رفتن به مطلب

در مورد بازاریابی رویدادی بیشتر بدانیم


radmandigit

پست های پیشنهاد شده

آشنایی با بازاریابی رویدادی

امروزه به دلیل رقابت بالا در همه کسب و کارها، صاحبان کسب و کار به دنبال بازاریابی های جدید از جمله بازاریابی آنلاین و بازاریابی رویدادی به منظور تبدیل مخاطبان خود به مشتریان دائمی هستند. در کنار بازاریابی سنتی که امروزه کمرنگ تر شده است، روز به روز  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  از محبوبیت بیشتری برخوردار می شود. بازاریابی سنتی به دلیل بالا بودن هزینه نسبت به بازده آن و همچنین مورد مخاطب قرار دادن همه مردم و هدفمند نبودن، دیگر با استقبال چندانی روبه رو نیست. از طرفی در دنیای دیجیتال مارکتینگ، با  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  در قدم اول و داشتن استراتژی های خاص به راحتی می توان یک بازاریابی موثر و کارا داشت. در کنار تمامی این بازاریابی ها، بازاریابی رویدادی نیز نقشی موثر در تبلیغات برندها دارد. در این نوع بازاریابی با جلب نظر گروهی از مخاطبان به صورت رو در رو می توان به تبلیغات برند به صورت خلاقانه پرداخت. افرادی که به سمت بازاریابی رویدادی می روند، با برگزاری جشنواره ها، نمایشگاه ها و ایجاد پایگاه های تبلیغاتی در قسمت هایی از شهر که می دانند مخاطبان آن ها در آنجا بیشتر هستند، با روش های خلاقانه کسب و کار خود را تبلیغ می نمایند. در این نوع بازاریابی، علاوه بر توضیح خدمات و محصولات، به مشتریان این اجازه را می دهد که به صورت رایگان خدمات و محصولات را تست نمایند. در بازاریابی رویدادی، با ارائه پیشنهادات ویژه به مخاطبان و داشتن استراتژی های خاص، می توان به راحتی مخاطبان را به مشتریانی وفادار تبدیل نمود. برای مثال، با برگزاری نمایشگاه ها می توان به مشتریان پیشنهاد داد که در صورت خرید از نمایشگاه، می توانند از تخفیفات ویژه نمایشگاه استفاده نمایند یا در صورت ارائه کارت های تخفیفی که در نمایشگاه عرضه می گردد، بعدها از خدمات ویژه این کسب و کار بهره مند شوند. بازاریابی رویدادی به راحتی می تواند اعتماد مخاطبان را به خود جلب کند و با عرضه محصولات و کالا در مقابل چشمان آن ها، اطمینان از کیفیت برند را در آن ها ایجاد گردد.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

استراتژی های بازاریابی رویدادی

در همه بازاریابی ها، بعد از ایجاد زیر ساخت های مناسب بر حسب نوع بازاریابی، تعیین بازار هدف از مهم ترین عوامل می باشد. بازار هدف در واقع گروه خاصی از مخاطبان هستند که می خواهند از کسب و کار شما بهره مند شوند. شناسایی دقیق این دسته از مخاطبان، باعث می گردد که بازاریابی دارای بازده بیشتری باشد. در بازاریابی رویدادی نیز این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و اولین گام برای شروع بازاریابی محسوب می گردد. صاحبان کسب و کار در این نوع بازاریابی سعی می کنند با پیدا کردن محل هایی مناسب برای تبلیغات و شناسایی نیاز آن ها، تبلیغ برند در این مکان ها را شروع کرده و چالش هایی را پیش روی مخاطبان قرار دهند. به این ترتیب حس کنجکاوی مخاطبان تحریک شده و برای کسب اطلاعات بیشتر به سراغ شما بیایند. برای مثال، شرکتی که لوازم ورزشی تولید می کند، می تواند با ایجاد یک رویداد ورزشی به تبلیغ برند خود بپردازد یا کسب و کارهایی که محصولاتی به بازار عرضه می کنند، با ارائه نمونه محصول به مردم نظر آن ها را به خود جلب کنند. در نظر داشته باشید که هر نوع کسب و کاری باید خود تشخیص دهد که بهترین استراتژی برای بازاریابی رویدادی برای آن ها چه چیزی است.

نحوه بازاریابی رویدادی چگونه است

بازاریابی رویدادی با مورد مخاطب قراردادن گروه خاصی از افراد، می تواند قدمی موثر در تبدیل آن ها به مشتری باشد. در این نوع بازاریابی نمی توان از یک برنامه و طرح جامع برای همه کسب و کارها استفاده نمود. صاحبان کسب و کارها باید بدانند که خواسته مردم از برند آن ها چیست و بر اساس آن استراتژی بازاریابی رویدادی خود را تنظیم نمایند. در حین بازاریابی رویدادی با مشاهده بازخورد مردم، می توان سریعا اصلاحاتی را در این نوع بازاریابی انجام داد تا بتوان بازده بالاتری در آینده داشته باشیم.
در بازاریابی رویدادی شرکت ها باید برندی که می خواهند تبلیغ کنند را مورد بررسی قرار داده و براساس شخصیت برند تبلیغات خود را انجام دهد. برای مثال کوکاکولا برندی است که پیشگام شعار صلح و شادی می باشد. این برند باید در بازاریابی رویدادی، با نصب دستگاه های فروش که شادی را با نوشیدنی های این برند اشاعه می دهند ، رویدادی مناسب برای مشتریان خود به وجود آورد. استفاده از رنگ های شاد و برخورد مناسب و با لبخند بازاریابان، انتخاب عالی برای اجرای یک بازاریابی رویدادی متناسب با شخصیت برند می باشد.
در قدم بعدی، دسته بندی مخاطبان سبب می گردد که بازاریابی هدفمندی دنبال شود. در این دسته بندی بازاریابان باید دقت کنند که چه کسانی بیشتر به برند آن ها نیاز خواهند داشت و بر اساس آن سرمایه گذاری های لازم را انجام دهند. برای مثال برندی که لوازم آرایشی عرضه می کند، به خوبی می داند که بیشترین مخاطبان آن خانم های جوان می باشند. پس با در نظر گرفتن این گروه به عنوان مخاطب باید بازاریابی رویدادی خود را برنامه ریزی نمایند.
از دیگر مواردی که بازاریابان باید مد نظر قرار دهند، تصویر و ذهنیت ایده آلی است که می توانند برای مخاطبان با تبلیغ خود ایجاد نمایند. برای مثال در یکی از تبلیغات شرکت سونی، تعداد زیادی توپ رنگی در خیابان های سانفرانسیسکو به هوا پرتاب شد و با فیلمبرداری، کیفیت و قابلیت نمایش تلویزیون های این برند به خوبی به رخ کشیده شد.
برندها علاوه بر ایجاد جنبه های بصری برای مشتریان می توانند از رویدادهای تو در تو به تبلیغ کار خود نیز بپردازند. این رویدادهای تو در تو سبب می گردد که مخاطبان به صورت ناخودآگاه به سمت برند شما کشیده شوند. برای مثال هنگام برگزاری نمایشگاه، می توان با دادن دستبندهای خاص به مخاطبان، توجه بقیه افراد را به سمت برند خود جلب نمود. این دستبندها باعث می گردد مردم با پرس و جو محل توزیع این دستبندها را خواستار شوند و به این ترتیب به سمت محل تبلیغات شما کشیده شوند.

 

منبع: وب سایت  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ، لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ،  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ،  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ، لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ،  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ،  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. ،  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...