NovinStar

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    6
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 Neutral

درباره NovinStar

  • درجه
    کاربر تازه وارد
  • تاریخ تولد 11 دی 1366

اطلاعات شخصی

  • جنسیت
    male
  1. 17 تکنیک انتخاب عناوین جذاب برای وبلاگ و سایت وقتی که صحبت از ایجاد مقاله برای وب سایت ها یا وبلاگ ها می شود کسانی که مسئول انجام این کارهستند بیشترین سعی و تلاش خود را برای بخش های بدنه مقاله انجام می دهند. و بیشتر افراد به بخش هایی مانند عنوان یا تیتر مقاله ، چکیده و کلمات کلیدی اهمیتی نمی دهند. اما باید بدانید کهه بیشترین بار موفقیت یک مقاله بر عهده این بخش ها می باشد. انتخاب مقادیر نامرتبط و ضعیف برای هر کدام از این سه بخش می تواند به آسانی مقاله شما را به شکست برساند. بازاریابی محتوا در وب پر مقاله و شلوغ امروزی می تواند به شما کمک کند تا خود را از دیگر رقبای خود جدا کنید. اما این بازاریابی باید به چه صورت انجام شود؟ جواب کاملا روشن است . شما نباید کاری که همه انجام می دهند را انجام دهید بلکه می بایست بتوانید از نوع نوآوری و خلاقیت داشته باشید. کسانی که در اینترنت به دنبال مقاله میگردند همیشه دوست دارند مقالاتی را بخوانند که بتوانند به وسیله آن هیجان زده شده و چیزهایی را بخوانند که تا کنون نخوانده اند. بنابراین شما می بایست بسیار خلاقانه عمل کنید تا بتوانید این دست از مخاطبان را به عنوان بازدیدکنندگان اصلی مقالات خود تبدیل کنید. شما این گونه تصور کنید که تیتر ، چکیده و کلمات کلیدی همانند یک ابزاری هستند که می توانند بازخورد طرف مقابل را به همراه داشته باشند. به این معنا که انتخابب کلمات کلیدی مناسب می تواند به مردم کمک کند تا مقاله شما را بهتر و راحت تر پیدا نمایند و عناوین موثر نیز یک ابزار مهم برای جلب نظر خوانندگان می باشد. همچنین داشتن یک چکیده قوی می تواند علاقه خواننده را تا انتها به مقاله شما استوار نگه دارد. انتخاب عنوان مناسب برای مقاله تحقیقاتی وب سایت های ژورنال و موتورهای جستجوگر از کلمات کلیدی برای گروه بندی مقالات و نمایش انها به خوانندگان علاقه مند استفاده می کنند. و این درحالی است که بیشتر مردم با دیدن عنوان مقاله تصمیم می گیرند که آن را بخوانند یا نخوانند. و این همان اهمیتی است که شما می بایست در مورد انتخاب تیترر مقاله به آن توجه داشته باشید. برای نام مقاله از کلمات توصیفی استفاده کرده و سعی کنید تا در نام مقاله از کلمات کلیدی خود نیز بهره ببرید. نحوه نوشتن چکیده چکیده برای یک مقاله مانند ابزار بازاریابی عمل می کند. این بخش به خواننده کمک می کند تا بداند در بدنه این مقاله موضوعی هست که به دنبال آن بوده و ارزش خواندن را دارد یا ندارد. شما باید این بخش را از یک خلاصه ای از تمام مقاله در نظر داشته باشید. انواع چکیده: عموما یک چکیده بین 100 تا 300 کلمه می باشد. چکیده ها در انواع مختلفی می باشند. که شامل توصیفی ، اطلاعاتی و ساختار یافته می باشد. توصیفی : این نوع چکیده معمولا در مقالات مرتبط با علوم اجتماعی و انسانی به کار برده می شود. و هیچ گونه اطلاعات خاصی در مورد روش ها و نتایج نمی دهد. اطلاعاتی : بر خلاف مورد قبلی این نوع چکیده سعی می کند تا در کمترین میزان تعداد کلمات بتوانند مهم ترین اطلاعات موجود در مقاله را مورد اشاره قرار دهد. ساختار یافته : می توان گفت این نوع چکیده نیز همانند چکیده اطلاعاتی می باشد با این تفاوت که به بخش هایی مانند عناوین ، دستور العمل ها ، روش ها ، نتایج و نتیجه گیری دسته بندی شده است. نکات مرتبط با انتخاب عنوان مقالات اعداد ، حروف و لیست ها شما حتما در مقالات قبلی ما این نکته را خوانده اید که خوانندگان تا چه حد می توانند لیست ها را نسبت به دیگر چیزها به خاطر آورند. شروع یک مقاله با یک عدد می تواند به مخاطب شما کمک کند تا مقاله شما را بهتر به یاد آورد. همانگونه که ما رنگ ها را بهتر از متون به خاطر می سپاریم ، اعدادی که در کنار تیتر مقالات هستند نیز می توانند در محبوبیت مقاله نقش فوق العاده ای داشته باشند. همچنین داشتن یک لیست در عنوان می تواند به مخاطبان بفهماند که مقاله شما دارای بخش های مهمی نیز هست. برخی از کلمات پیشنهادی که شما می توانید از آنها برای تیتر مقاله خود استفاده کنید عبارتند از : دلایل راه ها نکات ترفندها رازها ایده ها تکنیک ها استراتژی ها واقعیت ها روش ها آمار معین کنید مقاله در چه رابطه ای می باشد. درست است که شما می توانید در تیتر مقاله خود از عناوین جذاب استفاده کنید اما باید این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که می بایست یک اشاره تلویحی نیز به متن مقاله خود داشته باشید. بنابراین سعی کنید تا عنوان مقاله خود را کلی ننویسید و آن را تخصصی کرده و به یک موضوع خاص در مقاله خود اشاره کنید. ارزش خود را ثابت کنید تیتر های مقالات خود را طوری انتخاب کنید که خوانندگان متوجه شوند مقاله شما یک مقاله با ارزش می باشد. شما باید این قدرت را داشته باشید که به آنها نشان دهید می توانید ارزش مقاله خود را به آنها اثبات کنید. شما می بایست با عناوین جذاب برق از چشمان مخاطبان خود ربوده و سعی کنید تا بتوانید در همان لحظات نخست توجه آنها را به خود جلب نمایید. تولید بی اعتمادی برای مخاطبان و خوانندگان همیشه جالب است که با تیترهایی مواجه شوند که انگیزه آنها را برانگیزد. بیشتر عناوین مقالات حالتی غیر هیجانی دارند اما اگر شما تیتر خود را بر مبنای افشای یک راز یا دروغ قرار دهید آنگاه می توانید مخاطبان زیادی برای مقاله خود به دست آورید. به عنوان مثال: دروغ های سئو که نباید آنها را باور کنید. آیا دکتر خانوادگی شما همیشه مراقب شماست؟ به صورت انبوه دانش بدهید مردم اغلب به دنبال این هستند که بتوانند چیزهایی را در اینترنت یاد بگیرند یا در مورد یک مفهوم خاص اطلاعات جامعی را به دست آورند. بیشتر تیتر های مقالات با کلماتی مانند " چطور..." شروع می شود. اما اگر بخواهید تمامی مقالات خود را با این تیتر شروع کنید واقعا خسته کننده و زجر آور خواهد بود. بنابراین سعی کنید تا کمی خلاقانه تر عمل کنید و کاری کنید تا بتوانید از ترکیب های مختلف این نوع جملات استفاده کنید. برای مثال: سه تا از بهترین روش ها برای .... 