parswebdesign

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    64
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    4

آخرین بار برد parswebdesign در 18 شهریور 1396

parswebdesign یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است!

اعتبار در سایت

17 Good

درباره parswebdesign

  • درجه
    کاربر نیمه فعال
  • تاریخ تولد تعیین نشده

اطلاعات شخصی

  • سیستم مدیریت محتوای مورد علاقه
    دروپال
  • زبان برنامه نویسی و تخصص ها
    PHP
    C++
    CSS
    HTML
    SQL
    jQuery
    موارد دیگر
  • انجمن ساز مورد علاقه
    IPS
  • آدرس سایت
    http://parswebdesign.com/
  1. یکی از موارد مهم برای راه اندازی یک وب سایت انتخاب دامنه یا دامین است که به نام های مختلفی شناخته می شود. دامین در واقع نشانی سایت شما خواهد بود که کاربر می تواند با وارد کردن آن در مرورگر وارد سایت شده و محتویات سایت را مشاهده کند. برای انتخاب دامنه یا دامین مناسب باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که در ادامه به برخی از این نکات مهم اشاره خواهیم کرد. هم خوانی با موضوع سایت شما باید تا حد امکان دامنه ای را انتخاب کنید که با موضوع سایت شما هم خوانی داشته باشد. مثلاً اگر سایت شما فروشگاهی است و در زمینه فروش یک محصول خاص فعالیت می کند باید کلیدواژه این محصول در دامنه شما قرار داشته باشد تا کاربر با شنیدن نام دامنه شما محصول و موضوع سایت را به خاطر آورد. کوتاه بودن دامنه سعی کنید تا حد امکان از اسامی کوتاه و اختصاری استفاده کنید. این کار باعث می شود که کاربران آدرس سایت شما را راحت به خاطر سپرده و چون در ذهن آن ها شکل گرفته احتمال مراجعه مجدد آن ها به سایت شما بسیار بیشتر خواهد بود. به پسوند دامنه دقت کنید هر دامنه دارای پسوندهای مختلفی مانند ir، com، org و دیگر پسوندها است که شما می توانید هر کدام از آن ها را ثبت کنید ولی تا حد امکان از دو پسوند com و ir استفاده کنید زیرا این دو در کشور ما معتبرتر بوده و اگر شما سایت فروشگاهی داشته باشید کاربران با دیدن این دو پسوند راحت تر به فروشگاه و خدمات شما اعتماد خواهند کرد. عدم تکراری بودن متأسفانه بسیاری از سایت ها اقدام به استفاده از دامنه سایت های دیگر با اندکی تغییر می کنند و در بسیاری از مواقع کاربر به دلیل شباهت این نوع دامنه به سایت های اصلی کمتر به سایت شما اعتماد می کند و باعث می شود که کمتر از خدمات ارائه شده توسط شما استفاده شود. توجه به کلمه کلیدی پیش از انتخاب دامنه کلمه کلیدی های مختلفی که با موضوع سایت شما ارتباط دارد را استخراج کنید و همه را روی یک کاغذ یادداشت کنید. سعی کنید با ترکیب این کلمه کلیدی ها نام های کوتاه و زیبا ایجاد کنید و بعد از اتمام کار بهترین نام را برگزینید. استفاده از whois برای اینکه بدانید دامنه و آدرس مورد نظر شما پیش از این توسط فرد دیگری ثبت شده یا خیر باید از سامانه whois استفاده کنید. سایت های زیادی این خدمت را ارائه می دهند و شما می توانید به آسانی آمار و اطلاعات دامنه های ثبت شده توسط دیگران را مشاهده کنید. دامنه دو تکه انتخاب نکنید برخی اقدام به ثبت دامنه های دو تکه و چند تکه می کنند. به این صورت که بین نام انتخابی آن های نقطه یا خط تیره قرار دارد و لازم است به خاطر داشته باشید این کار علاوه بر عدم زیبایی ظاهری باعث می شود که سایت شما از نظر سئو و بهینه سازی با مشکل مواجه شود و بازدید شما کاهش پیدا کند. منبع: چگونه دامین مناسبی انتخاب کنیم؟
  2. فروشگاه آنلاین یا فروشگاه اینترنتی در واقع نوعی وب سایت است که کالا، فایل الکترونیکی یا خدمات خاصی را به فروش می رساند. مشتریان می توانند با مراجعه به فروشگاه اینترنتی، تصاویر متفاوتی از زوایای مختلف یک محصول، طرح ها و رنگ های مختلف آن را مشاهده نمایند. چرا باید فروشگاه اینترنتی داشته باشیم؟ به عنوان یک صاحب کسب و کار، داشتن فروشگاه اینترنتی در کنار فروشگاه اصلی، یا حتی فقط راه اندازی یک سایت فروشگاه اینترنتی، می تواند در سود آوری شما نقش بسیار موثری داشته باشد و محبوبیت فروشگاه شما را دو چندان کند. چرا که: حتی پر مشغله ترین مشتریان قادر هستند به آسانی در هر زمان و از هر مکانی خرید خود را انجام دهند. اطلاع رسانی برای ارائه محصولات جدید بسیار آسان خواهد بود. ساده ترین و گاهی تنها راه فروش محصولات الکترونیکی و برخی خدمات اینترنتی، ساختن فروشگاه آنلاین است. از طریق جستجو در گوگل کاربران بسیاری به فروشگاه اینترنتی شما وارد خواهند شد که ممکن است به مشتری های دائمی تبدیل شوند. فروشگاه اینترنتی به شناخته شدن و اعتبار برند شما کمک موثری خواهد نمود. تجارت از طریق فروشگاه اینترنتی نیاز به اجاره مغازه و ویترین نداشته و برای کسب و کارهای نوپا بسیار ارزان است. فروش و دریافت سفارش ها از طریق اینترنت صورت می گیرد و نیازی به حضور دائمی شما در محلی خاص نیست. پس می توانید به عنوان منبع درآمد دوم، در کنار شغل اصلی خود یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید. و... یک فروشگاه اینترنتی دارای چه امکاناتی است؟ تصویر و نمونه: بسیار مهم است که فروشگاه اینترنتی، تصاویری از تمامی زوایا و قطعات به همراه اندازه قسمت های مختلف محصول و سایر اطلاعات جانبی را به شکل کاملا واضح در اختیار مراجعین فروشگاه اینترنتی قرار دهد یا در صورت فروش محصولات الکترونیکی، چند صفحه از فایل PDF، چند ثانیه از صوت یا چند دقیقه از فیلم را به رایگان در اختیار مشتریان قرار دهد. بدین ترتیب مراجعین فروشگاه اینترنتی، به کیفیت محصولات ارائه شده اعتماد خواهند کرد. نماد اعتماد: بسیار مهم است که مراجعین فروشگاه اینترنتی به سایت مورد نظر اعتماد کنند. در غیر این صورت خریدی صورت نخواهد گرفت. نماد اعتماد یک نماد قانونی است و به مشتری این اطمینان را می دهد که سایت فروشگاهی با مجوز و تحت نظارت نهادهای مربوطه در حال فعالیت است. درگاه بانکی: راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون امکان خرید به چه دردی می خورد؟ سعی کنید درگاه بانک های مشهور را در قسمت پرداخت سایت قرار دهید. شماره های تماس با پشتیبانی و طرح سوالات در مورد نحوه خرید. توضیحات کامل در مورد چگونگی سفارش و تحویل کالا. دسته بندی محصولات براساس نوع کالا، تولید کننده، قیمت و امثال این موارد. و... مزایای استفاده از فروشگاه اینترنتی برای مشتریان امکان دسترسی آسان به فروشگاه و سفارش کالا یا خدمات در هر ساعت شبانه روز و از هر کجای دنیا امکان اطلاع از قیمت ها و ویژگی های محصولات، بدون نیاز به پرسش از فروشنده دریافت کالای موجود در فروشگاه، درب منزل. بدون نیاز به طی مسافت طولانی تا فروشگاه، صرف زمان بسیار و گیر کردن در ترافیک و... منبع: چرا به فروشگاه اینترنتی نیاز داریم؟
