رفتن به مطلب

جراحی زیبایی چیست؟


mina71267

پست های پیشنهاد شده

زنان به طور طبیعی دارای سایز و شکل سینه‌ی متفاوت هستند. سالانه هزاران نفر از زنان برای اولین بار تحت جراحیپروتز سینه‌ قرار می‌گیرند و عده‌ای نیز پروتز سینه‌ی مصنوعی تهیه می‌کنند. بسیاری از زنان نگران ظاهر بدن خود پس از از دست دادن همه یا بخشی از سینه هستند. برخی از زنان ممکن است احساس کنند که با استفاده از پروتز شکل طبیعی بدن خود را از دست می‌دهند و این موضوع برای آنان بسیار ترسناک و ناراحت‌کننده است. هر چند واکنش‌های این چنینی نسبت به پروتز سینه بسیار طبیعی است. معمولاً با گذشت زمان فرد احساس راحتی بیشتری با تغییرات صورت گرفته در بدن خود پیدا خواهد کرد.

برخی از زنان با پروتز سینه‌ ی خارجی خود بسیار راحت هستند و از شکل پستان مصنوعی خود بسیار خرسندند. زنانی که از کوچکی سینه خود رنج می‌برند نیز می‌توانند با کمک این پروتزهای راحت مشکل خود را حل کنند. هر چند پروتز خارجی همانند یک عضو اضافی ممکن است برای برخی زنان ایجاد مزاحمت کند و در نوع لباس پوشیدن آن‌ها محدودیت به وجود آورد. گاهی اوقات پروتز خارجی منجر به تعریق و احساس گرما در فرد و حتی حساسیت پوستی می‌شود. برخی از زنان نیز با این اندام مصنوعی خود در طول فعالیت بدنی و ورزش مشکلاتی دارند. بسیاری از زنان همیشه نگران افتادن و جدا شدن پروتز سینه‌ خود در میان جمع هستند. پروتزهای خارجی سینه علی رغم مشکلاتی که ممکن است داشته باشند می‌توانند بدون قرار دادن فرد در معرض عوارض احتمالی جراحی سینه نیاز فرد را تأمین کنند. در واقع همین پروتزهای مصنوعی سریع‌ترین راه برای پر کردن فضای خالی پستان فرد هستند.

انواع پروتز سینه:

1-پروتزهای آب نمکی گرد و مدور و پر شده از محلول آب نمک (سالین) استریل یعنی محلولی هستند که به طور طبیعی در بدن وجود دارد. این پروتز در صورت پاره شدن تخت و صاف می‌شود و مایع آن طی فرایندی طبیعی جذب بدن می‌شود. بیماران جوانتر از ۱۸ سال نمی‌توانند از این نوع پروتز سینه استفاده کنند.

2-پروتزهای سیلیکونی گرد و مملو از ژل چسبنده‌ با ظاهر طبیعی هستند و باعث ناراحتی بیمار نمی‌شوند. پروتز سیلیکونی در صورت پاره شدن از بین نمی‌رود. بیمار دست‌کم باید ۲۲ سال داشته باشد تا بتواند از این نوع پروتزها برای بزرگ کردن سینه استفاده کند.

3-پروتزهای ژل شکل دهنده از سیلیکونی با قدرت چسبندگی بسیار بالا و شکلی متناسب با آناتومی بدن بیمار ساخته می‌شود. به کمک این پروتزها زمان استراحت و بهبود کاهش و عوارض کمتری امکان بروز می‌یابد. البته بیماران جوان‌تر از ۲۲ سال نمی‌توانند از جراحی پروتز سینه سیلیکونی استفاده کنند.

محل برش‌ های پروتز سینه:
برای قرار دادن پروتز در سینه از چند برش مختلف استفاده می‌شود. برش زیر سینه رایج‌ ترین برش مورد استفاده است که در زیر سینه در امتداد خط سینه ایجاد می‌شود. ایمپلنت سینه را می‌توان از طریق برش زیر بغل یا برش در امتداد هاله، یعنی ناحیه رنگی اطراف نوک سینه نیز وارد بدن کرد. تحت شرایطی خاص امکان دارد برای قرار دادن پروتز سینه برش در ناحیه ناف ایجاد شود.

دوره بهبود پس از جراحی:
بروز درد، تورم و احتمالاً چند تغییر موقت حسی پس از جراحی طبیعی است. بیمار می‌تواند، بسته به نوع حرفه‌اش، چند روز تا چند هفته پس از عمل به سر کار برگردد. البته درد احتمالاً تا چند هفته دوام خواهد داشت.

آمادگی پیش از جراحی:
بیمار باید پیش از عمل پروتز سینه حتماً جراح را از داروهای مصرفی خود آگاه کند، چرا که احتمال دارد بعضی از آن داروها روند جراحی را مختل سازد بنابراین ممکن است پزشک از بیمار بخواهد تا مصرف بعضی از داروها را متوقف سازد یا تغییری در دستور مصرف‌شان ایجاد کند. بدیهی است که مصرف مکمل اهمیت فراوان دارد. مصرف آسپرین، فراورده‌های آسپرین، داروهای ضد التهاب و مکمل‌های گیاهی باید ۱۰ روز پیش از عمل پروتز سینه متوقف شود.

پزشک با توجه به شرایط جسمی بیمار انجام آزمایش‌هایی معین را لازم تشخیص می‌دهد و احتمالاً از بیمار می‌خواهد تا چنانچه به تازگی ماموگرافی انجام نداده است این آزمایش تصویربرداری را پیش از عمل انجام دهد.

منبع: لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...