رفتن به مطلب

گام به گام تا شروع یک کسب و کار موفق


parswebdesign

پست های پیشنهاد شده

همه کسب و کارهای موفق از گام های کوچکی شروع کرده اند که توام با ریسک بوده است. ریسک لازمه پیشرفت در هر کسب و کاری است ولی با برنامه ریزی و تحقیق می توان ریسک های منطقی تری را انجام داد. . 

گام اول شروع کسب و کار موفق : انگیزه

همه چیز پول نیست باید کاری که انجام می دهید بتواند از همه نظر شما را راضی کند. همه جوانب را در نظر بگیرید انگیزه خود را از کارآفرینی خوب بررسی کنید. آیا کسب و کار جدید همان چیزی است که همیشه آرزویش را داشتید؟ این کار از لحاظ جایگاه اجتماعی و به لحاظ شخصی با شما هماهنگ است؟ آیا امکان کار در شرایط سخت و پرخطر را دارید؟ بنابراین اولین گام رسیدن به یک کسب و کار موفق انگیزه است.

گام دوم شروع کسب و کار موفق : بازار هدف

پاسخ به نیاز مشتریان همان چیزی است که به آن نیاز دارید. برای موفقیت ابتدا نیاز را به درستی شناسایی کنید. چرا مشتری باید برای کالا یا خدمات شما پول خرج کند؟ این کالا یا خدمات چه مشکلی را حل خواهد کرد؟ تحقیق در زمینه شناخت نیاز مشتری لازمه کارآفرینی موفق و رو به رشد است.

گام سوم شروع کسب و کار موفق : حجم بازار

مشتری برای این نیاز چقدر در سال خرج می کند؟ بررسی روند رشد بازار مصرف و پیش بینی تغییرات جمعیت می تواند نشان دهنده میزان فروش در آینده باشد. در نظر داشته باشید که مشتری محدود در بازه زمانی کوتاه نمی تواند مخارج شما را برای همیشه تامین کند.

گام چهارم شروع کسب و کار موفق : فضای رقابتی

همه کسب و کارهای موفق درک صحیحی از جایگاه خود در بازار دارند. متمایز بودن در فضای رقابتی مزیتی است که موجب فروش بیشتر خواهد شد. مشتری تنها دارایی شماست باید بتوانید جایگاه خوبی در ذهن مشتری به دست آورید. این ممکن نیست مگر اینکه حساب شده و دقیق عمل کنید و برتری نسبت به کالاهای مشابه را در نظر بگیرید.

گام پنجم شروع کسب و کار موفق : تیم کاری هماهنگ

تیم متخصص و متعهد پشتوانه خوبی برای بقای کسب و کارتان هستند. اگر نمی توانید در ابتدای کار، تیم بزرگی را داشته باشید با یک تیم کوچک و متخصص شروع کنید. مهارت های اعضا در کار گروهی ضعف ها را پوشش می دهد. لذت کار تیمی را با تنهایی کار کردن از دست ندهید.

گام ششم شروع کسب و کار موفق : زمان ورود به بازار

شناسایی زمان مناسب آخرین گامی است که برای موفقیت نیاز دارید. بسیاری از شکست ها به دلیل عدم زمان بندی صحیح صورت گرفته است؟ تمایلات مشتریان، تحولات تکنولوژی، اخبار روز و هر مطلبی در این ارتباط را رصد کنید.

با در نظر گرفتن این شش گام، قدم های حساب شده تری بردارید و خود را برای موفقیت های بزرگ آماده کنید. آینده از آن کسانی است که محافظه کارتر هستند.

 

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...