  3. به طور کلی سئو سایت به اعمالی گفته می شود که با انجام آن ها وب سایت شما در صفحات و رتبه های اولیه لیست نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو قرار می گیرد. برای بهبود سئو سایت راه های متفاوتی وجود دارد که مهم ترین آن تولید محتوای غیر کپی است. بهبود سئو سایت و ترقی کردن یک وب سایت در لیست نتایج موتورهای جستجو، به صرف زمان نیاز دارد و بسته به کلمه کلیدی مورد نظرتان بین دو تا چندین ماه طول خواهد کشید. سئو کلاه سیاه چیست؟ با وجود آنکه به طور طبیعی بهبود سئو سایت امری زمان بر است، اما روشی به نام سئو کلاه سیاه وجود دارد که ظرف مدت کوتاهی رتبه سایت را در نتایج جستجو بهبود می دهد. در سئو کلاه سیاه تمرکز اصلی بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو است و به مخاطبان سایت که مهم ترین نقش را در سود آوری یک کسب و کار ایفا می کنند، توجهی ندارد. سئو کلاه سیاه چه ضرری برای وب سایت دارد؟ روش های سئو کلاه سیاه بر خلاف قوانین گوگل و سایر موتورهای جستجو است. به همین دلیل برای سایت هایی که مرتکب خلاف شوند، مجازات هایی در نظر گرفته شده است. اگرچه در ابتدا فرصتی برای جبران این نقض قانون به سایت های خاطی داده می شود، اما ادامه دادن به روش های سئو کلاه سیاه سبب تنزل رتبه سایت ها در نتایج جستجو و در نهایت حذف شدن سایت از لیست نتایج موتورهای جستجو خواهد شد. روش های سئو کلاه سیاه در ادامه برخی از روش های سئو کلاه سیاه که باید از انجام آن ها بپرهیزید را برایتان لیست کرده ایم. به خاطر داشته باشید انجام این روش ها ممکن است در کوتاه مدت مفید به نظر برسد، اما در پایان منجر به حذف شدن سایتتان از لیست نتایج موتورهای جستجو، مخصوصا گوگل که مهم ترین موتور جستجو است، خواهد شد. 1) کپی کاری: شک نداشته باشید که موتورهای جستجو قادر به تشحیص محتوای کپی شده از سایت های دیگر هستند و به سادگی از روی تاریخ انتشار محتوا، سایت کپی کننده را شناسایی می نمایند. تغییر رنگ، سایز و فونت نوشته ها به شما کمکی نخواهد کرد. 2) خرید لینک: درست است که لینک های خارجی رتبه سایت شما را بهبود می دهد، اما گوگل و سایر موتورهای جستجو دارای الکوریتم های هوشمندانه ای هستند که به سادگی متوجه خرید لینک خارجی خواهند شد. 3) متن های نامرئی: مدیران سایت ها قادر هستند همراه با انتشار هر مطلب، محتوایی شامل کلمات کلیدی مورد نظرشان منتشر نمایند که مراجعین سایت قادر به مشاهده و خواندن آن ها نیستند. این روش در گذشته موتورهای جستجو را فریب می داد و کاربران اشتباها به سایت هایی با محتوای نامرتبط با جستجوی خود هدایت می شدند. اما امروزه این روش به رتبه سایت شما صدمه شدیدی خواهد زد. 4) کلمات کلیدی بیش از حد: شاید تصور کنید نوشتن متنی با تعداد کلمات کلیدی زیاد می تواند به سئو سایت شما کمک نماید. اما دقیقا برعکس است! چگالی کلمات کلیدی به کار رفته در متن باید بین 2 الی 3 درصد باشد. منبع: سئو کلاه سیاه چیست و چه خطری برای سایت دارد؟
  4. وقتی میشه نسبت به کیفیت نظر داد که از خدمات شما استفاده کرده باشیم در صورتی که بعید میدونم دوستان از خدمات شما استفاده کرده باشند. در هر صورت امیدوارم موفق باشید
  5. یکی از تکنیک های بازاریابی اینترنتی، Social Media Marketing یا بازاریابی با شبکه های اجتماعی است. در این تکنیک، شبکه های اجتماعی نقش کلیدی در برندسازی و معرفی محصول دارند. فیسبوک، توییتر، یوتیوب، گوگل پلاس، ،لینکداین، پینترنست از محبوب ترین شبکه های اجتماعی هستند که با عضویت در آن می توان محتوای متنی، تصویری و ویدیویی را انتشار داد. جلب توجه اعضای گروه ها در شبکه های اجتماعی، ترفندی هوشمندانه است که با تهیه محتوای جذاب و کاربرپسند انجام می شود. بازاریابی با شبکه های اجتماعی و استفاده از قدرت نفوذ شبکه های اجتماعی رمز موفقیت کسب و کارهای اینترنتی و موجب تحول در تجارت است. برندسازی با بازاریابی با شبکه های اجتماعی با فعالیت در شبکه های اجتماعی ، فرصت های بیشتری برای دیده شدن و معرفی کسب و کارتان در اختیار دارید. برند و نام تجاری خود را با ارائه اطلاعات مناسب، در شبکه های اجتماعی انتشار دهید و شهرت خود را گسترش دهید. برندسازی در شبکه های اجتماعی یکی از ساده ترین شیوه ها در تجارت است. موقعیت جذب مشتری در شبکه های اجتماعی موقعیت های جذب مشتری در شبکه های اجتماعی با ارسال محتوای جذاب بیشتر می شود. تعامل با مشتری های قبلی و جذب مشتری های جدید، با اشتراک گذاری محتوای متنی ، دیداری و شنیداری میسر است. واکنش دیگر کاربران به پیام های ویدیویی، تصاویر و محتوای انتشار داده شده، می تواند بازدید سایت و فروشگاه اینترنتی را بسیار بیشتر کند. مشتریانی که از شبکه های اجتماعی جذب می کنید اغلب تبدیل به مشتریان وفادار و همیشگی می شوند. مردم محوری در شبکه های اجتماعی بازاریابی با شبکه های اجتماعی بر پایه مردم عادی جامعه استوار است. برندهای تجاری با فعالیت پویا در شبکه های اجتماعی، مردمی تر می شوند. تعامل با مردم عادی و رفتار همانند مردم