sitesazlio

کاربر سایت
  • تعداد ارسال ها

    52
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

2 Neutral

درباره sitesazlio

  • درجه
    کاربر نیمه فعال
  • تاریخ تولد 11 دی 1366

اطلاعات شخصی

  • جنسیت
    male
  1. آیا دامنه com. رتبه بالاتری بدست می آورند بگذارید این سوال را که بارها در طی این ماه ها از بنده پرسیده شده است را واضح تر بیان کنم : آیا سایت های .com رتبه بالاتری نسبت به دامنه های محلی هر کشور بدست می آورند؟ دامنه .com همچنان پرکاربردترین و شناخته شده ترین دامنه در بین کاربران برای آدرس دهی وب بشمار می رود و برخی از سئوکاران اعتقاد دارند که سایت های .com رنک بالاتری نسبت به دامنه های محلی کشورها دارند. چیزی که واضح است این نکته می باشد که سایت هایی .com شانس بیشتری برای نشان دادن گستره جهانی یک وبسایت نسبت به سایتی به عنوان مثال با دامنه .ir در نتایج کشور آمریکا دارا هستند. این مطلب ازز مت کات ارزش مطالعه را دارد. اگر هدف شما جهانی است، احتمالا تمایل دارید که یک دامنه .com بدست آورید اما اگر هدف شما کسب و کار بیشتر در کشورتان است بهتر است که از دامنه های داخلی استفاده کنید. مطمئن ترین گزینه انتخاب هر دو اینهاست. نکته: شما همچنین می توانید منطقه هدف را در ابزار وبمستر تنظیم کنید که البته همیشه عملکرد بسیار خوبی بشمار می رود.
  2. تفاوت بین سیستم مدیریت محتوا (CMS) ، بلاگ ، ویرایشگر وب و سایت ساز آنلاین ؟؟؟ یکی از کاربران سیستم سایت ساز ما اخیرا این سوال را مطرح کرده بود که تفاوت بین سیستم های مدیریت محتوا با دیگر فناوری های مشابه در چه چیزی می باشد؟ باید گفت که پاسخ به این سوال کار راحتی نمی باشد زیرا وقتی مردم با مفهومی مانند سایت ساز آشنا می شوند قضیه کمی تفاوت خواهد کرد. و برخی نیز سوال کرده اند که تفاوت بین یک بلاگ با یک ویرایشگر وب در چیست؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را با این نوع از تکنولوژی ها آشنا سازیم. در اینجا فرض بر این است که شما هنوز وب سایتی را طراحی نکرده اید و یا اینکه حداقل در شرف طراحی سایت هستید زیرا شما با خواندن این مقاله می توانید به خوبی تفاوت های موجود را درک کرده و به یک نتیجه گیری درست در مورد ساخت سایت به دست بیاورید و کاملا درک کنید که می خواهید از چهه نوع تکنولوژی ای برای ساخت سایت استفاده کنید. تفاوت در چیست؟ وقتی که مردم می خواهند سایتی را ایجاد نمایند یا اینکه قصد به روز رسانی آن را دارند می توانند به یکی از چندین روش مهم در آن دست پیدا نمایند. استفاده از یک ویرایشگر متن یا ویرایشگر وب شما در این حالت می توانید همین کاری که ما انجام می دهیم را انجام دهید. به این ترتیب که من مقالات خود را در یک ویرایشگر متن به صورت محلی ایجاد کرده و آنها را به صورت صفحه وب ذخیره می کنم. بنابراین من در این جا مقالات خود را به گونه ای ذخیره می کنم که قابلیت نمایش در مرورگرهای مختلف را داشته باشد. پس از این کار من مقاله خود را بر روی کامپیوتری که متصل به اینترنت (کامپیوتری که دارای یک ادرس اینترنتی معتبر می باشد) است ذخیره می کنم. به این کامپیوتر اصطلاحا میزبان وب یا هاست گفته می شود. وقتی که ما این کار را کردیم انگاه این مقاله ما به صورت زنده در اینترنت قابل دسترسس می باشد و هر کسی از هر دستگاهی و از هر نقطه ای از دنیا می تواند به این مقاله ما دسترسی داشته باشد. این ویرایشگر متنی که ما از آن سخن به میان آوردیم می تواند حتی یک ویرایشگر گرافیکی نیز باشد. مانند نرم افزار Dreamweaver یا حتی از ویرایشگر های متن ساده خود ویندوز نیز می توانید استفاده کنید. بنابراین این همان راهی است که شما می توانید از یک ویرایشگر متن برای ایجاد مقالات یا صفحات وب خود استفاده کنید و آنها را در اینترنت به روز رسانی کنید. و تنها زمانی که شما بتوانید این کار را به اتمام برسانید می توانید آن را در سطح اینترنت نیز مشاهده کنید. استفاده از یک سایت ساز مستقل البته برخی از مردم نرم افزارهایی که من در قسمت بالایی خدمت شما معرفی کردم را به عنوان سایت ساز نیز می شناسند که البته این یک برداشت غلط می باشد. شاید هم این کار به این دلیل است که چون آنها می توانند وب سایت های خود را از طریق این نرم افزارها ایجاد نمایند بنابراین می توانند این چنین نامی را به آن بدهند. بنابراین اجازه بدهید تا من بیشتر این قضیه را مبهم نسازم. همانطور که قبلا هم بیان کردیم نرم افزارهای ویرایشگر متن می توانند به شما این اجازه را دهندکه مانند یک نرم افزار پردازش کلمه بتوانید محتواهای خود را تولید یا مدیریت نمایید. به همین دلیل باید به این نکته دقت داشته باشید که یک سایت ساز تنها یک ویرایشگر وب نیست. بلکه یک ویرایشگر وب تنها بخشی از یک سایت ساز می باشد. اما به عبارت دقیق تر باید گفت که سایت سازها در واقع امکانات بسیار گسترده تری در اختیار کاربران خود قرار می دهند. شما به وسیله این سایت سازها می توانید صفحات خود را ایجاد کرده و از طریق همان نرم افزار نیز اقدام به انتشار صفحات و مقالات خود و یا دیگر چیزهایی که در وب سایت ایجاد کرده اید کنید. استفاده از یک سایت ساز آنلاین باید گفت که برخی از شرکت های میزبانی کننده وب سایت یک سری خدماتی را ارائه می کنند که به آن سایت ساز نیز گفته می شود. برای طراحی سایت خود شما نیاز دارید تا از مرورگر خود برای وارد شدن به این سیستم استفاده کنید و آن را به صورت مستقیم بر روی آن هاست طراحی کنید. شما این کار را فقط با مروگر خود انجام می دهید و از هیچ برنامه دیگری برای این کار استفاده نخواهید کرد. باید این نکته را در پرانتز خدمت شما عرض کنم که یک میزبان وب در واقع شرکتی می باشد که دارای یک سری کامپیوتر سرور می باشد که همگی آنها به اینترنت متصل هستند. وقتی شما صفحات سایت خود را در آن کامپیوترها قرار می دهید هرکسی از هر جایی می تواند صفحات شما را مشاهده نماید. تفاوت اصلی که بین یک سایت ساز آنلاین و نرم افزارهای ویرایشگر وب وجود دارد این است که شما در این روش نیازی به اجرا و نصب هیچ گونه برنامه ای برای کار با سایت خود ندارید و تنها چیزی که نیاز دارید یک مرورگر وب و اینترنت است تا بتوانید به آن هاست مورد نظر دسترسی داشته باشید. این صفحات به صورت مستقیم در این سایت سازها ایجاد می شود که بعدا به صورت اتوماتیک به سایت شما اضافه خواهد شد. هر کدام از