رفتن به مطلب

این لوازم شخصی را هرگز قرض ندهید


portalsaz7

پست های پیشنهاد شده

هر فردی دارای یک سری لوازم شخصی است مانند حوله، لیف، مام، مسواک ، شانه، برس و ... که نباید این وسایل را به کسی قرض دهد و یا از کسی قرض بگیرد. این وسایل با بهداشت و سلامت شخص در ارتباط هستند و در صورت استفاده مشترک می توانند باعث بیماری فرد شوند.
همه ی ما در کنار افراد دیگر زندگی می کنیم، مانند اعضای خانواده یا دوستان صمیمی که معاشرت یا صمیمیت زیاد با آنها باعث می شود که خیلی از ما حاضر شویم لوازم شخصی و بهداشتی مان را در اختیارشان قرار دهیم.

به هر حال همه ی ما به این افراد اعتماد داریم و در نگاه اول به نظر می رسد مشکل چندانی به بار نمی آید، اما در پس این سخاوت و مهربانی امکان دارد که برخی از بیماری ها و عفونت ها منتقل شوند. شما که نمی دانید در بدن طرف مقابل چه می گذرد.

مشکل اینجاست که برخی افراد درک درستی از لوازم شخصی ندارند و گاهی وقتها نیز بدون اجازه ی شما و احتمالا دور از چشم تان از وسایل شما استفاده می کنند. اما باید حواستان جمع باشد. در این مطلب مهم ترین وسایلی که نباید به بقیه قرض دهید را معرفی می کنیم.
عکس
حوله:
در اکثر خانه ها می بینیم که یک حوله در دستشویی آویزان شده و همه ی اهل خانه و حتی مهمان ها نیز از آن استفاده می کنند. این کار اشتباه است. علاوه بر این، حوله ی حمام نیز کاملا شخصی است و نباید آن را به کسی قرض داد.

دئودورانت:
حتی اگر خواهر، برادر یا صمیمی ترین دوستتان هم مام (ضد تعریق) شما را خواست تا به زیر بغلش بمالد، یک «نه» بلند بگویید. حتی اسپری دئودورانت را نیز مشترک استفاده نکنید، چون امکان دارد همین کار ساده باعث انتقال باکتری ها و بوی بد به ناحیه ی زیر بغل ها شود.

مسواک:
خوشبختانه به نظر نمی رسد که امروزه کسی حاضر باشد مسواک خود را به فرد دیگری قرض دهد. هر کسی باید مسواک مخصوص خود را داشته باشد. لابه لای برس این وسیله، پر از باکتری های دهان کسی است که از آن استفاده می کند.
یادتان باشد که لازم است هر از گاهی مسواک تان را ضدعفونی کرده و به طور مرتب آن را تعویض کنید. باوجود اینکه باکتری های داخل مسواک معمولا بی ضرر هستند، اما در برخی موارد می توانند باعث بروز آنفلوانزا، سرماخوردگی و دیگر بیماری های عفونی شایع شوند.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. :
کاندوم بهترین وسیله پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری های آمیزشی است. کاندوم از آمیختن ترشح های داخلی به هم و وارد شدن ویروس های احتمالی به بدن هر یک از شریک های جنسی جلوگیری می کند. استفاده از کاندوم آسان ترین و ارزان ترین راه برای مقابله با بیماریهای مقاربتی و ایدز است.

موچین:
با وجود اینکه خانم ها به راحتی با موچین خود، ابروهای دیگران را نیز برمی دارند، و یا در آرایشگاه ها به طور مشترک از یک موچین استفاده می شود، اما بهتر است این کار صورت نگیرد، چون امکان انتقال باکتری ها، ویروس ها و حتی بیماری های قابل انتقال توسط خون وجود دارد. بهتر است موچین شخصی خودتان را داشته باشید و حتی در آرایشگاه هم از آن استفاده کنید.

ریش تراش یا ژیلت:
این ابزار پوست های مرده را به همراه موهای زاید و همچنین باکتری ها از بین می برند. بنابراین استفاده ی مشترک از ژیلت یا ریش تراش می تواند کار بسیار خطرناکی باشد، چون امکان انتقال بیماری های خونی مانند هپاتیت و ایدز وجود دارد.

کلاه معمولی یا کلاه کاسکت:
کلاه و کلاه کاسکت رطوبت ایجاد شده در حین تعریق را جذب خود می کنند. بنابراین یک محیط مناسب برای رشد و تکثیر باکتری ها و قارچ ها فراهم می شود. این مسئله نیز دیر یا زود باعث بروز شوره ی سر و یا آسیب به پوست سر می شود. استفاده ی مشترک از این وسیله ی شخصی، این مشکلات را انتقال می دهد.

گوشواره:
اکثر دخترهای جوان عادت به این کار دارند که گردنبند، گوشواره و غیره را به یکدیگر قرض می دهند. اما کمتر کسی است که به ضدعفونی کردن منظم گوشواره هایش فکر کند. همین گوشواره های زیبا می توانند بیماری زا شوند، چون محل تجمع باکتری ها محسوب می شوند.
بهتر است تا حدامکان از قرض دادن و قرض گرفتن گوشواره ها نیز بپرهیزید. قبل از استفاده از گوشواره بهتر است آن را ضدعفونی کنید.

لوازم آرایشی:
قرض دادن و قرض گرفتن لوازم آرایشی مانند پودرها، مدادها، رژ لب و غیره در بین خانم ها بسیار رایج است. با وجود اینکه این کار چندان خطرناک به نظر نمی رسد، اما تماس این لوازم با انواع پوست ها می تواند راه انتقال باکتری ها، قارچ ها و بیماری ها باشد.
هر نوع وسیله ی آرایشی باید کاملا شخصی باشد، چون در تماس مستقیم با پوست است، مثلا قرض دادن رژ لب می تواند شما را در معرض ابتلا به تبخال قرار دهد.

حرف آخر اینکه هیچ وقت زیر بار قرض دادن لوازم شخصی خودتان نروید، چون امکان دارد تبعات آن بیشتر از ناراحتی دوستتان باشد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...