عادی، یکی از ساده ترین راه های جذب خریداران در شبکه های اجتماعی است. مشتری ها از بین همین مردم عادی هستند و ترجیح می دهند با شرکت هایی معامله کنند که همانند آن ها باشند. بازاریابی با شبکه های اجتماعی برای مردم عادی، نقش مهمی در اعتمادسازی برندها و نام های تجاری دارد. کاهش هزینه‌های بازاریابی بازاریابی با شبکه های اجتماعی هیچ هزینه اضافی برای کسب و کارتان ندارد. شبکه های اجتماعی قوی ترین ابزار بازاریابی رایگان را در اختیارتان قرار می دهند، برای بهره گیری از این فضای پر نفوذ باید بتوانید محتوایی جذاب، برای برقراری ارتباط با کاربران تهیه کنید. بازاریابی با شبکه های اجتماعی برداشتن قدم های کوچک برای کسب نتایج ارزشمند و بزرگتر است. در این راه کمبود بودجه و محدودیت مالی نمی تواند مانع بزرگی در بازاریابی ایجاد کند. استمرار در فعالیت و تلاش برای ارتباط با مخاطبان در شبکه های اجتماعی، بسیار ضروری است. بازاریابی با شبکه های اجتماعی برای استارت آپ هایی که در ابتدای فعالیت با محدودیت مالی مواجه هستند بهترین انتخاب است. افزایش ترافیک سایت شبکه های اجتماعی می توانند بازدید کننده های بیشتری را به وب سایت هدایت کنند. پروفایل های شبکه های اجتماعی یک مسیر مستقیم به سوی سایت هستند. اشتراک مطالب جذاب در پروفایل، مشتری های واقعی را به سایت دعوت می کند. با افزایش ترافیک ورودی، رتبه سایت نزد موتورهای جستجو به طرز چشمگیری بهبود یافته و بر محبوبیت سایت افزوده می شود. جذب بازدید کننده های بیشتر به معنای افزایش فروش و رونق تجارت است. منبع: مزایای بازاریابی با شبکه های اجتماعی
  6. این روزها شبکه های اجتماعی دیگر فقط محل ارتباط با دوستان و آشنایان نیستند و تبدیل به فضایی برای کسب درآمد شده اند. هر کسی می تواند از طریق شبکه های اجتماعی به ثروت برسد. هرچه شبکه اجتماعی مورد نظرتان محبوب تر و متداول تر باشد، درآمدی که می توانید از آن کسب نمایید بیشتر خواهد شد. امروزه اینستاگرام و کانال های تلگرامی، دارای رونق بسیاری در ایران هستند. با ما همراه باشید تا شما را با برخی راه های کسب درآمد از طریق شبکه های اجتماعی آشنا نماییم. 1) فروش کارهای دستی یک راه بسیار ساده برای کسب درآمد از طریق شبکه های اجتماعی، فروش تولیدات خودتان است. امروزه هزاران صفحه در شبکه های اجتماعی یافت می شود که به فروش عروسک، لوازم نمدی، لباس، لوازم آرایش و... می پردازند و از درآمد خوبی برخوردار هستند. شما نیز می توانید برای کارهای دستی خود در یک یا تعدادی از شبکه های اجتماعی صفحه ای ایجاد کنید و با قرار دادن عکس محصولات و درج راه های تماس، محصولات خود را به فروش رسانید. 2) تبلیغات امروزه عده بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی تنها از طریق تبلیغات، درآمدهای هنگفتی به دست می آورند. برای کسب درآمد از طریق شبکه های اجتماعی از راه تبلیغات، باید در شبکه اجتماعی مورد نظرتان حساب فعالی ایجاد کنید که دائما با انواع پست های جذاب به روز رسانی گردد. سپس با تبلیغات در صفحات دیگر یا معرفی صفحه خود به آشنایان و دوستان، تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید. زمانی که دنبال کنندگان صفحه شما به حد قابل قبولی رسید، می توانید برای درج تبلیغات در صفحه خود اقدام نمایید. هرچه تعداد دنبال کنندگان صفحه شما بیشتر باشد، هزینه ای که برای تبلیغات دریافت می کنید بیشتر خواهد شد. 3) فروش صفحات شبکه اجتماعی سومین راه کسب درآمد از طریق شبکه های اجتماعی این است که ابتدا مانند راه شماره 2 اقدام به جذب دنبال کننده نمایید. پس از آنکه تعداد دنبال کنندگان شما به حدنصاب رسید، می توانید صفحه خود را به فروش برسانید. قیمت صفحه شما در شبکه اجتماعی، ارتباط مستقیم با دنبال کنندگان آن خواهد داشت. 4) مدیریت شبکه های اجتماعی یکی از راه های ساده برای کسب درآمد از طریق شبکه های اجتماعی این است که به عنوان مدیر شبکه اجتماعی، برای کسب و کارهای دیگر فعالیت نمایید. بدین منظور لازم است توانایی تولید محتوای مرتبط و جذاب در ارتباط با کسب و کار مورد نظر را داشته باشید. همچنین باید با روش های جذب دنبال کنندگان نیز آشنا باشید تا با افزایش تدریجی دنبال کنندگان صفحه اجتماعی که مدیر آن هستید، رضایت کارفرما را جلب نمایید. به یاد داشته باشید رکن مهم در تعیین میزان کسب درآمد از طریق شبکه های اجتماعی، تعداد دنبال کنندگان فعال شما است. بنابراین باید با صرف وقت، سایر کاربران را به صفحه خود دعوت نموده و به بازدید از پست ها تشویق نمایید. روش هایی مثل خرید دنبال کنندگان تقلبی می تواند در ظاهر حساب کاربری شما را معتبر و پر مخاطب جلوه دهد تا اعتماد کاربران حقیقی جلب شود. اما به تنهایی کمکی به سود دهی شبکه اجتماعی شما نخواهد کرد. همچنین به یاد داشته باشید که در آغاز راه اندازی حساب کاربری خود در یک شبکه اجتماعی، توقع سود دهی و کسب درآمد نباشید. منبع: کسب درآمد از طریق شبکه های اجتماعی
  7. دوران مغازه های کوچک و بزرگ سنتی به سر رسیده، این روزها همه فروشگاه ها اینترنتی شده اند. ترافیک، آلودگی هوا، شلوغی و ازدحام جمعیت موجب شده تا روز به روز بر تعداد خریداران آنلاین افزوده شود. سایت فروشگاهی، مکانی است که محصولات و کالاهای مختلف را در معرض دید خریداران قرار می دهد و روزانه هزاران بازدید کننده دارد. طراحی سایت فروشگاهی اولین گام در رونق تجاری است. این نکات در طراحی سایت فروشگاهی اهمیت بیشتری دارند: معرفی محصولات در فروشگاه طراحی سایت فروشگاهی، جایگزین ویترین در فروشگاه های فیزیکی است. گلچینی از محصولات در صفحه اصلی سایت قرار می گیرند و بازدید کننده ها می تواند با کلیک روی محصولات، اطلاعات کامل تری از آن را به دست بیاورند. امکان مقایسه بین کالاها، نقد و بررسی محصول، قیمت کالا، خصوصیات فیزیکی و نظرات مشتری های قبلی از مهم ترین مواردی است که بازدید کننده ها را تشویق به خرید از سایت می کند. جذابیت