میزبانان وب برنامه های سایت ساز مرتبط با خود را دارند که با الگوهای از پیش تعیین شده مخصوص به خود کار می کنند و شما می توانید بسته به نوع فعالیتی که دارید از این نوع قالب ها استفاده کنید. همچنین می توانید چیدمان مربوط به هر کدام از این قالب ها را آنگونه که دوست دارید تغییر دهید. اما می توان گفت که وقتی که شما از یک سایت ساز استفاده می کنید می توانید تا حد بسیار زیادی سرعت ساخت سایت را افزایش دهید و همچنین در این روش شما هیچ نیازی به داشتن مهارت در زمینه کد نویسی ندارید. استفاده از سایت ساز آنلاین یا آفلاینی که وابسته به یک هاست معین می باشد این نکته وجود دارد که بسیاری از مردم دوست دارند تا بتوانند وب سایت های خود را در کامپیوتر شخصی خود ایجاد و مدیریت کنند به همین دلیل برخی از سایت سازها اقدام به ایجاد نسخه آفلاین از سایت ساز خود می کنند. شما می توانید این نرم افزار را از وب سایت آنها دانلود کرده و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. شما با استفاده از این برنامه می توانید به راحتی سایت خود را در آن ایجاد کرده و سپس سایت آماده خود را بر روی هاست مربوطه به انتشار برسانید. همین امر باعث می شود که شما یک وابستگی در انتخاب نوع هاست خود داشته باشید. زیرا شما قادر نیستید بعدا هاست خود را تغییر دهید. زیرا این سایت ساز تنها برای این هاست بوده و المان هایی که شما طراحی کرده اید تنها دراین هاست یا میزبان قابل اجرا می باشد و شما در صورتی که بخواهید به هر دلیلی هاست خود را عوص کنید نمی توانید وب سایت خود را مانند قبل در اختیار داشته باشید. استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) این سیستم مدیریت محتوا که شما بارها نام آن را شنیده اید و به اختصار به آن CMS نیز گفته میشود تنها یک نرم افزار است که شما بر روی هاست خود نصب می کنید. سپس شما می توانید از طریق مرورگر خود به آن دسترسی داشته باشید و به آن لاگین نمایید. پس از آن نیز می توانید تمامی مقالات ، عکس های یا هر آن چیزی که بخواهید را در سایت خود اضافه کنید. اما باید گفت که شباهت های زیادی بین یک سایت ساز و یک ویرایشگر وب وجود دارد که باعث شده است بازدیدکنندگان سایت ما در مورد تفاوت آنها سوال نمایند. به عنوان مثال وقتی که شما از یک سایت ساز استفاده می کنید دیگر نیازی ندارید تا برای به روز رسانی آن هیچ برنامه خاصی را اجرا کنید. تنها کاریی که شما باید انجام دهید این است که مرورگر خود را باز کرده به سایت خود لاگین کرده و هر تغییری که مد نظر دارید را در سایت خود به صورت کاملا مستقیم اعمال نمایید. اما تفاوت هایی نیز بین این دو وجود دارد. اول اینکه با یک نرم افزار سایت ساز شما کنترل می کنید آن نرم افزار ، طراحی گرافیکی سایت و همچنین محصول نهایی خود را. شما هرگز به میزبان وب خود وابستگی ندارید. اگر که بخواهید میزبان خود را عوض کنید نیز می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. دوم اینکه یک CMS تنها یک سایت ساز نیست. شما همچنین می توانید از آن برای ساخت انجمن ها نیز استفاده کنید. اما باید گفت که این سیستم ها یک سری معایبی را نیز در ارتباط با میزبانی دارند. به عنوان مثال آنها تعداد زیادی قالب دارند. بنابراین اگر شما از یک CMS ای استفاده کردید که پر طرفدار بود آنگاه شما می توانید از قالب های فراوان آن استفاده کنید و این یعنی اینکه افراد دیگری نیز هستند که می توانند از این قالب ها استفاده نمایند بنابراین شما دیگر نمی توانید منحصر به فرد بودن ظاهر سایت خود را تضمین کنید. و این یک امتیاز منفی برای سایت شما به حساب می آید زیرا کاربران سایتی را مشاهده می کنند که ظاهر آن را در بسیاری جاهای دیگر نیز مشاهده کرده اند. به همین دلیل پیشنهاد می شود که شما سعی کنید یک قالب مناسب را انتخاب کرده و آن را بایک قیمت مناسب خریداری کنید زیرا این کار از نظر امنیتی نیز بهتر می باشد. همچنین نصب ای گونه سیستم ها نیز کمی سخت می باشد. شما می بایست با نحوه کار کردن با وب سرورهای مجازی و ایجاد پایگاه داده ها نیز آشنا باشید. اما باید گفت که اگر شما بتوانید این مسائل را یاد بگیرید آنگاه می توانید کنترل بهتری بر روی سایت خود داشته باشید. همچنین این گونه سیستم ها دارای یک سری افزونه هایی می باشد که شما می توانید از طریق آنها عملکردهای اضافه تری را نیز به سایت خود اضافه کنید. نمونه این سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس ، جوملا و دروپال است. استفاده از یک نرم افزار بلاگینگ نرم افزارهای بلاگینگ را نیز می توان زیر مجموعه ای از سیستم های مدیریت محتوا دانست. زیرا این ها بسیار شبیه CMS ها هستند با این تفاوت که امکانات کمتری دارند. زیرا فلسفه ایجاد آنها به این صورت است که با آن بتوان بلاگ ایجاد کرد. در این روش نیز شما باید نرم افزار مربوطه را نصب کرده و همانند یک CMS مراحل نصب آن را طی کنید. و تمامی نکات و فواید و معایبی که در مورد سیستم های مدیریت محتوا گفته شد در مورد این نرم افزارها نیز صادق می باشد. کدام را انتخاب کنیم؟ بعضی وقتا شما هر چه بیشتر یاد می گیرید آنگاه احساس می کنید که کمتر می دانید. من مطمئن هستم که بسیاری از شما ایده ساخت سایت را در سر دارید. اما نگران نباشید این احساسی است که همه کسانی که پا به این عرصه گذاشته اند در ابتدای کار با ان درگیر خواهند بود. این کار برای شما خیلی ساده تر از آن چیزی خواهد بود که شما فکر آن را کنید. بنابراین عقیده من بر این است که من نباید به شما پیشنهاد دهم تا چیزی را انتخاب کنید بلکه بهتر است تا نکاتی را برای شما بیان کنم و بتوانید از طریق آن یک گزینه خوب برای ساخت سایت خود انتخاب کنید. مزایای بازاریابی از طریق ارسال پیامک صوتی انبوه آیا شما صفحات جدیدی به سایت خود به صورت مکرر اضافه می کنید؟ اولین و مهم ترین سوالی که شما می بایست از خود کنید این است که آیا شما به صورت مکرر می خواهید صفحاتی را به وب سایت خود اضافه نمایید. دقت داشته باشید که من در مورد بروز رسانی سایت با شما سخن نمی گویم منظورم این است که شما به صورت مکرر صفحات مجزا به سایت خود اضافه می کنید یا نه؟ به طور مثال اگر شما در حال نوشتن مقالات به صورت مکرر و روزانه هستید این کار باعث می شود تا صفحات جدیدی به همراه URL های جدید به سایت شما اضافه گردد. و این یعنی اینکه شما در حال اضافه کردن صفحه می باشید.
