رفتن به مطلب

یک تجربه کاربری خوب در طراحی سایت چگونه است ؟


itzeroone

پست های پیشنهاد شده

تجربه کاربری خوب در  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  کمک میکند تا کاربران به همه قسمت ها و خواسته های شما در سایت تان دسترسی داشته باشند بدون هیچ زحمت و هزینه ای! در این مقاله قصد دایم تا شما را با  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  و تجربه کاربری بیشتر آشنا کنیم . 

UX چیزی است که هر کسی میتواند انجامش دهد. مشکل اینجاست که هر کسی نمیتواند اینکار را خوب انجام دهد. اگر چیزی درباره UX در  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.
نمیدانید پیشنهاد میکنم این دو مساله را در نظر داشته باشید : 

- کاربران خودرا بشناسید.
- شما کاربر نیستید (در اکثر مواقع)

اگر ماهیت، عادات و تمایلات کاربران خود را نشناسید، و اینکه چرا این کار را انجام میدهند و یا چرا انجام نمیدهند، نمیتوانید از خود انتظار داشته باشید که طرح خوبی برای آنها طراحی کنید. حتی اگر خیلی شبیه به کاربران خود باشید، به یاد داشته باشید که شما یک نفر هستید و بنابراین نمیتوان کل کاربران را بر اساس یک نفر توصیف کرد. تلاش کنید کاربران خود را بشناسید و تجربه آنها را در ذهن خود ترسیم کنید.نقش کسی که کار UX در  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  را انجام میدهد این است که این دانش را داشته باشد، بطور مستمر این دانش را بیشتر کند، و بعد با آن کاربرانی که در ذهن دارد طراحی کند، و تجربه فوق العاده ای بوجود آورد که باعث شود کاربران لذت ببرند.

جمع آوری احتیاجات یکی از اولین گامها در طراحی UX است. در این مرحله باید سوالات زیادی بپرسید. ممکن است در وحله اول برای خیلی از سوالات پاسخی وجود نداشته باشد اما آنها را یادداشت کنید و آنها را در نظر داشته باشید. چندین نوع احتیاجات وجود دارد:

- کاری: اهداف و نیازهای دیگر بخشهای شرکت. به بیان دیگر چه چیزهایی لازم است تا از یک محصول پول درآورد. متاسفانه، این بخش باعث میشود تا چیزی را که میخواهید بسازید خراب کند. اگر محصول شما خارج از پروژه ای مربوط به محیط باشد این بخش واقعا شبیه به یک هیولا است.
- احتیاجات  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  : بعضی وقتها ملاحظات یا احتیاجات خاصی وجود دارد که در طراحی باید به آنها توجه کرد.
- احتیاجات تکنولوژیکی: ممکن است نیاز به یک تکنولوژی خاص (پلتفورم، زبان،غیره) وجود داشته باشد که در طراحی باید به آن توجه کرد. محدودیت شما چیست؟
- احتیاجات کاربران: این محصول برای چه کسی است؟ مخاطب اصلی شما کیست؟ آیا مخاطب حاشیه ای هم دارید و اگر دارید موضوع آن چیست؟ آیا همه کاربران شما را در بر میگیرد یا بخشی از آنرا؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...