رفتن به مطلب

چالیدره مشهد | یک روز پر هیجان و شاد در منطقه نمونه گردشگری چالیدره مشهد


behpincom

پست های پیشنهاد شده

شهر مشهد طی دو دهه گذشته تغییرات بسیاری در حوزه گردشگری داشته است و مناطق تفریحی بسیاری در مشهد اضافه گردیده که این امر باعث شده ،شهر لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  بعنوان یک شهر توریستی در ایران و جهان بیشتر شناخته شود.
یکی از مناطقی که در دهه قبل به جاهای دیدنی مشهد اضافه گردید ،منطقه گردشگری و تفریحی چالیدره مشهد میباشد که از امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی برخوردار است و در سالهای گذشته به یکی از قطب های گردشگری شهر مشهد تبدیل گردیده و سالانه پذیرای مراجعه کنندگان بسیاری میباشد.
در شهرستان طرقبه مشهد ،دره های گوناگونی همچون دره ارغوان ،دره چالیدره و … وجود دارد که بعنوان جاذبه های طبیعی این نقطه از ایران محسوب میگردند. دره چالیدره که یکی از این لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. شهرستان طرقبه میباشد ،از طریق رودخانه ای به نام جاغرق تغذیه می شود که وجود این دره و رودخانه در کنار هم ،جاذبه طبیعی چشم نوازی را در این منطقه بوجود آورده است.

چالیدره مشهد - سد چالیدره
در سال ۱۳۷۶ هجری شمسی بر روی رودخانه جاغرق و در ابتدای جاده روستای نغندر ،سد آبی با نام سد چالیدره با مشارکت شهرداری طرقبه و شرکت آب منطقه ای خراسان و با هدف آب رسانی به زمین‌های کشاورزی اطراف با ظرفیت حدود یک میلیون لیتر آب ساخته شد. سد چالیدره بر روی یکی از سرشاخه فصلی حوضه آبریز گلستان (بند گلستان) قرار دارد و حوضه های آبریز فرعی آن ،رودخانه هریرود و کشف رود است و نوع سر ریز این حوضه ها اوجی با جریان می باشد.
عملیات تبدیل منطقه چالیدره به یک منطقه تفریحی و توریستی در شهر مشهد از سال ۱۳۷۶ آغاز گردید و مسئولین این منطقه گردشگری با صرف هزینه های زیاد ،این منطقه را گسترش دادند و امکانات رفاهی و توریستی خوبی را در آن تاسیس نمودند و روز به روز بر امکانات تفریحی این مجموعه افزوده میشود.
ادامه معرفی کامل لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. در لینک زیر

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...