6 استراتژی مهم برای .... خودتان سایت بسازید. راهنمای جامع ساخت سایت همچنین استفاده از عناوین داغ و کلمات کلیدی رقابتی مانند "101" یا راهنمای جامع و کامل برای پست های آموزشی بسیار مفید می باشد. مخاطبان شما باید برای خواندن مقاله تحریک شوند این وظیفه شماست که مخاطبان خود را تحریک نمایید بتوانند پست های شما را بخوانند. آنها باید همانند کودکانی که وارد دنیای دیزنی شده اند هیجان زده شوند. هیچ کدام از افراد حاضر نیستند تا مطالب خسته کننده مطالعه نمایند. از پیراستن مطالب نترسید بهترین عناوین مرتبط با پست ها هرگز از آرایش دادن پست های خود هراس ندارند. همانطور که گفته شد سعی کنید تا آنجایی که می توانید به تیترهای خود رنگ و بو و جلا بدهید. البته باید این کار را با ظرافت تمام انجام دهید و سعی کنید تا کج سلیقگی نداشته باشید. عناوین منحصر به فرد بسازید عناوین فریبنده و دلربا جزو آن دسته از چیزهایی هستند که می توانند وجه تمایز خوبی میان شما و دیگر مقالات برقرار نمایند. عناوین خوب هیچ ترسی از مرموز بودن ندارند. اما همان میزان که این نوع تیتر ها می تواند برای شما جذاب باشد باید این نکته را مد نظر داشته باشید که پیدا کردن چنین تیترهایی نیز کار بسیار سختی می باشد. به مخاطبان خود فکر کنید و بیاندیشید که چه چیزی برای آنها مهم است شما مخاطبان خود را می شناسید. شما رویاها و کابوس های آنها را میشناسید. از این اطلاعات برای ساخت عناوین خود استفاده کنید. شناخت مخاطبان شما این اجازه را به شما می دهد تا بتوانید عناوین استراتژیک و هوشمندانه ای برای مخاطبان خود ایجاد نمایید. به عنوان دوم شخص با خوانندگان خود صحبت کنید وقتی که شما عناوین تیترهای خود را به صورت دوم شخص بیان می کنید می توانید به راحتی توجه خوانندگان خود را با این نوع لحن و نحوه صدا زدن به خود معطوف سازید. عرف ها را بشکنید سعی کنید تا در عناوین خود از چیزهایی استفاده کنید که مخاطبان شما تا به حال با آن برخورد نداشته اند. از تیتر های نو و قوی استفاده کنید. مطالب شما تفاوت زیادی با مطالبی که دیگران نوشته اند ندارد اما سعی کنید تا آنجایی که می توانید رنگ و لعاب دیگری به مقالات خود بدهید. از عناوین مختلف حاصل از طوفان مغزها استفاده کنید. برخی از متخصصین این کار توصیه کرده اند که نویسندگان می بایست 80 درصد از زمان خود را صرف نوشتن عنوان مقاله کنند. بیشترین تلاش خود را صرف مهم ترین مسئله نمایید. زمانی را نیز برای عمل طوفان مغزها انجام دهید و به این ترتیب می توانید از بین آنها عناوین گاه زیبایی به دست آورید. برای مرحله اول و داشتن یک تمرین بهتر است تا در حدود 10 عنوان را انتخاب نمایید که هرکدام با یک ساختار متفاوت باشد. سپس بررسی کنید که کدام یک از این موارد به دست آمده می تواند بهترین عنوان ممکن برای شما باشد. از فعل ها و صفات قوی استفاده کنید همانطور که بارها در این مقاله بیان شده است شما میبایست بتوانید تا تفاوت خود با دیگران را به نحو خوبی نشان دهید. یکی دیگر از این روش ها این است که شما ساختار جمله تیتر خود را به نحو کاملا حرفه ای ایجاد نمایید. در این جملات خود سعی کنید تا بتوانید از فعل ها و صفاتی که دارای انرژی مثبت و قوی هستند استفاده کنید. سوال بپرسید تیتر خود را به گونه ای انتخاب کنید که در آن یک سوال از مخاطب خود کرده باشید. این کار باعث می شود تا شما بتوانید همان اثری را که در هنگام استفاده از اعداد دارد در این موارد نیز داشته باشید. از کلمات کلیدی استفاده کنید سعی کنید تا بتوانید برای مقالات سایت خود از کلمات کلیدی استفاده کنید. این کار باعث می شود تا رتبه شما در گوگل برای مقالات افزایش پیدا کند. و این کار همچنین باعث می شود تا شما بتوانید موضوع مورد بحث خود را به صورت دقیق تری اعمال کنید. تعداد حروف تیتر مقاله خود را کمتر از 70 عدد نگه دارید اگر شما مایل باشید که تیتر عناوین شما در موتورهای جستجوگر بتواند دارای محبوبیت خوبی باشد بهتر است تا میزان تعداد کاراکترهای سایت خود را به کمتر از 70 کاراکتر برسانید. زیرا این کار باعث میشود تیتر مقاله شما در نتایج جستجوی گوگل به صورت کامل دیده شود. http://www.liopayamak.com/the-basic-role-of-commercial-communications-voice-sms/نقش اساسی پیامک صوتی در ارتباطات تجاری از عکس ها برای تکمیل عناوین خود استفاده کنید همانگونه که می دانید عناوین داخل وبلاگ یا مقاله تنها مواردی هستند که از طریق آنها می توانند مقاله خود را به دیگران معرفی نمایید. و این درحالی است که اکنون بسیاری از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک ، اینستاگرام ، و بسیاری دیگر از شبکه های اجتماعی امکان به اشتراک گذاری مقالات درون شبکهه داخلی خود را ایجاد نموده اند. و این یک خبر خوب است زیرا استفاده از عکس ها می تواند تاثیر زیادی در معرفی هرچه بهتر مقالات شما در این شبکه هایی اجتماعی کند. اما باید این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که برای شبکه های اجتماعی شما نباید از عکس های قدیمی و تاریخ گذشته استفاده کنید. اگر می توانید خودتان عکس تولید کنید و اگر دانش آن را ندارید حداقل سعی کنید تا یک عکاس حرفه ای برای این کار استخدام نمایید و یا اینکه سعی کنید به سایت هایی معتبر سر زده و عکس های منحصر به فرد آنها را خریداری نمایید. همچنین توجه داشته باشید که منحصر به فرد بودن عکس ها یکی از مهم ترین عواملی است که شما می توانید از آن برای جلب توجه بیشتر کاربران خود استفاده کنید. زیرا بازدیدکنندگان امروزی معمولا در سطح اینترنت مقالات زیادی را مشاهده کرده اند و همچنین در کنار این مسائل عکس های زیادی را نیز دیده اند که شما می بایست برای آنها سورپرایز ایجاد نمایید. تا آنها را بتوانید جذب مقالات خود کنید. برای دسترسی به مقالات بیشتر می توانید به بخش مقالات لیوسایت ساز مراجعه نمایید.
