رفتن به مطلب

10 اشتباه رایج در طراحی سایت


parswebdesign

پست های پیشنهاد شده

از آنجایی که طراحی سایت برای رفع نیاز کاربران می باشد و باید به گونه ای باشد که بازدیدکنندگان بیشتری جذب سایت گردند. آگاهی از اشتباهات رایج در طراحی سایت، سبب ایجاد یک سایت موفق می گردد؛ به همین دلیل برای داشتن یک طراحی سایت عالی و منحصر به فرد، باید نکاتی را در این رابطه رعایت نمایید. در این مقاله قصد داریم 10 اشتباه رایج در طراحی سایت را برای شما بیان کنیم:

 

1. عدم تنوع در استفاده از فونت ها:

استفاده از فونت یکسان در طراحی سایت خسته کننده می باشد، بنابراین بهتر است از فونت های متنوع در سایت خود استفاده نمایید. در واقع استفاده از فونت های متنوع در طراحی سایت جذابیت و چشم نوازی سایت را افزایش می دهد. حتی اگر از یک نوع فونت در سایت استفاده می کنید بهتر است سایز آن را در قسمت های مختلف تغییر دهید.

 

2. به کار نبردن alt و title

استفاده از تگ Alt برای تصاویر استفاده شده در سایت ضروری می باشد، زیرا در صورت لود نشدن عکس در سایت، کاربران با مشاهده متن به کار رفته در این تگ متوجه موضوع تصویر می گردند.

به کار بردن Tiltle های گوناگون در سایت نیز بر میزان تنوع موجود در سایت شما می افزاید و هم چنین در ارتقای رتبه سایت شما تأثیر گذار می باشد.

 

3. تست سایت در مرورگرهای متنوع:

بهتر است سایت خود را توسط مرورگرهاس مختلف تست نمایید تا به این ترتیب مشکلی در نمایش محتوای سایت شما در سایت های مختلف ایجاد نگردد. از آن جایی که بازدیدکنندگان، از مرورگرهای متنوعی برای بازدید از سایت استفاده می کنند باید از نمایش سایت خود توسط مرورگرهای متنوع اطمینان حاصل کنید.

 

4. توجه به رنگ لینک ها:

در هنگام طراحی سایت باید به این نکته توجه داشته باشید که رنگ لینک ها را به گونه ای طراحی نمایید که در صورت مشاهده بازدید کنندگان، رنگ آن ها تغییر پیدا کند. به این ترتیب کاربر متوجه می گردد که از چه لینک هایی بازدید کرده است و سبب آسان تر شدن جستجو و بازدید کاربران از سایت شما می گردد.

5. استفاده از متن های طولانی:

استفاده از متن های طولانی در صفحات سایت، جذابیتی برای بازدید کنندگان ندارد. بهتر است از لینک ادامه مطلب برای هر یک از مطالب موجود در سایت استفاده کنید تا به این ترتیب میزان جذابیت سایت خود را افزایش دهید. به کار بردن متن های طولانی در صفحات سایت برای بازدیدکنندگان کسل کننده می باشد؛ زیرا بسیاری از بازدیدکنندگان ممکن است تمایلی به خواندن تمام نوشته نداشته باشند.

 

6. عدم باز شدن لینک ها در همان پنجره:

باز شدن هر یک از صفحات مورد نیاز کاربر در یک پنجره جدید سبب انباشته شدن صفحه دسکتاپ می گردد. بهتر است همواره به این نکته توجه داشته باشید که طراحی سایت شما باید به گونه ای کاربر پسند بوده و بازدید کننده بتواند به آسانی به صفحات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد و در صورت تمایل نیز به راحتی بتواند به صفحات قبلی بازگردد.

 

7. فونت مناسب:

استفاده از فونت مناسب در طراحی سایت از اهمیت زیادی برخوردار است. در طراحی سایت نباید از فونت کوچک استفاده کنید؛ زیرا استفاده از فونت کوچک، سبب کاهش میزان خوانایی سایت می گردد.

 

8. استفاده از موسیقی پیش زمینه:

برخی در طراحی سایت از موسیقی های پیش زمینه استفاده می کنند. استفاده از موسیقی در سبب محدود شدن تعداد بازدیدکنندگان سایت می گردد. زیرا افراد مختلف دارای سلیقه های متعددی در زمینه موسیقی می باشند و ممکن است موزیک استفاده شده در سایت شما مناسب سلیقه های گوناگون نباشد.

 

9. محتوای نامشخص

محتوای یک وب سایت تأثیر بسیار زیادی در افزایش تعداد بازدیدکنندگان از سایت دارد و نقش مهمی را در پیشرفت و موفقیت سایت ایفا می کند. بنابراین استفاده از محتوای مناسب و رعایت کلمات کلیدی و تیترهای مناسب در افزایش میزان بازدیدکنندگان از سایت بسیار مناسب می باشد.

10. آپلود صفحات 404

آپلود کردن صفحات در دست تعمیر و همچنین صفحاتی که به طور کاامل طراحی نشده اند از میزان اعتبار سایت شما می کاهد.مشاهده صفحات 404 برای کاربران سبب کاهش میزان بازدید از سایت شما می گردد، بنابراین بهتر است در صورتی که صفحه مورد نظر را به طور کامل طراحی نکرده اید آن را روی سایت آپلود نکنید.

 

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...