  3. اینفوگرافیک مقایسه دو سایت فروشگاهی آمازون و ای بای در این مقاله قصد داریم تا با استفاده از یک اینفوگرافیک مقایسه ای کوتاه در مورد نحوه فروش و تفاوت های دو سایت فروشگاهی بزرگ دنیا یعنی آمازون و ای بای داشته باشیم. نقش اساسی پیامک صوتی در ارتباطات تجاری
  4. 10 تغییر سئو که بر رتبه شما تاثیرگذار است! آیا شما می دانید که کدام یک از فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی نقش بیشتری دارد؟ من فکر می کنم که شما تصور می کنید لینک ها ، محتوا و بهینه سازی درون صفحه ای بیشترین تاثیررا دارد. درسته؟ همه این مواردی که گفته شد تاثیر بسیار زیادی رو در رتبه بندی سایت شماخواهند داشت اما در طول 10 سالی که در کار سئو هستم این نکته را آموخته ام که خلاقیت مهم ترین کلید موفقیت در کار سئو می باشد. بعد از آزمون و خطاهای فراوان، به یک بسته ای از تجربیات دست یافته ام که مرا در بهبود رتبه بسیار کمک خواهد کرد. از آنجایی که من 10 سال است در کار سئو هستم مایل هستم تا 10 نکته مهم از این سال ها را با شما به اشتراک قرار دهم. برخی از این تکنیک ها پیاده سازی شان بسیار آسان می باشد و برخی دیگر نیز نیاز به زمان بیشتری دارد. اما اگر شما وقت گذاشته و دست کم به تعداد انگشتان یک دست از آنها را اجرایی کنید می توانید نتایج خوبی بگیرید. خطاهای 404 می تواند صفحات بیشتری را برای شما ایندکس نماید خطای 404 به شما و موتورهای جستجوگر می گوید که صفحه مورد نظر پیدا نشده است یعنی در واقع این صفحه در دسترس نبوده است. این اتفاق ممکن است به این علت ایجاد شده باشد که در طول زمان شما آدرس URL مرتبط با آن صفحه در طول طراحی ها و اصلاحات خود تغییر داده باشید. هر چه که سایت شما بیشتر بزرگ می شود امکان ایجاد چنین خطاهایی در وب سایت نیز بیشتر خواهد شد. اما در این نوع موارد بهتر این است که به جای استفاده از صفحه معمولی مرتبط با این خطا ، یک صفحه جدید برای آن طراحی کنید. به عنوان مثال تصویر زیر می تواند بسیار بهتر باشد. اما مشکی که این صفحه ممکن است ایجاد نماید این است که با وجود جذاب بودن کمکی به رتبه شما در موتورهای جستجوگر نخواهد کرد. برای خلاصی از این وضعیت ، کاری که من برای سایت های بزرگ می کنم این است که یک صفحه 404 مخصوص ایجاد می کنیم که در آن یک عکس خلاقانه با حدود 25 تا 50 لینک تصادفی به بخش های دیگر سایت باشد. بدین صورت هر زمانی که این صفحه به نمایش درآید آنگاه لینک ها به صورت تصادفی تغییر خواهند کرد. با انجام این کار شما می توانید تعداد صفحاتی که ایندکس شده اند را به میزان زیادی افزایش دهید. و این نکته را بدانید که هر چه شما صفحات ایندکس شده بیشتری در سایت داشته باشید آنگاه شانس بیشتری برای قرار گرفتن در صفحات نتایج جستجو خواهید داشت. از آغاز جنگ نترسید! یکی از مشتریان می خواست تعداد صفحات ایندکس شده سایت خود را افزایش دهد. صرف نظر از روش قبلی ما برای محصولات او رقابت ایجاد کردیم. مثلا دو کالا را در یک تصویر با مشخصات کامل نشان می دادیم و برای هر کدام یک دکمه رای گیری قرار دادیم و از کاربران می خواستیم تا بین آنها یکی را انتخاب نمایند و به آن رای دهند. نکته ای که در این جا وجود دارد این است که هربار که صفحه لود می شد دو کالای متفاوت را برای مقایسه و رای دهی قرار می دادیم و به این ترتیب این کالاها نبودند که برنده یا بازنده داشته باشند بلکه شما با این کار میزان ایندکس شدن صفحات داخلی خود را افزایش می دادید. ایا اینفوگرافیک شما حرکت می کند؟ شما حتما تا به حال متوجه شدید که داشتن اینفوگرافیک یکی از موثرترین راه های بازاریابی محتوا می باشد. اما آنها کاری که برای آن ایجاد شده اند را انجام نمی دهند. چرا؟ زیرا آنها اخبار دیروز هستند. مردم درک کرده اند که اطلاعات آنها مرده است و زیاد اشتیاقی به آن نشان نمی دهند. اما این به آن معنانیست که اینفوگرافیک برای شما ترافیک و لینک ایجاد نخواهد کرد. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که کمی در این مورد خلاقانه عمل کنید. همچنین اگر شما نمی توانید کسی را پیدا کنید که بتواند برای شما اینفوگرافیک متحرک ایجاد نماید بهتر است تا از اینفوگرافیگ های سه بعدی استفاده کنید. تکنیک های آسمان خراش! آیا شما تا به حال در بالای یک ساختمان بلند گام برداشته اید و متعجب شده اید که چه میزان ارتفاع ممکن است داشته باشد؟ مسلما نه! شما احتمالا در مورد بلندترین ساختمان دنیا فکر کرده اید. اما حتما به دومین یا سومین آن فکر نکرده اید. به عنوان یک انسان ، ما همیشه سعی می کنیم در هر چیزی به بلندترین و والاترین آن فکر کنیم. در این جا شیوه استفاده از این روش را بیان می کنیم. گام اول : به دنبال محتواهایی بگردید که دیگران آن را ایجاد نموده و از طریق آن توانسته اند برای خود ترافیک و لینک های زیادی را به ارمغان آورند. شما این کار را میتوانید با یک جستجوی ساده در گوگل انجام دهید. گام دوم : از مفهوم مطالبی که خوانده اید کپی برداری کنید اما سعی کنید مطلب شما به نوعی باشد که از مطالب قبلی خوانده شده بهتر باشد. گام سوم : به سراغ افراد درست بروید. وقتی که شما بتوانید مطالب خوبی را در وب سایت خود قرار دهید آنگاه می توانید از دیگران بخواهید تا مقاله یا پست شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارند. بدین ترتیب شما می توانید از این کانال نیز ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید. وقتی که شما از این نوع مقالات برای سایت خود بهره می برید مانند این است که زمان زیادی را برای ساخت یک موضوع داغ صرف کرده باشید و اثر و نتیجه این تکنیک بسیار موثر می باشد. زیرا وقتی که شما مطلبی را ارائه کنید که از لحاظ کیفی با مطالب دیگر در یک سطح باشد آنگاه شما نتیجه لازم از این کار را نخواهید گرفت. از شخصیت ها برای آوردن ترافیک سئو مرتبط بهره ببرید بزرگتر همیشه بهتر نیست. به دست آوردن ترافیک سئوی نامرتبط کاملا بی استفاده می باشد. زیرا بیشتر بازدید کنندگان مایل نیستند تا به مشتری دائم شما تبدیل شوند. برای مثال من توانستم در حدود 120000بازدیدکننده از گوگل برای عبارت کلیدی " چطور فالوورهای اینستاگرام را افزایش دهیم" به دست آوردم. اما متاسفانه بعد از این اتفاق معین شد که نتوانسته ام ترافیک خود را ادامه دهم و به صورت مقطعی بوده است. نتیجه به دست آمده به این دلیل است که من نتوانسته بودم میزان نرخ تبدیل را برای آنها افزایش دهم. به این معنا که بازدیدکنندگان من به طور صددرصدی به دنبال این موضوع نبوده اند. اما اگر می توانستم از شخصیت ها استفاده کنم و از آنها نقل قول کنم و مثال هایی از انها اضافه کنم قطعا میتوانستم این ایده خود را به مدت بیشتری نگه دارم. بهینه سازی نرخ کلیک خور! شما به خوبی این را می دانید که داشتن رتبه بالاتر یعنی اینکه ترافیک بیشتری خواهید داشت. بنابراین شما احتمالا بر روی همین قضیه تمرکز کرده اید. اما آیا بر روی نرخ کلیک خور سایت خود تامل کرده اید؟ اینکه شما فکر کنید اگر سایت شما در لیست نتایج جستجو قرار داشته باشد آنگاه آنها حتما بر روی آن کلیک می کنند خیالی واهی است!. از طریق وب مستر گوگل خود میتوانید این قضیه را پیگیری کنید. زیرا در آن تمامی این موارد به خوبی دیده شده است. با آنالیز کلمات کلیدی که شما برای آن رتبه به دست آورده اید، و همچنین میزان نرخ کلیک خور و جایگاه خود می توانید تشخیص دهید که کدام بخش ها را باید تقویت کنید. به صورت مثال اگر شما دریک کلمه کلیدی خاص توانسته باشید تا 30 درصد از کلیک خور را به خود اختصاص دهید خوب کار کرده اید. با آنالیز 63 عدد از حساب های کاربری وب مستر گوگل ، متوجه شدیم که بیشترین کلماتی که کلیک خورده اند عبارتنداز: چطور رایگان شما نکات پست بلاگ چرا بهترین ترفندها منحصر به فرد شما می توانید از این کلمات در تیتر مقالات و بخش های متا دیسکریپشن مرتبط با پست هایی که قرارمی دهید استفاده کنید تا بتوانید میزان کلیک خور سایت خود را افزایش دهید. یکی دیگر از کارهایی که شما می توانید برای افزایش نرخ کلیک خور انجام دهید این است که عکس نویسنده مقاله را در کنار مقالات خود در صفحات نمایش قرار دهید. گدایی کنید ، قرض بدهید یا دزدی کنید! چه کسی گفته است که شما برای جمع کردن اعانه می بایست محتوا را بسازید.؟ سایت هایی هستند که آنها مطالب و اینفوگرافیک های دیگران را در وب سایت خود قرار می دهند. حتی آنها لینک به سایت های مبدا که این محتواها را گرفته اند نیز داده اند. اما به نظر شما این کار چه فایده ای دارد؟ فایده آن این است که این سایت ها می توانند اشتراک شبکه های اجتماعی به همان میزانی که سایت مبدا به دست می آورد به دست آورند. همچنین ما این کار در حالت قرض دادن نیز انجام دادیم. یک سری از مقالات و اینفوگرافیک های خود را به سایت های دیگر دادیم و مشاهده کردیم که در حدود 10 درصد به میزان بازدید آنها اضافه شده است. وقتی که شما دارید از این تکنیک استفاده می کنید این نکته را مد نظر داشته باشید که نباید مطلبی را که قرض کرده اید را به صورت خام دریافت کنید زیرا در این صورت شما دچار تکرار در متن خواهید شد. و گوگل شما را جریمه خواهد کرد. بهترین و اخلاقی ترین کار این است که شما کل محتوا را با تمامی بخش های آن دریافت کنید وسپس لینک ارجاع آن را به سایت مبدا دهید در این صورت گوگل می تواند تشخیص دهد که شما در حال معرفی یک منبع هستید و قصد کپی برداری از دیگران به صورت غیر قانونی را ندارید. سریعتر بهتراست! آیا می دانید که سرعت لود سایت شما یکی از مهم ترین نکات در رتبه بندی سایت ها می باشد؟ گوگل این نکته را متوجه شده است که اگر سایت هایی با سرعت لود پایین را در رتبه های نخست صفحات جستجو قرار دهد و کاربران روی آنها کلیک نمایند انگاه میزان تجربه کاربری آنها به شدت پایین خواهد آمد. وو این باعث می شود که آنها میزان استفاده از گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش فرض خود را کاهش دهند و اعتبار این موتور زیر سوال خواهد رفت. به همین دلیل گوگل ابزار رایگان Page Speed را در اختیار وب مسترها قرار داده است تا آنها بتوانند میزان سرعت لود سایت خود را اندازه گیری نمایند. شما باید این نکته را به خوبی درک نمایید که این قضیه تنها برای سایت های بزرگ نمی باشد. پیشنهاد می شود برای بالارفتن سرعت سایت خود هم نکات سئو On page را رعایت کنید و هم اینکه در انتخاب میزبان وب به گونه ای عمل کنید تا بتوانید از میزان سی پی یو و مموری خوبی در سرورها برخوردار باشید. طول محتوا بر روی رتبه تاثیر گذاراست ! حدس می زنید میانگین تعداد کلماتی که در مقالات موفق هستند چقدر است؟ شاید 500 یا 1000 یا شایدم 1500 کلمه ؟ اما در واقع باید گفت که بیشتر از 2000 کلمه هستند. و این میزان واقعا برای محتوا زیاد است. هر چه که میزان تعداد کلمات شما در مقالات یا پست هایتان بیشتر باشد آنگاه شما می توانید به این واسطه رتبه های بهتری را نیز به دست آورید. بهتر است به جای اینکه تمرکز خود را روی این مسئله قرار دهید که بخواهید هزاران صفحه از محتواها ایجاد کنید، تمرکز کنید چگونه می توانید کیفیت مقالات خود را افزایش دهید. بسیاری از مقالات هستند که بیش از 5 سال از عمر آنها می گذرد اما هنوز مشتریان جدیدی دارند که آنها را مطالعه می کنند. وقتی که شما محتوایی داشته باشید که دارای جزئیات بیشتر باشد آنگاه می توانید حضور خود را در بخش جستجوی جزئیاتی گوگل حتمی بدانید و این یک موفقیت بزرگ برای سایت شما خواهد بود. طراحی ریسپانسیو باعث ایجاد ترافیک بیشتر از نوع موبایل خواهد شد در ابتدای امر استفاده از این نوع طراحی در وب سایت خیلی مهم به نظر نمی رسید اما واقعیت کنونی این طور می باشد که بیشتر از یک سوم از کاربران وب از این دست می باشند. این ها افرادی هستند که از طریق گوشی های هوشمند خود یا تبلت ها اقدام به جستجو در اینترنت می کنند. بنابراین نیاز است تا شما با کمک طراحی ریسپانسیو زمینه را برای نمایش درست سایت خود در صفحات نمایش این گونه دستگاه ها فراهم سازید. استراتژی های پیامک صوتی برای فروش بیشتر محصولات این امر به طور مستقیم بر روی تجربه کاربری سایت تاثیر گذار خواهد بود وگوگل نیز به این فاکتور اهمیت ویژه ای داده است و جایگاه این گونه سایت ها نیز بالاتر خواهد بود.
