جواد مهدیخانی

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    7
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    1

آخرین بار برد جواد مهدیخانی در 6 اسفند 1396

جواد مهدیخانی یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است!

اعتبار در سایت

1 Neutral

درباره جواد مهدیخانی

  • درجه
    کاربر تازه وارد
  • تاریخ تولد تعیین نشده

اطلاعات شخصی

  • سیستم مدیریت محتوای مورد علاقه
    وردپرس
  • زبان برنامه نویسی و تخصص ها
    PHP
  • انجمن ساز مورد علاقه
    IPS
  • آدرس سایت
    www.sitesazz.ir
  1. در این مقاله و ویدئوی آموزشی 6 گام عملی و استثنایی برای افزایش فروش تا صد در صد را بررسی می‌کنیم. اگر این گام‌ها را در کسب و کار و بیزینس خود اعمال کنید و در نهایت منجر به افزایش فروش و رونق کسب و کار شما خواهند شد. بنابراین به شما پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید. مشاهده ویدئو این آموزش گام سوم که مورد بسیار مهمی است کارشناسان فروش هستند. یعنی شما چه افراد و اشخاصی را در منصب فروش قرار می‌دهید. آیا این افراد بی حوصله هستند؟؟ معمولا افرادی که در صنعت فروش هستند و یا در شرکت‌های بزرگ یا سازمان‌های دولتی کار مشغول به کار هستند، بی حوصله بوده و شاید رفتار مناسبی با مشتری نداشته باشند. آیا کارشناسان فروش و افرادی که در قسمت فروش با شما همکاری می‌کنند این‌گونه هستند؟؟ آیا به این افراد گفته‌اید که فروش و مبحث فروش چقدر مهم است؟؟ بنابراین شما باید این مورد را به کارشناسان فروش خود گوشزد نمایید، که در ادامه بیشتر توضیح داده می‌شود. ♦ آیا خرید کردن درد دارد؟ وقتی کاربر از شما خرید می‌کند، بنظر شما امکان دارد که حس نا خوش‌آیندی(دردی) داشته باشد؟ اخیرا محققان آزمایشی را انجام دادند، به این صورت که دستگاهی را بر روی مغز یک انسان قرار دادند تا مشاهده نمایند وقتی که یک دردی در انسان حاصل می‌شود و به وجود می‌آید کدام قسمت از مغز واکنش نشان می‌دهد و فعال می‌شود. همین مورد درباره‌ی خرید نیز انجام شد، به این صورت که وقتی یک مشتری خریدی انجام می‌دهد کدام بخش از مغز او واکنش نشان داده و فعال می‌شود. که در انتها به یک نتیجه‌ی مشابه و جالبی دست یافتند. نتیجه‌ی آزمایش این بود: قسمتی از مغز که زمان درد کشیدن فعال شده و واکنش نشان می‌دهد با قسمتی که خرید می‌کنیم و به ازای محصول پول پرداخت می‌کنیم یکسان هستند. در واقع دو نقطه از بخش یکسان مغز است که هنگام خرید کردن و درد کشیدن واکنش نشان می‌دهد. بنابراین شما باید چه کارهایی را انجام دهید که هنگام خرید کاربر از شما، این درد و فشاری که روی کاربر است به حداقل‌ترین میزان و مقدار خود برسد تا کاربر به راحتی بتواند اقدام به خرید از شما نماید؟ ♦ چه کسی محصول شما را می‌فروشد؟ این مورد در بالا هم گفته شد و بسیار مهم است که چه کسی محصولات شما را به فروش می‌رساند. ♦ آیا به افرادتان آموزش‌های لازم را داده‌اید؟ آیا به افراد مشغول در بخش فروش آموزش‌های لازم را داده‌اید؟ آیا گفته‌اید که چگونه باید با کاربرانتان در تعامل باشند که کاربر بتواند تصمیم درستی اتخاذ نماید؟ آیا فروشندگان شما فروشنده هستند یا مشاور؟ افرادی که در بخش فروش هستند باید در نقش مشاور واقع شوند و واقعا برای کسب و کار شما و مشتری دل بسوزانند و بهترین خدمات و محصولات شما را به مشتری ارائه دهد تا مشتریان هم راضی باشند. متاسفانه یکی از موارد دیگری که در کشور ایران کمتر به آن توجه می‌شود این است که مدیران و سازمان‌ها بر روی فروشندگان خود سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و موارد لازم برای فروش و نحوه‌ی انجام کار را به آنها آموزش نمی‌دهند. البته این مورد را باید یادآور شویم که خود فردی که در زمینه‌ی فروش فعالیت می‌کند بسیار مهم است. سعی کنید از افرادی که انگیزه‌ی کافی برای سمت فروش دارند، استفاده نمایید ضمن اینکه خود شما هم باید انگیزه و انرژی را بدهید تا در زمینه‌ی خود بهترین نوع کار را ارائه دهند و از نهایت توانشان استفاده نمایند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که افرادی(معمولا خانم‌ها) با شما تماس گرفته و به صورت سریع و طوطی وار اطلاعاتی را برای شما توضیح داده باشند و شاید حتی اجازه‌ی سوال پرسیدن و اظهار نظر را به شما نداده باشند. در واقع شاید این عقیده را دارند که اگر به صورت سریع تمام اطلاعات را توضیح دهند، کاربر ذهنیت خوبی پیدا خواهد کرد.(مثلا مشتری با خود بگوید که چقدر خوب و کامل تمامی موارد را توضیح می‌دهند. پس من اقدام به خرید نمایم (: ) در صورتیکه به این شکل نیست و شاید حتی گاها در حین صحبت تلفن را هم قطع کرده باشید و یا اینکه در پایان صحبت‌ها با یک جواب منفی و معذرت خواهی و گفتن جمله‌ی نیازی ندارم تلفن خود را قطع کرده باشید. بنابراین همانطور که خودتان محصولات را معرفی می‌کنید و در نقش مشاور عمل می‌کنید باید در بخش فروش این موارد را به صورت حرفه‌ای و اصولی به فروشندگان خود آموزش دهید که چگونه می‌توانند این کار را انجام دهند. ♦ فروشنده یا مشاور: فروشنده خوب است یا مشاور؟ بسیاری از افراد زمانی که لفظ مشاور به گوش آنها می‌خورد و یا این واژه را می‌بینند به صورت ناخودآگاه به آن اعتماد می‌کنند و سوالات خود را به راحتی و بیشتر از آنها می‌پرسند. شما باید خودتان و فروشندگانتان را به عنوان یک مشاور در نظر بگیرید و به آنها بگویید مانند یک پزشک رفتار نمایند. حالا باید چه کاری انجام دهند؟ زمانی که شما به یک پزشک مراجعه می‌کنید، پزشک از شما سوالاتی را می‌پرسد. بنابراین کلید اصلی در فروش سوال کردن است. آیا شما در کسب وکار خود و در فروش محصولاتتان از کاربر سوال می‌کنید؟ آیا از کاربر سوال می‌پرسید که کسب و کار آنها در چه زمینه‌ای است؟ و در چه زمینه‌ای تمایل به تمرکز دارند؟ باید بدانید که محصول شما به درد کاربر می‌خورد یا خیر. اگر محصول شما به درد کاربر نمی‌خورد به راحتی به مشتریان بگویید محصولی که در حال حاضر اقدام تهیه‌ی آن نموده‌اند به درد آنها نمی‌خورد و آن را تهیه نکنند. به دلیل اطلاعات صحیحی که شما به کاربر خود منتقل کرده‌اید مطمئن باشید در آینده پس از جست و جوهای مختلف اگر به محصولات شما نیاز داشته باشند دوباره به شما مراجعه خواهند کرد و یا به آشنایان خود، کسب و کار شما را معرفی خواهند نمود، چون شما صادقانه به عنوان مشاور به مشتری گفته‌اید که ممکن است محصول مربوطه به درد آنها نخورد. بنابراین اگر در زمینه‌ی فروش برای خود معیاری انتخاب می‌کنید بهتر است یک پزشک را در نظر بگیرید. پزشک ابتدا درباره‌ی مشکلات و کمبودها و دردهای شما سوال می‌پرسد و شما دردها و مشکلات خود را به پزشک می‌گویید و براساس اطلاعاتی که شما می‌دهید پزشک پس از نوشتن آنها تشخیص می‌دهد که شما به چه داروهایی احتیاج دارید و یا نیازی به آزمایش و عکس‌برداری و موارد خاص هست یا خیر و سپس تجویز می‌کند. در واقع در سه مرحله‌ این فرآیند انجام می‌شود: ابتدا سوال پرسیده می‌شود و سپس تشخیص داده می‌شود که به چه چیزی نیاز دارید و چه دارویی به درد شما می‌خورد و نهایت تجویز انجام می‌شود. در بحث فروش هم به همین شکل است. شما باید ابتدا از کاربر بپرسید که چه نیازهایی دارد؟ و بعد باید تشخیص دهید که کدام یک از محصولات شما به درد مشتری می‌خورد و در نهایت بهترین محصول را پیشنهاد دهید و بگویید که بهتر است از کدام یک از محصولات شما استفاده نمایند. 4- اصول فروش حرفه‌ای : گام چهارم از مواردی که برای افزایش فروش می‌توانید استفاده نمایید اصول فروش حرفه ای است. سوال هایی که در این بخش مطرح می‌شود به شکل زیر هستند: ♦ چه عواملی موجب خرید کابران می‌شود؟ ممکن است موارد مختلفی به ذهن شما خطور کند. مثلا شاید بگویید کاربر باید به محصولتتان نیاز داشته باشد تا اقدام به خرید از شما نماید و یا اینکه کاربر باید به شما و محصول شما اعتماد داشته باشد و یا اینکه کاربر باید انگیزه‌ی خرید داشته باشد. همه‌ی این موارد صحیح هستند ولی مهم‌ترین عامل که گاها هم از آن غافل می‌شویم معرفی صحیح محصول است در واقع تبلیغات صحیح محصول است. معرفی صحیح محصول کاربر با دیدن سایت، اطلاعات و کسب و کار ما، چون محصول ما را استفاده نکرده، نمی‌تواند به آن اعتماد داشته باشد و این انگیزه‌ که قبلا از سایت ما خریدی موفق داشته نیز برای خرید مجدد وی وجود ندارد، یکی از مهمترین چیزهایی که می‌تواند در افزایش فروش و خرید کاربر تأثیر داشته باشد، معرفی صحیح محصول است. اینکه چیدمان صفحات محصول باید چگونه باشد، مطمئنا باید جزئیات محصول در صفحات معرفی محصول به طور کامل گفته شود و اینکه محصول چه مزایا و ویژگی‌هایی دارد. به این نکته توجه کنید که این شما هستید که جزئیات محصولات خود را به طور کامل می‌دانید و کاربر از این جزئیات بی اطلاع است و شما باید او را از این جزئیات آگاه کنید. این آگاه سازی می‌تواند در قالب ویدئوهایی که تولید می‌کنید، ویس هایی که ایجاد می‌کنید و متن هایی که داخل صفحات محصول خود می‌نویسید، انجام گیرد. این محتواها باید جامع باشند و همه‌ی جزئیات را بگویید. حتی عیب های محصولات خود را نیز بنویسید. شاید در ابتدا اینگونه بیندیشید که نوشتن معایب می‌تواند موجب شود که کاربران و مشتریان از خرید منصرف گردند، اما این تفکر کاملا شتباه است. کاربران با مشاهده‌ی این مسأله که شما علاوه بر مزایا، معایب محصولات خود را هم نوشته‌اید، مطمئن خواهند شد که هدف شما تنها فروش محصولتان نیست و شما می‌خواهید به کاربر کمک کنید که بهترین انتخاب را انجام دهد. شاید برایتان جالب باشد که انجام همین کار موجب پیشرفت یکی از سایت های بزرگ به نام دیجیکالا شد. این سایت علاوه بر طراحی اصولی و جامع بودن صفحات فرود خود، در پایان هر صفحه دو قسمت با عنوان مزایای محصول و معایب محصول ایجاد کرده و کاربر خود انتخاب می‌کند که این محصول برای او مناسب است یا خیر. پس یکی از موارد بسیار کمک کننده این است که معرفی صحیحی از محصول داشته باشیم. چه عواملی بر فروش حرفه ای تأثیر گذارند؟ اعتماد: یکی از عواملی که می‌تواند بر فروش تأثیر بگذارد اعتماد است. اینکه چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم که کاربران به ما اعتماد کرده و از ما خرید نمایند. به عنوان مثال در فروشگاه های اینترنتی، یکی از مواردی که سبب ایجاد اعتماد می‌شود، داشتن نماد اعتماد الکترونیکی است. پیشنهاد: اگر برای فروشگاه اینترنتی خود هنوز نماد الکترونیکی اعتماد تهیه نکرده اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که این کار را انجام دهید. زیرا در تبلیغانی که در رسانه های مختلف انجام می‌شودف گفته می‌شود از فروشگاه هایی خرید انجام دهید که نماد اعتماد دارند. خوشبختانه امروزه اکثر فروشگاه ها و کسب و کارها نماد اعتماد دارند. علاوه بر نماد اعتماد، دیگر باید چه مواردی را در نظر بگیریم که موجب اعتماد کاربر شود؟ خود را در جایگاه کاربر قرار دهید، مشاهده کنید که این کسب وکار چه اطلاعاتی دارد؟ به عنوان مثال آدرس خود را در داخل سایت نوشته است، شماره تلفن های ثابت در داخل صفحه‌ی محصول وجود دارد که می‌توان به راحتی با آنان در ارتباط بود، اینکه امکان حضور مشتری وجود داشته باشد تا مشتریانی که می‌خواهند، بتوانند به صورت حضوری مراجعه کرده و از نزدیک با افراد آشنا شده و در صورت تمال اقدام به خرید نمایند. مطمئن باشید که با فراهم کردن امکان مراجعه‌ی حضوری مشتری، فروش و اعتماد کاربر می‌تواند به میزان زیادی افزایش پیدا کند. می‌توانید به کاربر این امکان را دهید که محصول شما را مدتی به صورت رایگان تست نماید. البته اجرایی بودن این مسأله بستگی به نوع و قابلیت محصول شما دارد. در صورت امکان سه روز یا یک هفته امکان تست رایگان به کاربر دهید و یا به کاربر گارانتی بازگشت دهید، به عنوان مثال به او بگویید تا سه روز پس از خریداری محصول، در صورت نارضایتی از محصول به هر دلیلی، شما می‌توانید آن محصول را برگردانید. مطمئن باشید در نهایت سودی که از انجام این کار نصیب شما می‌شود، بسیار بیشتر از ضرری است که با بازگشت محصول توسط یکی دو کاربر از مشتریان متحمل می‌شوید. این روش از قبل تجربه شده و قطعا میزان سود بیشتر از ضرر می‌باشد. حتی این کار قبلا در برند ما یعنی سایت ساز زرین ، انجام شده است. ما این امکان را به کاربر می‌دهیم که تا سه روز پس از دریافت محصول می‌تواند آن را بازگردانده و وجه پرداختی را دریافت نماد، همچنین تا هفت روز امکان تعویض محصول وجود دارد. انگیزه: دومین موردی که می‌تواند بر فروش حرفه‌ای تأثیر داشته باشد، انگیزه است. به نظر شما چه مواردی موجب می‌شود که کاربر برای خرید محصول شما انگیزه بگیرد؟ چه عوامل و راهکارهایی هستند که به وسیله‌ی آنها بتوان انگیزه‌ی کاربر را افزایش داد؟ در سایت‌های مختلف تبلیغات متفاوتی می‌بینیم که اکثرا درباره‌ی مزایای محصولات خود می‌نویسند، اینکه محصول چه فرصت‌هایی را می‎تواند به کاربر ارائه بدهد. به عنوان مثال: اگر شما در زمینه‌ی املاک مشغول به کار هستید می‌توانید درباره‌ی آینده نگری توضیحاتی را به مشتریان خود بدهید، مثلا به آنها بگویید وقتی ملک یا منزلی را خریداری می‌کنند در آینده چه سودهایی عاید آنها خواهد شد در واقع این همان انگیزه دادن به کاربر است. مثال دومی که در این زمینه می‎توان بیان کرد بیمه‌های عمر است. بیمه‌های عمر با تبلیغات مداوم به کاربران انگیزه می‌دهند و به مشتریان خود می‌گویند پس از بازنشستگی n تومان حقوق دریافت خواهند کرد. این هم نوعی انگیزه دادن به کاربر برای استفاده از خدمات و محصولات است. یکی از مواردی جالبی که شاید از آن آگاهی نداشته باشید و یا از آن استفاده نکرده باشید این است که یک ترسی را به کاربر القا نمایید. منظور از ترس چیست، آیا باید کاربر را ترساند؟ در پاسخ باید بگوییم خیر، منظور ترس، از این بابت است که اگر در حال حاضر از این محصول استفاده نکنند در آینده متضرر خواهند شد. مثل شعاری که بسیاری از کسب و کارها حتی خود ما استفاده می‌کنیم، طبق گفته‌ی بیل گیتس :” اگر کسب و کار شما در اینترنت نباشد به زودی در بازار هم نخواهد بود “. این گفته یک ترسی را به کاربر القا می‌کند که نکند اگر سایت نداشته باشد و در دنیای اینترنت حضور نداشته باشد بیزینس و کسب و کار کوچک خود را هم از دست بدهند و از بازار کار حذف شوند. بنابراین یکی از انگیزه‌هایی که می‌توان به کاربر داد القای ترس در آنها است. به این گونه که اگر از فلان محصولات استفاده نکنند چه ضررها و زیان‌هایی نصیب آنها می‌شود. مورد دیگری که می‌توان برای افزایش فروش استفاده کرد این است که کاربران گفت این است که اگر از برخی محصولات استفاده نکنید رقبای شما از آنها استفاده می‌کنند این مورد هم عامل بسیار مهمی است که می‌تواند فروش را افزایش بدهد. اینکه به کاربران بگویید که رقبا مدت طولانی است که از این محصولات استفاده می‌کنند و یا اینکه بگویید رقبای آنها هنوز از این محصولات استفاده نکرده‌اند و اگر آنها استفاده نمایند از رقبای خود جلوتر خواهند افتاد. سادگی: مورد سوم در زمینه‌ی فروش حرفه‌ای سادگی است. بسیاری از کسب و کارها زمانی که بیزینس آنلاین و سایت خود را راه‌اندازی می‌کنند فکر می‌کنند که باید خیلی شلوغ و پر از امکانات مختلف برای کاربران باشد، تا زمانی که کاربران وارد سایت می‌شوند ببینند که سایت آنها چقدر خوب است، ولی باید بگوییم اینگونه نیست و ثابت شده است که افراد، مشتریان و کاربران به سمت محصولاتی می‌روند که بسیار ساده توضیحاتی داده شده باشد و هم خیلی ساده در دسترس هست و هم خیلی ساده می‌توان آن را خرید. کابران از موارد پیچیده متنفر هستند.