رفتن به مطلب

دلایل بوی بد دهان چه می تواند باشد


parhamdent

پست های پیشنهاد شده

یکی از راه های تشخیص اینکه دهانتان بو می دهد یا نه ، این است که دست های خود را به بینی و دهانتان نزدیک کرده و سپس شروع به دمیدن در آنها کنید. با این کار به سادگی می توانید درک کنید که آیا دهانتان بو می دهد یا نه !

بوی بد دهان می تواند دلایل بسیاری داشته از جمله :
•برخی از غذا ها مانند پیاز ، سیر و....دهانتان را دچار بوی ناخوشایند می کنند. 
•و یا به دلیل آنکه بعد از صرف غذا مسواک نزده اید دهانتان بو می دهد 
• مصرف سیگار و دیگر دخانیات هم می توانند برای دهان بوی بدی ایجاد کنند.
در زیر به توضیح برخی از آنها می پردازیم.
1.دندان های مصنوعی
دندان های مصنوعی به خودی خود نمی توانند باعث بوی بد دهان شوند. بلکه وقتی در استفاده از آنها اصول بهداشت و مراقبت را رعایت نکیم می تواند به بوی بد دهان منجر شود زیرا با عدم رسیدگی به آن می تواند به سرعت باکتری ، پلاک و... را در خود ذخیره کند . شما می توانید برای جلوگیری از ایجاد بو برای دندان های مصنوعی خود با دندانپزشک مشورت کنید و راهنمایی های لازم را از او بگیرید.
2.مصرف دخانیات
سیگار ودیگر دخانیات داری بوی بسیار بدی هستند و آثار نامطلوبی را برای ریه و دیگر اعضای بدن به جا می گذارند و دهان و دندان ها هم از این آسیب ها در امان نیستند و به راحتی می توانند با مصرف سیگار دچار خشکی ، مشکلات سینوسی ، خرابی دندان و... شوند پس بهترین راه برای پایان دادن به این بوی بد ، ترک سیگار است
3.مشکلات معده (ریفلاکس معده)
همه ما گاهی حالت سوزش سر دل یا ترش کردن غذا را تجربه کرده ایم حالتی که محتویات معده ( اسید معده ) به داخل مری بر می گردد.اگر این اتفاق زیاد ( چندین بار در هفته ) برای شما اتفاق می افتد احتمالا شما به بیماری رفلاکس معده مبتلا هستید. این بیماری علاوه بر ایجاد مشکلات اساسی برای فرد ، باعث آسیب به دندانهایش و همچنین بروز بوی بد دهان می شود ، پس بهتر است بعد از دیدن علائم این بیماری هر چه زودتر به متخصص گوارش مراجعه کنید.
4.مشکلات مربوط به مخاط بینی و لوزه ها (سینوسی )
سیسنوس ها در واقع کیسه هایی کوچک پر از هوا هستند که در بینی ، گونه و پیشانی جای دارند. این کیسه های هوا (سینوس ها ) دارای یک پوشش محافظتی به نام مخاط دراطراف خود هستند و در افراد سالم ، ترشحات موجود در مخاط ها در وقت نیاز به راحتی از دهان و بینی خارج می شود ولی در افرادی که به مشکلات سیسنوسی مبتلا هستند  با ورم سینوس ها راه و مسیر خارج شدن ترشحات در آن ها بسته می شود و می توانند به راحتی دچار آلودگی و عفونت شوند. این ترشحات آلوده (در فردی که به بیماری سینوزیت مبتلا است ) می تواند به دهانش وارد شود و بوی بد دهان را باعث شود پس بهترین راه مراجعه به پزشک و گرفتن مشورت از اوست.
5.خرابی های دندان
خرابی دندان ها ، بیماری های لثه و یا هر مشکل دندانی دیگر، می تواند باعث ایجاد بوی بد دهان شود. خیلی از افراد تا زمانی که برای حل مشکل بوی دهانشان به پزشک مراجعه نکرده اند نمی توانند از به بیماری لثه خود مطلع نیستند ، پس توصیه ما به شما ، این است که سالی چند بار برای معاینه و بررسی دهان و دندان های خود به متخصصین دهان و دندان مراجعه کنید.
 
لینک ها تنها برای اعضای سایت قابل نمایش است.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...