رفتن به مطلب

ehsannasr

پست های پیشنهاد شده

جهان امروز با سرعت در حال رفتن به سمت استفاده از تلفن همراه است. در سال ۲۰۱۴ برای اولین بار، دستگاه های تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت، حتی بیشتر از رایانه های شخصی استفاه شده است. این یک نقطه ی عطف بود. هنوز هستند کسب و کارهایی که توجهی به بحث Mobile friendly بودن وب سایتشان ندارند ولی برای گوگل این موضوع از درجه ی اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع اگر وب سایت کسب و کار شما هنوز Mobile friendly نیست، شما نباید انتظار داشته باشید رتبه بندی شما در موتورهای جستجو، رتبه ی بالایی باشد. همانطوری که به تازگی در ژورنال وال استریت، گوگل، طرفداری خود را از سایتهای Mobile friendly اعلام کرده و سایتهایی که این ویژگی را ندارند حمایت نمی کند.

 

بنابراین اگر وب سایت کسب و کار وردپرس شما Mobile friendly نیست، شما بایستی این کار را در اولویت قرار دهید. Tech.co اخیرا یک فرایند ۶ مرحله ای برای ساخت وب سایت Mobile friendly منتشر کرده است.

 

 

گام ۱: سرویس میزبانی وب خود را با دقت انتخاب کنید.

 

هر تغییر Mobile friendly که شما برای وب سایتتان انجام می دهید می تواند پوچ باشد اگر فراهم کننده ی میزبانی وب شما خدمات کند وغیر قابل اعتمادی ارائه دهد. انتخاب ارزانترین شرکت خدمات میزبانی وب در دسترس و خرید هاست ارزان ممکن است برای شما بسیار گران تمام شود.

 

گام ۲: یک تم وردپرس Mobile friendly انتخاب کنبد.

 

تم وردپرسی که شما انتخاب می کنید هم به عنوان پایه و هم چهارچوب وب سایت شما عمل می کند. چه نوع تم ای Mobile friendly است؟ تم سریع٫ سرعت لود، یک فاکتور کلیدی برای ساخت یک وب سایت Mobile friendly است. بنابراین سرعت در بارگزاری، تم ایده آل است. تم هایی که برچسب گذاری شده اند به عنوان “طرح پاسخگو” را جستجو کنید.

 

 

گام ۳: محتوای خود را سفارشی نمایید.

 

ساختار مطالب یک سایت Mobile friendly، بسیار مهم است. به طور کلی محتوای شما بایستی ساده برای مشاهده روی صفحه نمایش کوچک، طراحی شده باشد و بایستی Mobile friendly باشد تا به سادگی لمس شود.

 

در اینجا چند راهنمایی خاص وجود دارد برای ساخت محتوای تلفن همراه:

 

فونت بزرگتر از فونت کوچکتر بهتر است.

 

دکمه ها باید از نظر اندازه، بزرگ باشند و به اندازه ی کافی ایزوله باشند تا به راحتی با یک انگشت ضربه زده شود بدون اینکه سهواً چیز دیگری هدف قرار داده شود.

 

بسیاری فضای خالی

 

سرفصل کوتاه

 

محتوای قابل اسکن: شکستن متن به تعداد زیادی از بخش های فرعی با زیر نویس

 

اطلاعات مهم را بیشتر در یک صفحه وب، نزدیک به بالا قرار دهید.

 

 

گام ۴: یکی از مزیت های بزرگ وردپرس، ارائه پلاگین های با ارزش است که به راحتی در دسترس هستند. ولی پلاگین ها بسیار ساده برای اضافه کردن توسط صاحبان وب سایت هستند که اغلب تا پایان، با یک مجموعه هستند. نتیجه این است که سایتها اغلب تعداد زیادی از پلاگین هایی را به دوش می کشند که حتی گاها مورد نیاز هم نیستند یا مفید نیستند.

 

گسترش پلاگین می تواند مرتبط با مسائل مربوط به عملکرد باشد که می تواند سایت شما را کمتر Mobile friendly نماید. بنابراین آنهایی که هیچ کمکی به سایت شما نمی کنند را هرس نمایید و مطمئن شوید که پلاگین هایی که شما استفاده می کنید به روز رسانی شده باشند با آخرین ورژن ارائه شده.

 

 

گام ۵: بهینه سازی تصاویر:

 

تصاویر جزء مهم از محتوای سایت شماست. اما آنها می توانند به طور قابل ملاحظه ای سرعت لود صفحات سایت شما را پایین بیاورند، آن را کمتر Mobile friendly نمایند. شما می توانید برای مقابله با این مشکل، از پلاگین هایی استفاده نمایید که کارشان بهینه سازی لود یا بارگزاری تصاویر است.

 

برخی پلاگین ها با توجه به ارزش برای این منظور عبارتند از:

 

Image Pro

 

CW Image Optimizer

 

Imsanity

 

Hammy

 

EWWW Image Optimizer

 

PB Responsive Images

 

 

گام ۶: تست

 

وقتی سایت خود را به صورت Mobile friendly بهینه سازی می کنید، آن را تست نمایید. ببینید چگونه روی دستگاه های تلفن همراه شما اجرا می شود. آیا سرعت لود سریع است؟ آیا حرکت از طریق صفحه نمایش لمسی، ساده است؟ آیا متن با صفحه نمایش فیکس می شود یا خیر؟

 

هر چه انواع دستگاه های تلفن همراهی که شما برای تست سایتتان استفاده می کنید بیشتر باشد، بهتر است. از دوستان و خانواده ی خود هم بخواهید که روی دستگاه های همراه خود تست کنند و مطمئن شوید که سایت شما در رنج سایتهای Mobile friendly که گوگل تایید کرده است، قرار گرفته است. شما به راحتی می توانید از ابزا تست گوگل برای ارزیابی سایت خود به صورت رایگان استفاده نمایید.

 

 

ارزش تلاش:

 

اینها تنها تلاشی است برای اطمینان از اینکه سایت شما Mobile friendly است. اما این تلاش، باارزش است. انجام این کار کمک خواهد کرد به اینکه اطمینان پیدا کنید رتبه ی سایت شما در نتایج موتورهای جستجو بالاست. سایت شما به راحتی در دسترس برای بازدیدکنندگانی است که با تلفن همراه کار می کنند، و کمک خواهد کرد تا مدت زمان طولانی تری روی سایت شما بمانند.

 

 

اما مهمتر از همه، Mobile friendly کردن سایت، سایت شما را برای مخاطبان زیادی در دسترس قرار می دهد. تا سال ۲۰۱۷ حدود ۷۰ درصد از جمعیت جهان انتظار می رود که قادر به دسترسی به اینترنت از طریق گوشی های هوشمند باشند.

 

این مخاطبان بالقوه برای کسب و کار شما بسیار قابل توجه است اینطور نیست؟ بسته به Mobile friendly بودن سایت شما دارد.

 

 

منبع: وبلاگ پویاسازان

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...