رفتن به مطلب

کامل ترین مقاله در خصوص "بکلینک چیست" را از دست ندهید


e.salehi

پست های پیشنهاد شده

بک لینک (Backlink –  بک لینک ) که در حال حاضر یکی از مهم ترین فاکتور های موجود برای سئو سایت میباشد و امروز قصد داریم به What is a backlink به صورت کامل بپردازیم . با ما همراه باشید .

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

 

بک لینک چیست ؟

معنای بکلینک با توجه به گزارش ها و مقاله های موجود در سایت هایی نظیر ویکی پدیا به شرح زیر است .

بک‌لینک به یک لینک خروجی از یک وبسایت به صفحه دیگر در وبسایت دیگر میگویند که باعث محبوب شدن سایت در موتور های جستجو میشود .

 

حال باید به این پرداخت که آیا گزارش ارائه شده صحیح است ؟ 

نمیتوان گفت هر لینکی که به سایت شما داده شود باعث محبوبیت سایت شما میشود زیرا به همراه میزان بک‌لینک های بی کیفیت و اسپم میتواند باعث از دست رفتن سایت شما نیز شود! پس در انتخاب بک‌لینک های دریافتی دقت نمایید !

 

بک لینک خوب و بد را بشناسیم

کدام بک‌لینک خوب است؟

لینک بیلدینگ،از مراکز و وبسایت های مفید که به صورت صحیح و بدون هیچگونه تقلبی در حال فعالیت هستند میتوان جزو Backlink های خوب به حساب آورد . اگر در شناسایی و معیار های اساسی بکلینک خوب مشکل دارید پیشنهاد میکنم مقاله  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  را مطالعه نمایید .

 

کدام بک‌لینک بد است؟

دریافت لینک به روش های ناصحیح که از سمت گوگل خلاف قوانین به حساب می آید و یا لینک گیری از سایت های هرز را میتوان به این اصطلاح شناخت.

 

پس با توجه به تعاریف فوق میتوان دریافت که هر چه لینک بیشتر باشد ، نمیتوان ملاک خوب بودن آن دانست و ممکن است همین باعث اسپم شناخته شدن سایت شما شود.

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

موارد تاثیر گذار در کیفیت لینک چیست ؟

Anchor text یا متن لینک شما‌ :

 همانطور که میدانید به ازای هر لینک دریافتی شما باید یک کلمه مرتبط و دلخواه خودتان را به سایت ها بدهید . این در تاثیر و رتبه سایت شما در گوگل بسیار مهم است ، پس در انتخاب آن دقت نمایید .

Domain Authority و Page Authority :

 دو معیار حرفه ای که توسط سایت موز (به ادرس MOZ.com) ارائه میشود و یک عدد طبیعی از 0 تا 100 است ، هر چقدر این عدد بالا تر باشد رتبه سایت و کیفیت آن بیشتر است . اما دقت داشته باشید که سایت مورد نظر با روش های فیک و تقلبی رتبه نگرفته باشد!

زبان و کشور سایت مورد نظر :

این بسیار مهم است که سایتی که قصد لینک سازی و لینک بیلدینگ در آن را دارید به چه زبان و در چه کشوری است . مسلما اگر زبان سایت شما فارسی است و کاربران شما در ایران هستند ، لینک گیری از یک سایت فارسی زبان و ایرانی بسیار تاثیر گذار تر است .

فالو یا نوفالو بودن لینک :

یک تکه کد بسیار مهم که روی تاثیر لینک ورودی به سایت شما بسیار قوی است . در این تکه کد به گوگل مشخص میکنید که لینک شما را دنبال کند یا خیر ! به حالت پیشفرض روی فالو قرار میگیرد و در صورتی که میخواهید نو فالو شود تنها کافیست Rel=”nofollow” را بگذارید .

لینک به صفحه مشخص »

لینک بیلدینگ را باید جدی بگیرید ! اگر سایت شما یک سایت خدماتی است و محتوا ندارید بهتر است به صفحه خدمات مورد نظر  و اگر سایت شما دارای محتوا است (مثل سایت های دانلود) بهتر است به صفحه دسته بندی یا کیوردی که مد نظر است هدایت شود .

اسپم اسکور پایین و پایین تر»

اسپم اسکور نیز یکی دیگر از خدمات سایت موز میباشد که بر اساس کیفیت سایت در خصوص اسپم بودن یا نبودن به آن رنک میدهد . هر چقدر این عدد پایین تر باشد در نتیجه سایت دارای کیفیت بالاتری میباشد و میتوان گفت بهترین انتخاب برای لینک سازی است .

برای ورود به سایت موز تنها کافیست ادرس opensiteexplorer.com را در مرورگر خود وارد نمایید . 

 

لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

باور های غلط در خصوص بک‌لینک

هر چه بیشتر بهتر :

یکی از باور های اشتباه و غلط کاربران این است که فکر میکنند بکلینک هر چقدر بیشتر باشد باعث بهبود رتبه سایت میشود که به هیچ عنوان این گونه نیست . پس در نتیجه فقط بک‌لینک های مفید به شما کمک میکند . باز هم متذکر میشوم که به فکر تقلب در سیستم ها و الگوریتم های گوگل نباشید زیرا بسیار هوشمند سازی شده اند و به سرعت شما را بن میکنند .

کلا بکلینک بد است و نباید بگیریم : 

یکی دیگر از اشتباهات این است که فکر میکنند کلا نباید عملیات لینک سازی را انجام دهند زیرا باعث افت سایت میشود و هیچ تاثیری ندارد ! این کاملا اشتباه است ، بک‌لینک در حال حاضر یکی از مهم ترین فاکتور های گوگل و سئو میباشد و در نتیجه در آینده وبسایت شما نقش مستقیم دارد .