در طراحی سایت فروشگاهی جلوه های بصری، تصاویر، رنگ ها، گرافیک و دیگر محتوای سایت برای کاربران جذابیت دارند و می توانند مشتری را ترغیب به خرید کنند. عنصر جذابیت مزیت اصلی فروشگاه آنلاین است. بازدید کننده ها می توانند ساعت ها در قسمت های مختلف فروشگاه پرسه زده ، اجناس را ببینند و خرید موفقی داشته باشند. یک فروشگاه در گوشی های موبایل سازگاری سایت فروشگاهی با تبلت و گوشی های موبایل یکی از نکاتی است که باید در طراحی سایت به آن توجه کرد. تعداد زیادی از کاربران اینترنت را دارندگان دستگاه های دیگر تشکیل می دهند نادیده گرفتن کاربران موبایلی به معنای از دست دادن تعداد زیادی از مشتری ها می باشد. طراحی ریسپانسیو برای سازگاری سایت با گوشی های موبایل را فراموش نکنید. ساعات کار فروشگاه اینترنتی یک فروشگاه آنلاین به صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته باز است و خریداران حتی در ایام تعطیلات نیز می توانند سفارش های خود را روی سایت ثبت کنند. این فروشگاه نیازی به کارمند فروش، صندوقدار و غیره ندارد و همیشه محصولات را در دسترس مشتری قرار می دهد. نماد الکترونیک در سایت فروشگاهی اعتمادسازی در فضای مجازی یکی از چالش های جدی مدیران وب سایت ها است. پرداخت پول برای خرید از سایت، نیاز به جلب اعتماد دارد. کسب نماد الکترونیک از نهاد ذیربط می تواند همه تردیدها را از میان بر دارد. نماد الکترونیک توسط وزارت صنعت و معدن به فروشگاه های اینترنتی داده می شود. امنیت در سایت فروشگاهی مشتری برای خرید آنلاین با استفاده از رمز دوم و کارت بانکی اقدام می کند. پرداخت آنلاین باید توسط درگاه های امن بانکی انجام شود تا خطری متوجه خریدار نباشد. حفظ امنیت فروشگاه های اینترنتی و درگاه های امن بانکی از موارد ضروری برای دریافت وجه هستند. سیستم های رمزگذاری، کدهای امنیتی، پروتکل های امنیتی، به منظور حفظ اطلاعات مالی و شخصی خریداران الزامی است. مدیریت سایت فروشگاهی در طراحی سایت فروشگاهی این نکته حائز اهمیت است که فروشگاه شما نیاز به اعمال تغییرات روزانه و دائمی دارد. تغییر در موجودی، قیمت اجناس، چیدمان صفحه اول و بسیاری از موارد دیگر باید به صورت روزانه بر روی سایت به روز رسانی شود. انجام محاسبات آماری از موجودی انبار، ثبت سفارش ها، پرداخت ها، کالاهای ارسال شده و در حال ارسال همگی می توانند در بهبود کیفیت سایت موثر باشند. منبع: طراحی سایت فروشگاهی
  8. عده بسیاری از دانشجویان برای تامین مخارج تحصیل یا به دلیل علاقه شخصی تمایل به کار کردن و کسب درآمد دارند. اما به دلیل ساعات متغیر کلاس ها و عدم توانایی حضور تمام وقت در محل کار، قادر به یافتن شغل مناسب نیستند. تا چند سال گذشته کسب درآمد برای دانشجویان امری بسیار دشوار بود. اما امروزه به لطف رونق یافتن انواع کسب و کار اینترنتی، حتی دانشجویان نیز می توانند از درآمد مناسبی برخوردار شوند. در ادامه شما را با برخی از نمونه های کسب و کار اینترنتی برای دانشجویان آشنا خواهیم کرد. پشتیبانی سایت یک کسب و کار اینترنتی پر درآمد این روزها بسیاری از دانشجویان، خصوصا دانشجویان حوزه کامپیوتر و IT با امور پشتیبانی سایت آشنایی کامل دارند. اگر شما نیز توانایی پشتیبانی یک یا چند سایت را دارید، می توانید به راحتی صاحب یک کسب و کار اینترنتی شوید. بسیاری از شرکت ها تمایل به استخدام پشتیبان سایت غیر حضوری دارند. نویسندگی وبلاگ یکی از پر رونق ترین کسب و کارهای اینترنتی نویسندگی برای وبلاگ است که نیاز به حضور فیزیکی در محل کار ندارد و تنها با به همراه داشتن لپ تاپ و دسترسی به اینترنت می توانید از هر نقطه جهان کار خود را انجام داده و درآمد کسب کنید. برای نویسندگی وبلاگ باید با اصول سئو آشنا باشید و ترجیحا در یک یا چند حوزه اطلاعات تخصصی داشته باشید. درآمد شما با توجه به نوع نوشته (انتقادی، مقاله، بررسی کالا و...)، تعداد کلمات، میزان تخصصی بودن موضوعات و... متفاوت خواهد بود. مدیریت شبکه های مجازی مدیریت شبکه های مجازی از آن دسته کسب و کارهای اینترنتی است که نیاز به علاقه و صبر دارد. اما حضور فیزیکی شما در محل کار الزامی نیست و بسیاری از شرکت ها مایل به استخدام دانشجویان برای این کار هستند. برای آنکه مدیریت شبکه های اجتماعی ی شرکت را بر عهده بگیرید، باید با شیوه کار کردن با هریک از شبکه های اجتماعی، خصوصا کانال های تلگرام و صفحات اینستاگرام و همچنین روش های افزایش عضو و فالوئر آشنا باشید. بعلاوه نیاز به آشنایی اندک با فتوشاپ و نویسندگی نیز خواهید داشت. تبلیغات آنلاین، یکی از پر درآمدترین کسب و کارهای اینترنتی در صورتی که با روش های جذب عضو و فالوئر آشنا هستید و می توانید روزانه زمان مشخصی را به کار کردن با صفحات اجتماعی اختصاص دهید، یک کانال یا پیج اینستاگرام با موضوعات جذاب برای عموم، مثل کلیپ های خنده دار، تصاویر حیوانات و... راه اندازی کنید. خواهید دید، پس از مدتی که اتعداد اعضا افزایش پیدا کرد، کسب و کارهای دیگر برای تبلیغات در پیج شما هزینه گزافی پرداخت خواهند کرد. این کار نیازمند پشتکار و صبر فراوان و همچنین مهارت بالا در جذب اعضا می باشد. حتی می توانید صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرام خود را با قیمت های بسیار بالا به فروش رسانید. طراحی لوگو، بنر و ست اداری یک کسب و کار اینترنتی پر درآمد برای دانشجویان آشنا با نرم افزارهای گرافیکی، طراحی ست اداری، لوگو، بنرهای ثابت و متحرک و... می باشد. از آنجایی که استخدام کارمند گراقیست برای شرکت ها بسیار هزینه بر است و بسیاری از کسب و کارها نیاز به حضور دائمی گرافیست در شرکت خود ندارند، به عنوان یک دانشجو می توانید به راحتی در منزل و از طریق اینترنت خدمات طراحی شرکت ها را انجام داده و بدون حضور در محل کار فایل های طراحی شده را با اینترنت ارسال نمایید. منبع: کسب و کار اینترنتی برای دانشجویان
  9. به نظرم شبیه تایپوگرافیه بیشتر تا فونت.