(البته این در ذات انسان‌ها است و از موارد پیچیده تنفر دارند). بنابراین تا آنجایی که امکان دارد باید فرآیند توضیح به کاربر و فروش را ساده نمایید. از کلماتی استفاده نمایید که ساده باشد. فکر کنید به یک بچه‌ی 5-6 ساله محصول خود را معرفی می‌کنید. از همان کلمات و واژه‌هایی که برای توضیح محصولات به کودکان استفاده می‌کنید در سایت و بیزینس خود استفاده نمایید. مطمئن باشید این مورد تاثیر زیادی بر افزایش فروش شما خواهد گذاشت. 5- پشتیبانی و خدمات پس از فروش: گام پنجمی که می‌تواند روی فروش تاثیر بگذارد و افزایش فروش را در پی داشته باشد، پشتیبانی و خدمات پس از فروش است. باز هم متاسفانه معدود شرکت‌هایی هستند که در ایران به پشتیبانی و خدمات پس از فروش اهمیت می‌دهند، شاید شعار بدهند که پشتیبانی و خدمات پس از فروش آنها بسیار خوب است ولی در عمل این کار را انجام نمی‌دهند و وعده‌هایی را که هنگام خرید به کاربران می‌دهند، بعدها اجرایی نمی‌کنند و در نتیجه ضربات بسیار سنگینی را در دراز مدت بر پیکره‌ی کسب و کار خود وارد می‌کنند و سپس گلایه می‌کنند که چرا کسب و کار آنها رشد و پیشرفت نکرد، در صورتی‌که به بررسی عوامل مخرب نمی‌پردازند. بنابراین داشتن پشتیبانی و خدمات پس از فروش یکی از عوامل بسیار مهم در فروش است. ♦ آیا بر روی ذهن مخاطبان خود کار می‌کنید؟ این سوال اولین سوالی که در زمینه پشتیبانی و خدمات پس از فروش بوجود می‌آید. شما باید ذهن مشتریان خود را در دست بگیرید. حالا چه کارهایی را می‌توان برای به دست گرفتن ذهن مخاطبان انجام داد؟ یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد این است که هنگامی که کاربر از شما خرید کرد بالافاصله با او تماس بگیرید. همانطور که در پیش‌تر گفتیم زمانی که کاربر از شما خرید کرد یک دردی را متحمل می‌شود. تحقیقات نشان داده است زمانی که کاربر خرید را انجام می‌دهد و بالافاصله پول از حساب او کسر می‌‌شود، پشیمان می‌شود و با خود می‌گوید کاش بیشتر تحقیق می‌کردم و دقت بیشتری داشتم و ای کاش به این زودی خرید نکرده وپول پرداخت نمی‌کردم. در چنین وضعیتی وظیفه‌ی شما چیست و چه کاری باید انجام دهید؟ شما با تماسی که پس از خرید با کاربر می‌گیرید این ذهنیت را در او بوجود می‌آورید که خرید او بد نبوده است و به او اطمینان دهید که تمامی خدمات با کیفیت به دست او خواهد رسید و اینکه از کاربر تشکر می‌کنیم که ما را انتخاب نموده و به ما اعتماد کرده است. انجام چنین کاری می‌تواند درد پس از خرید را تسکین داده و ذهنیت خوبی را از سایت و شرکت شما برای مشتریان بوجود آورد و موجب رضایت و خشنودی او شود. ♦ مشتریان به چه میزان مهم هستند؟ دومین موردی که در خدمات پس از فروش می‌تواند حائز اهمیت باشد این است آیا مشتریان برای شما مهم هستند و به آنها اهمیت می‌دهید؟ آیا ذهنیت خود را اینگونه ساماندهی کرده‌اید که کاربر محصولی را خرید نماید و شما دیگر با او کاری نداشته باشید؟ و یا ذهنیت برعکس و مثبت دارید؟ به این نکته توجه نمایید هر فردی که از محصولات و خدمات شما خرید می‌کند یک برگ برنده برای شما محسوب می‌شود چون شما را انتخاب نموده است و رقیب شما را انتخاب نکرده است. حتما شما مزایا و ویژگی هایی داشته‌اید که شما را انتخاب نموده است و شما هم باید این اعتماد را دو طرفه کرده و به او اعتماد نمایید و ارزش قائل شوید. مطمئنا می‌دانید که پیدا کردن مشتریان جدید 8 برابر سخت‌تر از فروش به مشتریان قدیمی است. اگر بخواهید مشتری جدید پیدا کنید برای مثال اگر پیدا کردن یک مشتری جدید 8000 تومان است شما باید همان 8000 تومان را پرداخت کنید ولی اگر بخواهید به مشتری قبلی خود بفروشید شاید کافی باشد 1000 تومان پرداخت کنید و محصول خود را معرفی نمایید و به مشتری قبلی بفروشید. بنابراین مشتریان قبلی و قدیمی بسیار اهمیت دارند. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که مشتریان قبلی‌تان را با زنجیر به خود ببندید. در کسب و کارهای امروزی اگر نتوانید مشتریان را برای خود حفظ نمایید قطعا رقیبان مشتریان شما را خواهند دزدید و مشتریان را به سمت محصولات خود برده و خدمات و امکانات بیشتری را به آنها پیشنهاد می‌دهند. ولی اگر بتوانید در مشتریانتان یک وفاداری نسبت به برند خود ایجاد نمایید و مشتریان را وفادار کنید حتی اگر قیمت محصولات شما نسبت به رقیبانتان بیشتر باشد باز هم به سمت رقیبانتان نخواهند رفت و قطعا از شما خرید خواهند کرد. لازمه‌ی ایجاد وفاداری نسبت به برند در مشتریان برقراری ارتباط با مشتری و دوستی با مشتری است. بسیاری از کسب و کارها فکر می‌کنند اگر با مشتریان خیلی جدی رفتار نمایند و به قولی به مشتریان رو ندهند خیلی خوب است ولی این‌طور نیست و چنین رفتارهایی درست نیستند. اگر بتوانید روابط دوستانه‌ای با مشتریان داشته باشید و بتوانید با آنها ارتباط برقرار نمایید و آنها را از این مسئله آگاه نمایید که شما پشتیبان خدمات و کسب و کاری که آنها آغاز می‌کنند، هستید، حتی با وجود گران‌تر و بی‌کیفیت بودن محصولات شما به سمت رقیبان نرفته و مشتریان شما باقی می‌مانند چرا که احساس می‌کنند شما دوست و مشاور آنها هستید و حتی اگر افراد دیگر همان محصولات را با قیمت پایین‌تر و بدهند و بگویند پشتیبانی عالی دارند باز هم به آنها اعتماد نمی‌کنند و می‌گویند که از فلان شرکت و فلان برند خرید می‌کنند و به هیچ وجه راضی نیستند که مشاور شرکت خاص را که رابطه‌ی دوستانه با آنها دارد، رها نمایند و از شرکت دیگر خرید نمایند، مگر اینکه شما نتوانید مشتریان را برای خود حفظ نمایید. ♦ آیا مشتریان شما را به دوستان خود معرفی می‌کنند؟ مورد مهم بعدی که در این زمینه وجود دارد و شما باید از خودتان بپرسید این است که آیا مشتریانتان شما را به دیگران معرفی می‌کنند؟ آیا مشتریان با شما تماس می‌گیرند و می‌گویند که به فرض از طرف فرد خاصی هستند که مشتری محصولات شماست؟(مثلا مشتری تماس می‌گیرد و پس از معرفی خود به فرض می‌گوید از طرف آقای Y است و تعریف شما را از ایشان شنیده و می‌خواهد از محصولات شما استفاده نماید). فکر می‌کنید این اتفاق در کسب و کار شما می‌افتد؟ اگر چنین اتفاقی در کسب و کار شما وجود ندارد، آن را پیگیری نمایید و بدانید که چرا مشتریان شما را معرفی نمی‌کنند. یکی از تبلیغات موثر، رایگان و صد در صد این است که مشتریان شما را تبلیغ نمایند که همان بازاریابی دهان به دهان نامیده می‌شود. در این قسمت بازاریابی ویروسی به صورت ناخود آگاه اتفاق می‌افتد و بدون صرف هیچ هزینه، زمان و انرژی‌، و صرفا با معرفی مشتریان راضی و خشنود فروش و افزایش فروش و درآمد بوجود می‌آید. 6- فراتر از انتظار مشتری: ششمین گام و به عبارتی مهم‌ترین گام که باید برای بالا بردن فروش خود بردارید این است که همیشه فراتر از انتظار مشتری به انجام کارها بپردازید. برای مثال کاربری از شما خریدی انجام می‌دهد که بارها و بارها از جای دیگر نیز خرید کرده است و اگر شما هم بخواهید همان کارهایی را انجام دهید که دیگران انجام داده‌اند چه مزیت و برتری بر این فرآیند دارید و با دیگران چه فرقی دارید؟؟؟ آیا مزیت متمایز کننده‌ای برای خودتان در نظر گرفته‌اید؟ تعدادی از موارد را در این قسمت بیان‌ می‌کنیم و اگر شما متناسب با کسب و کار خودتان آنها را به کار گیرد موجب رونق کسب و کار و افزایش درآمد شما خواهد شد. ♦ کاری کنید که مشتری بگوید…. یکی از مواردی که مشتری را ترغیب به خرید و همچنین ترغیب به خریدهای بعدی می‌نماید این است که کاری کنید، مشتری بگوید: این “ محصولی که من خریدم فوق العاده است “ برای اینکه کاربر این جمله را بگوید چه کاری می‌توان انجام داد؟ یکی از مواردی که قبلا هم بیان کردیم تماس پس از خرید است. اینکه پس از خرید کاربر، بتوانید یک هدیه‌ای برای مشتری در نظر بگیرید و خودتان را جای کاربر قرار دهید. برای مثال کاربری یک محصولی(مثلا یک پاور بانک) از شما خریداری کرده است و هنگام ارسال کالای خریداری شده در کنار آن یک هدیه‌ی کوچک متناسب با موقعیتی که دارید برای مشتری ارسال نمایید در صورتی که مشتری هیچ اطلاعی از ارسال هدیه نداشته باشد. مطمئن باشید این مورد موجب خواهد شد این مشتری به تعداد بسیار زیادی از افراد بگوید که از فروشگاه X خرید کردم و در کنار محصول خریداری شده هدیه‌ای هم برایش ارسال شده است، هر چند هدیه کوچک باشد برای مشتری با ارزش است چون شاید همین کالا را قبلا از فروشگاه دیگری با قیمت بالاتر و پشتیبانی ضعیف خریداری کرده باشد و هیچ هدیه‌ای هم دریافت نکرده باشد ولی در عوض شما هم قیمت مناسب‌تری داشته‌اید و هم تمام موارد گفته شده در مراحل قبل مانند: اعتماد، انگیزه، صفحه‌ی بهینه را داشته‌اید و مشتری شما را انتخاب کرده و از فروشگاه شما خرید کرده است. علاوه بر این شما یک پله بالاتر عمل کرده و فراتر از انتظار مشتری رفته و یک هدیه‌ای هم برای او ارسال کرده‌اید و یا اینکه وقتی یک کاربری با شما تماس می‌گیرد و می‌گوید از طرف آقای Y تماس گرفته است، شما باید سعی کنید یک شماره از آقای Y بگیرید و یا اگر سیستم CRM دارید سریع آقای Y را یافته و به رسم تشکر برای ایشان یک هدیه ارسال نمایید. این کارها موجب می‌شود این کاربر باز هم شما را به افراد دیگر معرفی نماید و نقش مبلغ برای محصولات شما داشته باشد و به دوستان و آشنایان خود شما را معرفی نماید. این شش گام را متناسب با تحقیقاتی که انجام دادیم و مهم‌تر از آن همه‎‌ی این موارد را در کسب و کارهای مختلف مخصوصا کسب و کار خودمان اجرا نموده‌ایم و نتیجه گرفته‌ایم .قطعا اگر گامی را تحقیق و اجرا نکرده بودیم به هیچ وجه در این مقاله و ویدئو‌ی آموزشی عنوان نمی‌کردیم. مطمئن باشید اگر تمام مراحل را به صورت دقیق انجام داده و در کسب وکار خود پیاده سازی نمایید شاهد رونق آن خواهید بود و در انتها باید بگوییم تمام این موارد زمانی عملی و نتیجه بخش می‌شود که شما شرط لازمه را اجرا کنید یعنی ” به شرطی که عمل کنید ” و فراموش نکنید که فاصله‌ی بین جهل و دانش بسیار کمتر از فاصله‌ی دانش و عمل است بنابراین باید عمل‌گرا باشید.
  2. در این آموزش قصد داریم نحوه‌ی آپلود فایل و ایجاد لینک دانلود در هاست cPanel را به شما همراهان همیشگی سایت ساز زرین آموزش دهیم. در واقع می‌خواهیم لینک فایل مربوطه را در اختیار مشتریان و کاربران خود قرار دهیم تا بتوانند به دانلود آن بپردازند. با توجه به درخواست‌های مکرر کاربران گرامی تصمیم گرفتیم این ویدئو آموزشی را تولید کنیم و در اختیار شما قرار دهیم. در صورتی که می‌خواهید آموزش ویدئویی این مقاله را مشاهده کنید، روی این کلیک کلیک کنید. مراحل آپلود فایل و ایجاد لینک دانلود در هاست cPanel : برای آپلود فایل ابتدا باید وارد هاست خود شوید. هاست شما یکی از دو نوع cPanel یا DirectAdmin است. که در این ویدئو ، آموزش مربوط به cPanel در اختیار شما قرار می‌گیرد که در ویدئو‌های بعدی آموزش مربوط به DirectAdmin نیز برایتان منتشر خواهد شد. 1- برای ورود به هاست خود باید نام کاربری و رمز ورود هاست را وارد نمایید. این اطلاعات از طرف میزبانی که هاست را از آن خریداری نموده‌اید برای شما ارسال می‌شود. بنابراین با اطلاعاتی که در دست دارید وارد هاست شوید. 2- پس از ورود به هاست با پوشه‌های مختلفی روبرو می‌شوید. یک پوشه به نام FileManager وجود دارد. روی این پوشه کلیک نمایید. حالا فایل‌هایی را مشاهده می‌نمایید که امکان دارد دقیقا مشابه با فایل‌های ما نباشند ولی قسمت public_html در تمامی هاست‌ها وجود دارد روی این فایل کلیک می‌کنیم پس از کلیک فایل‌هایی را مشاهده می‌کنید که سایت با استفاده از آنها اجرا می‌شود. 3-اینک در داخل public_html هستید. برای اینکه فایل‌های آپلودی شما به راحتی در اختیار کاربران قرار گیرند تا به دانلود بپردازند بهتر است دسته بندی داشته باشید. برای اینکه دسته‌بندی خوب باشد و فایل‌ها پراکنده نباشند یک Folder جدید ایجاد کنید. روی گزینه‌ی Folder موجود در منوی بالا کلیک نمایید. سپس در کادر نمایش داده شده باید نامی برای NewFolder خود انتخاب کنید. ما پوشه ای با نام files ایجاد کردیم. 4- پس از ایجاد شدن فولدر جدید به نام files روی آن کلیک کرده و وارد آن شوید سپس روی گزینه‌ی Upload که در منوی بالا است، کلیک کنید. می‌توانید فایل‌هایی را که مد نظر دارید از این بخش آپلود نمایید. همانطور که می‌دانید چند نوع فایل وجود دارد و بسته به نوع فعالیت و کسب و کار، پسوند‌های فایل‌ها می‌توانند متفاوت باشند. بنابراین شما می‌توانید پسوندهای مختلفی را از این طریق آپلود نمایید. به عنوان مثال ممکن است فایل شما با پسوند فشرده باشد. یعنی مجموعه فایل‌هایی دارید که می‌خواهید همه‌ی آنها را به صورت فشرده شده در داخل هاست خود آپلود نمایید که در این صورت بهتر است از پسوند zip. استفاده نمایید. عده‌ای از پسوند rar. نیز استفاده می‌کنند ولی برای اینکه کاربران به راحتی بتوانند فایل‌ها را دانلود کرده و استفاده نمایند بهتر است فایل شما با پسوند zip. فشرده شده باشد. پسوند‌های دیگری نیز وجود دارند، اگر فایل شما عکس باشد پسوندی مانند jpg ، png یا اگر فایل شما pdf باشد همان با پسوند pdf. و یا ممکن است به صورت فایل ویدئویی باشد که در این صورت با پسوند mp4. و اگر فایل صوتی باشد با پسوند mp3. هستند. می‌توانید این فایل‌ها را آپلود نمایید و در اختیار کاربران خود قرار دهید. تمامی این فایل‌های را می‌توانید از همین قسمت و با کلیک بر روی Select File آپلود نمایید. که ما از قبل در این قسمت 3 فایل از انواع zip. و فایل به صورت pdf و فایل تصویری آماده کرده‌ایم و تمامی این فایل‌ها را انتخاب می‌کنیم. البته این فایل‌ها باید به صورت تک تک انتخاب شوند. سپس منتظر می‌مانید تا این فایل‌ها آپلود شوند. نکته: در هاست دایرکت ادمین نیز به همین روال است و پس از ورود به هاست دایرکت ادمین و از طریق قسمت FileManager می‌توانید اقدام به آپلود فایل‌های خود نمایید ولی مسیرها و ایجاد فولدر و آپلود اندکی متفاوت‌تر از هاست cPanel است و به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا آن را به صورت یک آموزش جداگانه برای کاربران در نظر بگیریم. 5- پس از اینکه بارگذاری فایل‌ها به اتمام رسید به پوشه‌ی files برمی‌گردید و با کلیک بر روی گزینه‌ی Reload مشاهده خواهید نمود که فایل‌های شما آپلود شده‌اند. حالا می‌خواهیم لینک دانلود را به دست آوریم: برای اینکه لینک دانلود را به دست آورید کافی است اسم فایل را داشته باشید. ما در این قسمت فایلی به نام files.zip داریم. یک newtab باز می‌کنیم و در ابتدا نام دامنه را وارد می‌کنیم و سپس یک / قرار داده و پس از آن مسیری را وارد نمایید که فایل در آن قرار دارد. توجه نمایید فایل‌هایی که برای آپلود انتخاب کرده‌ایم در مسیر public_html/files قرار دارند که files همان پوشه‌ای است که سه فایل با نام‌های logo-1.png , idea.pdf , files.zip قرار دارند و نباید پس از نام دامنه به ‌صورت مستقیم نام فایلی که می‌خواهید لینک دانلود آن را به دست می‌آورید وارد نمایید چون در این صورت طبق فیلم با خطا مواجه خواهید شد. در این قسمت public_html نقش خود دامنه را دارد. طبق ویدئو مشاهده می‌کنید که پس از public_html یک مسیر files داریم: public_html/files بنابراین پس از نام دامنه یک / وارد کرده و سپس یک files وارد کرده و سپس یک / دیگر و پس از آن نام فایلی که می‌خواهیم لینک دانلود آن را به دست آوریم، وارد می‌کنیم که در اینجا فایل files.zip را وارد می‌کنیم: پس دستور نهایی که در tab باز شده باید وارد نمایید به صورت : نام فایل دانلودی/ نام پوشه‌ای که فایل‌های دانلودی در داخل آن قرار گرفته‌اند/ نام دامنه yourdomain.ir/files/files.zip پس از آن مشاهده می‌نمایید که فایل به صورت کامل قابل دانلود است. حالا می‌خواهیم یک فایل