  2. چگونه یک سایت مدرسه با وردپرس بسازیم مدارس در اندازه های مختلفی هستند. برخی از آنها تنها یک مربی دارند که برای تعداد زیادی از دانش آموزان کلاس برگزار می کنند و برخی دیگر دارای تعداد زیادی مربی هستند که برای صدها یا هزاران شاگرد تدریس انجام می دهند. هر کدام از آنها قطعا چالش هایی دارند که با وجود یک سایت حل خواهد شد و هیچ ارتباطی هم با اندازه آن مدرسه نخواهد داشت. شما هر نوع سایتی را که مایل باشید برای مراکز تحقیقاتی ، دانشگاه ها ، مدارس یا کالج ها داشته باشید را به آسانی می توانید با وردپرس ایجاد نمایید. چرا باید سایت مدرسه را با وردپرس ایجاد کنیم؟ وردپرس یک بستر ایده ال برای طراحی سایت های مدرسه می باشد. چرا؟ زیرا وردپرس یک ابزار قوی ، کد باز و یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است که تقریبا 25 درصد از سایت های اینترنت از طریق آن ایجاد شده اند. استفاده و کار با وردپرس بسیار آسان است ، امن و مناسب برای موتورهای جستجوگر میی باشد. در سطح اینترنت هزاران قالب آماده و افزونه وجود دارد که شما می توانید از آنها برای ساخت سایت مدرسه استفاده کنید. و این امکان را به شماا خواهد داد که بتوانید هر نوع قابلیتی را به آن بدهید. در مرحله اول شما باید نوع وب سایتی را که می خواهید بسازید مشخص کنید. دو نوع وب سایت برای مدارس وجود دارد. یک وب سایت بروشور مانند که در مورد خود مدرسه به شما اطلاعات می دهد یک سیستم مدیریت محتوا – یک پرتال آنلاین که دانش آموزان و معلمان می توانند به آن لاگین کرده ، تکالیف خود را در آن قرار دهند و حتی کلاس هایی را به صورت آنلاین برگزار نمایند. وب سایت های بروشور مانند این نوع از وب سایت ها چیز زیادی برای انجام دادن ندارند. این سایت فقط باید بتواند به شما اطلاعاتی را در مورد خود مدرسه بدهد. در مورد کلاس ها به صحبت بپردازید ، ایجاد راهنمایی به وسیله نقشه ها کنید و مقداری نیز اطلاعات تماس بدهید. و ممکن هم است که از طریق یک تقویم بخواهید که وقایع را به دیگران منتقل کنید و یا امکان دانلود جزوه ها یا مطالب در مورد کلاس ها را داشته باشید. همچنین می توانید در آن ثبت نام آنلاین به همراه یک سری شرح وظایف ها داشته باشید. تنها چیزی که شما نیاز دارید این است که بتوانید یک ساختار برای پیمایش سریع در سایت خود ایجاد نمایید. سیستم مدیریت محتوا این نوع از وب سایت ها دارای امکانات زیادی هستند. این نوع از سایت ها همانند سایت های بروشوری نیازمند همان اطلاعات هستند، اما در عین حال امکانات جانبی بسیار بیشتری را نیز نیاز دارند. این سایت باید بتواند این امکان را به دانش آموزان و استادان بدهد که بتوانند لاگین نمایند ، دروس را مشاهده کنند ، دروسی را اخذ نمایند ، تکالیف خود را آپلود نمایند ، نمرات خود را مشاهده کنند ، پرداخت الکترونیکی انجام دهند و بسیاری کارهای دیگر را نیز بتوانند. صفحات سایت مدرسه ای شما باید تعداد صفحه نیز داشته باشد. تم هایی که شما انتخاب می کنید به صورت معمول این نوع از صفحات را دارند. پلاگین ها یا افزونه های مرتبط با سیستم های مدیریت یادگیری نیز به شما امکانات خوبی را خواهد داد که بتوانید در این صفحات از آنها استفاده کنید. خانه – این صفحه ورود سایت شما می باشد. صفحاتی را که می خواهید به عنوان صفحه ورود از آنها بهره ببرید را معین کنید و آنها را در یک منوی سفارشی در این صفحه قرار دهید. درباره ما – یک سری اطلاعات پایه ای در مورد مدرسه خود قرار دهید. درس ها – اطلاعات جزئی در مورد درس هایی که ارائه شده است را قرار دهید. پذیرش – تمامی شرایط و اطلاعاتی که لازم است برای پذیرش را در این صفحه قرار دهید. این صفحه باید شامل هزینه ها و شهریه ها نیز باشد. شما باید این اطلاعات را در قالب فایل های پی دی اف تولید کرده باشید تا افراد بتوانند آنها را دانلود نمایند. تماس – شما یک فرم تماس و نقشه از سایت باید داشته باشید. اخبار – این بخش باید شامل وقایع آینده و درس هایی باشد که شما بعدا ارائه خواهید داد. این بخش را شما به عنوان یک بخش بلاگ نیز می توانید در نظر داشته باشید. پلاگین ها اهمیتی ندارد که شما از چه نوع سایتی می خواهید استفاده کنید اما هر چه که باشد شما قطعا نیاز خواهید داشت که بتوانید از پلاگین ها استفاده کنید. شما قطعا به چیزی نیاز خواهید داشت تا از طریق ان بتوانید عضویت ها ، پرداخت ها ، درس ها ، نقشه ها ، فرم های تماس را مدیریت کنید و همچنین راه حلی داشته باشید که دانش آموزان بتوانند از طریق آن اقدام به بحث در مورد درس ها کنند. به همین دلیل پلاگین ها بهترین نوع از کارها هستند که شما میتوانید برای سایت های خود داشته باشید و اینکه تم اولیه سایت خود را نیز از دست ندهید. بدین ترتیب کنترل کامل تری بر روی بخش های مختلف سایت خود خواهید داشت. مهم ترین پلاگین های این بخش عبارتند از : CoursePress یک سیستم مدیریت یادگیری کامل است که به شما اجازه می دهد که بتوانید درس ها و کلاس های آنلاین خود را مدیریت کنید. همچنین از درگاه های پرداخت توکار آن نیز می توانید بهره ببرید. شما می توانید واحدهای آموزشی مستقل ، امتحانات ، ویدئو ها ، صدا ها و بردهای بحث و بسیاری دیگر از این امکانات را به سایت خود اضافه کنید. همچنین این امکان وجود دارد که بتوانید دانش آموزان خود را نیز ارزیابی کنید. نسخه رایگان آن تنها برای دو کلاس محدود شده است. این بخش دارای یک سری تم ها می باشد که شما می توانید آنها را برای همخوانی با تم های خود بهینه سازی و سفارشی سازی کنید. همچنین امکان چت یا گفتکوی زنده نیز وجود دارد. نسخه حرفه ای آن تمامی امکانات لازم را برای شما فراهم خواهد کرد و تعداد نامحدودی کلاس می توانید برای آن تعریف کنید و همه این امکانات تنها با پرداخت 24 دلار امکان پذیر خواهد بود LearnPress این یکی یک سیستم مدیریت یادگیری کامل است که بیشتر امکانات آن به صورت رایگان می باشد. شما می توانید کلاس هایی را ساخته و مدیریت کنید ، درس ها را اضافه کرده و بر اساس کلاس