  10. استفاده از وردپرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی توسط کسب و کارهای نوپا و خصوصا کسانی که بودجه کمی دارند بسیار مناسب است و این یکی از مهم ترین عواملی است که وردپرس امروز بسیار پرطرفدار شده است. وردپرس در ایران نیز بسیار پر طرفدار می باشد و در طراحی فروشگاه اینترنتی اولین انتخاب است. افزونه فروشگاهی وردپرس ، امکانات متعددی را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می دهند که اغلب این امکانات نیز به صورت رایگان ارائه می شود. با شروع سال 2018، افزونه های فروشگاهی وردپرس به روز رسانی شده و فروشگاه های اینترنتی می توانند از نسخه های جدید افزونه های فروشگاهی وردپرس استفاده کنند. در ادامه بهترین افزونه های وردپرس برای طراحی فروشگاه اینترنتی 2018 را معرفی می کنیم. افزونه های فروشگاهی وردپرس eShop eShop یک قالب فروشگاهی کامل است که امکانات زیادی را در اختیار مدیر سایت قرار می دهد. معرفی محصولات، رابط کاربری ساده، اطلاعات هر محصول، پرداخت امن بانکی، اطلاع از موجودی انبار، ارائه تخفیف های دوره ای و امکانات فوق العاده ای را می توان با این افزونه در اختیار داشت. Ecwid افزونه فروشگاهی محبوب 2018 راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی با قالب فروشگاهی Ecwid بسیار ساده است. این قالب ریسپانسیو شده و مناسب کاربران گوشی های موبایل طراحی شده و می تواند میزان فروش را چندین برابر افزایش دهد. Ecwid رابط کاربری ساده و ظاهر زیبایی دارد و مورد پسند کاربران است. WP e-Commerce فروشگاهی کامل انتخاب افزونه های فروشگاهی وردپرس از بین افزونه های رایگان، دلیلی بر امکانات محدود فروشگاه نیست. البته برخی از این قالب ها با ارائه نسخه حرفه ای امکانات تخصصی تری را فراهم می کنند که البته مستلزم پرداخت مبلغی است. برای مثال WP e-Commerce فروشگاهی کامل با همه بخش های مورد نیاز برای مدیران و کاربران است که رایگان عرضه می شود. این فروشگاه افزونه های حرفه ای را در قبال پرداخت پول به کاربران ارائه می دهد که امکانات ویژه ای دارد. Easy Digital Downloads معرفی افزونه های وردپرس برای طراحی فروشگاه اینترنتی را با نسخه جدید Easy Digital Downloads ادامه می دهیم. این افزونه به تازگی به روزرسانی شده و نقاط ضعف نسخه های قدیمی را پوشش داده است. برای تولید کنندگان محصولات دانلودی و دیجیتال، Easy Digital Downloads بهترین افزونه فروشگاهی است. فروش فایل های آموزشی آنلاین یکی از محبوب ترین کسب و کارهای آنلاین است. Jigoshop Jigoshop از محبوب ترین افزونه های فروشگاهی در سال 2018 است که هم قالب رایگان و هم قالب پولی و حرفه ای دارد. امکانات جانبی ارائه شده به همراه Jigoshop به گونه ای است که برای فروش محصولات فیزیکی و دانلودی مناسب است. همه نوع محصولی را می توان در این فروشگاه عرضه کرد و محدودیتی در فروش وجود ندارد. قابلیت جستجوی قوی از مشخصات بارز این افزونه است. WooCommerce ووکامرس یکی از محبوبت ترین ها همانند سال های گذشته ووکامروس در سال جدید نیز شگفتی ساز شد. بیشترین تعداد نصب افزونه های فروشگاهی مربوط به WooCommerce است. تجربه کاربری در این فروشگاه بی نظیر است. مدیریت فروشگاه و کنترل میزان فروش، آمارگیری از موجودی، برآورد هزینه های جانبی، محاسبه نرخ مالیات همگی به سادگی و در کمترین زمان قابل انجام است. اگر نسخه رایگان ووکامروس نمی تواند نیازهای فروشگاه تان را رفع کند با خرید نسخه پرمیوم می توانید از امکانات بیشتر، قالب های جذاب و افزونه های کاربردی بیشتری استفاده کنید. منبع: بهترین افزونه های وردپرس برای طراحی فروشگاه اینترنتی 2018
  11. امروزه تقریبا تمامی کسب و کارها دارای وب سایت می باشند. همچنین اغلب برنامه های کاربردی در حال تبدیل و توسعه به صورت وب اپلیکیشن ها می باشند. چرا که نگهداری و توسعه کدها از این طریق بسیار آسان تراست. بنابراین یافتن فریم ورکی کاربردی برای سیستم جاوا اسکریپت، امری مهم است و می تواند در آینده وب سایت شما تاثیر گذار باشد. تاکنون فریم ورک های متفاوتی برای جاوا اسکریپت ارائه شده است، اما دو فریم ورک Angularjs و Reactjs محبوب ترین آن ها هستند. فریم ورک انگولار چیست؟ فریم ورک انگولار یا Angular JS یک چهارچوب Open Source است که برای ساختن وب اپلیکیشن های پویا مورد استفاده قرار می گیرد. به بیان دیگر، انگولار چهارچوبی برای ساختن صفحات وب می باشد و موجب آن می شود که کدهای صفحات وب را به صورت بهینه و حرفه ای بنویسید. از آنجایی که هسته چهارچوب انگولار جی اس جاوا اسکریپت می باشد، کاربر ملزم است برای ساخت محتویات این چهارچوب از جاوا اسکریپت استفاده نماید. فریم ورک انگولار توسط مهندسین گوگل ساخته شده و به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. همین ویژگی سبب محبوبیت هرچه بیشتر فریم ورک انگولار گشته است. مزایای استفاده از انگولار چیست؟ پیش از هرچیز باید بدانید که نه تنها چهارچوب انگولار، بلکه هر فریم ورک دیگری که برای طراحی صفحات وب با آن کار می کنید، امکانات و قالب هایی در اختیار طراح سایت قرار می دهد که اجرای آن ها توسط خود طراح دشوار و وقت گیر خواهد بود. بنابراین مهم ترین علت استفاده از فریم ورک ها، صرفه جویی در زمان و کدنویسی حرفه ای می باشد. اولین مزیت استفاده از انگولار برای طراحان وب سایت ها این است که فریم ورک انگولار اجازه استفاده از زبان HTML به عنوان زبان قالب سایت را به کاربران خود می دهد و به وب سایت هایی که بخاطر استفاده از زبان HTML به صورت ایستا طراحی شده باشند، قابلیت پویایی می دهد. به این معنا که وب سایت مورد نظر در موبایل، تبلت، لپ تاپ و همچنین در تمامی مرورگرها بدون بهم ریختگی بارگذاری خواهد شد. دومین مزیت فریم ورک انگولار جی اس راه اندازی ساده و چند دقیقه ای آن است. از قابلیت های انگولار در سمت کاربر می توان به template engine بسیار قدرتمند آن اشاره نمود. فریم ورک انگولار از معماری پرطرفدار MVC پیروی می کند و امکانات بسیاری برای توسعه برنامه با این الگو در اختیار کاربران قرار می دهد. امکان تعریف ماژول یا همان سرویس های سفارشی در فریم ورک انگولار، یکی از ویژگی های آن به حساب می آید. برنامه نویس می تواند این سرویس ها را در هرکجای برنامه که نیاز دارد تعریف کند. از امکانات ویژه انگولار، دارا بودن یک سیستم توکار اعتبار سنجی بسیار قدرتمند است که قادر به بررسی داده های ورودی می باشد. در صورتی که از چهارچوب انگولار استفاده نمایید، می توانید از بستر آماده این فریم ورک برای تست برنامه های نوشته شده خود استفاده نمایید. علاوه بر موارد ذکر شده، فریم ورک انگولار دارای امکانات بسیار دیگری نظیر Data Binding دو طرفه، Controller، Routing و... می باشد. نسخه های انگولار انگولار تا نسخه یک AngularJS نامیده می شد. اما بعد از نسخه 2 صرفا آن را Angular می نامند هرچند که نام AngularJS همچنان کاربرد دارد و خیلی از افراد همچنان از این واژه استفاده می کنند. انگولار از نسخه 2 به بعد کاملا متحول شده است و آخرین نسخه آن تا این تاریخ نسخه 5 می باشد. منبع: معرفی فریمورک انگولار و مزایای آن
  12. ایندکس سایت به مفهوم قرار گرفتن صفحات وب سایت در لیست موتورهای جستجو و گوگل است. افزایش سرعت ایندکس سایت یکی از دغدغه های همیشگی متخصصان سئوی سایت است. مطالعه جدیدترین الگوریتم های گوگل در انتخاب تکنیک های افزایش سرعت ایندکس سایت بسیار تاثیرگذار است. در این مطلب برترین تکنیک های شناخته شده در افزایش سرعت ایندکس سایت را معرفی می کنم. افزایش سرعت ایندکس سایت با وبلاگ شکی نیست که وبلاگ از جذاب ترین بخش های سایت برای کاربران است. موتورهای جستجو توجه ویژه ای به تولید محتوای ارزشمند دارند. تولید محتوای غیر تکراری و منظم می تواند شاخک های ربات های خزنده را جلب کند. ایندکس سایت با متا تگ ها افزودن متا تگ ها در صفحه بسیار مهم است. استفاده صحیح و مناسب از متا تگ ها و تگ توضیحات در هر صفحه از سایت، کیفیت سایت را ارتقا می دهد. متا تگ ها در شناخت محتوای صفحات به موتورهای جستجو و خزنده ها کمک می کنند. افزایش سرعت ایندکس با نقشه سایت استفاده از نقشه HTML و نقشه XML هر دو در طراحی سایت ضروری است. نقشه HTML برای راهنمایی کاربران و جستجو در صفحات داخلی سایت مورد استفاده قرار می گیرد. ولی نقشه XML راهنمای موتورهای جستجو در سایت است. در واقع هر گونه تغییر در صفحات داخلی و سایت با این نقشه به موتورهای جستجو اطلاع رسانی می شود. ثبت آدرس صفحه در موتورهای جستجو گوگل از یک ابزار آنلاین رصد سایت ها استفاده می کند در واقع مدیران سایت ها می توانند با ثبت آدرس سایت در این ابزار، سایت را به گوگل معرفی کنند. این امکان در دیگر موتورهای جستجو نیز در نظر گرفته شده است.ثبت لینک آدرس صفحه سایت موجب افزایش سرعت ایندکس سایت خواهد شد. استفاده از گوگل آنالیتیک ابزار رایگان گوگل برای تجزیه تحلیل ترافیک وب سایت، گوگل آنالیتیک نام دارد. این ابزار قدرتمند با ردیابی کانال های ورودی کاربران و بررسی تعداد ورودی ها به صفحات سایت، اطلاعات زیادی از رفتار کاربران در سایت را ارائه می دهد. این ابزار در انتخاب استراتژی‌های سئو و افزایش رتبه سایت کاربرد زیادی دارد. نصب ابزار گوگل آنالیتیک در افزایش سرعت ایندکس سایت تاثیر مثبت دارد. فعالیت در شبکه های اجتماعی موتورهای جستجو به سیگنال‌های ورودی از شبکه های اجتماعی توجه ویژه ای دارند. هر سیگنال ورودی از صفحات اجتماعی در تسریع سرعت ایندکس نقش دارد. گوگل پلاس قوی ترین شبکه اجتماعی است که وابسته به شرکت گوگل است و از تاثیرگذارترین شبکه های اجتماعی در ایندکس و سئوی سایت است اما فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و پینترست را نیز نمی توان نادیده گرفت. به اشتراک گذاری لینک و محتوای سایت در این شبکه ها را در اولویت قرار دهید. ویدئوهای یوتیوب در پست های بلاگ سایت هایی که از ویدئوهای یوتیوب در صفحات داخلی وبلاگ استفاده می کنند یک گام بزرگ از رقبا جلوتر هستند. یوتیوب یکی از معتبرترین منابع برای موتورهای جستجو و گوگل است. به این ترتیب با استفاده از ویدئوهای یوتیوب سایت ها اعتبار بیشتری نزد موتورهای جستجو پیدا می کنند. نکته مهم این است که ویدئوی انتخابی باید از لحاظ محتوا به طور کامل با سایت همخوانی داشته باشد. در غیر این صورت ارزشی نخواهد داشت. منبع: تکنیک های افزایش سرعت ایندکس سایت
  13. امروزه به دلیل گسترش استفاده از اینترنت، کسب و کارهای اینترنتی همواره در حال توسعه می باشند و به همین دلیل بازاریابی اینترنتی نیز دارای اهمیت زیادی می باشند. برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی باید در این زمینه آگاهی کافی داشته باشید. از این رو در این مقاله قصد داریم راهکارهایی برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی را برای شما بیان کنیم: ایجاد وبلاگ: یکی از راهکارهای تأثیر گذار در بازاریابی اینترنتی، ایجاد یک وبلاگ می باشد. با قرار دادن مطالب ارزنده و با کیفیت در وبلاگ خود می توانید میزان بازدید کنندگان از وب سایت خود را افزایش داده و از این طریق یک بازاریابی اینترنتی موفق داشته باشید. محتواهای مناسب: برای داشتن یک وب سایت مناسب و دستیابی به موفقیت در بازاریابی اینترنتی، باید محتواهای اصولی و با کیفیت را درون سایت خود قرار داده و کلمات کلیدی مناسب را برای هر محتوا استفاده نمایید و در این زمینه هرگز نباید از محتوای کپی استفاده کنید. استفاده از ایمیل مارکتینگ: ایمیل مارکتینگ یکی از راه های مناسب برای برقراری ارتباط