رفتن به مطلب

درمان ریزش مو به روش prp


mina71267

پست های پیشنهاد شده

پلاسمای غنی از پلاک(PRP)پلاسمای خون غلیظ شده ای است که نسبت به خون در گردش معمولی سه تا پنج برابر پلاکت بیشتر دارد. علاوه براین، این پلاسما شامل پلاکت هایی است که از عامل رشد (PDGF)، عامل رشد اندوتلیال عروقیVEGF))، عامل رشد توموری (TGF) و پروتئین های بیواکتیو دیگر گرفته می شود که به درمان زخم و رشد موی احتمالی کمک می کنند. 
خون انسان در اصل از گلبول های قگذرواژه (RBC) و همچنین گلبول های سفید (WBC)، پلاکت و پلاسما تشکیل شده است. پلاکت ها با آغاز مرحله ابتدایی انعقاد، برای درمان زخم ها توسط بدن نقشی کلیدی را ایفا می کنند. گفته می شود که با افزایش میزان پلاکت در ناحیه زخم دیده، بهبود این ناحیه توسط بدن شدت پیدا می کند که با استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت در درمان زخم توجیه می شود. اثرات احتمالی آن بر تقویت رشد مو , روش پی آر پی  را در کاشت مو و  جلوگیری و درمان ریزش موی سرموثر کرده است.

مراحل لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  :
ابتدا حدود 13-8 سی سی از خون شما گرفته می شود. این کار بسیار شبیه به دادن یک آزمایش خون معمولی است. خون جمع آوری شده شما در داخل یک لوله که حاوی ژل پی آر پی ست ریخته می شود. سپس لوله، در دستگاهی به نام سانتریفوژ قرار می گیرد و حدود 10 دقیقه چرخانده می شود. نیروی گریز از مرکز دستگاه، اجزای خون شما را از هم جدا می کند. پلاکت ها ی تغلیظ شده هم از بقیه خون جدا می شوند. حالا PRP که شامل عوامل رشد فراوان و سلولهای بنیادی است، آماده به استفاده در پوست سر می باشد. هدف از این فرایند، افزایش اثرات درمان PRP در ریزش مو است.
در مرحله بعد پلاسمای غنی از پلاکت توسط یک سوزن بسیار ظریف که معمولا بر روی یک گان ( تفنگ تزریق ) سوار است، به داخل پوست سر تزریق می شود. این کار توسط تزریقات متعدد در نقاط مختلف پوست سر و با عمق کم ( 3 تا 4 میلیمتر ) انجام می پذیرد. از آنجایی که حجم پی آر پی در هر تزریق کم است و سوزن استفاده شده بسیار نازک می باشد لذا میزان درد و سوزش هنگام کار خفیف خواهد بود که البته با استفاده از بی حس کننده های موضعی این حالت ناخوشایند باز هم کمتر شده و یا اصلا وجود نخواهد داشت.  


[تصویر:  Hair-transplant-and-hair-loss-treatments...00x112.jpg]

آیا نتیجه های عمل پی آر پی بلافاصله بعد از پایان آن قابل مشاهده خواهد بود؟
 

خیر. دقت کنید که پی آر پی معجزه نمی‌کند و ظهور نتیجه های آن مدتی طول خواهد کشید. اثرات پی آر پی در افزایش رشد موها از حدود ۳ تا ۴ ماه بعد از پایان این عمل شروع به ظاهر شدن می‌کند و بیشترین ضخامت و تراکم موها بعد از این مدت قابل مشاهده خواهد بود. عوامل رشدی که در ترکیب پی آر پی وجود دارند به مدت زمانی نسبتاً طولانی برای تأثیرگذاری کامل بر رشد فولیکول‌های مو نیاز دارند. این فرایند در طی ماه‌های آینده و بعد از پایان موفقیت‌آمیز تمام جلسات درمانی انجام خواهد شد. در واقع برای مشاهده بیشترین رشد موها باید حداقل ۸ ماه صبر کنید.

 

آیا شیوه پی آر پی عوارض جانبی دارد؟

 

پی آر پی (PRP) یک شیوه کاملاً ایمن و بی‌خطر است. تنها عوارض جانبی آن، ورم و قگذرواژهی مختصر در پوست سر است. در بیمارانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنند، احتمال دارد خونریزی از پوست سر تا مدت طولانی‌تری ادامه پیدا کند و بهبودی آنها کمی بیشتر زمان ببرد.

 

به چند جلسه درمانی پی آر پی نیاز است؟

دستورالعمل‌های توصیه شده برای عمل موفقیت‌آمیز پی آر پی بیان می‌ کند که این عمل باید در یک دوره اولیه به مدت ۳ ماه و شامل چند جلسه تزریق انجام شود و پس از آن، تزریق پی آر پی به فاصله هر ۳ تا ۶ ماه یک بار برای حفظ و تقویت نتیجه های عمل، تکرار شود.
منبع:  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...