ها و درس های معرفی شده امتحانات معینی را نیز برگزار نمایید. همچنین شما می توانید درس های برگزارشده خود را به صورت آنلاین نیز به فروش برسانید. تعداد بیشماری افزونه نیز برای این کار وجود دارد. امکاناتی شامل وارد کردن ، خروجی گرفتن ، مقایسه ، پیش نیازها ، مدارک و گواهینامه ها و بسیاری از دیگر چیزها در این زمینه وجود دارد. Sensei این یکی از نوع تم های Woo می باشد. یک سیستم مدیریت یادگیری می باشد که به شما اجازه می دهد بتوانید کلاس ها ، درس ها ، امتحانات و دیگر موارد را در آن ایجاد نمایید. همچنین امکان ثبت نام دانشجویان و مدیریت انها و همچنین امکان استفاده از افزونه ووکامرس را برای تغییرات در این افزونه داده است. درون درس ها شما می توانید تمامی این موارد را داشته باشید. همچنین در کنار کلاس هایی که تعریف می کنید امکان ثبت بیشترین جزئیات نیز وجود خواهد داشت. علاوه بر آن امکان ایجاد آنالیزهایی بر روی درس ها و کلاس ها نیز وجود دارد. این افزونه همچنین این توانایی را دارد که با هر اینترفیس و هر افزونه دیگری که شما بخواهید تعامل داشته باشد و از امکانات یکدیگر بدون هیچ مشکلی استفاده نمایند. LearnDash این یک سیستم مدیریت یادگیری است که تمرکز آن بر مهیا کردن تمامی موارد لازم در مورد ابزارهای یادگیری تا همان اندازه ای که بتوان در بستر وب پیاده سازی کرد می باشد. این شامل کلاس های طبقه بندی شده می باشد. و در آن می توانید انواع فرم ها ، درس ها ، زمان بندی های آنها ، پایان مدت دسترسی به درس ها ، امتحانات پیشرفته ، پیش نیازها ، مدیریت تکالیف و ایجاد و آپلود انواع مختلف محتواهای آموزشی سمعی و بصری ، مدیریت گروه ها و اعلام های ایمیل ، گزارش گیری از کارهای دانشجویان و دیگر موارد را داشته باشید. تعداد زیادی افزونه برای این سیستم در نظر گرفته شده است که می توانید از طریق آن مربیان مختلفی را اضافه نمایید و همچنین امکان یکپارچه سازی با افزونه ووکامرس ، انواع فرم ها و بسیاری موارد دیگر نیز وجود خواهد داشت. این سیستم در نسخه های مختلفی منتشر شده است. شما می توانید از نسخه رایگان آن با کمترین امکانات و همچنین از نسخه های بالاتر با امکانات بیشتر و قیمت های بالاتر نیز استفاده کنید. Good LMS این نیز یک سیستم مدیریت آموزش و یادگیری می باشد که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید کلاس های خود را به صورت آنلاین و همچنین بر روی سایت مدیریت نمایید. به صورت پیش فرض با تعداد زیادی دروازه پرداخت مجتمع سازی شده است و شما می توانید گزینه های زیادی از جهت پرداخت به مخاطبان و مشتریان خود بدهید. همچینن شامل یک پنل مدیریتی برای استادان ، دانش آموزان و درگاه های پرداخت می باشد. شما حتی می توانید از یک پنل جداگانه برای گواهینامه های خود نیز استفاده کنید. قالب ها این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید صفحات خود را به دست خودتان و یا با استفاده از قالب های آماده وردپرس ایجاد نمایید. بسیاری از آنها به گونه ای طراحی شده اند که می توانید در مدت کوتاهی اقدام به ایجاد صفحات دلخواه خود کنید. شما به صورت ساده تم های خود را نصب کرده و کلاس های خود را ایجاد می کنید. برخی از آنها ممکن است از شما بخواهند که یک سری از پلاگین ها را دانلود نمایید. همچنین بسیاری از آنها به صورت معین برای برخی از کلاس های پر کاربرد در نظر گرفته شده است. WPLMS یک سیستم مدیریت یادگیری می باشد. شامل مدیریت کلاس ها ، دانش آموزان و مدیریت مربیان می باشد. و به شما اجازه خواهد داد که بتوانید کلاس های آنلاین ایجاد کنید. همچنین قابلیت یکپارچه سازی با افزونه هایی مانند ووکامرس را نیز دارا می باشد. خود این سیستم نیز شامل 8 افزونه و صفحات مرتبط با دانش آموزان ، مربیان ، استادان ، درس ها ، نمودار زمانی ، امتحانات ، مدیریت ایمیل ها ، تکالیف و بسیاری از چیزهای دیگر می باشد. این نوع از امکانات بسیار فوق العاده است. مزایای پیامک صوتی در جذب مشتریان بیشتر برای تجارت ها Academy این مورد نیز یکی دیگراز سیستم های یادگیری است که این امکان را به شما می دهد که بتوانید کلاس های انلاین خود را برگزار کرده و همچنین بتوانیدکه درس های خود را به صورت آنلاین نیز بفروش برسانید. امکان یکپارچه سازی با افزونه ووکامرس برای شما دیده شده است. همچنین می توانید از پروفایل کاربری توسعه یافته ، سیستم طرح سوال ، فرآیند آموزش ، تکالیف ، محتواهای چند رسانه ای آموزشی ، رتبه بندی به کورس ها ، سیستم نظر سنجی هم استفاده کنید. علاوه بر اینها می توانید درس داده شده به همراه دیگر موارد را نیز به بخش منابع دانلودی خود نیز اضافه نمایید. می توانید بیشترین و معروف ترین درس ها را نیز به صورت جداگانه نمایش دهید. این تم بسیار شکیل است و در آن تعداد زیادی از امکانات مدرن دیده شده است. Grand College این سیستم به گونه ای طراحی شده است که می توانید آن را به چشم یک مدرسه کامل مشاهده کنید. از یک ابزار ایجاد صفحات درگ و دراپی استفاده می کند و می توانید اسلایدرهای متنوعی با گالری های عکس نامحدود در آنها ایجاد نمایید. در حدود 15 عکس پس زمینه از پیش ساخته شده ، 6 بخش پاورقی ، 4 بخش بلاگ ، و بسیاری کدهای آماده دیگر نیز وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. همچنین امکاناتی مانند بخش وبلاگ ، بخش معرفی و نمونه کارها ، گالری های عکس و گالری نمونه کارها ، بخش تست های آزمایشی ، بخش کارکنان و کارمندان ، دروس و جدول شهریه ها نیز وجود دارد. این سیستم یک انتخاب عالی برای سایت های بروشوری می باشد. نتیجه گیری اگر به دنبال این هستید که بتوانید با سرعت زیاد یک سایت برای مدرسه یا آموزشگاه خود ایجاد نمایید و یا اینکه از لحاظ بودجه در محدودیت قرار دارید و نمی توانید خیلی در مورد این قضیه هزینه صرف کنید بهتر است که حتما از این سیستم های آماده که بر پایه وردپرس هستند استفاده کنید. از لحاظ کارایی نیز می توانید تا حد زیادی در مورد این سیستم ها مطمئن باشید.