با مشتریان می باشد که سبب کسب موفقیت در بازاریابی اینترنتی می گردد. با استفاده از این ابزار، می توان با مشتریان جدید ارتباط برقرار کرد و روابط خود را با مشتریان گسترش داد. استفاده از این راهکاربه دلیل امکان ایجاد ارتباط بهتر و مؤثر تر با مشتری، سبب افزایش موفقیت در بازاریابی اینترنتی می گردد. برای استفاده بهینه از ایمیل مارکتینگ و افزایش فروش، باید در هر ایمیل محتوای مناسب و اطلاعات مفید را قرار دهید تا به این ترتیب ایمیل شما افراد زیادی را به کسب و کار مورد نظرتان جذب نموده و سبب موفقیت در بازاریابی اینترنتی گردد. استفاده از شبکه های اجتماعی: امروزه شبکه های اجتماعی پرطرفدار از قدرت نفوذ زیادی در میان افراد برخوردار می باشند، به همین جهت برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی، از طریق شبکه های اجتماعی می توانید افراد بسیار زیادی را از نقاط مختلف جهان بیابید و از این طریق به رونق بازاریابی اینترنتی کسب و کار خود بپردازید. شرکت در انجمن ها: در انجمن های مربوط به کسب و کار خود حضور فعال داشته باشید. با استفاده از استراتژی های فورورم های مربوط به کسب و کار خود می توانید برای بهبود سئو در زمان ارسال پست های مختلف استفاده کنید. ارائه خدمات رایگان: یکی از مناسب ترین راهکارها برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی، ارائه برخی خدمات رایگان در زمینه کسب و کار می باشد و سبب افزایش مشتریان و همچنین جلب اعتماد آن ها می گردد. برای بازاریابی اینترنتی موفق بهتر است شما تلاش خود را در زمینه جلب توجه و حفظ مشتریان ارزشمند قرار دهید و از این طریق موفقیت بیشتری را در این زمینه کسب نمایید. استفاده از هشتگ ها در شبکه های اجتماعی: استفاده از هشتگ ها در بازاریابی اینترنتی، سبب افزایش اعتباز شما می گردد و به این ترتیب می توانید افراد زیادی را به دنبال کردن کسب و کار خود از طریق هشتگ ها ترغیب کنید. افزایش افرادی که شما را از طریق هشتگ ها دنبال می کنند، نقش مهمی را در توسعه بازاریابی اینترنتی شما ایفا می کند و سبب موفقیت در بازاریابی اینترنتی می گردد. برای موفق بودن در این زمینه همچنین می توانید عکس ها و یا ویدئو های مرتبط با کسب و کار خود را با هشتگ مناسب در شبکه های اجتماعی مختلف ارائه کنید. توجه به سئوی سایت: همانطور که می دانید سئوی سایت و استفاده از محتوای مناسب در سایت مربوط به کسب و کار شما اهمیت بسیار زیادی در افزایش موفقیت بازاریابی اینترنتی کسب و کار شما دارد. به همین جهت باید از مطابقت سایت خود با قوانین سئو و همچنین استفاده مناسب از کلمات کلیدی اطمینان حاصل کنید. به طور کلی توجه به سئوی سایت از مهم ترین عوامل موفقیت در بازاریابی اینترنتی کسب و کار آنلاین شما می باشد. استفاده از سایت های مناسب برای تبلیغ کسب و کار: برخی از سایت های مفید، زمینه مناسبی را برای معرفی کسب و کارشما فراهم آورده اند که با استفاده از امکانات موجود در این سایت ها می توانید یک بازاریابی اینترنتی موفق برای کسب و کار خود داشته باشید و اطلاعات مناسب را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. منبع: راهکارهایی برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی
  14. امروزه راه اندازی فروشگاه اینترنتی یکی از بهترین راهکارها برای کسب درآمد می باشد. برای موفقیت بیشتر در این زمینه باید با آگاهی کافی اقدام به انجام این کار نمایید تا به این ترتیب بتوانید مدیریت فروشگاه اینترنتی خود را به درستی انجام داده و در کسب و کار خود به موفقیت دست یابید. در این مقاله قصد داریم نکات طلایی برای موفقیت فروشگاه اینترنتی را برای شما بیان کنیم و به شما را در رسیدن به اهداف مورد نظرتان و کسب سرمایه بیشتر از این طریق یاری کنیم. افزایش اطمینان مشتریان اولین قدم برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق، عملکرد مناسب فروشگاه و در نتیجه افزایش اطمینان مشتریان می باشد. مشتری برای آن که بتواند با اطمینان خاطر از فروشگاه اینترنتی شما خرید نماید، در ابتدا باید از کیفیت کالا و همچنین تحویل به موقع آن اطمینان حاصل کند. نماد اطمینان فروشگاه اینترنتی نماد اطمینان از طرف وزارت صنعت و معدن به سایت های اینترنتی که دارای شرایط مورد نظر آنها باشند اختصاص می یابد. وجود نماد اطمینان در سایت فروشگاه اینترنتی، سبب افزایش جلب اعتماد مشتری می گردد. پس از ارسال مدارک و گرفتن نماد اعتماد، آدرس محل کار شما و همچنین تلفن آن در اختیار عموم کاربران قرار می گیرد و به این ترتیب نقش مهمی را در افزایش تعداد مشتریان فروشگاه اینترنتی بر عهده دارد. پاسخگویی سریع یکی از راهکارهای بسیار تأثیرگذار در افزایش موفقیت یک فروشگاه اینترنتی، پاسخگویی سریع می باشد. در صورتی که پاسخگویی سریع و مناسب صورت نگیرد، سبب منصرف شدن مشتری از خرید می گردد. بنابراین شما باید با در نظر گرفتن این نکته، برای پاسخگویی سریع به مشتریان آماده باشید و با انجام این کار میزان اعتماد آن ها را نسبت به سایت خود افزایش داده و ان ها را به خرید از فروشگاه اینترنتی خود ترغیب کنید. در مراحل مختلف تحویل سفارش به مشتری، اطلاعات مناسبی را از روند تحویل کالا به مشتری در اختیار او قرار دهید. فراهم آوردن امکان عضویت مشتری در سایت نیز یکی از راهکارهای مناسب برای افزایش میزان بازدید و خرید از فروشگاه اینترنتی می باشد، البته در این صورت باید از یک پروتکل امن برای نگه داری اطلاعات مشتریان استفاده نمایید. ارائه اطلاعات تماس در هنگام راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید لینک هایی را به صفحه "تماس با ما" و همچنین "درباره ما" در تمام صفحات سایت خود قرار دهید، تا به این ترتیب مشتری بتواند در صورت نیاز پرسش های مورد نظر خود را با شما مطرح کند. در