لینک گیری انبوه و رایگان انجام دهیم

اشتباه محض ! با انجام این کار میتوان گفت 5 پله به نابودی و اسپم شدن سایتتان نزدیک میشوید . این نوع لینک سازی ها فوق العاده غیر اصولی و غیر حرفه ای  است . در این نوع لینک بیلدینگ شما نمی دانید لینک شما در چه سایت هایی درج میشود ! موضوعات سایت ها چیست ! وضعیت رنک دهی و سئو سایت ها به چه شکلی است ! پس به راحتی قابل تشخیص است که این نوع لینک سازی نباید انجام شود.

پیج رنک سایت بالا باشد

یکی از معیار های فوق العاده مهم در سابق که در حال حاضر هم کم و بیش دیده میشود . بله این موضوع در قدیم بسیار مهم بود اما در سال 2014 گوگل طبق اپدیت های خود این معیار را به صورت کامل حرفه کرد و دیگر هیچ نقشی در کیفیت و موثر بودن لینک ها ندارد . جایگزین این معیار سامانه موز میباشد که در بالا به آن توضیح دادیم .

لینک ها نباید فالو یا نوفالو باشد

در این خصوص چندین مورد را دیده ایم که این مشکل را داشته اند . فالو یا نوفالو بودن لینک بسته به نوع نیاز شماست . پیشنهاد ما برای تبلیغات بک‌لینکی ، لینک سازی به صورت فالو میباشد زیرا در این صورت گوگل سایت شما را دنبال میکند .

بک‌لینک دیگر معتبر نیست !

اشتباه محض بکلینک همچنان از فاکتور های بسیار مهم گوگل است و نمیتوان این نسبت را به او داد که دیگر به درد نمیخورد و یا تاثیر گذار نیست . همچنان میتوان از بکلینک نهایت استفاده را در راستا بهبود رتبه و افزایش ترافیک سایت برد.

تبادل لینک کنیم !

این مورد حاصل چندین تست انجام گرفته است این مورد نیز هیچ تاثیری ندارد و باعث افت سایت شما میشود . در مقالات قبلی پرداختیم که لینک های خروجی از سایت باید کم باشد زیرا از اعتبار دامنه آن کاسته میشود . پس اگر تبادل لینک انجام دهید باعث افت کیفیت و تاثیر سایت خود میشوید.

استفاده از یک کلمه کلیدی

مشکل بسیاری از افراد استفاده از یک کلمه کلیدی برای تمامی لینک سازی هاست . این مورد به مرور باعث افت کیفیت سایت شما میشود و حتی ممکن است از سمت گوگل پنالتی شوید . پس بهتر است لینک بیلدینگ خود را با کلمه های مختلف انجام دهید و در آن از یک کلمه به عنوان کلمه مادر استفاده کنید . به مثال زیر توجه کنید .

مثلا کلمه اصلی شما دانلود کتاب میباشد . میتوانید بک لینک های خود را به این شکل تهیه کنید :

دانلود کتاب رایگان / دانلود کتاب PDF / دانلود کتاب با لینک مستقیم و ….

لینک دادن به صفحه اصلی سایت

این مورد در وبسایت های دانلودی و محتوا بیشتر مشکل ساز است و در سایت های خدماتی مشکلی ایجاد نمیکند . زیرا صفحه اصلی سایت هایی که محتوا گذاری میشوند (سایت های دانلود آهنگ ,دانلود نرم افزار و آموزشی) مدام با محتوا جدید در حال تعغییر هستند و ثابت نیستند پس ربات های گوگل تا حدودی گیج و سر در گم میشوند و باعث نتیجه نگرفتن شما میشود .

تنها  لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.  کافی است برای سایت

اشتباه بسیاری از افراد این است که فکر میکنند تنها با خرید لینک میتوانند ضامن پیشرفت سایت خود بشوند . رکن اصلی برای پیشرفت سایت سئو و بهینه بودن سایت خودتان است و لینک بیلدینگ و موارد مشابه تنها رکن های کمکی هستند که پیشرفت شما را سریع تر میکنند .

لینک فقط از سایت های هم موضوع باشد

این مورد را نمیتوان به صورت اشتباه تلقی کرد . زیرا تاثیر این نوع لینک سازی ها از لینک سازی های عمومی بیشتر است اما نمیتوان گفت که لینک سازی در سایت هایی که هم موضوع نیستند اشتباه است .

لینک گیری از طریق کامنت سایت ها

این مورد در سال های گذشته بسیار تاثیر گذار بود . این موضوع بر میگردد به سال 2010 . نمیتوان گفت که تاثیر گذاری این نوع لینک سازی از بین رفته است اما وضعیت فعلی آن تعریف چندانی ندارد .پس اگر به فکر لینک بیلدینگ از طریق کامنت و نظرات سایت ها هستید بهتر است از آن صرف نظر کنید . ضمنن در حال حاضر 99 درصد کامنت ها لینک ها را نوفالو میکند که ارزش آن بسیار کم میشود .

صرف نظر از اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی

بسیاری از افراد محتوایی که در سایت خود میسازند را در شبکه های اجتماعی منتشر نمیکنند و یا کلید های اشتراک گذاری را حذف کرده اند . اگر شما نیز جزو این دسته هستید همین الان اقدام به گذاشتن کلید ها کنید زیرا لینک گیری از شبکه های اجتماعی بسیار ارزشمند است و در رتبه دهی سایت کمک زیادی میکند .

 

منبع : لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...