رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

تابلو چلنیوم چیست؟

قبل از توضیح چلنیوم باید گفت که واژه اصلی(چنلیوم) نام دارد.که در کشور ما اکثر مشتریان آنرا با نام چلنیوم میشناسند.

چلنیوم یا به زبان لاتین  Channelium  مخفف دو کلمه aluminium + channel  است . channel به معنی کانال می باشد و به دلیل اینکه بعدا از چسباندن چنلیوم ، حروف ساخته شده حالت U  شکل به خود می گیرد ، در زبان لاتین از  کلمه  channel استفاده می شود.که ترکیب این دو کلمه دلیل بر نام گذاری channelium می باشد.

در سال 1980 میلادی شرکتی به نام mci در کشور اسپانیا توانست طی مراحلی آلومینیوم را به شکل ورق هایی آینه شکل (چلنیوم فعلی) تبدیل کند که در برابر نور آفتاب سرما و گرد و غبار بسیار مقاوم بود. شرکت mci  محصول خود را با نام آلوراپید (alurapid)  روانه بازار نمود که در کشور عزیز ما نیز این محصول مورد استفاده و استقبال تابلو سازان و مشتریان قرار دارد.که یکی از بهترین برند های چلنیوم موجود در بازار ایران و جهان جهت ساخت تابلو چلنیوم به شمار می رود.

روش تشخیص چلنیوم آلوراپید با دیگر چلنیوم ها این است که دور تا دور لبه چنلیوم آلوراپید made in spania و alurapid حک شده است و مورد دومی که این چلنیوم را از دیگر برند ها متمایز ساخته ضخامت بیشتر لبه نسبت به دیگر برندها می باشد. لبه های چلنیوم در سایز های 7,9,11 سانتی متری در بازار موجود هستند و با توجه به قطر قلم حروف ، لبه مورد نظر برای ساخت تابلو انتخاب می شود.

لبه های چلنیوم مرغوب معمولا با نایلونی پوشانده شده است تا از آسیب دیدن روی لبه در هنگام ساخت جلوگیری شود. که بعد از ساخت و نصب تابلو چلنیوم توسط تابلو سازان این نایلون از سطح حروف برداشته می شود تا حروف ساحته شده از نما و جذابیت بیشتری بر خوردار باشد.

بعد از اسپانیا کشور های تایوان و چین نیز شروع به تولید چلنیوم با برند های مختلفی نظیر آلوباند(alubond)،آلوشاین (alushine)،آلوتیپ(alutape) و... نمودند که برخی از این برند ها نیز در نوع خود مرغوب می باشند البته لبه های چلنیوم دیگری هم در بازار موجود می باشند که متاسفانه در مقابل نور آفتاب،سرما و گرد و غبار در مقایسه با لبه های چلنیوم اصلی تغییر رنگ و حالت می دهند.که البته استفاده هر کدام از این لبه ها با توجه به نوع برند تاثیر مستقیمی روی لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ساخته شده دارند.

لبه های چلنیوم دیگری در بازار به نام لترمکس (letermax) وجود دارند که تفاوت آن با دیگر لبه های چلنیوم این است که فضایی دور تا دور لبه تعبیه شده که وقتی حروف ساخته می شود علاوه بر روی حروف دور تا دور آن هم شاهد انعکاس نور خواهیم بود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...