دیگر با پسوند pdf را برای دانلود قرار دهیم. نام فایل idea.pdf است کافی است همان مسیر را با نام فایل قرار داده و کلید Enter را بزنید. yourdomain.ir/files/idea.pdf سپس مشاهده می‌کنید که pdf اجرا می‌شود. برای اینکه بخواهید pdf های خود را به صورت آنلاین برای کاربران نمایش دهید کافی است آن را با پسوند pdf آپلود نمایید ولی اگر می‌خواهید کاربر آن را دانلود کرده و سپس باز کرده و مشاهده نماید. کفی است فایل pdf را فشره(zip.) کنید و سپس آپلود کرده و لینک آن را قرار دهید. در این صورت کاربر به صورت فشرده می‌تواند فایل pdf را دانلود نماید. فایل بعدی عکس است که مانند مراحل بالا در انتها نام فایل را وارد نمایید: yourdomain.ir/files/logo-1.png که ما لوگوی سایت ساز زرین را قرار داده‌ایم. شما نیز می‌توانید لوگوی خود را آپلود کرده و به این شکل در اختیار کاربران قرار دهید. حالا می‌رسیم به این بخش که چگونه لینک دانلود را در داخل سایت خود قرار دهید: برای مثال از فایل files.zip استفاده می‌کنیم. برای اینکه بخواهید لینک دانلود فایل‌های خود را در اختیار کاربران قرار دهید، کافی است آدرس فایل مربوطه را به طور کامل کپی کنید. در اینجا آدرس مربوط به فایل files.zip به صورت yourdomain.ir/files/files.zip است که به طور کامل این آدرس را از نوار آدرس کپی کردیم. سپس وارد پیشخوان وردپرس خود شوید (این ویدئو مربوط به وردپرس است)، وارد نوشته‌های خود شده و یک نوشته‌ی جدید ایجاد کنید. برای مثال در عنوان نوشته می‌توانید عبارتی مانند: تست دانلود بنویسید و در قسمت دیداری نوشته عبارت دانلود فایل(یا هر عبارت دیگر) را وارد نمایید. پس از آن برای لینک دار کردن نوشته‌ی دانلود فایل از ابزار مربوط به لینک موجود در وردپرس استفاده نمایید. پس از انتخاب عبارت دانلود فایل موجود در نوشته و کلیک بر روی ابزار لینک در کادر باز شده در قسمت نشانی باید آدرس یا نشانی فایلی که آپلود کردید و از نوار آدرس کپی کردید در کادر نشانی وارد کنید و در متن پیوند هم می‌توانید متن دانلود را وارد نمایید. و یک گزینه به نام نمایش پیوند در پنجره/زبانه تازه وجود دارد که اگر این گزینه را انتخاب کنید و کاربر بر روی فایل شما کلیک کرد این فایل در یک پنجره یا tab جدید باز می‌شود سپس روی گزینه‌ی افزودن پیوند کلیک نمایید. سپس مشاهده می‌کنید که عبارت شما به صورت زیرخط دار نمایش داده می‌شود. برای مشاهده تغییرات روی پیش نمایش کلیک نمایید. مشاهده می‌کنید که دانلود فایل ایجاد شده است و وقتی روی آن کلیک می‌کنید پنجره‌ی دانلود باز می‌شود و فایل دانلود می‌شود. شما می‌توانید مواردی دیگری مانند pdf یا عکس را قرار دهید و وقتی کاربر روی آن کلیک نماید pdf در یک tab جدید باز شود. ولی توجه نمایید که آدرس مربوط به pdf یا عکس باید در قسمت نشانی مربوط به ابزار لینک در وردپرس وارد شوند. مشاهده کردید که شما هم به راحتی می‌توانید برای سایتتان لینک‌های دانلود ایجاد کنید. فایل‌های خود را در داخل هاست قرار دهید و لینک دانلود آنها را در اختیار کاربران قرار دهید یا اگر فایل خود را در جای دیگری آپلود کرده‌اید لینک آن را در داخل سایتتان قرار دهید تا برای کاربران قابل دانلود و استفاده باشد. امیداریم از این آموزش استفاده‌ی لازم را برده باشید و مورد پسند شما واقع شده باشد. از همراهیتان سپاسگزاریم، در آموزش‌های بعدی با سایت ساز زرین همراه باشید. منبع: سایت ساز زرین
  3. شاید بتوان گفت قرار گرفتن در صفحه‌ی اول گوگل به خصوص رتبه‌‌‌ی نخست، هدف یا آرزوی هر صاحب سایت است. همین هدف موجب می‌شود افراد هنگام بهینه‌سازی سایت عجولانه عمل نمایند و دست به اقداماتی بزنند که در نهایت به ضرر سایت باشد و آنها را بیشتر از قبل از هدف خود دور نماید. در این مقاله به بیان اشتباهات اساسی در بهینه سازی سایت می‌پردازیم. اشتباهات اساسی در بهینه سازی سایت: 1- استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی: با توجه به تغییر الگوریتم‌های گوگل استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، دیگر به هیچ وجه مورد توجه موتورهای جستجو قرار نمی‌گیرد. زیرا متنی که پر از کلمات کلیدی باشد نمی‌تواند خوانایی مناسبی داشته باشد و چنین متنی کاربر پسند نخواهد بود، و از آنجایی که گوگل رضایت کاربران را معیار و ملاک اصلی قرار داده است در نتیجه گوگل هم چنین محتوایی را نمی‌پسندد. بنابراین زیاده‌روی کردن در استفاده از کلمات کلیدی نه تنها موجب ایندکس سریع‌تر مطالب و افزایش رتبه‌ی سایت شما نمی‌شود بلکه مشمول جریمه‌‌ی گوگل نیز خواهید شد. 2- ساختار ضعیف لینک‌های داخلی: ساختار مناسب لینک‌دهی یعنی، زمانی که خزنده‌های موتورهای جستجو به خزش در سایت شما مشغول هستند و به لینک‌های صفحات شما می‌رسند به درستی به صفحات مقصد هدایت شوند. به این نکته توجه نمایید که هیچ کدام از صفحات شما نباید بدون لینک رها شوند زیرا در این صورت مدت زمان حضور خزنده‌ها و همین طور کاربران در سایت شما کاهش می‌یابد. پس سعی کنید به صورت منسجم و متوالی در محتواهای خود لینک‌های داخلی و خارجی ایجاد کنید مخصوصا بین محتواهایی که به یکدیگر مرتبط هستند و در یک دسته بندی قرار دارند و در لینک‌های داخلی که بین مطالب خود ایجاد می‌کنید باید انکرتکست شما با عنوان محتوای مقصد مرتبط باشد زیرا گوگل به راحتی متوجه لینک‌دهی های غیر مرتبط خواهد شد. 3- محتوای سایت‌های دیگر را کپی نکنید: گوگل با سایت‌هایی که محتوای سایت‌های دیگر را سرقت می‌کنند، برخورد می‌کند و آنها را از نتایج جستجو حذف می‌کند. بسیاری از مدیران سایت‌ها برای بالا بردن تعداد صفحات سایت با هدف افزایش ورودی از گوگل محتوای سایت‌های دیگر را عینا کپی کرده و در سایت خود قرار می‌دهند که این کار بر خلاف قوانین گوگل است و نتیجه‌ای جزء جریمه و خارج شدن از نتایج جستجو گوگل را در پی نخواهد داشت. 4- محتوای تکراری را کنار بگذارید: یکی دیگر از مواردی که خوشایند گوگل نیست استفاده از محتواهای تکراری در سایت است. محتواهای تکراری یعنی اینکه شما مطالبی از سایت خودتان را در چند صفحه مختلف داشته باشید و یک مطب به دفعات در جاهای گوناگون سایت شما تکرار شده باشد. داشتن چند صفحه با محتوای یکسان مشکلاتی را برای موتورهای جستجو به وجود می‌آورد برای مثال: موتورهای جستجو در انتخاب نسخه‌ای از محتوا برای ایندکس کردن یا نمایش در نتایج جستجو با مشکل روبرو خواهند شد. که این مورد هم یکی از اشتباهاتی است که موجب کاهش رتبه سایت خواهد شد. 5- در بک‌لینک گیری محتاطانه عمل کنید: گوگل به سایت‌هایی که تعداد لینک‌های ورودیِ با کیفیت آنها از سایت‌های رتبه‌ بالای دیگر بیشتر باشد اهمیت زیادی قائل است و آن سایت‌ها را در رتبه‌های بالاتری قرار می‌دهد ولی بسیاری از صاحبان سایت‌ها به اشتباه شروع به بک‌لینک گیری سریع و فراوان از سایت‌های دیگر می‌کنند ولی به کیفیت آنها توجه نمی‌کنند. هنگام بک‌لینک گیری باید توجه نمایید که زمینه‌ی کاری سایتی که از آن بک لینک دریافت می‌کنید با سایت شما مرتبط باشد و از نظر رتبه از سایت شما بهتر باشد. علاوه بر این نباید تعداد بک‌لینک‌هایی که برای سایت خود در روز ایجاد می‌کنید زیاد نباشد. می‌توان گفت بک‌لینک‌های روزانه‌ی شما بهتر است بین 10 الی 15 بک لینک باشد. 6- لینک‌های شکسته: لینک‌های شکسته، به مقصد خاصی اشاره نمی‌کنند که این مورد هم می‌تواند موجب کاهش رتبه و اعتبار سایت شود زیرا گوگل به هیچ وجه این فرآیند را دوست ندارد. و در پایان… همواره سعی کنید در پروسه سئوسازی سرعت متوسطی داشته باشید زیرا گاها سرعت بیش از حد شما، در فرآیند لینک‌سازی، تولید محتوا و … برخورد جدی گوگل را در پی خواهد داشت. در این مطلب از سایت ساز زرین تلاش کردیم رایج ترین اشتباهات در بهینه سازی سایت را به شما معرفی کنیم.امیدواریم این آموزش برای شما مفید واقع شود.