هنگام پاسخگویی به مشتریان باید به گونه ای اقدام نمایید تا مشتریان را به خرید از فروشگاه اینترنتی خود ترغیب کرده و میزان موفقیت و فروش خود را از این طریق افزایش دهید. در صفحه "درباره ما" باید اطلاعات مناسبی درباره خود را در اختیار مشتری قرار دهید و با قرار دادن یک شماره تلفن ثابت در این صفحه هرگونه تردید و ابهام را از مشتری دور نموده و اعتماد آن ها را به فروشگاه اینترنتی خود جلب نمایید. بهتر است این نکته را نیز در نظر داشته باشید که با قرار دادن مجوزها و گواهی های خود در این صفحه می توانید میزان اطمینان مشتری به سایت خود را افزایش دهید. در دسترس بودن فروشگاه یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که به شما در رسیدن به موفقیت و افزایش فروش کمک می کند، در دسترس بودن فروشگاه اینترنتی در تمام ساعات شبانه روز می باشد. انتخاب هاست مناسب در هنگام راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای در دسترس بودن فروشگاه ضروری است. در صورت انتخاب مناسب و هوشمندانه هاست می توانید بدون قطعی هاست و با در اختیار داشتن میزان رم و حافظه کافی، خدمات خود را به صورت شبانه روزی به مشتریان ارائه کنید. دریافت وجه پس از ارائه کالا یکی از راهکارها برای موفقیت فروشگاه اینترنتی این است که کالا را به مشتری ارائه دهید و در همان محل ارائه کالا وجه مورد نظر را از مشتری دریافت کنید. برای انجام این کار باید با پست قرارداد ببندید و کالای خریداری شده را به محل مورد نظر مشتری ارسال کرده و مشتری نیزدر همان محل پول آن را به پست تحویل دهد. به این ترتیب زمینه را برای افزایش فروش محصولات خود فراهم می آورید. منبع: نکات طلایی برای موفقیت فروشگاه اینترنتی
  15. کسب و کار اینترنتی به کسب و کاری گفته می شود که عمدتاً بر بستر اینترنت انجام می شود. این نوع کسب و کارها نیازی به داشتن کارخانه تولید، دفتر، فروشگاه و نظیر آن ندارند. کلیه کارها، از شروع تا پایان فرآیند روی کامپیوتر و اتصال به اینترنت انجام می شود. برای آن­که کسب و کاری «کسب و کار اینترنتی » خوانده شود باید بیشتر فعالیت آن روی اینترنت انجام شود. در اینجا مهم ترین بخش، بازار است. این بازار باید روی اینترنت قرار داشته باشد. برای مثال، برای کسب و کاری که فروش خود را از طریق سایت ای-بی انجام می دهد بازار و بازار هدف روی اینترنت قرار دارند. از طرفی دیگر، برخی مولفه های آن کسب و کار مثل تامین محصول، بسته بندی، ارسال از طریق پست و غیره به صورت آفلاین انجام می شود. تمام این فعالیت ها فعالیت های ضروری کسب و کار نیستند؛ به همین دلیل است که این کسب و کار «کسب و کار اینترنتی» خوانده می شود. کسب و کار اینترنتی می تواند ترکیبی از اینترنت و کسب و کارهای مرسوم (سنتی) نیز باشد. نکته دیگری که باید بدان توجه کرد آن است که داشتن وب سایت الزاماً به معنی داشتن کسب و کار اینترنتی نیست. اگر بخواهید چنین کسب و کاری داشته باشید باید فرآیند کسب درآمد را به وب سایت خود اضافه کنید. این یعنی باید همه اقلام را روی وب سایت خود بفروشید (تبلیغات، محصولات و غیره). چرا کسب و کار اینترنتی به عنوان یک گزینه؟ در اینجا می خواهیم در مورد مزایای کسب و کارهای اینترنتی برای شرکت ها بحث کنم: استارتاپ ساده. این نوع کسب و کار ساده ترین روش برای شروع کسب و کار شما است. این یکی از بزرگ ترین مزایای کسب و کارهای اینترنتی است. می توانید این نوع کسب و کار را در کمتر از یک روز راه اندازی کنید. می توانید سرگرمی خود را به یک کسب و کار اینترنتی بسیار سودمند تبدیل کنید. برای شروع نیازی به سرمایه گذاری مالی کلان وجود ندارد. برای شروع کسب و کار اینترنتی تنها نیاز به 100 الی 200 هزار تومان دارید. به جز هزینه نام دامنه و هاست وب، راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی رایگان است و به تخصص و تجربه شما بستگی دارد. لازم به ذکر است که این مورد تنها برای ایجاد بستر مورد نیاز با استفاده از فناوری است؛ اما بحث مالی مورد نیاز بستگی به نوع کسب و کاری که شروع می کنید دارد. اگر همه جوانب را نیز در نظر بگیریم، باز هم کسب و کار اینترنتی از سایر انواع کسب و کارها ارزان تر است. برای شروع کسب و کار اینترنتی نیازی به وجود محصول نیست. بله؛ شروع این نوع کسب و کار الزاماً نیازی به وجود محصول ندارد. می توانید محصولات سایر کسب و کارهای اینترنتی را بفروشید یا روی وب سایت خود تبلیغ کنید و ... . جهانی سازی خودکار کسب و کار شما. بله، زمانی که کسب و کار خود را روی اینترنت راه اندازی می کنید می توانید در هر کشوری در سراسر دنیا کسب و کار داشته باشید. یکی از بزرگ ترین مزایای کسب و کار اینترنتی، بازارجهانی است که به آن دسترسی پیدا می کنید. دانشی که برای کسب و کارهای اینترنتی به آن نیاز دارید: باید بدانید که کسب و کارهای اینترنتی نیاز به نوعی دانش از سرمایه گذاری دارد. چهار نوع مهم دانش که برای شروع کسب و کار به آن نیاز دارید عبارت است از: فناوری: برای کسب و کارهای اینترنتی دانش فناوری مهم ترین دانشی است که به آن نیاز دارید. باید یک وب سایت توسعه دهید و از آن پشتیبانی کنید؛ از ابزارهای آنلاین و پلتفرم های وب استفاده کنید. بازاریابی اینترنتی: بازاریابی برای کسب و کارهای اینترنتی به طور کامل با بازاریابی سنتی برای کسب و کارهای غیراینترنتی متفاوت است. دانش مربوط به کسب و کارهایی که باید انجام دهید. مانند تمام انواع کسب و کارها، کسب و کارهای اینترنتی نیز نیاز به نوعی دانش دارند که باید به نوع کسب و کارهایی که در بازار انجام می دهید مرتبط باشد. تفکر سیستمی. این دانش بسیار مهم است؛ چرا که باید کل سیستم کسب و کار اینترنتی خود را که از چهار عنصر کسب و کار مختلف تشکیل شده است درک کنید. منبع: مفاهیم پایه کسب و کار اینترنتی