  5. فاکتورهای مهم در انتخاب سرویس میزبانی وب شما باید چگونه متوجه شوید که یک سرویس میزبانی وب خوب است؟ آیا امکاناتی مانند پهنای باند یا میزان حافظه دیسک اهمیت دارد؟ چه نوع از سرویس های میزبانی ای را نیاز است که شما داشته باشید؟ در این مقاله ، ما قصد داریم به این مسائل و سوالات پاسخ دهیم. چطور یک سرویس میزبانی را انتخاب نماییم؟ به طور خلاصه باید گفت که : نیازهای میزبانی خود را بشناسید. تحقیق کردن در مورد میزبان مطمئن بودن هاست و تضمین میزبان آماده به کار بودن میزبان مطالعه گزینه های بروز رسانی میزبان وب بررسی همه امکانات میزبان وب بررسی قیمت ثبت نام و تمدید سرویس پنل کنترل و بررسی میزبانی وب اصطلاحات مرتبط با سرور و میزبانی را بادقت مطالعه نمایید تا در مورد سیاست های مد نظر آنها آگاهی پیدا کنید. بررسی دیگر امکانات پشتیبانی مانند بک آپ و .... نیازهای میزبانی وب خود را بشناسید شما هرگز نمی توانید یک میزبان درست انتخاب کنید اگر که ندانید دقیقا باید چه نوع نیازهایی را برطرف نمایید. بنابراین پیش از انتخاب هر آن چیزی که در ذهن دارید را کنار بگذارید و فقط به بررسی نیازهای خود بپردازید. چه نوع وب سایتی را شما مد نظر دارید تا بسازید؟ آیا شما چیزهای معمولی مانند یک بلاگ وردپرس نیاز دارید؟ آیا شما به برنامه های ویندوزی نیاز دارید؟ آیا شما به یک ورژن خاصی از نرم افزار نیاز دارید؟ میزان ترافیک سایت شما تا چه میزان می تواند باشد؟ اینها برخی از سوالات پایه ای هستند که شما پیش از انتخاب میزبان وب خود نیاز دارید تا در مورد آنها فکر کرده و پاسخ آنها را به دست آورده باشید. یک دورنمای سریع از تمام نیازهایی که می خواهید در وب سایت خود داشته باشید را مد نظر بگیرید و این نکته را مد نظر داشته باشید که حداقل برای یک سال آینده وضعیت سایت شما به چه صورت خواهد بود. اگر شما کاملا تازه وارد هستید.... اگر شما تازه وارد کار ساخت سایت یا طراحی سایت شده اید نباید در این مورد نگرانی زیادی داشته باشید زیرا شما در ابتدای کار قرار دارید و تقریبا تمامی میزبانان وب این توانایی را دارند که بتوانند نیازهای شما را برای ایجاد و راه اندازی سایت در وهله اول به شما ارائه کنند. برای شما داشتن یک اکانت مشترک ارزان تر، با قابلیت مدیریت راحت تر و مناسب برای سایت های جدید می باشد. علاوه براین شما هر زمان که نیاز داشته باشید می توانید به نوع VPS یا میزبانی اختصاصی نیز تغییر حالت دهید. برای این گونه میزبانی ها توصیه ما بر این است که شما بتوانید هر میزان و هر تعداد سایتی که بخواهید بر روی آن بالا بیاورید. در یک میزبان وب به دنبال چه چیزهایی باشیم؟ قابلیت اطمینان / زمان آماده به کار بودن سرور هیچ چیزی مهم تر از این نیست که شما بتوانید یک سیستم فعال 24 ساعته در 7 روز هفته داشته باشید. شما به یک وب هاستی نیاز دارید که بتواند در تمام مدت 24 ساعت آماده خدمت رسانی باشد و همچنین این سرور باید بتواند ارتباطات قوی و مطمئنی با اینترنت داشته باشد. این بدان معناست که این سرور می بایست از طریق بیش از یک پورت به اینترنت متصل باشد تا در صورت قطع یا خرابی پورت فعال ، دیگر پورت بتواند ارتباط خود با اینترنت را حفظ کند. میزان 99.5 درصد زمان آماده به کار بودن و یا بالاتر قابل قبول است اما زیر 99 درصد اصلا مناسب نمی باشد. راه های زیادی برای کسب اطلاع از میزان زمان آماده به کار بودن سرور وجود دارد. یکی از این راه ها این است که شما بتوانید سرور خود را با استفاده از ابزارهای مانیتورینگ بررسی نمایید. بسیاری از این ابزارها کارآمد و به صورت رایگان در نسخه های آزمایشی می باشد. گزینه های بروز رسانی سرور باید این نکته را عرض کنیم که میزبانان اشتراکی امروزی نسبت به گذشته بسیار قدرتمند تر شده اند. بر طبق آمارها این نوع از میزبانی ها برای فرضا یک بلاگ وردپرس با تعداد 30 هزار تا 40 هزار بازدید کننده در ماه مناسب می باشد. اما اگر شما فکر می کنید که وب سایت شما در طول دو یا سه سال آیندهه بسیار بزرگ خواهد شد آنگاه باید به فکر استفاده از میزبانانی باشید که قابلیت رشد را داشته باشند. منظور ما از رشد همان بروز رسانی می باشد. این بروزز رسانی از میزبانی اشتراکی به سمت میزبانی اختصاصی می باشد. برای اینکه شما بتوانید میزان قدرت پردازش ، ظرفیت حافظه ، ظرفیت دیسک و امکانات امنیتی بهتری را نیز داشته باشید. دامنه های اضافی نام های دامنه ارزان هستند. به طور مثال من خودم بیشتراز 50 نام دامنه دارم که در ثبت کننده های مختلف به ثبت رسانده ام. و اینکه من تنها نیستم. بر طبق آمارهای به دست امده بیش از 80 درصد از صاحبان دامنه بیش از 5 نام دامنه و حدود 20درصد از آنها بیش از 50 نام دامنه در اختیار دارند. برای جا دادن این دامن های اضافی ما نیاز به فضای بیشتری نیز داریم. و این نکته مهم اینجاست که ما نیاز به میزبانان وبی داریم که بتوانیم دامنه های اضافی خود را در آن دراختیار داشته باشیم. میزبانان اشتراکی این ادعا را دارند که می توانند تا 25 دامنه اضافی یا همان دامنه های پارک شده در اختیار شما قرار دهند اما شما باید این نکته را به صورت دقیق از آنها جویا شوید. تفاوت قیمت میان ایجاد حساب میزبانی با تمدید مجدد آن معمولا میزبانان وب اشتراکی به این صورت عمل می کنند که برای ایجاد حساب میزبانی مبلغ کمی را دریافت می کنند اما برای تمدید آن مبالغ بیشتری را می خواهند. این کار به یک تکنیک در این صنعت بدل شده است. از آنجایی که شما بعد از ساخت سایت با این میزبانان همیشه درگیر هستید پس راه چاره دیگری در مورد قیمت های گران آنها برای تمدید میزبانی ندارید. سیاست های استرداد ممکن است که شما در طول دوره آزمایشی بخواهید که از سرویس خود صرف نظر کنید و باید بررسی کنید آیا شرکت میزبان پول دریافتی از شما را باز میگرداند یا خیر؟ همچنین باید بررسی کنید که سیاست ها و شرایط آنها برای بازاسترداد مبالغ دریافتی به چه صورت می باشد. و اینکه آیا اصلا امکانی برای لغو شارژ شما وجود دارد یا نه؟ بنابراین این کار کاملا ضروری می باشد که شمابتوانید در مورد این مسائل اطلاعات کاملی داشته باشید و پول خود را هدر ندهید. دیگر موارد و گزینه های اضافی این نکته را بایستی بیان کرد که بیشتر این میزبانان اشتراکی امکاناتی را که یاد می کنند را در اختیار مشتریان خود قرار نمی دهند. شما نیاز به امکاناتی مانند CRON دارید تا بتوانید اعمالی را به صورت روزانه در وب سایت خود داشته باشید. برای مراحل ابتدایی از مسائلی مانند ظرفیت انتقال و فضای دیسک خود داری نمایید در این روزها امکانات مرتبط با ظرفیت انتقال یا فضای دیسک برای فروشندگان مهم می باشد. اگر شما یک بررسی ساده داشته باشید می توانید ببینید که تمامی میزبانان وب امکان استفاده از فضای نامحدود را برای شما فراهم کرده اند. اما شما باید دقت داشته باشید که کلمه نامحدود در این جا فقط یک تکنیک بازاریابی می باشد. اما به هرحال نکته ای است که باید به آن اهمیت زیادی بدهید. اما در صورتی که شما برای اولین بار است که می خواهید سایت راه اندازی کنید توجه به این نکته نباید برای شما دغدغه باشد زیرا شما که نمی خواهید مثلا Google Doc راه اندازی کنید !، می خواهید ؟؟ امکانات تجارت الکترونیک آیا شما در حال راه اندازی یک سایت تجارت الکترونیک هستید؟ آیا شما از یک نرم افزار سبد خرید ویژه استفاده می کنید؟ آیا شما نیاز دارید تا در سایت خود نقل و انتقال های مالی انجام دهید؟ آیا شما در سایت خود از پشتیبانی های تکنیکی استفاده می کنید؟ اگر این چنین است پس شما نیاز دارید تا بتوانید ازمیزبان وبی استفاده کنید که دارای امکانات تجارت الکترونیک نیز باشد. گواهینامه های ssl ، ادرس ای پی اختصاصی و همچنین نصب نرم افزار سبد خرید با یک کلیک از جمله مهم ترین و اصلی ترین امکاناتی می باشد که شما می بایست به آن توجه داشته باشید. برخورداری از یک پنل کنترل میزبانی داشتن یک پنل کاربری و مدیریت میزبانی کاری است که شما می بایست به آن بسیار اهمیت بدهید. این اصلا تفاوتی ندارد که شما بخواهید از cPanel یا Plesk استفاده نمایید. تنها چیزی که مهم است این است که شما بتوانید از رابط کاربری آسان با تمام امکانات لازم استفاده کنید. اگر یک پنل خوب در اختیار شما قرار داده نشده باشد آنگاه شما از پایه ای ترین امکانات آن میزبان وب نیز نمی توانید بهره ببرید. تعلیق حساب : محدودیت ها؟؟ این جا یک نکته مالی وجود دارد که سایت های میزبانی کننده به آن اشاره ای ندارند. وب سایت ها یا شرکت های میزبانی کننده وب در صورتی که شما از منابع سخت افزاری بیشتری استفاده کنید حساب شما را به حالت تعلیق در خواهند آورد. بنابراین زمانی که شما می خواهید میزبان وب خود را معین کنید بهتر است تا بتوانید تمامی قوانین آن را معین نمایید. دانستن اینکه شما در حساب خود چه محدودیت های دارید به شما کمک خواهد کرد تا بدانید : اول اینکه ، آیا این قوانین مانعی برای کار شما به شمار می آید ؟ زیرا همین باعث می شود که شما در مورد انتخاب یا عدم انتخاب میزبان وب تصمیم بگیرید. دوم اینکه ، آیا شرکت مربوطه امکان شفاف سازی در مورد قوانین را به شما میدهد؟ منظور از این کار این است که شما بتوانید سوالات و ابهامات خود را به راحتی از آنها پرسیده و پاسخ های قانع کننده به دست آورید. محیط کاربر پسند داشتن یک محیط کاربرپسند یکی از مهم ترین مسائل برای بسیاری از وب مسترها می باشد. زیرا بسیاری از مردم دوست دارند تا بتوانند تغییرات لازم را در تنظیمات وب سایت خود به راحتی اعمال کنند و به دنبال دردسرهایی مانند تماس با بخش فنی و ارائه توضیحات برای آنها جهت ایجاد تغییر ندارند. Email@YourDomain.com اگر شما بخواهید تا میزبان ایمیل های سایت خود به همراه وب سایتتان باشید پس باید به دنبال میزبانانی باشید که این سرویس را در سرورهای خود فعال کرده باشند. البته این روزها بیشتر میزبانان وب این امکان را برای شما فراهم کرده اند و شما می توانید از این مزیت برای وب سایت خود استفاده کنید. داشتن یک میزبان ایمیل می تواند به شخصیت سایت شما کمک کند. زیرا افرادی که می خواهند از این طریق با شما ارتباط داشته باشند یک دید مثبت و خوبی نسبت به معتبر بودن سایت شما پیدا خواهند کرد. اگر حتی میزبان شما نتواند این امکان را برای شما فراهم کند باز هم جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد زیرا شما می توانید از طریق روش های مختلفی مانند برنامه های ایمیلی گوگل این کار را برای خود انجام دهید که البته رایگان نیز می باشد. دوره تعهد پرداخت شما نباید متعجب شوید زمانی متوجه شوید برخی از میزبانان وب مشتریان خود را مجبور می کنند که با انها قرار داده های طولانی مدت امضا نمایند. اما برای شما ممکن است این سوال ایجاد شود که آیا باید به چنین قرار دادهایی تن داد؟ پاسخ ما نه می باشد. شما نباید باید با میزبانانی که بیشتراز 2سال قرار داد اجباری باشما می بندند همکاری نمایید. زیرا ممکن است بنا به هر دلیلی شما مایل نباشید از این میزبان استفاده کنید و آن وقت هزینه زیاد و غیر قابل فایده ای را انجام داده اید. پشتیبان گیری از سایت بنا به دلایل زیادی ممکن است که سایت شما کرش کند. ممکن است که یک هکر به سایت شما نفود کند و اطلاعات خود را با اطلاعات شما جایگزین نماید بنابراین شما بایستی یک بک آپ از سایت خود داشته باشید تا در این گونه موارد اطلاعات حیاتی و مهم سایت خود را از دست ندهید. و یا حتی ممکن است که مشکلات سخت افزاری برای آن سرور وجود داشته باشد و شما از این بابت نیز صدمه ببینید. تکنیک های بازاریابی با پیامک صوتی حتی اگر زمانی این اتفاق بیافتد و میزبان شما قادر به بک آپ گیری به صورت مرتب نباشد باز هم این امکان وجود دارد که شما بتوانید نسخه اولیه سایت خود را در کمتر از 1 دقیقه به انتشار برسانید.