  3. شبکه تحویل محتوا (Content Delivery Network) چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟ شبکه تحویل محتوا یا به صورت اختصار (CDN) مسئول مهیا کردن گره های سرور کمکی برای کاربران جهت دانلود منابع می باشد. این گره ها در سراسر دنیا توزیع شده اند و به همین دلیل از لحاظ جغرافیایی به کاربران شما نزدیک تر هستند و تضمین کننده یک پاسخ سریع به کاربران و زمان دانلود را کاهش می دهند. از آنجایی که CDN یک راه حل خوب برای سایت هایی می باشد که می خواهند سرعت لود سایت خود را افزایش دهند اما هر سایتی به آن نیاز ندارد. این مهم است که شما بدانید که CDNN چگونه کار می کند و اگر فواید آن ارزش هزینه کردن داشته باشد آن را راه اندازی کنید. CDN چیست؟ یک شبکه ای از سرورهاست که به صورت جغرافیایی پراکنده اند. و هر نود این شبکه که به آن Edge Servers نیز می گویند محتواهای استاتیک یک سایت مانند کدهای css و جاوا اسکریپت و دیگر اجزای قابل ساختار بندی را درون خود ذخیره می نمایند. و بیشترین زمان لازم برای بارگذاری سایت در مرورگرهای کاربران نیز صرف به دست آوردن این نوع منابع می شود پس برای اینکه سرعت دست یابی به این منابع را افزایش دهیم لازم است که در نقاطی از دنیا از این نوع مجموعه های سروری بهره ببریم. وقتی که یک کاربر تقاضای نمایش صفحه سایت شما را میدهد نزدیک ترین گره به کاربر مسئول تحویل محتوای سایت شما خواهد بود و این اطمینان را ایجاد می کند که کوتاه ترین فاصله ممکن به کاربر برای تحویل محتوا انتخاب شده است. چرا من به CDN نیاز دارم؟ دلیل اول این است که شما باید تجربه کاربری را در مورد فاکتور سرعت سایت بهبود ببخشید. ممکن وب سایت شما در یک مکان میزبانی شود و اکثر کاربران شما از یک منطقه جغرافیایی متفاوت باشند به عنوان مثال اگر سایت شما در آمریکای شمالی باشد و بیشتر کاربران شما از اروپا باشد آنگاه شما نمی توانیدد برای آن دسته از کاربرانی که از اروپا سایت شما را مشاهده می کنند سرعت خوبی را مهیا کنید. یک شبکه محتوای جهانی به کاربران اروپایی این امکان را می دهد که برای مشاهده وب سایت به نزدیک ترین شبکه تحویل متصل گردند و همانطور که در تصویر مشاهده می کنید به جای اینکه از فراز اقیانوس آتلانتیک داده ها را دریافت کنند به طور مثال آنها را از گره لندن دریافت می کنند. و این کار باعث می گردد میزان تاخیر در مشاهده سایت کاهش پیدا کند. استفاده از شبکه های تحویل محتوا نه تنها باعث افزایش تجربه کاربری خواهد شد بلکه از توقف های ناگهانی به علت ازدحام ترافیک خط ارتباطی با سرور اصلی نیز کاسته می شود. این شبکه ها به شما کمک می کند تا پهنای باند خود را به صورت توزیع یافته بین چندین سرور داشته باشید تا در صورت ازکار افتادن خط ارتباطی یکی از این سرورها ، بقیه سرورها وظیفه تحویل محتوا را به صورت موقت انجام دهند. پیاده سازی و هزینه CDN با مطالبی که تا به اینجا گفته شد حتما شما فکر می کنید که راه اندازی این شبکه ها کار بسیار مشکلی می باشد. اما برای بیشتر وب سایت ها کار بسیار راحتی می باشد. شما فقط کافیست به این شبکه ها بگویید که کدام یک از فایل های شما را باید درخود داشته باشند و سپس شما نیاز دارید تا سرور خود را به گونه ای تنظیم کنید که به درخواست های این فایل ها از طریق این شبکه ها پاسخ داده شود. اگر که شما از سیستم های مدیریت محتوایی مانند wordpress , drupal یا غیره استفاده می کنید افزونه هایی وجود دارد که شما می توانید بدون مشکل خاصی سایت خود را به این شبکه ها معرفی کنید. دیگر کارهای لازم ممکنه شامل دست کاری رکوردهای DNS و Name serverr باشد. هزینه این شبکه ها نیز بر اساس پارامترهایی مانند منطقه جغرافیایی و میزان امکاناتی که از شبکه تحویل محتوا مانند امنیت نیاز دارد متغیرمی باشد. اما برای درک بهتر این شبکه بهتر است چند سوال و جواب در مورد آن مطرح کنیم . یک CDN چه نوع مشکلات مربوط به کارایی سایت را حل می کند؟ شبکه های تحویل محتوا علاوه بر اینکه مشکلات مربوط به میزان دسترسی جهانی و کاهش پهنای باند را حل می کنند اما کار بزرگ دیگر این شبکه ها همانطور که اشاره شد کم کردن تاخیر یا زمان دسترسی به سایت می باشد. این تاخیر به صورت مستقیم با فاصله کاربر از سرور مربوط می گردد و همچنین با تعداد منابع موجود در سایت نیز رابطه دارد. برای مثال اگر سرور شما در سانفراسیسکو قرار دارد و کاربری از لندن در حال مشاهده سایت شما می باشد آنگاه آن کاربر باید زمان زیادی را برای دانلود این منابع از سرور اصلی صرف نماید آیا استفاده از CDN در همه وضعیت ها به ما کمک می کند؟ این شبکه برای بسیاری از سایت های ضروری می باشد اما برای همه آنها لازم نیست. به عنوان مثال اگر شما به صورت محلی میزبانی می شوید و تمامی کاربران شما نیز به صورت محلی از سایت شما بازدید می کنند شما دیگر نیازی به راه اندازی این شبکه یا استفاده از آن ندارید. آیا همه CDN ها به یک شکل ساخته شده اند؟ واقعیت این است که CDN ای که شما انتخاب می کنید بسیار مهم می باشد. شما در انتخاب یک شبکه تحویل محتوا باید تمامی نیازهای خود را در نظر داشته باشید که آن شبکه قادر به ارائه آن باشد و اینکه شما باید تمامی کاربران خود را بررسی نمایید تا اطمینان حاصل کنید که این شبکه گره های نزدیک به مخاطبان هدف شما را دارا می باشد. آیا شبکه CDN تاثیری بر روی کاربران موبایل دارد؟ چرا باید از پیامک صوتی استفاده کنیم؟ واقعیت این است که به خاطر طراحی ریسپانسیو سایت ها برای تلفن های هوشمند بر اساس تحقیقات انجام شده این شبکه ها تاثیر آنچنانی بر روی کیفیت سرعت تحویل محتوای این گونه سایت ها ندارد. زیرا CDN اصولا برای دستگاه های دسک تاث سنجیده و عملکرد آن بهینه سازی شده است اما شاید نکاتت دیگری باشد که ما از آن بی اطلاع هستیم بنابراین توصیه می شود اگر شما به دانستن این بخش علاقه دارید و یا برای وب سایت شما مهم می باشد اقدام به تحقیق بیشتر در این زمینه داشته باشید.
