رفتن به مطلب

یه راهنمای در باره ی یه ایده


ایده پرداز

پست های پیشنهاد شده

سلام دوستان عزیز یه مدتی نبودم ایده بدمxDxDxDدر گیر کنکور بودم ولی باز امسالم در گیرشم:S:S:S

یه سوالی از صاحب نظران دنیای نت دارم

قصد دارم خودم به همراهی یکی از دوستان یه وب سایت بزنیم گفتم ببینم نظر شما چیه در مورد ایندش و  این که  گر یکی از شما بخواد اینکارو برامون بکنه تقریبی قیمت بدید

 

وب سایت یه وب برای موسیقی هر چند الان زیاد ریخته تو نت از این سایتا ولی خو من یکم میخوام فرق داشته باشه مث تاینی مووی مرحوم که تو فیلم و سریال تک بود ینی همه چی میزاشت منم میخوام همه چی بزارم از رپ و تا غیر مجاز و مجاز و خارجی و داخلی اصلا یه جوری که یه ارشیو درست حسابی به کمک 10 الی 20 نویسنده پست مزد درست کنیم از اهنگ ها و این که حق عضویت  داشته باشه و در کل دانلود رایگان نباشه یا مصلا دمو یه ماه باشه بعدش بسته شه

تصمیم دارم همین سایتو روی اپ اندوید و ای او اس هم پیاده کنیم و کلا هر سه به هم متصل باشن

 

بعد این وب سایته یه سری تمایز های بصریو کاربردی هم داره مصلا انواع بخش های مختلف که به دلیل حفظ حقوق ایده پردازO.oینی خودمxDxDنمیتونم همشونو بگم

 

نظرتون چیه؟ مثلا در بازه 2 یا 3 ساله میتونم به مثلا به 10 هزار کاربر فعال برسم که تمدید ماهانه داشته باشن به صورت مداوم؟

تقریبا چند ترابایت باید هارد برای کل کار دو نوع کیفیت 320 و 160 و برای تمام اهنگا نیازه و تقریبا هزینه سروراش چیقدره؟(سروراشم خارج از کشور از المان)

 

در کل ایا راهی هست بتونم از زیر شناسایی هویتم در رم ؟ ینی مثلا کسی ندونه من اداره کننده سایتم ؟ مثلا یکیش پرداخت حقوق نویسنده ها با بیت کوین یا مثلا روشن بودن فیلتر شکن در هنگام کار تو سایت؟B|:D حالا اگر این قسمت اخر الکی بود ببخشید اخه خودم تو این اخریه تخصصی ندارم کلا راهی هست بشه پیچوند؟ اخر سر ما هم مث مرحوم تاینی نشیم

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درود بر شما.

اگه به موضوع موزیک علاقه دارید، این کار می تونه جوابگو باشه. اما چون همونطور که خودتونم می دونید، وب سایت های موزیک زیادن. برای رقابت با اونها باید چیزایی که ارائه می کنید به کاربرا، یه سرو گردن ازشون بالاتر باشه.

برای مثال چه در ظاهر سایت و چه در سرعت دانلود فایل ها و کیفیت اونها و امکانات جانبی دیگه، باید بتونید به گونه ای برنامه ریزی کنید که از رقبا جلو بزنید. وب سایت های موزیک از نظر تعدادی که خیلی زیاد هستند، اما از این تعداد، چندتاشون شاید خیلی معروف باشند و کاربرا برای دانلود مدیا به اینها مراجعه کنند. در نهایت با وجود رقبای قدرتمند، شما نیاز به سرمایه اول زیادی دارید. اگر صرفا بخواهید یک سایتی بزنید و موزیک بزارید، ممکنه نتونید اون نتیجه اصلی رو کسب کنید.

ولی خرید سرور مخصوص فایل ها (برای ذخیره سازی موزیک ها در انواع فرمت ها، موزیک ویدیوها و ...) نیاز به سرمایه داره. شما می تونید یک سرور تهیه کنید و علاوه بر آپلود فایل هاتون، سایتتون رو هم روی آن ایجاد کنید که مشکل هاستینگ نداشته باشید.

