رفتن به مطلب

مهم قوانین و شرایط جامع استفاده از خدمات انجمن بیست اسکریپت (جدید)


پست های پیشنهاد شده

درود بر تمامی کاربران انجمن بیست اسکریپت .

 

همانطور که می دانید هر سایتی برای فعالیت خود یک سری نکات و شرایط استفاده وضع می کند که کاربران جهت فعالیت در آن سایت موظفند به آنها عمل کنند . البته پیش از این انجمن بیست اسکریپت دارای قوانین بود اما بعضا کاربران را دچار سردرگمی می کرد که چرا برای فعالیتی که آنها کرده اند چیزی ذکر نشده است! متاسفانه این ناشی از عدم آگاهی برخی از کاربران است که چون فعالیت آنها داخل قوانین نبوده و مشمول مقررات نشده ، ادامه به همان گونه فعالیت کرده اند .

 

در این تاپیک ، بخش وسیعی از مقررات را به صورت جامع تبدیل کرده ایم که کاربران قدیمی و تازه وارد موظف به انجام آنها هستند . هر مجموعه دسته بندی شده است. لطفا دقت کنید!

 

در نظر داشته باشید که :

قوانین و مقررات برای نظم انجمن و آسایش و سلامت فعالیت کاربران وضع شده اند و برای شکسته شدن نیستند !

 

 

مقررات و قوانین عضویت و آغاز کار :

 

1. نام کاربری مناسب : هر کاربر می بایست یک نام کاربری در هنگام عضویت حساب ، در نظر بگیرد . از وارد کردن نام های کاربری بی معنا و توهین آمیز و رکیک خودداری فرمایید .

2. عکس و آواتار پروفایل : در انجمن بیست اسکریپت شما قادر به تغییر تصویر پروفایل خود هستید ، هر گونه تصاویر زننده ، مستهجن ، بی ربط و توهین آمیز مشمول برخورد با کاربر خواهد شد .

3. امضای کاربر : قرار دادن تصویرهای بی ربط ، بنرهای تبلیغاتی ، جملات نامربوط و توهین آمیز ، لینک به سایت های فیــلتر شده ، متن های طولانی تبلیغاتی و لینک های متعدد و زیاد ، برخلاف قوانین انجمن بیست اسکریپت بوده و با کاربر برخورد و امضای کاربر پس از اخراج شدن پاکسازی خواهد شد .

4. ایجاد تاپیک : هر کاربری اعم از مدیریت کل تا کاربران تازه وارد موظفند تاپیک های خود را در بخش و زیرمجموعه ی مخصوص به تاپیک و موضوع خود ایجاد کنند . در این مورد ، تنها یک بار تاپیک کاربر به انجمن مربوط به خود منتقل خواهد شد . اما در صورت تکرار مجدد ، دسترسی کاربر به انجمن قطع خواهد شد.

5. عنوان تاپیک : عناوینی که برای تاپیک های جدید خود در نظر می گیرید ، باید خلاصه ی جامع و مفید و کلی از محتوای تاپیک شما باشد . عناوین مبهم یا جملاتی از قبیل (سوال فوری - یه مشکل دارم - توروخدا کمک کنید - چرا اینطوری شد ؟ - چرا اونطوری شد ؟ ) یا عناوین گمراه کننده مانند (دانلود آخرین نسخه فلان اسکریپت) در صورتی که محتوای تاپیک به صورت درخواست است ، برخلاف قانون بوده و با کاربر خاطی به روش روز برخورد خواهد شد .

6. پاسخ دهی به تاپیک ها : در هنگام پاسخ دهی به تاپیک های دیگران :

 

اول : از ارسال اسپم جدا خودداری کنید (در انتهای تاپیک در این مورد توضیح داده شده که چه محتواهایی اسپم هستند و چرا اسپم هستند)

دوم : پاسخی بدهید که مربوط به پرسش یا درخواست کاربر باشد و از ارسال پاسخ هایی که عملا هیچ نفعی برای کاربر ندارد و یا ربطی به درخواست او نداشته باشد خودداری نمایید .

سوم : از توهین و نگارش الفاظ رکیک به کاربر ایجاد کننده تاپیک + توهین به اقوام ، ادیان و احزاب خودداری نمایید .