  4. راهنمای جامع بهینه سازی موبایل در ماه می سال 2016 ، گوگل میزان مشارکت فاکتورها و سیگنال های معرف تطبیق پذیر بودن سایت ها با دستگاه های تلفن هوشمند را افزایش داد. در فوریه 2016 ، صفحات سریع شده موبایل در میان نتایج جستجوی گوگل جای گرفت. در ژانویه 2016 ، موبایل ها به بخشی از راهنمای گوگل تبدیل شدند. در آپریل 2016 ، گوگل میزان موبایل فرندلی بودن صفحات را به یکی از فاکتورهای رتبه بندی خود بدل نمود. چه چیزی باعث میشود یک سایت سازگار با موبایل باشد؟ بتواند محتوای خود را به خوبی بر روی صفحه نمایش دستگاه های موبایل به نمایش گذارد. نیازی به بزرگنمایی یا کوچک نمایی در دستگاه های مختلف نداشته باشد به آسانی بتوان مطالب آن را حتی در صفحات کوچک نیز خواند به راحتی بتوان بخش های آن را با انگشت پیمایش نمود برای کسانی که از دستگاه های موبایل استفاده می کنند مفید باشد توسط گوگل به راحتی آنالیز و قابل درک باشد در این راهنما شما با مراحل ساخت سایت های سازگار با موبایل بر اساس مستندات ارائه شده توسط گوگل آشنا خواهید شد. بهترین رتبه موبایلی خود را به دست آورید شما هرچه سریعتر بتوانید سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید و اینکه مطمئن شوید گوگل نیز توانسته است سایت شما را متوجه شود آنگاه شما می توانید سریعتر از سوی گوگل رتبه موبایلی خود را به دست آورید. سئو موبایل یعنی بهینه سازی موتور جستجوگر موبایل . حتی اگر شما یک سایت منطبق بر موبایل داشته باشید بازهم تضمینی نیست که این سایت شما توانسته باشد به عنوان یک سایتی که رتبه موبایلی دارد شناخته شده باشد. این مقاله به شما خواهد آموخت که چگونه می توانید صفحات خود را بهینهه سازی کنید و اینکه گوگل چگونه می تواند سایت شما را بفهمد. سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید در این مقاله مراحل زیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت: انتخاب یک روش برای موبایل بروز رسانی کدهای وب سایت اطمینان از موبایل فرندلی بودن سایت اظهار به گوگل بهینه سازی حال به بررسی هر کدام از این مطالب خواهیم پرداخت . انتخاب یک روش برای موبایل به صورت کلی چهار روش برای اینکه وب سایت شما سازگار با موبایل شود وجود دارد. طراحی ریسپانسیو صفحات سریع سرویس دهی پویا آدرس های url ای موبایل اما پیشنهاد گوگل طراحی ریسپانسیو می باشد. علت این امر این است که هم گوگل و هم وب مسترها طراحی ریسپانسیو را دوست دارند زیرا این روش ارزان ترین و کم ریسک ترین روش ممکن می باشد. از لحاظ سئو نیز طراحی ریسپانسیو یک گزینه فراگیر می باشد. توصیه شده به وسیله گوگل می باشد از لحاظ سئو هیچ ریسکی ندارد راحت ترین روش از منظر پیاده سازی می باشد با روش های دیگر نیز سازگاری دارد بروز رسانی کدهای وب سایت این مورد اغلب بسیار راحت تر از آن چیزی می باشد که شما فکر آن را کنید. در واقع به وسیله وردپرس یا دیگر سیستم های مدیریت محتوا این کار به سادگی دریافت یک تم جدید می باشد. اگر شما دارای یک سایت استاتیک هستید تعداد زیادی تم های ریسپانسیو در سطح اینترنت وجود دارد. اطمینان از موبایل فرندلی بودن سایت روشی که طی آن گوگل تعیین می کند که یک سایت موبایل فرندلی است یا خیر بسته به چندین مورد از کاربردهای موبایل دارد که از طریق تست قابل پیاده سازی می باشد. این موارد استفاده شامل : تنظیم viewport (فرايندى که به استفاده کنندگان اجازه مى دهد تا هر عکس انتخاب شده را در محل معينى روى يک صفحه نمايش قرار دهند) جلوگیری از تبلیغات درون شبکه ای استفاده از اندازه فونت های خوانا جلوگیری از افزونه ها اندازه محتوا نسبت به viewport اظهار به گوگل باید گفت که مهم ترین مرحله از سئو سایت این است که شما بتوانید مطمئن شوید که ربات های گوگل صفحات شما را متوجه شده است. اگر گوگل راهکار موبایل سایت شما را درک نکرده باشد ممکن است هرگز به شما امتیاز یک سایت سازگار با موبایل را ندهد. و این برای سایت شما بسیار بد می باشد. اینکه گوگل متوجه شود که سایت شما جز سایت های موبایلی می باشد در رتبه سایت شما تاثیر بسیار زیادی دارد. اما زمانی که شما سایت خود را به وسیله طراحی ریسپانسیو ایجاد می کنید آنگاه گوگل دیگر نیازی به کدهای اضافی برای درک آن ندارد. اصلی ترین چیزی که گوگل به شما پیشنهاد می دهد این است که وقتی به سمت این نوع از طراحی حرکت می کنید باید توجه ویژه ای به viewport داشته باشید. این گزینه یا بهتر است بگوییم قابلیت ، عموما در تمامی تم ها و قالب های ریسپانسیو وجود دارد. توصیه گوگل بر این است که این viewport شما دارای چنین محتوایی باشد: <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0"> در واقع این viewport به صورت ساده همان اندازه پنجره شماست که می تواند به نمایش گذاشته شود. در طراحی ریسپانسیو آن اندازه ای که ما نیاز داریم در واقع همان اندازه ای است که دستگاه مشاهده کننده سایت دارد. با تعریف viewport شما در واقع می توانید هر نوع اندازه نمایشی که کاربران داشته باشند را برایشان ایجاد نمایید. وقتی که یک سایت از سرویس دهی پویا استفاده می کند بدین معناست که برای کاربران محتواهای مختلف ایجاد می کند نه اینکه برای کاربران موبایل محتوا ایجاد کند. گوگل به صورت اتوماتیک نمی تواند تشخیص دهد که محتوای شما به صورت پویا آماده سازی خواهد شد. بنابراین ما باید به صورت مشخص اینن مسئله را به گوگل بگوییم. روشی که ما به وسیله آن این مسئله را به گوگل می گوییم به نام تغییر هدرهای مارک آپ یا Vary HTTP header گویند. و می تواند شبیه به (Vary: User-Agent) باشد. این کد به کراولرهای گوگل می گوید این محتوا بسته به نوع کسانی که آن را مشاهده می کنند می تواند تغییر کند. به عبارت دقیق تر شما به گوگل می گویید که این صفحه شما یک گزینه کمکی برای موبایل نیز دارد. اگر شما از روش سرویس رسانی پویا استفاده می کنید اما این کد را قرار نداده باشید آنگاه به رتبه سایت شما آسیب خواهید رسید. و گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت موبایل تایید نخواهد کرد. وقتی که یک سایت از آدرس های مختلف برای کابران موبایل استفاده می کند ، بسیاری از چیزها در مورد سئو سایت نقض خواهد شد. گوگل به صورت اتوماتیک نمی تواند تشخیص دهد که صفحات موبایل شما از صفحات دسک تاپ شما جدا می باشد. به همین دلیل ما باید به گوگل بگوییم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. اما روشی که در آن ما باید به گوگل در مورد صفحات جداگانه خود بگوییم به کمی کار نیاز دارد. در مورد صفحات دسک تاپ باید یک کدی مثل rel=”alternate” را به عنوان یک تگ اضافه کنیم تا معین شود که این یک لینک url ای مخصوص موبایل است. این کد به ربات های گوگل خواهد گفت که سایت شما دارای صفحات مخصوص به موبایل نیز می باشد. در صفحات موبایل خود از تگ rel=”canonical” استفاده کنید که اشاره به این دارد که صفحات شما دارای نسخه های دسک تاپ نیز می باشد. وقتی که شما دو نوع url مختلف داشته باشید ، یکی برای موبایل و دیگری برای دسک تاپ ، نیاز است تا معین کنید که برای هر حالتی از کدام یک از حالت ها می بایستی استفاده نمود. بهینه سازی از منظر این مقاله ، بهینه سازی موبایل اشاره به بهینه سازی برای کاربران ، موتورهای جستجوگر و جلوگیری از جریمه های این موتورها دارد. سرعت صفحات یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل می باشد و الان نیز سرعت در مورد سایت های موبایلی نیز به یکی از مهم ترین این موارد بدل