رفتن به مطلب

طراح سایت تمام عیار شوید


itzeroone

پست های پیشنهاد شده

  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  یک هنر برای طراحان سایت به حساب می آید ، اما یک طراح سایت باید مهارت های دیگری را نیز بلد باشد . در این مقاله قصد داریم تا شما را با مهارت هایی که یک طراح سایت بعد از مهارت های   لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.   باید بلد باشد آشنا کنیم . در ادامه همراه باشید . 

1 - تمام مراحل   لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  را یاد بگیرید

به کلمه ی “تمام” که در بالا اشاره کردیم توجه کنید، طراحی وب ممکن است گاهی با طراحی گرافیک اشتباه شود و همین باعث میشود طراحان وب محدوده ی خود را خیلی کوچک تر در نظر بگیرند، به همین دلیل نیاز است که اگر میخواهید یک طراح وب کاملا حرفه ای شوید تا حدی با قواعد و هنرهای طراحی گرافیک در دنیای دیجیتال آشنایی پیدا کنید، برای مثال با موارد زیر باید به صورت کامل آشنایی پیدا کنید :

  • رنگ : رنگ به عنوان قلب طراحی وب شناخته میشود، زیرا از طریق رنگ است که میتوانید به طرح خود زیبایی ببخشید و بر روی مخاطبانتان تاثیر بگذارید، همچنین رنگ ها بر روی سلامت روان نیز تاثیر دارند و از طریق رنگ مناسب است که میتوانید یک تجربه کاربری خوب به کاربری که میخواهد از سایت شما بازدید کند ببخشید.
  • جریان : جریان به معنی جنش های بصری چشم یک کاربر در جریان یک وبسایت است، جریان میتواند شامل مفاهیمی چون عمق، رنگ، سلسله مراتب، اشکال و خطوط باشد.
  • تعادل و تناسب : تعادل و تناسب به دو نسبت متقارن و نامتقارن تقسیم میشوند، این نسبت به طور معمول براساس عناصر مهم در صفحه است و همچنین باعث میشود جریان اطلاعات که در بالا به آن اشاره کردیم بهتر شود.
  • فضای خالی : ایجاد فضای خالی بسیار مهم است، فضای خالی در اینجا به معنی فاصله ی بین دو المنت در صفحه است، وبسایت هایی که تجربه ی کاربری خوبی دارند از فضای خالی مناسبی بهره میبرند، این کار هنر ایجاد تعادل است، فضای خالی باید به صورتی باشد که علاوه بر اینکه عناصر دارای خوانایی بالا هستند از همدیگر فاصله ی مناسبی داشته باشند، کل صفحه را با المنت های تودرتو پر نکنید.

۲ – HTML را در   لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  مانند اسمتان حفظ باشید !

برای اینکه یک طراح وب آماتور باشید باید حداقل کمی HTML بلد باشید، در طراحی وب شما نیاز به تفکر زیاد در رابطه با الگوریتم های متفاوت و رسیدن به بهترین راه حل هنگام مواجه شدن با مسئله های سخت ندارید، تنها لازم است به کد نویسی HTML خود سرعت ببخشید تا بتوانید در کار خود حرفه ای شوید، سعی کنید یک قاعده برای کدنویسی HTML خود به وجود بیاورید و همیشه از آن قاعده استفاده کنید.
HTML یک زبان نشانه گذاری پایه برای تمام صفحات وب است بنابراین تمام طراحان وب باید حداقل HTML را بلد باشند، اگر شما HTML را بلد باشید آنگاه میتوانید صفحه ای طراحی کنید که راحت تر قابل کدنویسی باشد، همچنین میتوانید طرحی که در فتوشاپ زده اید را به راحتی به یک وبسایت تبدیل کنید و یک demo به مخاطبانتان نشان دهید، همچنین یک ویژگی مثبت دارید نسبت به طراحان وب دیگری که هیچ چیز از HTML نمی دانند، همچنین پیش تر در مجیدآنلاین۲۰ قطعه کد مهم و حیاتی HTML5 را بررسی کردیم که میتوانید برای شما مفید باشد.

۳ – خود را وقف یادگیری مادام العمر کنید !

هنگامی که میخواهید یک طراح وب شوید یادتان باشد که همیشه میتوانید بهتر شوید، همیشه میتوانید چیزهای جدیدی یاد بگیرید و از طریق آن کاربرانتان را شگفت زده کنید، با افزایش مهارت و خلاقیت خود میتوانید طرح های بهتری ایجاد کنید، یکی از دلایلی که باید همیشه زمانی از روزتان را وقف یادگیری کنید این است که همیشه ترند های جدید طراحی وارد جهان میشوند و شما باید به آنها تسلط داشته باشید، به ترندهایی که در چندسال اخیر به وجود آمدند دقت کنید : طراحی parallax ، طراحی flat ، طراحی Material و … در طراحی همیشه باید یاد بگیرید، هنگامی که یادگیری را متوقف کنید به مرگ طرح های خود میرسید.

۴ – مهارت های کسب و کاری خود را بالا ببرید !

خیلی از طراحان وب فریلنسر هستند بنابراین لازم است که برای مکالمه با مشتریان خود مهارت بالایی در بیزینس داشته باشید، شما صاحب کسب و کار خودتان هستید و محصولی که خودتان تولید میکنید را باید بفروشید، پیدا کردن مشتری، متقاعد کردن مشتری و تمام کارهایی که باید انجام دهید تنها به عهده ی خودتان میباشد. همچنین با دانستن مهارت های کسب و کار میتوانید درآمد خود را به طرز چشم گیری افزایش دهید.

۵ – شنونده ی خوبی باشید !

زمانی که با مشتریان خود صحبت میکنید آنها شروع میکنند به گفتن اینکه به چه چیزهایی در وبسایت خود نیاز دارند، همانقدر که در طراحی وب حرفه ای هستید باید در گوش دادن حرفه ای باشید و دقیقا درک کنید که مخاطب شما به چه چیزهایی در وبسایتش نیاز دارد، اگر مهارت های شنیداری خود را بالا نبرید هرگز به یک طراح وب حرفه ای تبدیل نمیشوید، یا حتی اصلا نخواهید به حرف هیچکس گوش بدهید، اگر مشتری شما چیزی میگوید که کاملا غیرمنطقی و غیرمعقول است، بجای اینکه عصبانی بشوید و به مشتری بگویید ” شما چیزی از طراحی نمیدانید پس اظهار نظر نکنید” سعی کنید درک کنید که مشتری به چه چیزی نیاز دارد و سپس چند راه جایگزین به او معرفی کنید و بگویید “براساس تجربه ی چند ساله ی من این راه میتواند بهتر باشد” .

۶ – به اوج   لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  برسید !

در هر شغل و رشته ای رسیدن به نهایت مهارت باید هدف اصلی شما باشد، این کار یک شبه و حتی در طی یک یا دو سال به دست نمی آید، اما به مرور و با تقویت مهارت های خود به آن دست پیدا میکنید، باید نسبت به هنر و صنعت خود شور و شوق داشته باشید. به یادگیری خود سرعت ببخشید. این اصل در طراحی وب نیز برقرار است، فرارتر از انجام کاری که به عهده دارید، سعی کنید به آن کار عشق بورزید، تنها از این طریق است که میتوانید به یک استاد در کار خود تبدیل شوید و به اوج برسید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...