاریابی دهان به دهان در دنیای تبلیغات امروزی به صورت مفصل خواهیم پرداخت.

 

اهمیت بازاریابی دهان به دهان

– اعتماد

مهم ترین عاملی که مخاطبان را می تواند به استفاده از خدمات یا محصولات یک برند جذب نماید، اعتماد به آن برند می باشد. امروزه صاحبان کسب و کارها به دنبال روش های مختلفی به منظور جلب اعتماد مخاطبان خود می باشند. یکی از روش هایی که این صاحبان در دنیای دیجیتال استفاده می کنند، درج فرم های نظرسنجی متنوع در قسمت های مختلف سایت می باشد. این فرم ها به صورت ناخودآگاه به مخاطبان این حس را القا می کند که نظر و رضایت آن ها برای صاحبان کسب و کار مربوطه بسیار مهم می باشد. از جمله روش های دیگری که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، در اختیار قرار دادن اطلاعات کامل تماس از برند مربوطه می باشد. اما همه ما تجربه اعتماد نکردن به برندی را با وجود تمامی این شرایط داشته ایم. در این مواقع همه ما سعی کرده ایم که از مشتریان آن برند پرس و جو کرده و با مزایا و معایب آن آشنا شویم. در نهایت، در صورت رضایت مشتریان برند، بلافاصله و با اعتماد به آن ها به سمت برند مورد نظر جذب شده ایم. پس باید در نظر گرفت که بازاریابی دهان به دهان نقشی کلیدی در ترویج برند در میان مردم دارد.

– وفاداری

بعد از جذب مخاطبان به سمت برند خود، قدم بعدی برای صاحبان کسب و کارها استفاده از تکنیک های مختلف به منظور تبدیل این مخاطبان به مشتریانی دائم می باشد. این کار با استفاده از ارائه پیشنهادات ویژه و یا پیگیری های مداوم از رضایت مشتریان می تواند صورت پذیرد. با بالا بردن تعداد مشتریان وفادار، می توان این اطمینان را حاصل نمود که در مراحل بعدی این مشتریان می توانند به عنوان پل ارتباطی میان بقیه مخاطبان و برند شما گردند.
در نهایت باید در نظر داشته باشید که بازاریابی دهان به دهان با اینکه از روش های قدیمی بازاریابی استفاده می نماید، اما می تواند بسیار در تبلیغات شما موثر باشد. صاحبان برندها باید این موضوع را مد نظر قرار دهند که باید از روش های مختلف بیشتر دیده شدن خود در بین بازار هدف و مردم عادی استفاده نمایند. این موضوع باعث می شود که با دیده شدن تبلیغ آن ها توسط افرادی خاص، برند مورد نظر به صورت شایعه بین مردم پخش شود. این صاحبان می توانند برای بالا بردن نمایش خود از تکنیک های مختلفی استفاده نمایند. در بازاریابی آنلاین صاحبان کسب و کارها می توانند از 
لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. و  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.   لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.   برای بالا بردن رتبه سایت خود استفاده نموده و به این ترتیب بیشتر در معرض دید باشند. همچنین می توان در کنار استفاده از این روش ها، از شبکه های اجتماعی مختلفی مانند تلگرام و اینستاگرام برای تبلیغات استفاده بهینه نمود. این شبکه ها با استفاده از ایجاد جاذبه های بصری برای افراد مختلف، در بین مردم بسیار رواج پیدا کرده و می تواند در جهت پیشبرد اهداف برندها، به بهترین نحو مورد استفاده قرار گیرند. با استفاده از روشهای نوین برای جمع آوری فالوور، ارائه تبلیغات خلاقانه و ارائه خدمات و پیشنهادات ویژه به راحتی می توان به ترویج نام برند شما در بین مردم کمک نمود. توجه داشته باشید که در همه این روش ها باید مراقب باشید باعث ایجاد مزاحمت برای افراد نگردید، زیرا همین موضوع باعث می گردد که نام برند شما به صورت دهان به دهان به عنوان برندی نامرغوب رواج پیدا کند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بذارید

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.
 
 
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...