 

7. تشکر از پست های مورد پسند : برای تشکر کردن از پاسخ ها و تاپیک های دیگران ، از کلید تشکر استفاده کنید . ارسال پاسخ با محتوای (ممنون - مرسی - دادا دمت گرم - پیر شی ننه و...) جدا خودداری نمایید . (این مورد جزء موارد اسپم محسوب خواهد شد و اخراج کاربر را در پی خواهد داشت)

 

8. محتوای تاپیک جدید : لطفا در هنگام ایجاد تاپیک های جدید دقت کنید که :

اول : محتوا و موضوع تاپیک هایتان باید مربوط با انجمن بیست اسکریپت باشد . موضوعات اصلی انجمن (اسکریپت - قالب و پوسته - کدنویسی) هستند و بخش های دیگری مانند (پرسش و پاسخ - تکنولوژی - نرم افزار و ...) بخش های جانبی انجمن است . اما موضوعات متفرقه دیگر در بحث آزاد با نظارت و تشخیص مدیران انجمن مانعی نخواهد داشت .

 

دوم : ایجاد تاپیک های سیاسی و کاملا مغایر با موضوع انجمن خلاف قانون بوده و به شدت برخورد خواهد شد .

 

سوم : در صورتی که برای حل مشکل خود و گزارش یک مشکل تاپیک ایجاد می کنید ، حتما با تصویر و توضیحات کامل پرسش خود را مطرح کنید . در غیر اینصورت پاسخ گویی به تاپیک شما مشکل خواهد شد .

 

9. خرید و فروش ... : هرگونه خرید و فروش محصول و رد و بدل کردن پول بین کاربران ( حتی مدیران ارشد و بخش و.. ) مسئولیتی سود و زیان آن بر عهده دو طرف کاربر می باشد و بیست اسکریپت هیچگونه مسئولیتی در این قبال نمی پذیرد. لطفا با آگاهی و دریافت مدارک مورد نیاز جهت اعتماد سازی به خرید و فروش و.. بپردازید.

 

قوانین و مقررات گفت و گوها و پیام های شخصی :

 

1. سلامت در استفاده : از آنجا که می دانید امکان شروع یک گفت و گو و ارسال پیام خصوصی با کاربران دیگر برای تمامی اعضای انجمن بیست اسکریپت مقدور می باشد . از این رو هر گونه توهین به اشخاص ، ایجاد هرج و مرج خلاف قانون بوده و با کاربر برخورد خواهد شد .

 

2. ارائه اطلاعات شخصی و کاری : لطفا در ارائه اطلاعاتی مانند هاست یا پنل های کاربری مهم سایت هایی مثل هاستینگ ، دامنه و ... دقت بالایی داشته باشید و به افرادی که از نظر تجربه یا صداقت در کار ، تازه به انجمن پیوسته اند ، اعتماد نکنید! انجمن بیست اسکریپت و مدیران ، هیچ گونه مسئولیتی در قبال خسارت وارده به اموال شما نخواهند داشت.

 

3. تبلیغات گروهی یا فردی : هر گونه انجام فعالیت تبلیغاتی و معرفی یک سایت یا فروش خدمات در پیام خصوصی به صورت جمعی یا فردی ، برخلاف قانون بوده و با کاربر خاطی برخورد خواهد شد .

 

 

 

 

قوانین بخش تبلیغات و فروش محصولات :

 

1. گروه های مجاز : گروه های کاربری که مجاز به انجام تبلیغات و فروش محصولات خود هستند ، گروه های " فعال " با تعداد پست 150 به بالا می باشند .

 

2. دسته بندی و تفکیک تبلیغات : تاپیک های مربوط به فروش دامنه و هاست و اسکریپت و قالب ها در انجمن مربوط به خود باید ایجاد شود . همچنین دقت داشته باشید که تاپیک های خود را نه در انجمن های متفرقه و نامربوط ، بلکه در بخش "بازارچه محصولات اینترنتی" ارسال کنید .

 

3. ارائه اطلاعات کافی و جامع : در هنگام ایجاد تاپیک های فروش محصولات ، حتما چند تصویر (بیش از 3 تصویر) برای محصول خود در نظر بگیرید . و این تصاویر حتما باید از خوده محصول باشد . نه تصاویر متفرقه و نامربوط .