  6. 21 تکنیک انتخاب نام دامنه مناسب بعد از سال ها مشاوره وخدمت رسانی در ساخت سایت و مورد انتخاب نام دامنه درست برای انواع سایت های تجاری و دیگر حوزه ها و پاسخ گویی به سوال های بی شماری که در این زمینه وجود داشته است ، برآن شدیم تا در این زمینه یک مقاله مفید و جامع را خدمت شما عزیزان ارائه نماییم. این مقاله در واقعع حاصل سال ها تجربه کاری ما برای شما می باشد که در قالب یک سری تکنیک بیان خواهد شد امیدواریم که مطالب آن برای شما مفید واقع شود. ساده نگه دارید! این همیشه بهتر بوده است که شما بتوانید از پیچیدگی دوری کنید. سعی کنید نامی را که انتخاب می کنید دارای پیچیدگی های فرهنگی یا اجتماعی و حتی اساطیری نباشد. مردم با عناصر پیچیده مانوس نیستند و نخواهند بود. و نکته مهمی که در انتخاب نام دامنه وجود دارد این است که به خاطر آوردن آن کار راحتی باشد. زیرا این یک اصل در برند سازی نام دامنه شما می باشد. و بهتر است که شما از کلمات معمولی استفاده کنید. در نام دامنه خود ازز کاراکترهایی مانند دش در بین کلمات خود استفاده نکنید. ویا اینکه اگر شما سایتی را برای شرکت خود می خواهید ایجاد کنید که نام دامنه آن آزاد می باشدد پس معطل نکنید زیرا نام شرکت شما بهترین گزینه برای انتخاب نام می باشد. کوتاه تر بهتر است یکی از دلایلی که گفته می شود نام دامنه کوتاه بهتر است این است که میزان تعداد تئوری یک نام دامنه 67 کاراکتر می باشد. مزایای زیادی برای انتخاب نام دامنه وجود کوتاه وجود دارد که شاید مهم ترین آنها همین باشد که به خاطر سپردن آن کار راحتی است و میزان اشتباه در نوشتن آن نیز کاهش پیدا می کند. و نکته مهم اینکه شما هر چه نام دامنه کوتاه تری داشته باشید مردم می توانند در جستجوهای خود راحت تر شما را پیدا نمایند. می توانید دامنه را بدون توضیح بگویید؟ بزرگ ترین درسی که من در طول این سال ها گرفته ام این است که نام دامنه باید طوری انتخاب شود که در هنگام توضیح شامل کوتاه ترین جمله باشد. یعنی اگر کسی از شما خواست یا خودتان خواستید معنای آن را توضیح دهید کمترین تعداد کلمه را برای آن داشته باشید. برای دست یابی به چنین مزایایی کافیست که شما بتوانید از نام هایی استفاده کنید که به گوش آشنا هستند. هرگز به دیگران اجازه ندهید نام دامنه شما را خریداری نمایند. اگر من می توانستم تا به امروز به دوستان یا شرکت هایی که میشناسم بابت خرید دامنه آنها پولی پرداخت کنم قطعا تا به حال بسیار ثروتمند شده بودم. بنابراین هرگز به کسی این اجازه را ندهید که بتواند نام دامنه شما را خریداری کند زیرا بعدا مجبور خواهید مبلغ هنگفتی را برای بازپس گیری آن هزینه کنید. درخواست توصیه و بازخورد کنید مهم ترین توصیه ای که من می توانم برای کسانی که می خواهند نام دامنه انتخاب کنند دارم این است که پیش از انتخاب می بایست تمامی مواردی که تا کنون بیان شده است را به خوبی آموخته باشند و طبق آن اقدام به انتخاب کنند. و تکنیک بهتر این است که شما بتوانید حداقل از سه قشر مختلف از مردم در مورد نام دامنه خود بازخورد داشته باشید. زیرا این مسئله به شم کمک می کنید تا متوجه شوید نام دامنه خود را باید بر اساس چه مواردی انتخاب کنید. از نام های دامنه که خط فاصله در انها دارند خودداری کنید در طول سال های اخیر حرف و حدیث های زیادی در مورد نام های دامنه ای که شامل یک خط فاصله هستند شنیده ایم. تجربه حرفه ای ما نشان داده است که بیشتر دامنه ها از این کاراکتر در نام خود استفاده نمی کنند زیرا کاربران وقتی به دنبال آن هستند این نوع کاراکتر را در ذهن خود وارد نمی کنند. به همین دلیل نام دامنه شما دچار اشتباه در نزد آنان خواهد شد. از کلمات متشابه الصوت استفاده نکنید این مورد برمی گردد به قانون شماره 3 ، که شما نباید از کلماتی استفاده کنید که با دیگر کلمات تشابه صوتی دارند. زیرا خود همین نام های دامنه نیز باعث می گردد مردم نتوانند به درستی آنها را وارد نمایند و در نتیجه پیدا کردن سایت شما برای آنها مشکل خواهد بود. از اعداد در نام دامنه خود استفاده نکنید زیرا وقتی شما از این موارد در نام دامنه خود استفاده می کنید ضریب اشتباه نوشته شدن نام در بین مخاطبان خود را افزایش خواهید داد. همچنین به خاطر آوردن و یا به ذهن سپردن چنین نام هایی برای مردم سخت تر می باشد. پسوند مناسب انتخاب کنید تا سال 2010 در حدود 90 میلیون پسوند دات کام com.) ، 13) میلیون دات نت و 9 میلیون دات اورگ به ثبت رسیده بود. همانطور که مشاهده می کنید پسوند دات کام بیشترین کاربرد و استفاده را دارد یعنی مهم ترین دامنه سطح بالا به شمار می رود. و این انتخاب شما بسیار مهم می باشد که بتوانید از این پسوندها استفاده کنید زیرا یک نمای خاص و وجه معتبری به شما خواهد داد. و پیشنهاد بنده نیز در بیشتر موارد همین دات کام میباشد. اما برای سایت های سازمانی استفاده از دات ارگ مناسب تر میباشد. اما اگر شما در هر کشوری که زندگی می کنید و دسترسی به دامنه دات کام ندارید بهتر است از دامنه های کشوری استفاده کنید. و در ایران نیز دامنه ir. استفاده می شود. از کلمات کلیدی برای بهینه سازی موتورهای جستجوگر استفاده کنید بهترین حالت برای انتخاب نام این است که شما بتوانید نامی را تهیه نمایید که دقیقا با تجارت شما همخوانی داشته باشد. و ممکن است که این نام دامنه آزاد نباشد و شما برای کار تجارت خود حتما به یک نام دامنه مشخص نیاز داشته باشید. مثلا اگر شما در کار ساخت و طراحی سایت هستید کافیست نامم دامنه خود را طوری انتخاب کنید که در آن کلمه طراحی سایت وجود داشته باشد. به هر حال نام های دامنه ای که در آنها از کلمات کلیدی استفاده شده استت راحت تر میتوانند در موتورهای جستجوگر رتبه کسب نمایند. اما باید دقت داشته باشید که نام دامنه شما همه راه ممکن برای گرفتن رتبه نیست و این تنها یکی از چند فاکتور مهم در بین هزاران فاکتور رتبه بندی می باشد. در ذهن ماندگار باشد هنگامی که مردم به سایت شما بیایند و از آن اطلاعات دریافت کنند آنگاه ارزش نام دامنه شما بیشتر و بیشتر خواهد شد. و این نام دامنه