  4. با استفاده از ترافیک و بازدیدی که توسط بازدیدکنندگان به دست می‌آید می‌توان به رونق کسب و کار و یا تجارت و افزایش فروش پرداخت. ولی گاهی اوقات پیش می‌آید که رتبه‌ی سایت سیر نزولی را طی می‌کند. حال این افت می‌تواند مربوط به رتبه‌ی یک یا چند کلمه کلیدی در سایت شما باشد. در این مقاله راه‌هایی برای برطرف کردن افت رتبه سایت پیشنهاد می‌دهیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. راه‌های کاهش افت رتبه سایت در گوگل: 1-قبل از پایان ماه عسل سایت در گوگل(google honeymoon) : در مدت زمان ماه عسل گوگل که برای سایت شما در نظر گرفته می‌شود گوگل همراه سایت شما است و محتوا و موضوع و بسیاری از موارد مربوط به سایت شما را برای کابران مفید تشخیص داده و به آنها نمایش می‌دهد. در واقع سایت شما را در رتبه‌های بالا قرار می‌دهد یعنی وقتی سایتی به datebase گوگل راه یابد گوگل به صفحات سایت رتبه و امتیاز مثبت می‌دهد. ولی پس از پایان این دوره سایت شما در جایگاه واقعی خودش قرار می‌گیرد و بسیاری از سایت‌ها در این مدت افت رتبه‌ی زیادی را مشاهده‌ می‌کنند که اکثرا به دلیل بهینه نبودن سایت است. برای رفع این مشکل بهترین اقدام این است که از بدو تولد سایت خود اقدام به سئوسازی آن بپردازید. تولید محتوای منظم و مطابق با استانداردهای گوگل را در صدر برنامه‌ی خود قرار دهید و در داخل محتواهای خود لینک‌ داخلی و خارجی ایجاد کنید. 2- لینک‌دهی های داخلی را فراموش نکنید: بسیاری از صاحبان سایت‌ها از اهمیت لینک‌ سازی‌های داخلی بی خبر هستند. لینک‌دهی بین مطالب سایت همانند فرآیند تولید محتوا باید به صورت مداوم و مستمر انجام گیرد تا مورد توجه و بررسی گوگل باشد. یعنی نباید هر از چند گاه یکبار و آن هم به تعداد زیاد، لینک داخلی ایجاد کنید این روش کاملا اشتباه است بلکه باید به صورت آهسته و پیوسته عمل کنید. یعنی از هر نوشته به نوشته‌ یا نوشته‌های دیگر 1 یا 2 لینک ایجاد کنید و سعی کنید در انکر تکستی که برای لینک دهی به نوشته‌ها استفاده می‌کنید از کلمه کلیدی مربوط به نوشته‌ی مقصد استفاده نمایید. سعی کنید هیچ صفحه‌‌ای را بدون لینک رها نکنید و در نوشته‌های جدید خود حتما لینک قرار دهید و اگر در نوشته‌های قبلی خود لینکی ندارید به این محتواها رجوع کرده و در آنها لینک قرار دهید. این امر موجب بروز رسانی محتواهای قدیمی هم می‌شود. برای مشاهده‌ی نتیجه‌ی حاصل از لینک‌دهی‌های داخلی بر بهبود رتبه سایت باید چند ماه صبر کنید. 3- بک‌لینک گرفتن اصولی: زمانی که رتبه‌ی صفحه‌ای از سایت افت شدیدی پیدا می‌کند هیچ گاه دنبال این نباشید که برای این صفحه خرید بک‌لینک یا ساخت بک‌‍‌لینک به تعداد فراوان انجام دهید. این کار اشتباهی است که بسیاری از افراد انجام می‌دهند. خرید یا ساخت بک‌لینک به تعداد زیاد و در مدت کوتاه برای یک صفحه کاملا غیر طبیعی است و گوگل به راحتی متوجه این موضوع خواهد شد در نهایت، نه تنها اوضاع بهتر نمی‌شود بلکه نتیجه معکوس خواهد شد. پس راه چاره چیست؟؟ شما می‌توانید بک‌لینک‌ها (به تعداد مناسب) را برای صفحه‌هایی از سایتتان که رتبه‌ی خوبی دارند دریافت کنید و از این صفحات 1 الی 2 لینک داخلی با لینک‌های متنی متفاوت به صفحه‌ای که افت رتبه‌ داشته است ایجاد کنید. در این صورت به مرور زمان قدرت صفحات شما افزایش می‌یابد و رتبه‌ی خوبی کسب خواهید کرد. 4- سرعت سایت را افزایش دهید: یکی دیگر از مواردی که موجب افت رتبه سایت می‌شود پایین بودن سرعت سایت است. زمانی که سرعت لود شدن سایت پایین باشد بیشتر کاربران سایت را ترک خواهند کرد. در واقع سرعت پایین سایت یک تجربه‌ی کابری نامناسب ایجاد خواهد کرد، که در نهایت منجر به کاهش بازدید و کسب و درآمد و فروش خواهد شد. بنابراین افزایش سرعت سایت موردی است که همواره باید در نظر بگیرید. برای این منظور می‌توانید از ابزار Gtmetrix استفاده نمایید در این ابزار مواردی برای اصلاح به شما پیشنهاد می‌شود که با برطرف کردن آنها سرعت افزایش خواهد یافت. سرعت سایت برای کاربران موبایلی بسیار مهم است و با توجه به اینکه امروزه بیش از 50 درصد جستجوها توسط موبایل صورت می‌گیرد باید این مورد را جدی بگیرید. 5- روی محتواهای قبلی و جدید وقت بگذارید: ما در بسیاری از مقالات خود از اهمیت و تاثیر محتوا و نوشته‌های سایت بر رتبه‌ی آن صحبت کرده‌ایم. گوگل به محتوا اهمیت زیادی قائل است و سایت‌هایی که به طور منظم محتوا تولید می‌کنند از نظر گوگل محبوب هستند. با نوشتن و انتشار محتواهای جدیدتر، محتواهای قبلی، قدیمی می‌شوند و گوگل محتواها را از تازه‌ترین‌ها به قدیمی‌ترها رتبه بندی می‌کند ولی شما نباید محتواهای قبلی خود را فراموش کنید از محتواهای جدید خود به محتواهای قبلی لینک ایجاد دهید و به صفحات و محتواهای منتشر شده‌ی قبلی خود تصاویر و محتواهای جدید اضافه کنید تا از این طریق به روز شده و دوباره مورد توجه قرار گیرند. 6- نرخ متوسط کلیک خود را افزایش دهید: نرخ کلیک پایین از نظر گوگل یعنی محتوای شما مناسب نیست و کاربران تمایلی برای کلیک کردن روی آن ندارند و این می‌تواند موجب افت رتبه‌ سایت و صفحات آن شود برای اینکه نرخ کلیک بالایی داشته باشید از عناوین جذاب استفاده کنید و متای توضیحات مناسب بنویسید، متای توضیحاتی که موجب تمایز شما از رقیبان شود. 7- اشتراک گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی: هرچه مطالب شما بیشتر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود ترافیک و بازدید بیشتری به سایت خود جذب خواهید کرد و در این صورت شما به صورت طبیعی بازدید و ترافیک و حتی بک‌لینک دریافت می‌کنید که قطعا برای افزایش و بهبود رتبه‌ی سایت بسیار مناسب است. 8- بهبود طراحی سایت: سایت شما باید قابلیت انطباق و سازگاری با انواع دستگاه‌ها به خصوص تلفن همراه را داشته باشد. زیرا در این صورت می‌توانید امیدوار باشید که سایت می‌تواند در رتبه‌های بالایی قرار گیرد. برای اینکه مطمئن شوید سایتتان با موبایل یا هر دستگاه دیگری سازگار است باید آن را به صورت ریسپانسیو یا واکنشگرا طراحی نمایید تا در هر سیستمی متناسب با اندازه‌ی آن تغییر نماید. سخن پایانی: امیدواریم تمامی موارد گفته شده در این مقاله از سایت ساز زرین بتوانند در جهت بهبود و کاهش افت رتبه سایت مفید واقع شوند.
