رفتن به مطلب

ارتودنسی نامرئی


tarahyseo

پست های پیشنهاد شده

از آنجایی که تقاضای درمانهای لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. نسبت به گذشته زیادتر شده است و از آنجائیکه امروزه این درمانها در هر سنی ممکن است انجام شود، تقاضای بیماران برای لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. رشد قابل توجهی یافته است. روش های بسیاری برای کاهش دیده شدن دستگاه های لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  در دهان ارائه شده است که مهم ترین آنها درمان با براکت های سرامیکی یا شیشه ای یا کامپوزیتی که هم رنگ دندان می باشند و یا ارتودنسی با پلاک های بسیار شفاف که در اصطلاح به آن Invisalign یا لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. می گویند، می باشند. پلاک های شفاف به عنوان اینویزالاین ( Invisalign ) یا Crystal clear نامیده می شوند. لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  مشابه طلق های شفافی هستند که دندانها را در بر می گیرند. این گروه همانند پلاک های متحرک می باشند که امکان گذاشتن و برداشتن آنها توسط بیمار وجود دارد.


یکی از مشکلاتی که در سیستم های متحرک هست حجیم بودن ماده ای می باشد که در ساخت پلاک متحرک استفاده می شود که در این سیستم چنین مشکلی وجود ندارد و لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. در مقایسه با سیستم ثابت نیز چون در سیستم ثابت وجود براکت و سیم برای بیمار آزار دهنده می باشد و گاهی سیم از محل خودش خارج میشود و مانند سوزن از داخل دهان وارد گونه بیمار میشود که در این سیستم چنین مشکلی را ندارد. لذا یکی از مهمترین دلایلی که افراد تمایل خیلی فراوانی به انجام درمان با کمک این روش درمانی دارند عدم ایجاد پوسیدگی می باشد. در این متد بیمار در هنگام غذا خوردن امکان این را دارد که پلاک را از دهان خارج نموده و بعد از صرف غذا می تواند براحتی مجددا استفاده نماید که البته لازم به ذکر است که بعد از خوردن غذا لازم است که حتما مسواک بزنند. معمولا در هنگامیکه بیمار از روش براکت و سیم استفاده می نمایند در پایان درمان حداقل 4 تا 6 دندان پوسیده خواهد شد هیچکدام از این مشکلات در اینجا وجود ندارد.

اینکه نیروی وارده قابل کنترل نیست فرد دچار درد شدید می شود. ولی در این روش نیروی وارده کنترل شده می باشد فقط در هر مرحله به اندازه  0.25 تا 0.29  میلیمتر نیرو وارد می شود لذا بیمار اصلا دردی احساس نمی کند.
به کمک این روش تقریبا 80% از ناهماهنگی های دندانی قابل درمان می باشد. از جمله این ناهماهنگی می توان به کلاس 1، 2 و 3 اشاره کرد که در شکل بطور واضح قابل رویت می باشد. برای اطلاعات بیشتر باید از دندانپزشک خود توضیحات بیشتر را بخواهید.
این سیستم به کمک کامپیوتر نرم افزاری و سخت افزاری انجام می شود به دلیل اینکه این تکنولوژی هزینه بالایی را صرف می کند مسلما از هزینه متعارف که برای روش های سنتی می باشد بیشتر خواهد بود ولی باز این طبق نظر دندانپزشک شما می باشد که چه هزینه ای را در نظر بگیرد.

یکی از مواردی که بیماران قبل از استفاده از دستگاه ارتودنسی معمولا در نظر می گیرند هزینه درمان ارتودنسی است. هزینه ارتودنسی می تواند یکی از مهمترین مسائل درمان ارتودنسی باشد.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. معمولا هزینه بالاتری نسبت به انواع دیگر لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. دارد. بالا بودن هزینه لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. تواند به چند علت بستگی داشته باشد که یکی از آن ها شدت مشکلات دندان ها است. یکی از مواردی که باعث افزایش قیمت لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. می شود این است که بریس های لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. در ایران ساخته نمی شود به همین دلیل هزینه های لابراتوری این بریس ها بالا است.

ارتودنسی نامرئی معمولا برای کسانی که فعالیت های اجتماعی زیادی داند و نمی خواهند که در این فعالیت ها خدشه ای وارد شود استفاده می شود.


مزایای ارتودنسی نامرئی

بریس های نامرئی روی دندان ها می چسبند و به دلیل اینکه کاملا شفاف هستند به ندرت قابل تشخیص هستند.

از دیگر مزیت های ارتودنسی نامرئی این است که این نوع ارتودنسی سبب تحریک دهان یا لثه نمی شود و هر بار که به دلیل وضعیت جدید دندان ها تعویض می شود باعث درد و ناراحتی برای بیمار نمی شود.

هنگام مسواک زدن می توان پلاک ها را از دهان خارج نمود به این ترتیب بهداشت دهان و دندان راحت تر صورت می گیرد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...