رفتن به مطلب

چرا طراحی سایت مهم است؟


mohi72

پست های پیشنهاد شده

امروز مي خواهيم به پاسخ يک سوال برسيم. چرا طراحي سايت مهم است؟ واقعا دليل اينکه چيدمان سايت را بايد به شکلي منظم و زيبا طراحي کنيم چيست؟
فرض کنيد صفحه اي که الان در حال خواندن آن هستيد صفحه اي بي روح بود ، يک صفحه کاملا سفيد بدون هيچگونه رنگ و لعاب ! يا صفحه اي با پس زمينه سياه و بدون تصوير. آيا حاضر به ماندن در چنين سايتي هستيد؟ مشتري يا بازديد کننده سايت شما هم دقيقا همين حس و حال را خواهد داشت. اگر سايت شما چيدمان و طرح زيبايي داشته باشد مشتري دوست ندارد دست از گشت و گذار در سايت شما بر دارد اما اگر سايتي خسته و بي روح و بدون استايل داشته باشيد مشتري سريعا سايت شما را ترک خواهد کرد.


اهميت وجود جستجو در سايت
فرض کنيد دنبال مطلبي در مورد طراحي سايت هستيد. در گوگل جستجو مي کنيد و سايتي خوب را پيدا مي کنيد. حالا قصد داريد در مورد طراحي سايت دايناميک کمي بيشتر بدانيد. خب بلافاصله سراغ جستجو آن سايت مي رويد. مشتريان شما هم دقيقا همين کار را انجام مي دهند. پس از طراح سايت خود بخوانيد تا حتما فمي براي جستجو در محتواي سايت شما طراحي کند چون از نظر طراحي امري بسيار مهم است.


خوانا بودن سايت براي بازديد کننده و مشتري
اگر سايت شما از قوانين و الگو هاي بروز طراحي سايت استفاده نکرده باشد و همانطور که عرض کردم طراحي و استايل مناسبي نداشته باشد کاربر سر در گم مي شود. طراحي چيدمان سايت بايد بگونه اي باشد که هر فردي ، اعم از کساني که يک عمر با اينترنت سر و کار داشته اند و کساني که تنها چند بار در اينترنت وبگردي کرده اند بتواند سايت شما را به خوبي مرور کند. يعني به کاربر نشان دهد که محتوا ، مطالب مهم ، مطالب جديد ، باکس جستجو و … هر کدام کجاي سايت شما قرار دارند. يک سايت واضح و منظم!


نمايش برند در سايت
طراحي وب سايت شما بايد به شکلي باشد که برند سايتتان را به خوبي در معرض بازديد کننده قرار دهد. استفاده از سربرگ هاي چسبان ( sticky ) و جاي گذاري لوگوي شما در قسمتي مناسب از وبسايت ( مثلا بالاي سايت ) به شکلي که در معرض ديد بازديد کننده قرار بگيرد مي تواند يک امتياز مثبت براي ثبت برند شما در ذهن عموم باشد.


زيبايي در طراحي سايت
يک سايت خوب سايتي است که براي بازديد کننده زيبا باشد. البته فراموش نکنيد هميشه نبايد زيبايي فداي محتواي خوب شود. منظور از زيبايي استفاده از تصاوير بسيار زياد که باعث کاهش سرعت لود صفحات مي شوند نيست. زيبايي در طراحي سايت به معناي چيدمان دقيق و رنگبندي مناسب سايت بصورتي است که براي بازديد کننده احساس خوشايندي از گشت و گذار در سايت شما ايجاد کند.


واکنش گرا بودن سايت
ديگر نيازي به ذکر اين نکته نيست که سايت شما بايد واکنش گرا باشد! در مورد اهميت واکنش گرا بودن سايت قبلا بصورت کامل توضيح داده شده و تنها اين نکته را عرض کنم که واکنش گرا بودن سايت شما براي آن دسته از کاربراني که از موبايل استفاده مي کنند بسيار مهم است.
اگر بدانيد که چرا طراحي سايت مهم است و زيبايي و منظم بودن سايت شما چه تاثيري در رشد کسب و کار آنلاين شما دارد متوجه خواهيد شد که همين حالا به يک شرکت طراحي سايت مناسب براي طراحي يک سايت زيبا و منظم داريد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام

مقاله خوبی بود و انشالا به زودی و با افزایش کاربران این انجمن فعال تر و این مقاله جامع تر خواهد شد | به زودی یک مقاله کامل در مورد طراحی سایت قرار خواهم داد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...