  5. تولید محتوای جالب و جذاب بسیار مهم است. اگر شما قصد دارید با استفاده از محتوا به جذب بازدید کننده بپردازید باید محتوای سایت شما رتبه‌ی خوبی در نتایج موتورهای جستجو (SERP) کسب نماید. برای اینکه محتوای تولید شده توسط شما رتبه‌ی خوبی کسب کند باید به طور همزمان، هم مورد توجه کاربران قرار گیرد و هم از نظر گوگل و سایر موتورهای جستجو حائز اهمیت باشد. در این مقاله قصد داریم درباره‌ی نحوه‌ی تولید مطالب و محتواهای جذاب و سئو محور صحبت کنیم. ویژگی‌های محتوای جالب و جذاب: 1- عنوان یا تیتر محتوا: تیترهای جذاب و به روز اخبار و روزنامه‌ها موجب می‌شوند که شما به سمت آنها جذب شده و زمان خود را برای دریافت اطلاعات درباره‌ی محتوای آن تیتر صرف کنید. عنوان یک محتوا نقش تعیین کننده‌ای در جذب کاربر دارد. عنوان‌های مختلفی را بررسی نمایید و در انتها بهترین آن را انتخاب کنید. استفاده از کلید واژه در عنوان مهم است ولی نباید بیش از حد از آن استفاده کنید. عموما تنها یکبار از کلمه کلیدی در عنوان استفاده می‌‌شود زیرا در این صورت اصول سئو را رعایت کرده‌اید و جلوی تکرار بیهوده‌ی یک کلمه را گرفته‌اید. در انتخاب عنوان برای مطالب خود به این نکته توجه نمایید که: نباید عنوان محتوای شما بسیار تکراری باشد و در سراسر وب و بسیاری از سایت‌ها موجود باشد. سعی کنید کمی در عنوان تغییرات ایجاد کنید ولی تا مرز منحصر بفرد شدن عنوان پیش نروید. زیرا عنوان منحصر به فرد زیاد هم خوب نیست چون تعداد افرادی که عینا عنوان محتوای شما را وارد نمایند بسیار کم هستند و شانش نمایش محتوا بسیار کاهش می‌یابد. بنابراین عنوان محتوا باید براساس کلمه کلیدی بهینه باشد و در نتایج جستجو ظاهر شود. 2-کلمه کلیدی: برای انتخاب کلمه کلیدی می‌توانید از ابزار گوگل ترندز استفاده کنید. کلمه‌های کلیدی را انتخاب نمایید که جستجو دارند ولی می‌توان در آنها ترافیک هم جذب کرد. بعضی از کلمات هستند که جستجوی بسیار بالایی دارند، انتخاب این کلمات به عنوان کلمه کلیدی موجب می‌شود که رقابت سنگینی با رقبا برای کسب رتبه و ترافیک داشته باشید و شاید نتوان به راحتی در این کلمات در نتایج جستجو ظاهر شد. ولی انتخاب کلماتی که از جستجوی متوسط تری برخوردار هستند بهتر است. کلمه کلیدی خود را در متای توضیحات و عنوان و پاراگراف اول محتوای خود به کار ببرید و تعداد تکرارهای کلیدی واژه شا باید 1% الی 3% کل محتوا باشد. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید می‌توانید از افزونه‌ی yoast seo استفاده نمایید، که تراکم مناسب کلمه‌ کلیدی را به شما پیشنهاد می‌دهد. هیچگاه کیفیت مطلب خود را با تکرار بیش از حد کلمات کلیدی از بین نبرید مطالب این چنینی مورد پسند کاربران نیست، و علاوه بر این گوگل روی مطالبی که تعداد تکرارهای کلمات کلیدی در آنها بیش از حد باشد حساسیت نشان می‌دهد و احتمال دارد به عنوان اسپم شناخته شود و نتیجه‌ی عکس نصیب شما شود. 3- شفافیت و خوانایی متن بسیار مهم است: خوانایی متن از موارد بسیار مهم است مواردی چون: قابل فهم بودن محتوا برای کاربران و عدم استفاده از کلمات تخصصی زیاد در نوشته‌ها، عدم وجود اشتباهات املایی و گرامری، باید رعایت شوند. علاوه بر این بهتر است نوشته بسیار خشک و بی روح نباشد پس از هر دو پاراگراف از یک عکس استفاده کنید و حتی می‌توانید فایل‌های صوتی و ویدئویی در نوشته‌های خود قرار دهید. نوشته‌های ویدئویی 40 درصد مخاطب و بازدید بیشتری دارند، زیرا چنین محتواهایی برای کاربران یکنواخت نیستند. 4- لینک بیلدینگ داخلی و خارجی و لینک دادن به سایت‌های معتبر: شاید در بسیاری از مقاله‌ها خوانده باشید که لینک دادن به سایت‌های دیگر درست نیست. در صورتی که با رعایت اصول مربوط به لینک‌دهی‌های خارجی این کار برای مطالب و صفحات سایت شما مفید نیز خواهد بود و موجب افزایش قدرت و ارزش صفحات سایت می‌شود. می‌توانید هنگام لینک دادن به سایت‌های دیگر از rel=nofollow استفاده نمایید. تعداد لینک‌های خارجی سایت باید 10 % از کل محتوای سایت شما باشد. از لینک‌دهی‌های داخلی بین مطالب داخل سایت خود غافل نشوید زیرا در این صورت یک ارتباط و نظم بین مطالب سایت به وجود می‌آید و هم کاربران به راحتی به مطالب مرتبط و مورد نیاز خود دست می‌یابند و هم خزنده‌های موتورهای جستجو زمان بیشتری در سایت شما حضور خواهند داشت. ولی به این نکته توجه نمایید که در فرآیند لینک‌سازی داخلی و خارجی بیش از حد بودن لینک‌ها می‌توانند تاثیر معکوس بر سایت شما داشته باشند. 5- تصاویر را بهینه سازی کنید: بهینه سازی تصاویر یکی دیگر از موارد بسیار مهم و تاثیر گذار بر سئو و سرعت سایت است. از تصاویر با کیفیت و مرتبط با محتوا و عناوین استفاده کنید سعی کنید حجم عکس از 100 کیلو بایت بیشتر نباشد و متن جایگزین و title عکس برای توضیح بیشتر در مورد تصویر تاثیر مثبتی بر سئو خواهند داشت. 6- برای تولید محتوای جالب باید کاربران را در الویت قرار دهید: خود را جای کاربران قرار دهید، ببینید اگر شما در جستجوی محتوایی بودید، تمایل داشتید مقاله‌ای که به آن هدایت می‌شدید چه ویژگی‌هایی داشت. بنابراین محتوای شما باید بتواند نیازهای کاربران را برطرف نماید و آنها را مدت طولانی‌تری در سایت نگه دارد این به معنای قابل قبول بودن و جذاب بودن محتوای شماست. زمانی که کاربران از محتوای شما راضی باشند قطعا آن را به اشتراک خواهند گذاشت. نتیجه گیری: در جملات پایانی باز هم تاکید می‌کنیم که محتوا در ابتدا باید برای کاربر بهینه و مورد پسند باشد و سپس گوگل مورد توجه قرار گیرد. حتی گوگل هم تجربه‌ی کاربری را ملاک و معیار قرار داده است و پاداش‌هایی را برای سایت‌هایی که روی تجربه‌ی کاربری تمرکز کرده‌اند در نظر گرفته است. امیدواریم این آموزش از سایت ساز زرین برای شما مفید بوده باشد.
  6. مشتریان وفادار مهم‌ترین سرمایه‌ی هر کسب و کاری محسوب می‌شوند. زیرا این مشتریان همان افرادی هستند که بدون دریافت مزایایی به تبلیغ و تعریف محصولات شما نزد دیگران می‌پردازند و به طریقی موجب افزایش فروش و درآمد و حتی افزایش اعتماد دیگران نسبت به کسب و کار شما می‌شوند. حال شما چگونه می‌توانید این مشتریان را حفظ کنید؟ شاید بتوان گفت ساده ترین راه برای حفظ این مشتریان، دادن پاداش یا تخفیف یا ارائه‌ی یک محصول به صورت رایگان است. در این مقاله تعدادی از بهترین راه‌های پاداش دادن به مشتریان وفادار را ارائه خواهیم داد. 1- به ازای خرید چند محصول، یک محصول رایگان به مشتریان وفادار خود هدیه دهید: این روش یکی از شیوه‌های سپاسگزاری از مشتریان همیشگی قدیمی و جذب و ترغیب مشتریان جدید برای خرید از محصولات شماست. البته این روش نباید به صورت مداوم باشد. سعی کنید در مناسبت‌‌ها و زمان‌های خاص این عمل را انجام دهید. زیرا در صورت مداوم بودن ارائه‌ی محصول رایگان حس بی‌ارزش بودن محصولات شما به مشتریان القا خواهد شد. 2- در صورتیکه مشتریان شما را به تعداد مناسبی از افراد معرفی کردند برای آنها پاداش در نظر بگیرید: برای این مورد از گزینه‌های متعددی می‌توانید استفاده کنید. به عنوان مثال اگر یکی از مشتریانتان محصولات شما را به تعداد مشخصی از افراد که توسط خود شما تعیین می‌شود(مثلا شما مشخص می‌کنید که باید یک مشتری، محصولات را به 5 مشتری دیگر معرفی نماید.)، معرفی نمود در ازای چند مشتری جدید که برای محصولات شما جذب کرده است، هدیه یا حتی محصولی رایگان در نظر بگیرید. بهتر است برای این نفرات محدوده و بازه‌ی زمانی تعیین کنید. مثلا به 10 نفر اول در یک ماه. 3- برای خرید به تعداد مشخص تخفیف ویژه در نظر بگیرید: می‌توانید در یک بازه‌ی زمانی یا حتی به طور همیشگی(البته با حساب و کتاب دقیق، به طوری که حتما حداقل سود را داشته باشید، نه اینکه زیان و ضرری به خود وارد نمایید)، یک سقفی برای خرید تخفیف تعیین کنید. برای مثال به افرادی که بالای 600 هزار تومان از شما خرید نمایند در خرید‌های بعدیشان 10 درصد تخفیف ارائه خواهید داد. 4- قرار دادن نظرات مشتریان وفادار در سایت مربوط به کسب و کار خودتان: اگر برای کسب و کار خود سایتی دارید. ‌می توانید تعدادی از مشتریان دائمی خود را انتخاب کرده و نظریات آنها را در بخش خاصی از سایتتان قرار دهید. این کار حس اعتماد بیشتر را در مشتریان قدیمی و جدید ایجاد خواهد کرد. علاوه بر این اگر کسب و کار گسترده‌ای دارید می‌توانید تعدادی مشخصی از مشتریانتان را که همواره از محصولات شما استفاده کرده و رضایتمند هستند، انتخاب کرده و نظریات آنها را در قالب یک ویدئوی کوتاه در سایت خود قرار دهید. 5- اشانتیون بدهید: از این مورد بیشتر زمانی استفاده می‌شود که خرید زیاد یا خرید با هزینه‌ی بالا از طرف مشتری صورت می‌گیرد و می‌توان با دادن یک اشانتیون از مشتری قدردانی کرد. 6- از مشتریان خاص خود بخواهید از محصولات جدیدتان به صورت رایگان استفاده نمایند: با این تکنیک شما می‌توانید حس ارزشمندی را در مشتریان خود ایجاد کنید. مطمئن باشید مشتریان نیز قدردانی خود را با خرید‌های بیشتر در آینده و تبلیغ و تعریف بیشتر محصولاتتان انجام خواهند داد. نتیجه‌گیری: از مناسبت‌های خاص، برای قدردانی از مشتریان ویژه و وفادار خود استفاده نمایید. با کمی خلاقیت می‌توانید روش‌های دیگری متناسب با کسب و کار خود یافته به مشتریان ارائه دهید و سعی کنید برای دادن پاداش به مشتریان خود دلیل داشته باشید. یک معادله‌ی مناسب بین خود و مشتریان قرار دهید که در نهایت هر 2 طرف به سود برسند.امیدوارم این مطلب از سایت ساز زرین برای شما مفید بوده باشد.موفق و پیروز باشید.