+ همچنین متن های توضیحات محصول باید جامع و کامل باشد . ویژگی های محصول به صورت کامل و دقیق و بدون اغراق نوشته شود .

 

4. فعالیت های غیرمجاز : فعالیت هایی از جمله فروش محصولات دروغین - رایگان - غیراختصاصی و نال و ریپ شده برخلاف قوانین بوده و برخورد در پی خواهد داشت .

 

تبصره 1 : محصولات رایگان شامل محصولاتی هست که نسخه های رایگان آن به همان صورت از قبل موجود باشد . (نسخه هایی مانند نال شده )

تبصره 2 : محصولاتی که به صورت اختصاصی شده تبدیل شده باشند ، فروش آنها بلا مانع است . (مثلا فارسی سازی و راست چین کردن و ایجاد تغییرات چشم گیر و صحیح بر روی محصولات)

تبصره 3 : محصولات دروغین شامل محصولاتی هستند که در توضیحات آنها چیزی نوشته شده است که پس از خریداری شدن و تحویل محصول ، چیز دیگری از آب درخواهد آمد!

 

 

 

 

توضیحات اضافه :

 

1. اسپم :

همونطور که در اوایل قوانین اشاره کردیم ، اسپم از رایج ترین مواردی است که روزانه با آن برخورد می کنیم . اسپم فقط شامل ارسال هایی مانند (مرسی - ممنون - مفید بود و...) نیست . اسپم در کل به پاسخ هایی گفته میشود که به هیچ عنوان ارتباطی با درخواست و محتوای تاپیک نداشته باشد .

حتی اگر پاسخ بی ربط ، طولانی هم باشد باز به عنوان اسپم تلقی خواهد شد . در برخورد با کاربرانی که اسپم ارسال کنند ، چه مدیریت چه کاربران با گروه های دیگر ، یکسان عمل خواهد شد .

+ یک بار تذکر در پیام خصوصی ، بار دوم تذکر در تاپیک ، بار سوم اخراج از انجمن .

 

 

2. کدهای خود را در جعبه ی کد قرار دهید :

در صورتی که قصد دارید برای تاپیک پرسش و یا پاسخ هایی که به کاربران می دهید ، کد های php و html و ... پیوست کنید ، حتما کدهایتان را در جعبه کد قرار دهید . با اینکار هم کدهایی که قرار میدهید به شکل زیباتری نمایش داده خواهد شد ، هم دسترسی به آن راحت خواهد شد و هم از به هم ریختگی تاپیک جلوگیری خواهد کرد .

 

3. از فونت ها و رنگ های مناسب استفاده کنید :

در هنگام ایجاد تاپیک ، از رنگ های مناسبی استفاده کنید . رنگ هایی که همرنگ با پس زمینه ی انجمن است و باعث اذیت شدن چشم کاربر می شود ، مجاز نیست . همچنین استفاده از سایز های بسیار بزرگ برای حجم وسیعی از متن تاپیک مجاز نخواهد بود .

 

4. از لینک های متعدد به سایت منبع استفاده نکنید :

در صورتی که تاپیک خبری یا آموزشی ایجاد می کنید که منبع آن سایت دیگر یا در اکثر مواقع سایت خودتان است ، در میان متن لینک های متعدد به صفحات سایتتان ندهید . تنها یک لینک مجاز است آن هم به لینک همان مطلب . در صورت بروز این مشکل ، یک بار تذکر داده خواهد شد . اما بار دوم با جدیت بیشتری این موضوع برخورد خواهد شد .

 

 

این موارد به صورت کلی و دسته بندی به نگارش درآمده است . این اساسنامه به مرور زمان ممکن است دستخوش تغییر و تحول قرار گیرد . از این رو در رابطه با خطاهای کاربران ، در هر زمان ، بر اساس متن اساس نامه ی همان زمان برخورد خواهد شد .

این نکات و شرایط بر خلاف طولانی بودن ، می تواند باعث نظم در فعالیت انجمن شود . اگر از ابتدا برای فعالیتی سالم داخل انجمن وارد شده باشید ، اکثر این موارد را به صورت غریزی انجام خواهید داد ! :)

 

باتشکر از تمامی کاربرانی که به قوانین انجمن بیست اسکریپت احترام می گذارند .