شما نقش پررنگ تری را برای سایت شما بازی خواهد کرد. برای دریافت نتیجه بهتر پیشنهاد می شود که شما از تعدادی از افراد به صورت آزمایشی تست هایی در مورد نام دامنه خود مطرح نمایید. از دامنه های پاداشی اجتناب کنید اگر شما به حد کافی خوش شانس باشید و بتوانید دامنه مودر نظر خود را حتی در صورتی که قبلا به ثبت رسیده باشد پیدا کنید باید که مقداری پول بابت به دست آوردن آن دامنه مصرف نمایید. اما در طول این مدت بنده به موارد زیادی برخورد کرده ام که آنها به دامنه های پاداشی یا دامنه هایی که از قبل ثبت شده اند دست یابی پیدا کرده اند. توصیه اکید ما براین است که هرگز به سمت این نوع دامنه ها حرکت نکنید زیرا شما کنترل کاملی نسبت به مالکیت این نوع دامنه ها نخواهید داشت. مراقب کلمات خجالت آور باشید ممکن است نام های دامنه ای که شما انتخاب می کنید و یا حتی نام شرکت شما چه به زبان فارسی و چه به زبان انگلیسی شامل کلماتی شود که معناهای خجالت آوری داشته باشد. به همین دلیل شما باید مراقب این گونه از نام ها باشید زیرا این نوع از نام ها به راحتی توسط مخاطبان شما کشف شده و آن وقت ممکن است برای شما دردسر ساز شود. تا آنجایی که می توانید از تقارب این گونه از نام ها با نام دامنه خود دوری کنید و یا سعی کنید حداقل املای آنها را برای نام دامنه به گونه ای قرار دهید که بتوانید از این منظر نام دامنه خود را بیرون آورید. از املاء هوشمند استفاده نکنید دوباره به قانون شماره 3 برمی گردیم. اگر کسی نام دامنه شما را شنید آیا می تواند آن را به درستی املاء کند؟ بنابراین بسیار مهم است که شمانام دامنه خود را به گونه ای انتخاب کنید که نتوان از ان برداشت های املایی متفاوتی ایجاد نمود. از نام های شرکت ها و برندها استفاده کنید تا آنجایی که برای شما امکان دارد سعی کنید از نام شرکت خود به عنوان نام دامنه خود استفاده کنید. بیشتر وب سایت های تجارت های کوچک و بزرگ سعی کرده اند تا 10 کلمه کلیدی برتر خود در موتورهای جستجوگر را شامل دامنه های خود نمایند. بنابراین اگر تا کنون این کار را انجام نداده اید سعی کنیدد که حداقل نام برند خود را به عنوان نام دامنه خود نیز به ثبت برسانید. منحصر به فرد باشد یکی از مشتریان ما زمانی به من رجوع کرد وگفت که او یک نام دامنه معمولی را به ثبت رسانده است اما ترافیک زیادی به سمت او می آید. بعدا که ما تحقیق کردیم متوجه شدیم که نا دامنه او که un-marketing.com بوده است در واقع شبیه به نام دامنه پر بازدیدی به نام unmarketing.com می باشد. به همین دلیل شما نباید نام های دامنه ای انتخاب کنید که دیگران همانند این مورد بتوانند بعدها با اضافه کردن تنها یک خط فاصله از برند و نام شما سو استفاده نمایند. از تخلفات مرتبط با کپی رایت دوری کنید البته این کار ممکن است کمتر اتفاق بیافتد اما به عنوان مثال از ثبت نام هایی مانند microsoftproductsreview.com ویا facebookhelper.com خود داری کنید. اخیرا فیسبوک در حال پیگرد قانونی کسانی است که سعی دارند شرکت هایی با نام face و یا book و یا ترکیبات آن را دارند باشد. از تکنیک های دفاعی اصلاح کلمات استفاده کنید اگر نام دامنه شما به گونه ای انتخاب شده است که مستعد اشتباه گرامری در زمان نوشتن است بنابراین شما باید بتوانید از یک صفحه انتقال 301 استفاده کنید. البته بهترین کار این است که شما بتوانید تمام نام های دامنه خود را که احتمال می دهید توسط کاربران به اشتباه نوشته شوند نیز خریداری نمایید. از برند خود با پسوندها محافظت کنید به صورت گسترده سایت های زیادی وجود دارد که در حال خریداری دامنه های سطح بالای متفاوت دیگر و انتقال همه آنها به دامنه com. شان می باشد. البته بسیاری از شرکت های بزرگ اقدام به این کار می کنند و هزینه آن هم در مقابل سود و ارزشی که برای دامنه هایشان ایجاد می شود بسیار ناچیزز است. اما برای مشاغل کوچک این کار ممکن است هزینه بر باشد. به همین دلیل توصیه بنده بر این است که شما حداقل یک سال صبر کنید و در صورتی که دامنه و برند شما اعتبار کسب کرد اقدام به خریداری دامنه های سطح بالای دیگر و انتقال آنها به دامنه دات کام خود نمایید. سوء استفاده از دامنه ها را بررسی نمایید فرض کنید شما یک نام دامنه دلخواه را پیدا کرده اید که می خواهید آن را خریداری کنید. اما ممکن است این دامنه قبلا مورد استفاده قرار گرفته باشد و یا اینکه در ثبت کس دیگری باشد. به همین دلیل نیاز است تا شما بررسی نمایید که آیا این دامنه قبلا مورد سوء استفاده قرار گرفته است یا خیر. همچنین شما می بایست بررسی کنید که آیا این دامنه قبلا از سوی موتور جستجوگر گوگل مورد جریمه واقع شده است یا خیر. زیرا ممکن است انها بخواهند دامنه هایی اسپم شده را به شما بفروشند. همچنین میزان بک لینک هایی که به دامنه شما وارد شده است را باید پیش از انجام این کار بررسی نمایید. از یک ثبت کننده نام دامنه معتبر استفاده کنید 7 پیامک صوتی خوش آمدگویی تجاری یکی از مهم ترین بخش های کار این است که شما نام های انتخابی خود را در ثبت کننده های معتبر به ثبت برسانید. زیرا موارد زیادی مشاهده شده است که ثبت کننده ها بدون اینکه به کاربر اطلاع دهند خودشان با به پایان رسیدن دوره ثبت اقدام به تصرف نام های دامنه مهم و باارزش کرده اند که می بایست در این مورد احتیاط شود.
  7. متشکر بابت معرفی این قابلیبت
  8. ویژه

    سلام ممنون که این افزونه رو قرار دادید
  9. سلام برخی سایت ها کوپن رو با یه کد خاص طراحی می کنن و کاربر یک رمز عبور و نام کاربری وارد میکنه از داخل کوپن آیا برای طراحی خود کوپن هم چیزی هست؟
  10. سلام این ابزارک هست یا پلاگین؟ برای وردپرس هست؟ مگه خودش افزونه ecommerce نداره؟
  11. سلام راهی برای معین کردن این نوع حملات هست؟ منظورم برای پیشگیری و مسدود کردن این نوع درخواست ها است
  12. سلام درسته پلاگین هاش کلی فاکتور سئو دیگه هم داره اما بازم ممنون
  13. سلام افزونه شبکه های اجتماعی معرفی کنید دوستان
  14. سلام ممنون از شما . واقعا عالی بود
  15. سلام تو بازار میشه دانلودش کرد؟