 

نقل قول

نظرتون چیه؟ مثلا در بازه 2 یا 3 ساله میتونم به مثلا به 10 هزار کاربر فعال برسم که تمدید ماهانه داشته باشن به صورت مداوم؟

طبق تجربه ، اگر کیفیت کار خوب باشه، در همون نیم سال اول فعالیت هم می تونید از این مرز که در نظر دارید هم رد بشید. فقط نیاز به تبلیغات هم هست . کاربرا باید بدونند که چنین سایتی ایجاد شده و وجود داره. بعد از اون دیگه کاربرا تصمیم می گیرند که سایت شما بهتره یا سایت های دیگه. همونطور که گفتم اول باید تمامی چیزهاتون رو آماده کنید بعد به فکر تبلیغات باشید.

 

محتوای اولیه هم خیلی مهمه. برای مثال حدود 300 تا 400 موزیک ، موزیک ویدیو داشته باشید. چند صدتایی هم آرشیو قدیمی (فایل هایی که تا الان ممکنه در خیلی از سایت ها وجود داشته باشه) ، فایل های کمیاب (خیلی از موزیک ویدیوها یا موزیک ها دیگه به سختی توی سایت ها یافت میشن، شما با قرار دادن این دست از فایل ها می تونید به تعداد بازدیدهاتون اضافه کنید.)

یا حتی یه بخش تحت عنوان اخبار دنیای موزیک می تونه به تعداد بازدید سایتتون اضافه کنه . فقط نیاز به تلاش زیاد داره تا بتونید تمامی این موارد رو با هم انجام بدید .

 

یکی از راه های رقابت با این سایت های موزیک فعلی اینه که بتونید یه آرشیو کامل راه اندازی کنید. این آرشیو کامل می تونه کاربرانی که برای دانلود فایل های مورد نیازشون به چند تا سایت مراجعه می کنند، مستقیم فقط از سایت شما استفاده کنند. برای موتور جستجو هم خوبه.

 

نقل قول

تقریبا چند ترابایت باید هارد برای کل کار دو نوع کیفیت 320 و 160 و برای تمام اهنگا نیازه و تقریبا هزینه سروراش چیقدره؟(سروراشم خارج از کشور از المان)

حجمشو باید خودتون تعیین کنید. باید ببینید چه نوع فایل هایی قراره داخل سایتتون قرار بدید. موزیک ویدیوها که طبیعتا حجمشون زیاده، موزیک ها هم که مشخصه. کیفیت 320 معمولا بین 6 تا 8 مگابایته . موزیک ویدیو هم در خوش بینانه ترین حالت بخوایم بگیریم 100 مگابایت (حالا کیفیت و موارد دیگه مد نظر نیست.)

فرض کنید در طول یک سال بخوایم 3000 تا موزیک ویدیو داشته باشیم، این خودش 300 گیگابایت حجم نیاز داره. موزیکش هم بگیم 100 تا 200 گیگابایت بخواد، برای دو سال اول یک سرور / هاست دانلود با حجم 1 ترابایت کفایت می کنه که هزینه ماهانه یک هاست دانلود 1 ترابایت به طور میانگین 125 هزار تومن ماهانه هست. 

 

نقل قول

در کل ایا راهی هست بتونم از زیر شناسایی هویتم در رم ؟ ینی مثلا کسی ندونه من اداره کننده سایتم ؟ مثلا یکیش پرداخت حقوق نویسنده ها با بیت کوین یا مثلا روشن بودن فیلتر شکن در هنگام کار تو سایت؟B|:D حالا اگر این قسمت اخر الکی بود ببخشید اخه خودم تو این اخریه تخصصی ندارم کلا راهی هست بشه پیچوند؟ اخر سر ما هم مث مرحوم تاینی نشیم

بله چندین روش عملی وجود داره ولی متاسفانه نمیشه گفت . حالا شاید با گشت و گذار توی اینترنت بتونید یه چیزایی از روش انجام اینکار بفهمید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تشکر دوست عزیز بابت راهنمایتون

یه وسال دیگه اینکه برای هر پست تقریبا باید چقدر به نویسنده اون پست داد 100 تومن 500 تومن 1000 تومن باید حدودی چقدر باشه مثلا الان سایتای معروف چقدر میدن بابت این کار؟

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...