رفتن به مطلب

چه اشتباهاتی ممکن است در تایپوگرافی طراحی سایت بیافتد ؟


maryammo

پست های پیشنهاد شده

تایپوگرافی در لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. کار بسیار مهمی به شمار میآید چرا که تایپوگرافی بعد از لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. دومین المانی است که در زیبایی سایت تاثیر شگرف میگذارد .

رنگ یکی از فراگیرترین بخش های هر چیزی است که به صورت بصری در دنیا با آن ها مواجه می شویم. این مورد برای خیلی از طراحان تبدیل به یک انتخاب همیشگی شده است. اگر به گذشته و به دوران مدرسه خود فکر کنید، به یاد می آورید که همیشه رنگ های پایه یعنی آبی، زرد و قرمز را انتخاب می کردید. همه ما فکر می کردیم که باقی رنگ ها توسط ترکیب این سه رنگ در کیفیت های مختلف به وجود می آید.

ما هم اکنون می دانیم که این موضوع اصلا صحیح نیست (اگرچه هنوز هم در دنیای بچه های 5   ساله این موضوع کاربردی و عملی می باشد).

 
رنگ ها چگونه در طراحی سایت کار میکنند ؟


تئوری رنگ ها ما را به قرن  15 باز می گرداند.
 

درک چگونگی اینکه رنگ ها شکل می گیرند و از همه مهم تر، چه روابطی بین رنگ ها وجود دارد، می تواند به شما کمک کند تا رنگ ها را به طور موثری در طراحی های خود به کار ببرید.

مدرسه BAUHAUS این موضوع را در دهه 1920 و 1930 درک نمود، دانش آموزان و کارمندان در این مدرسه روی پیشرفت و توسعه تئوری رنگ برای در معرض نمایش گذاشتن حالت ها و عواطف رنگ های مختلف در بخش طراحی کار نو فعالیت نمودند.

تئوری رنگ ها یک نظم و ترتیبی است که قدمت بسیار طولانی دارد- حداقل به قرن 15 باز می گردد و شامل علم فیزیک، شیمی و ریاضی می شود تا به این وسیله بتواند مفاهیم را به مخاطب منتقل سازد.

این مقدمه کوتاه و سریع به شما مرور کلی از تمامی بخش های مهم تئوری رنگ ها را می دهد تا بتوانید شروع به تصمیم گیری آگاهانه در پروژه طراحی و سایر پروژه های طراحی سایت خود کنید.

 
سیستم های رنگی در طراحی سایت


در این جا دو سیستم پایه رنگی وجود دارد –روش هایی که رنگ از آن ها به وجود می آید: رنگ های افزودنی و رنگ های کاهشی (که به منعکس سازنده زیر مشهور می باشد). ما از این دو روش به صورت روزانه استفاده می نماییم- در صفحه نمایشی که این مقاله را می خوانید از رنگ های افزودنی به کار رفته است تا بتوانید به راحتی رنگ ها را مشاهده نمایید، این در حالی است که کتابی که در حال خواندن آن می باشید از رنگ های کاهشی برای جلد اول خود استفاده کرده است.

به عبارت دیگر، چیزی که نور را می تاباند (مانند خورشید، یا یک صفحه نمایش و یا یک پروژکتور و غیره) از رنگ های افزودنی استفاده می کند، این در حالی است که هر چیزی دیگری (که نور را منعکس می سازد) از رنگ های کاهشی به کار می برد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...