مسیحا / مدیریت ارشد انجمن بیست اسکریپت .

  • Like 8
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 هفته پیش...

اصلاحیه ی 1 :

 

قوانین و شرایط استفاده از چت باکس :

 

1. نوع کاربرد : چت باکس انجمن بیست اسکریپت جهت گفت و گوهای عمومی و سریع بین اعضای انجمن ایجاد شده است . لذا پرسیدن هر گونه پرسش و یا استفاده از چت باکس جهت رفع مشکلات ، مجاز نبوده و در ابتدا در پیام خصوصی تذکر داده خواهد شد و در صورت عدم رعایت تذکرات مدیران ، با کاربر برخورد خواهد شد . از این رو تمامی پرسش ها و مشکلات می بایست در تاپیک و در بخش مربوط به خود مطرح شوند .

 

2. رعایت احترام : چت باکس همانند تاپیک هاست . با این تفاوت که در این مکان درباره ی موضوعات مختلفی بحث می شود . از این رو تمامی کاربران موظفند به یکدیگر احترام گذاشته و از توهین به افراد و اشخاص ، اقوام و ادیان و حرفه ی افراد بپرهیزند . در غیراینصورت بدون هیچ گونه تذکر قبلی ، کاربر خاطی از انجمن اخراج خواهد شد .

 

3. اسپم : ارسال های چت باکس علاوه بر اینکه به صورت دوستانه و صمیمی نگارش می شوند ، باید قانون اسپم نیز رعایت شود . ارسال های بی وقفه یک جمله یا شکلک ها به تعداد زیاد اسپم محسوب می شود و پس از سه بار تذکر کاربر خاطی اخراج خواهد شد .

 

4. تبلیغات : تبلیغات یک محصول یا سایت در چت باکس کاملا برخلاف قوانین انجمن بوده و با کاربر خاطی برخورد خواهد شد .

 

+ هر کاربری حق استفاده از چت باکس را دارد و می تواند در این مکان دوستانه ، با دیگر کاربران گفت و گو داشته باشد . در صورتی که نکات بالا را نیز مد نظر گرفته باشد .

  • Like 8
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام

 

دوستان گرامی که وب سایت خود را معرفی می نمایند به نکات زیر توجه داشته باشند.

 

عنوان مناسب :

1. عنوان وب سایت وابسته به نوع فعالیت و محتوای آن باید انتخاب گردد.

2. از به کاربردن کلماتی همچون بهترین ، بدترین و بزرگترین و ... در عناوین تاپیک ها خودداری فرمائید.

3. استفاده از کلمات توهین آمیز و غیراخلاقی در عنوان خودداری فرمائید.

4. از قرار دادن آدرس وب سایت در عنوان خودداری فرمائید.

5. عناوین خود را با کلمه معرفی آغاز کنید.

 

محتویات :

1. معرفی خدمات هاستینگ و دامنه درفقط در بخش معرفی محصولات مجاز می باشد.

2. معرفی محصولات در این بخش ممنوع بوده و درصورت برخورد تاپیک حذف خواهد بود.

3. از معرفی وب سایت های مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران و همچنین دارای محتویات غیراخلاقی خودداری فرمائید.

4. از معرفی انجمن ها و سایت هایی با موضوع هک و کرک و همچنین امنیت اکیدا خودداری فرمائید.

5. از ارائه وب سایت های تبلیغات و کسب درآمد کلیکی جددا خودداری فرمائید.

6. ارائه توضیح کامل درمورد وب سایت و فعالیت آن الزامی است و بدیهی است تاپیک هایی که دارای توضیح کامل نیستند حذف خواهند شد.

7. ارائه نظرات تخریبی و به دور از اخلاق و همچنین دخالت در تاپیک های دیگران ممنوع بوده و با کاربر خاطی برخورد خواهد شد.

 

مثال عنوان معرفی تالار گفتمان

 

معرفی تالارگفتمان بیست اسکریپت

معرفی وب سایت بیست اسکریپت

 

و...

 

پیشاپیش از همکاری کاربران گرامی متشکریم .

 

موفق باشید.

  • Like 5
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.
×
×
  • اضافه کردن...