رفتن به مطلب

قرارداد طراحی سایت چگونه است ؟


sanazkarimi

پست های پیشنهاد شده

قرار طراحی سایت ، یکی از مهم ترین بخش ها قبل از شروع به لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. است . در این مقاله قصد داریم تا شما را با قرارداد طراحی سایت و محتوای داخل آن بیشتر آشنا کنیم .

قرارداد لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. چیست ؟
یک قرارداد طراحی سایت ، مجموعه ای از توافقات ، تعهدات و ویژگی های فعالیتی است که مقرر شده کارفرما و پیمانکار جهت انجام پروژه طراحی سایت متقبل دهند. این تعهدات می تواند شامل ابتدایی ترین توافقات شفاهی تا پیچیده ترین موارد موجود در قراردادهای کاری باشد. در قرارداد طراحی سایت که باید با رعایت قوانین ابتدایی نگارش قرارداد همراه باشد، پیمانکار موظف است هر آنچه موظف است در حین انجام پروژه صورت دهد را به صورت پیش نویس مکتوب نماید و در اختیار کارفرما قرار دهد تا با پیش نویس اولیه کارفرما مقایسه شود. در ادامه ، نگارش قرارداد باید بر مبنای توافقات و تجمیع نظرات طرفین صورت گرفته و به صورت قانونی مکتوب و منعقد گردد.
تعهدات پیمانکار در متن قرارداد طراحی سایت
پس از نگارش موارد ابتدایی و مرسوم در قراردادهای کاری، به تعهدات پیمانکار می رسیم. جایی که نقطه ی اصلی توافقات می باشد. پیمانکار همه ی مواردی که در نرم افزار طراحی سایت خود پیش بینی کرده است را در این قسمت ذکر خواهد کرد. فراموش نکنید که گاهی اوقات لازم است جزئی ترین موارد فنی نرم افزاری در پیوست های نرم افزار ضمیمه شود. پیمانکار متعهد می شود طراحی سایت شرکت ذکر شده در قرارداد را دقیقا مطابق با همین تعهدات انجام دهد. برای مثال اگر در این قسمت در خصوص تکنولوژی و زبان برنامه نویسی سایت صحبت شده است باید دقیقا در اجرای پروژه طراحی سایت از همان تکنولوژی استفاده شود.
زمان بندی اجرای پروژه آیتم مهم دیگری است که حتما در تعهدات پیمانکار ذکر می شود. البته توجه شود که این زمان بندی در صورتی سندیت خواهد داشت که نیازمندی های پیمانکار (اعم از پرسشنامه های طراحی سایت ، المان های گرافیکی ، مستندات و غیره ) در زمان مشخص شده توسط کارفرما ارسال گردد. معمولا در زمان بندی اجرای پروژه ها چند فاز مشخص می شود. از برنامه ریزی برای اجرای پروژه طراحی سایت گرفته تا اجرا ، تحویل و پشتیبانی سایت.
تعهدات کارفرما در متن قرارداد طراحی سایت
علاوه بر پیمانکار، کارفرما نیز تعهداتی در متن قرارداد خواهد داشت. این تعهدات می تواند الزام به پرداخت های منظم در زمان های مشخص شده تا تهیه کردن ملزومات طراحی سایت برای پیمانکار باشد. کارفرما موظف است در اسرع زمان مستندات خود را تهیه و در اختیار پیمانکار قرار دهد تا از آنها در طراحی گرافیکی اولیه سایت استفاده شود.
کارفرما همچنین باید تعهدات خود مبنی بر معرفی نیروی کارآزموده برای هماهنگی های کاری با پیمانکار را پیش بینی کرده و به آن پایبند باشد.
عوامل مهم دیگر در نگارش قرارداد طراحی سایت
علاوه بر موارد ذکر شده، عوامل مهم دیگری در چگونگی تدوین و نگارش قرارداد طراحی سایت موثر هستند از جمله:

مبلغ قرارداد طراحی سایت - زمانبندی پرداخت های مالی - زمان بندی اجرای درخواست ها - آموزش نیروهای پشتیبان - نحوه مدیریت و راهبری وب سایت - چگونگی تحویل پروژه طراحی سایت و ... . بنابراین قبل از انعقاد قراردادهای خود، به ریز ترین نکات حقوقی و فنی که می تواند در روند اجرای پروژه طراحی سایت اثر بگذارد دقت کنید.
 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...