  7. امروزه به دلیل وجود مسائل و مشکلات اقتصادی بسیاری از افراد به دنبال شغل دوم هستند که بتوانند درآمد بیشتری از این طریق کسب نمایند. به همین دلیل به کسب و کار اینترنتی روی می‌آورند تا از طریق حداقل کار عملی بیشترین سود را ببرند. ولی قبل از شروع این کار موارد و فرآیندی وجود دارد که با دانستن آنها قطعا مسیر برای شما هموار تر خواهد شد. در این مقاله به بیان این موارد و مراحل می‌پردازیم. قبل از شروع یک کسب و کار اینترنتی باید به سوالات مهمی در این زمینه پاسخ دهید: از کجا باید شروع کرد؟ در ابتدا باید بررسی کنید که آیا شروع یک کار اینترنتی در کشور و شهر محل زندگی شما به صرفه خواهد بود یا خیر؟ پس از پاسخ به این سوال مهم می‌توانید وارد مراحل بعد شوید. و به این نکته توجه کنید که امروزه افراد و شرکت‌های زیادی در سر تا سر جهان توانسته‌اند از طریق کسب و کار اینترنتی به سرمایه‌های عظیمی دست یابند. پس با انتخاب یک هدف و مسیر صحیح هیچ چیز غیر ممکن وجود ندارد. چگونه در کسب و کار آنلاین موفق شویم؟ برای شروع هر کاری بهتر است اطلاعات دقیقی درباره‌ی افرادی که در زمینه‌ی دلخواه شما یا زمینه‌های مشابه فعالیت می‌کنند به دست آورید. از کارهای دیگران الگو برداری کنید احتیاجی نیست که تمامی مراحل و پستی و بلندی‌ها را خودتان تجربه کنید. بلکه تجربه‌های افراد موفق بهترین سرمایه و منبع برای شروع کار است. در شروع یک شغل اینترنتی درگیری با مسائل مالی به مراتب بسیار کمتر از شروع یک شغل فیزیکی است و مهم‌ترین مسئله در این نوع کسب و کار ایده‌پردازی است. برای راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین چه باید کرد؟ ابتدا یک هدف متناسب با علایق و خواسته‌های خود انتخاب کنید و سپس هدف خود را به چندین زیر هدف تقسیم کنید و همچنین تمامی راه‌های ممکنی که فکر می‌کنید می‌توانند در این راه شما را به موفقیت برسانند، لیست کنید و به این نکته توجه کنید که شروع یک کسب و کار کوچک در آغاز راه بهتر است و به مرور زمان و کسب موفقیت‌های کوچک ولی مداوم می‌توانید کار خود را گسترش داده و حتی به عنوان یک شغل اول به آن بنگرید. تنها عاملی که می‌تواند موفقیت شما را در این راه تضمین بکند باور به موفقیت و نهراسیدن از شکست است. مراحل یک کسب و کار اینترنتی: 1- بازار هدف خود را پیدا کنید: قبل از این که به این بیندیشید که چه محصولی را به فروش برسانید یا چه خدمتی را ارائه دهید، ابتدا به فکر این باشید که مردم چه نیازهایی دارند و به چه محصولاتی بیشتر احتیاج دارند سپس متناسب با امکانات خودتان، محصول یا خدمتی را برای ارائه انتخاب کنید. برای فهمیدن نیازهای مردم باید ببینید کدام محصولات، کلمات و عبارات بیشتر در اینترنت جستجو می‌شوند که می‌توانید از ابزاری مانند Google Trends در این زمینه کمک بگیرید. توجه کنید، لزومی ندارد یک کسب و کار کاملا جدید ایجاد کنید بلکه شما می‌توانید یک کسب و کاری موجود را خلاقانه تر انجام دهید یعنی با بررسی نقاط قوت و ضعف رقیبانتان کار با کیفیت‌تری ارائه دهید. 2- الگو برداری کنید: باید بدانید که محصول یا خدمت انتخابی شما چه مشکل یا نیازی را برطرف می‌کند تمامی این موارد را بنویسید و همواره خود را به عنوان یک فرد متخصص برای حل مسئله معرفی کنید. ببینید که کارهای اینترنتی مشابه چه ضمانت‌هایی را برای ارائه‌ی محصولات و خدمات خود در نظر گرفته‌اند. 3- طراحی سایت مربوط به کسب و کار اینترنتی خودتان: پس از گذر از دو مرحله‌ی قبلی باید وارد میدان شوید و برای کسب و کار خود یک سایت طراحی کنید. سایت شما باید دارای ویژگی‌هایی از جمله سادگی، گرافیک زیبا و جذاب و سرعت مناسب باشد. لزومی ندارد خودتان به طور مستقیم به طراحی سایت بپردازید چون این کار به دانش برنامه نویسی احتیاج دارد. شما می‌توانید از سایت‌های آماده‌ استفاده نمایید. 4- تولید محتوای با کیفیت: اگر نگاهی به سایت‌های موفق در زمینه‌ی کسب و کار اینترنتی بیندازید متوجه می‌شوید که بیشتر از اینکه به ظاهر سایت اهمیت دهند به محتواها و مطالب داخل سایت اهمیت داده و بیشترین زمان خود را صرف تولید محتواهای غیر کپی و کاربر پسند از جمله مطالب راهنمای محصولات و خدمات و فایل‌های صوتی یا ویدئویی می‌کنند. تولید محتوا و ارسال مطالب در سایت باید در زمان و روزها و ساعت‌های مشخصی انجام شود. 5- از موتور جستجو برای جذب خریداران به سمت سایت خود استفاده کنید: برای جذب مشتریان به سمت سایتتان دو راه وجود دارد. یکی سئو‌سازی سایت و دیگری تبلیغات است. امروزه با توجه به تغییرات مداوم الگوریتم‌های گوگل ،نیاز به سئو و بهینه سازی سایت بیش از پیش احساس می‌شود. بهینه سازی سایت با استفاده از تکنیک‌های کلاه سفید اثرات طولانی مدت و مثبتی بر سایت شما خواهد داشت. و راه دوم هم استفاده از تبلیغات است که با پرداخت هزینه‌هایی می‌توانید ترافیک جذب کنید. 6- استفاده از ایمیل مارکتینگ و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی: با استفاده از سرویس ایمیل می‌توان به جمع آوری اطلاعات کاربران پرداخت. و از همین طریق محصولات و خدمات را به آنها معرفی کرد. ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین راه‌های تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری است. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی یکی دیگر از راه‌های معرفی محصولات و جذب مشتری است. 7- درآمد خود را از طریق تشویق مشتری به خرید بیشتر و فروش‌های همراه با پشتیبانی افزایش دهید: فروش اول به یک مشتری از سختی بیشتری نسبت به فروش‌های بعدی به همان مشتری برخوردار است. همواره باید روابط خود را با مشتریان حفظ نمایید و پس از خرید مشتریان با پشتیبانی و فرستادن پیام یا ایمیلی از خرید آنها تشکر کنید و خدمات و محصولات دیگر سایت خود را نیز در همان ایمیل بگنجانید. و از تاثیر پاداش و هدیه برای افزایش مشتری و فروش غافل نشوید. و سخن آخر… قبل از شروع کسب و کار اینترنتی به نوشتن اهداف و خدماتی که قصد ارائه‌ی آنها را دارید، بپردازید و بدانید برای موفقیت در این راه نیاز به صبر دارید. در صورت نیاز می‌توانید از متخصصین در این زمینه کمک بگیرید.