شده است. همانطور که می دانید شبکه های موبایل خیلی کمتر از اینترنت خانگی ما سرعت و قابلیت اطمینان دارند. ابزارهای سئو موبایل زیادی هستند کهه می توانند به شما کمک کنند تا متوجه اشکالات سرعت صفحات خود شوید. و شما می توانید از طریق آنها به این مشکلات پی ببرید و از همان سایت ها نیز برای به دست آوردن راه حل های این مشکلات استفاده نمایید. نتیجه یک سایت کند ، داشتن یک سایت موبایل کند نیز می باشد. شما باید این اطمینان را داشته باشید که تمامی فایل های سی اس اس ، جاوا اسکریپت و عکس های شما می توانند توسط ربات های گوگل دیده شوند. بلاک کردن صفحات منابع سایت می تواند باعث شود که گوگل درک درستی از صفحات وب سایت شما نداشته باشد. این مورد معمولا زمانی رخ می دهد که فایل robots.txt شما مانع از دسترسی ربات های گوگل از منابع شما خواهد شد. سایت های وردپرسی اغلب شامل فولدرهای مهمی که در آن فایل های سی اس اس و جاوا اسکریپت است می باشد و این فولدرها نیز ممکن است که از دید گوگل مخفی شده باشند. همچنین داشتن پاپ هایی که از بازدیدکنندگان می خواهند در خبرنامه ها اشتراک داشته باشند یا اینکه یک app را دانلود نمایند نیز برای نسخه های دسک تاپ کافی می باشد. اما در نسخه های موبایل توصیه اکید بر این است که شما هرگز از این نوع تبلیغات استفاده نکنید. هر پیشنهاد ، درخواست و یا دیگرر چیزهایی که شما در دسک تاپ خود استفاده می کنید الزاما در نسخه های موبایلی نیز کارآمد و لازم نیستند. گوگل پیشنهاد می دهد که به جای استفاده از این موارد از تولبارها یا بنرهای ساده اطلاعاتی استفاده کنید. همچنین گوگل هشدار داده است که استفاده از این نوع تبلیغات درون شبکه ای تاثیر منفی مستقیمی بر روی ایندکس شدن صفحات شما دارد. نکته بعدی اینکه شما باید توجه داشته باشید که انتقال صفحات موبایل به سرعت لود سایت شما آسیب وارد نکند. زیرا انتقال در شبکه های موبایل بسیار کند صورت می گیرد و شما خواهید فهمید که برخی از انتقال های شما در مرحله اول شاید اصلا لازم نباشند. اطمینان حاصل کنید که گوگل راهکار شما را فهمیده است گوگل باید بتواند این قابلیت را در سایت شما داشته باشد که بتواند تمامی صفحات مرتبط با منابع سایت شما مانند کدهای جاوا اسکریپت و سی اس اس و همچنین عکس های شما را مشاهده کند. این کار به این معناست که گوگل توانسته است تمامی بخش های سایت شما را به خوبی مشاهده نماید. در گذشته موتورهای جستجوگر علاقه زیادی به متن های داخل صفحات داشتند و به دیگر منابع توجه زیادی نمی کردند. اما حالا اوضاع فرق کرده است. و هر چه یک موتور جستجوگر بتواند اطلاعات زیادی از هر نوع در مورد سایت شما داشته باشد بهتر و بیشتر می تواند سایت شما را درک نماید. گوگل هرگز متوجه نخواهد شد که سایت شما برای موبایل بهینه سازی شده است اگر نتواند کدهای CSS شما را مشاهده نماید. اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که ایا گوگل تنها نتایج موبایل را برای دستگاه های موبایل نشان می دهد؟ نه . اینطور نیست. شما باید این نکته را به خاطر داشته باشید که گوگل همیشه به دنبال این است که بتواند بهترین نتایج را به کاربران خود نشان دهد و ممکن است زمانی که شما در حال جستجو از طریق دسک تاپ نیز هستید بتوانید نتایج مرتبط با دستگاه های موبایل را نیز مشاهده نمایید. مطالب باید بتوانند به آسانی خوانده شوند تعداد صفحات با اندازه های مختلف در این اواخر بسیار زیاد شده است. و نیاز است که شما بتوانید در صفحات خود از فونت هایی با اندازه هایی استفاده کنید که میزان خوانایی محتواها و مطالب شما را افزایش دهد و یا اینکه حداقل به گونه ای طراحی شده باشند که خواننده در هنگام مشاهده آنها دچار زحمت نشود. مثلا اگر شما فونت های خود را خیلی بزرگ انتخاب کنید به زیبایی سایت شما آسیب میرساند و اگر آنها را خیلی کوچک انتخای کنید آنگاه خوانندگان شما ممکن است چشم درد بگیرند. پس بهترین راه این است که شما بتوانید از فونت هایی با اندازه هایی استفاده کنید که برای تمای صفحات به درستی اعمال شوند. چند راه حل برای رسیدن به این هدف وجود دارد. خرید یک تم یا قالب موبایل استفاده از طراحی ریسپانسیو طراحی نسخه های مختلف از وب سایت سایز فونت ها چگونه کار می کند؟ تاریخچه و اهمیت پیامک صوتی اندازه فونت های شما در فایل های CSS شما تعریف خواهد شد. اگر شما برای فونت های خود اندازه ای تعریف نکرده باشید آنگاه مرورگر ها از اندازه پیش فرض برای آنها که 16px می باشد استفاده خواهند کرد. اما خصیصه ای که اندازه فونت ها را برای شما کنترل می کند font-size می باشد که احتمالا همه شما با آن آشنایی دارید.
  5. امکانات اولیه یک میزبانی کننده وب رایگان شاید امروزه جستجو برای پیدا کردن یک میزبانی کننده وب تصمیمی غیر قابل اجتناب باشد. سعی کنید تا میزبان وبی را انتخاب نمایید که قابل اعتماد بوده و بیشترین امکانات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهد. در این مقاله قصد داریم برخی از امکاناتی که میزبانی کننده های وب رایگان باید در اختیار شما قرار دهند را معرفی نماییم. فضای ذخیره سازی و پهنای باند منظور از فضای ذخیره سازی به میزان فضای اختصاص داده شده برای قرار گرفتن صفحات سایت شما گویند. که این فضای ذخیره سازی برای نگهداری فایل های شما شامل فیلم ، عکس ، صدا و متن می باشد. پهنای باند اشاره به میزان ترافیکی دارد که مجاز است از به وب سایت شما دسترسی داشته باشد و یا از آن خارج گردد. کلمه دسترسی به معنای این است که هر وقت بازدید کننده در مرورگر خود نام وب سایت شما را جستجو نماید صفحه نخست وب سایت شما به نمایش درآید. و کلمه خارج شدن به معنای این است که شما چیزی از وب سایت خود را در اختیار کاربر می گذارید. این موارد میتواند شامل گوش دادن به یک فایل صوتی باشد یا دانلود یک فایل متنی و یا حتی نمایش دادن یک عکس باشد. برای مثال اگر سایت شما دارای حجم زیادی از فایل های گرافیکی باشد آنگاه شما به یک فضای ذخیره سازی بیشتر و همچنین پهنای باند بالاتری نیاز دارید. سایت ساز و سیستم آپلود و دانلود فایل اگر که شما برای اولین بار است که اقدام به طراحی سایت کرده و هیچ گونه تجربه ای در این مورد ندارید بهتر است از میزبانی استفاده کنید که یک نرم افزار سایت ساز رایگان نیز در اختیار شما قرار دهد. زیرا با این کار شما به راحتی می توانید وب سایت خود را ایجاد کرده واز قالب های آماده آن استفاده کنید.. سپس به آسانی میتوانید محتواهای مورد نظر خود را به سایت وارد کنید. همچنین برای آپلود و دانلود فایل ها از پروتکل FTP استفاده کنید . این یک پروتکل آزاد برای آپلود فایل ها از کامپیوتر خود به میزبانی کننده و همینطور بالعکس می باشد. ایمیل یکی دیگر از مهم ترین امکاناتی که میزبانی کننده وب باید در اختیار شما قرار دهد سرویس دریافت و ارسال ایمیل است. پس از آن شما قادر خواهید بود حساب های ایمیل همانند @yourdomain.com را در اختیار داشته باشید. همچنین بهتر است که از پروتکل های POP3 و SMTP نیز پشتیبانی شود تا شما بتوانید حساب های ایمیل خود را حتی از طریق گوشی خود نیز مدیریت نمایید. پشتیبانی و زمان آماده به کار بودن فواید و مزایای پیامک صوتی شما باید حتما میزبان وبی را انتخاب نمایید که دارای بخش پشتیبانی قابل اعتماد از طریق ایمیل یا تلفن باشد. از آنجایی که هیچ میزبانی نمیتواند تضمین صد در صدی برای زمان آماده به کار بودن دهد شما باید سعی کنید میزبانی را انتخاب کنید که کمترین Down Time را داشته باشد.
