رفتن به مطلب

ذهن ما، معمار جسم ماست


ℬαℬy㋡❦

پست های پیشنهاد شده

 

تقویت ذهن

حواسمان باشد که ذهن ما معمار جسم ما است و جسم ما بازتابی از اندیشه‌هایمان

 

امروزه با بررسی‌های علمی دریافته‌اند افکار منفی می‌تواند به‌سرعت ترکیب شیمیایی خون را تحت‌ تاثیر قرار دهد. در روان‌شناسی، گروهی از بیماری‌ها را «سایکوسوماتیک» یا «روان‌تنی» می‌نامند که شامل بیماری‌هایی است که تحت تاثیر مستقیم فکر و باور ما بر روی جسم مان است.


قطعا تاکنون به میگرن یا سردردهای عصبی دچار شده یا در میان اطرافیان خود متوجه شده‌اید که بر اثر شنیدن یک خبر ناخوشایند یا یک عصبانیت حاصل از مشاجره، شخصی به معده درد عصبی مبتلا شده است.

سیستم باورها و انتظارات ما نیز می‌تواند منجر به بیماری شود؛ مثلا بعضی از افراد، الگوهای عجیبی برای بیماری‌های خود دارند. اگر عطسه‌ای کنند، بلافاصله یک هفته مرخصی تقاضا کرده و پیش‌بینی می‌کنند که  سرمای شدیدی خواهند خورد و از قبل خود را تا مرز نابودی پیش می‌برند.

سندروم «قربانی کلاسیک» با عباراتی نظیر «من به بدبختی عادت دارم، به خنده‌ام نگاه نکنید یا دلم پر از غصه است و...»، یکی دیگر از علت‌های روانی شکست و افسردگی است. احساسات و عواطفی که سرکوب می‌شوند و به زبان نمی‌آیند، سلامتی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.

برای اینکه شاداب و تندرست باشیم، باید احساسات مثبت درونمان را تقویت کنیم. حواسمان باشد که ذهن ما معمار جسم ما است و جسم ما بازتابی از اندیشه‌هایمان.

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

بیماری‌های روان تنی،بیماری های تحت تاثیر مستقیم فکر و باور ما بر روی جسم مان است

 

دوستان خوبم!     
از امروز به تندرستی فکر کنید؛ چون سلامتی حق مسلم مردم خوب سرزمین من است. تجربه دردهای عاطفی، تنها پیامی هشداردهنده به ما است که می‌گوید باید نگرشمان را به همه حوادث زندگی خود تغییر دهیم.

و در پایان...
از همین لحظه تمرین کنید که به خودتان عشق بورزید و خود را دوست بدارید و به خود حرمت بگذارید. برای افزایش حرمت‌نفس خود، پاسخ‌های شایسته بدهید. برای نمونه وقتی از شما تعریف می‌کنند که چقدر خوب حرف می‌زنید، پاسخ بدهید: «خیلی متشکرم بسیار تمریـن کـرده‌ام.»

اگر گفتند که چه نقاشی قشنگی کشیدید، پاسخ دهید: «سپاسگزارم که کارم موردتوجه شما قرار گرفته.»

و درصورتی‌که شما را به‌خاطر صدای خوبتان تحسین کردند، در پاسخ بگویید: «نظر لطف شماست.»

دلم می‌خواهد این جمله زیبا را مدام با خود تکرار کنید:

«هر روز از هرلحاظ بهتر و بهتر می‌شوم.»

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...