رفتن به مطلب

طراحی سایت دانشگاهی و موسسات آموزشی


maryammo

پست های پیشنهاد شده

آموزش ، رکن اساسی هر کشور برای ارتقای سطح یادگیری افراد جامعه است . با وجود اینترنت و سایت های مختلف آموزشی ، بازهم لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است. این چنینی حس میشود .

اهمیت به آموزش نه فقط در ایران بلکه در کل دنیا با ارزش میباشد بطوریکه امروزه بسیاری از افراد آنلاین در فضای مجازی و وب سایت ها به دنبال موسسات آموزشی خود و حتی دانشگاه هایی میگردند که بتوانند در آن مرکز آموزشی به ادامه تحصیلات خود بپردازند. آنها حتی در کشورهای دیگر هم به دنبال مرکز آموزشی مورد نظر خود میگردند تا در نهایت پذیرش مربوط به رشته مورد علاقه شان را گرفته و به ادامه تحصیل مشغول گردند.
بنابراین نتیجه میگیریم که این دسته از افراد نمیتوانند در ابتدا به تمام پاسخ سوالات خود به صورت حضوری و حتی تلفنی برسند. ابتدا آنها آدرس وب سایت مورد نظر را پیدا نموده و در نهایت با پیدا نمودن گرایش خود در وب سایت مرکز دانشگاهی میتوانند برای آینده خود برنامه ریزی نمایند. در نتیجه نداشتن یک وب سایت ایده آل برای چنین مراکزی حتی موسسات کوچک و یا داشتن وب سایت بسیار بد با طراحی و کاربری نامفهموم میتواند یک عیب بسیار بزرگ محسوب گردد.
در ابتدا میتوانید دانشگاه و موسسه آموزشی خود را به خوبی معرفی نمایید و تمام بخشها و دپارتمان های موجود در آن را به کاربران وب سایت خود معرفی نمایید. همچنین میتوانید دروس آموزشی و ترم هایی که در این دپارتمان ها در حال برگزاری میباشد را به خوبی برای مخاطبان خود معرفی نمایید. به یاد داشته باشید یکی از جذابترین بخشها در این قسمت معرفی استادان هر یک از دپارتمان ها میباشد. مطمئن باشید که این بخش میتواند برای دانشجویان بسیار مهم باشد و باعث میگردد آنها دائما به وب سایت و این بخش سر بزنند و بازدید وب سایت شما در افزایش دهند.
همچنین میتوانید به عنوان یک بخش کلی ،آخرین اخبار و اتفاقات و رویدادها در دانشگاه و موسسه آموزشی را به دانشجویان اطلاع بدهید و البته در دل همین بخش تابلوی اعلانات مجازی هم میتواند یکی از مهمترین بخشها باشد. اطلاعیه ها و جلسات و بسیاری از مواردی که لازم است تا اطلاع رسانی گسترده ای به دانشجویان و اساتید صورت گیرد را میتوانید در این قسمت طراحی و پیاده سازی نمایید. مطمئن باشید که دانشجویان باید از قوانین و مقرراتی که در دانشگاه حکم فرما میباشد اطلاع و آگاهی داشته باشد, بنابراین این بخش هم میتواند در همین قسمت طراحی و پیاده سازی گردد.
ایجاد تقویم آموزشی و کلاسهای در حال برگزاری هم میتواند بازدید کنندگان و طرفداران خودش را داشته باشد. چرا که حتی افرادی که هنوز در موسسه یا دانشگاه مورد نظر ثبت نام نکرده اند هم دوست دارند تا بدانند که کلاسها در چه سطحی و با چه گسترده ای قرار است که برگزار گردد. بنابراین طراحی و پیاده سازی این بخش بسیار حساس و تاثیر گذار باشد.
همچنین سمینارها و جلساتی که در دانشگاه هم در حال برگزاری میباشد با تمامی جزئیات مربوط به آن را هم میتوانیم به سمع و نظر بازدید کنندگان برسانید. بسیاری از دانشجویان به دلیل نداشتن وقت و یا نداشتن کلاس در زمان برگزاری سمینار شاید در محل دانشگاه حضور نداشته باشند.
بنابراین برای این دسته از افراد میتوانید با قرار دادن ویدئو مربوط به جلسه و یا سمینار میشود که آنها را راضی و خشنود نمایید. البته برای این سرویس میتوانید که در ابتدا بخواهید که کاربران در وب سایت ثبت نام نمایند تا مشخصات و اطلاعات تماس آنها را هم داشته باشید. البته تمامی دانش پذیران در نهایت در وب سایت ثبت نام خواهند نمود تا از طریق پنل کاربری خود بتوانند به نمرات و انتخاب واحد ها و صورتحساب های خود دسترسی پیدا نمایند.
چه امکاناتی در طراحی سایت دانشگاه ها و موسسات باید وجود داشته باشد ؟
تابلوی اعلانات
اخبار جدید دانشگاه و مدیریت
بخش قوانین و آئین نامه ها
بخش فرهنگی و تربیتی
سیستم ثبت مشخصات دانش پذیران و اساتید
بخش مقالات و مطالب برگزیده داشنجویان و دانش پذیران

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

گاهی مشتری رو نمیشه متقاعد کرد و باید هرکاری مشتری میگه انجام داد

و یه سایت با سلیقه مشتری طراحی کرد و از نظر ما میشه یه سایت داغون

بعد اون کار هم میشه نمونه کار ما...

خدایا اینجور مشتریارو هدایت کن

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...