  6. 8 اصل در انتخاب نام دامنه موثر ممکن است که شما در حال ایجاد یک برند جدید باشید ، و یا اینکه شما صاحب آن برند هستید و می خواهید که آن را در سطح اینترنت معروف سازید. و یا حتی ممکن است شما با مشتریانی کار کنید که آنها می خواهند برند خود را به صورت آنلاین معرفی نمایند. برای همه این کارها شما نیاز دارید که یک وب سایت داشته باشید. اما قبل از ساخت سایت شما نیاز دارید که به صورت عمیق به نام دامنه خود فکر کنید. ودر واقع یک برند برای خود داشته باشید که به وسیله آن بتوانید در فضای مجازی موفق شوید. زیرا نام دامنه یا برند شما چیزی است که افراد آن را در سطح اینترنت می بینند. نام دامنه مناسب یک تاثیر فراوان در نرخ کلیکک روی سایت شما دارد. در اینجا اصول انتخاب یک نام دامنه خوب را به شما آموزش خواهیم داد. برند گونه باشد. نام دامنه برند گونه یعنی اینکه شما یا افراد دیگر با شنیدن آن ناخودآگاه این احساس را منتقل کند که گویی نام یک برند آشنا و عمومی را شنیده اند. به همین دلیل است که فاصله ها و اعداد باعث می شوند که نام دامنه شما حالت برندگونه نداشته باشد. حال بیائید در مورد این مسئله صحبت کنیم که آیا نام برند شما در ذهن افراد ماندنی است؟ اگر شما سعی کنید نام دامنه خود را از کلمات کلیدی پر رقابت انتخاب کنید جواب یک نه بزرگ است. زیرا برای مردم به یاد داشتن یک نام دامنه که در ردیف کلمات پر رقابت است کار سختی می باشد. بلکه شما به یک نامم منحصر به فرد نیاز دارید. زیرا این گونه نام ها بهتر در خاطر افراد می ماند. قابل تلفظ باشد. شاید برای شما این عجیب باشد اما همین نکته مهمی در پیدا کردن سایت شما می باشد. فرض کنید نام سایت شما به گونه ای نباشد که تلفظ آن راحت باشدو اگر کسی سایت شما را دیده باشد و بخواهد آن را به فرد دیگری معرفی نماید آنگاه ممکن است نامی که تلفظ شده با نام دامنه شما متفاوت باشد. زیرا افراد اغلب عادت دارند که نام ها را همانطور که می شوند نیز بنویسند پس باید این نکته را هم در ذهن خود داشته باشید. نام دامنه خود را خیلی کوتاه انتخاب کنید اما نه لزوما کوتاه ترین آنها. همیشه سعی کنید تا نام دامنه خود را کوتاه انتخاب کنید زیرا این کار باعث می کردد کاربران کمتر تایپ کنن ، راحت تر آن را بیان کنند ، راحت تر آن را به دیگران منتقل کنند و همچنین در شبکه های اجتماعی نیز راحت تر به اشتراک گذاشته می شود. و از این لحاظ نباید خیلی کوتاه باشد چون ممکن است که مفهوم وو مقصود برند شما را به خوبی نشناسد. گرایش به سمت com. ما در سال 2016 هستیم و بیشتر از 20 سال از عمر اینترنت می گذرد و تعداد دامنه های مختلفی به وجود آمده است اما چرا تا به حال از دات کام این همه استفاده شده است؟ جواب واضح است چون این کار نام راحت ترین نام برای حفظ کردن و به خاطر ماندن می باشد. واینکه این نام نسبت به نام های دیگر بسیار رایج تر می باشد و مردم بیشتر با این نام آشنا هستند. زیرا این نام دامنه بسیار زیاد مورد استفاده قرار گرفته است و از لحاظ روانی نیز یک اقبال عمومی به سمت آن وجود دارد. از نام هایی که ممکن است به شرکت های دیگر اشاره کند پرهیز کنید. در سطح اینترنت نام های زیادی هستند که به واسطه اسامی مشهور در صفحات جستجوی گوگل ظاهر می شوند . این گونه نام گذاری ها با قصد و هدف قبلی می باشد و کسانی که این کار را انجام می دهند میخواهند به وسیله انتخاب یک نام شبیه به یکی از برند های مشهور دنیا کاری کنندکه سایت آنهاا بیشتر در معرض چشم بازدیدکنندگان قرار گیرد. همچنین شما باید دقت داشته باشید که تمامی دامنه های دیگر مرتبط با دامنه خود مانند .ir را نیز به ثبت برسانید تا افراد دیگر از نام دامنه شما سو استفاده نکنند. زیرا افراد زیادی هستند که با این کار می خواهند کسب در آمد داشته باشند و از نام تجاری شما بهره ببرند. مخصوصا در مواردی که شما برای ارتقاء رتبه سایت خود هزینه های مربوط به سئو را نیز انجام داده اید و سایت شما در نزد موتور جستجوگر گوگل رتبه خوبی را دارا می باشد. پس باید همیشهه مراقب این گونه فعالیت ها باشید و این نکته را نیز در انتخاب نام خود دقت داشته باشید. در نام دامنه شما احساس وجود داشته باشد. اگر شما بتوانید نام دامنه خود را به گونه ای انتخاب کنید که مخاطبین شما با دیدن آن نام دامنه احساس کنند که سایت شما کاری را انجام می دهد که آنها دقیقا به آن نیاز دارند می تواند یک گام مثبت بلند برای این کار باشد. در نام دامنه از کلمات کلیدی استفاده کنید. اگر شما در نام دامنه خود از کلمات کلیدی استفاده کنید آنگاه از لحاظ سئو سایت یک گام بزرگ برداشته اید که می تواند رتبه سایت شما را در موتورهای جستجوگر و در ارتباط با آن کلمه کلیدی خاص بهبود ببخشد. این کار به این علت است که شما از یک انکر تکست در نام سایت خود استفاده کرده اید و گوگل به این ترتیب تشخیص می دهد که کار شما ارتباط فراوانی با کلمه کلیدی موجود در نام دامنه شما دارد. اگر نام مورد نظر شما در دسترس نباشد می توانید به آن اضافه نمایید. سرویس پیام های صوتی وقتی که شما یک نامی را انتخاب کنید باید آن را بررسی کنید. بدین معنا که از سرویس های مالکیت نام رایگان اینترنتی مانند whois استفاده کنید تا مطمئن شوید نامی که شما انتخاب کرده اید قبلا توسط شرکت یا فردی انتخاب نشده باشد اما اگر اینطور هم بود باز هم مشکلی در آن نیست چون شما می توانید به راحتی ان نام را ویرایش کنید ویک نامی که بیشترین تشابه را با نام مورد نظر شما دارد انتخاب نمایید . در این صورت دیگر مجبور نخواهید که کلا از نام انتخابی خود صرف نظر نمایید.