تمامی فعالیت ها

این جریان به طور خودکار بروز می شود   

  1. امروز
  2. سلام برای نخستین بار با استفاده از کد تخفیف : XL2V4SEK2T از 50 درصد تخفیف همیشگی برای تمامی سرویس های میزبانی خرید استفاده نمایید هاست لینوکس کم بازدید آلمان هاست پربازدید المان با هارد SSD هاست ایران با کنترل پنل سی پنل درباره مسیح وب هاست مسیح وب هاست با نام جهان گستر وب کار خود را در سال 1393 در زمینه طراحی و توسعه وب و همچنین ارائه خدمات میزبانی وب آغاز کرد.امروز با داشتن حدود 110 مشتری فضای میزبانی و حدود 100 دامین ثبت شده و 35 سایت طراحی شده در خدمت شما مشتریان گرامی هستیم.دیتاسنتر سرور های ما کشور آلمان و شرکت هتزنر بوده و ما آپتایم 99 درصدی سرور هایمان را تضمین کرده و همواره در تلاشیم تا با پشتیبانی خوب رضایت مشتریان گرامی را جلب نماییم. ادرس سایت: masihwebhost.com
  3. درود. افزونه ای تحت عنوانی که فرمودید وجود نداره اصلا! شاید هم افزونه ی جدیدی هست که هنوز داخل گوگل ایندکس نشده! ممنون میشم لینکی از این افزونه بدید تا بررسی بشه (اگه غیر رایگان هست که قطعا یک صفحه باید در Codecanyon داشته باشه) یک افزونه تحت عنوان Elementor یافت کردم، اگه منظورتون این هست که رایگان می تونید دانلود کنید : https://wordpress.org/plugins/elementor/
  4. سلام به همگی لطفا لینک دانلود افزونه jetpack elementor قرار بدید ممنون
  5. اگه رایگان میخوایید ک باید بگم اشتباه میکنید و قالب های رایگان حدلاقل چند مشکل رو دارند اگه پولی خواستید یا اینکه خواستید واستون قالب حرفه ای طراحی بشه تلگرام پیام بدید @nobati_co
  6. cpanel بخش software گزینه select php version انتخاب کرده و از اون بخش نسخه دلخواه خود را تنظیم نمایید اگر همچین بخش وجود نداشت از پشتیبان هاست بخواهید که نسخه php بر روی 7 تنظیم کنند
  7. نسخه را از کجا 7 کنم؟ من خیلی نیاز دارم به اسکریپ اولی دومی هم نصب کردم واتر مارک و رمز گذاری من ندیدم داشته باشد http://www.20script.ir/دانلود-اسکریپت-آپلود-سنتر-عکس-cf-image-hosting-1-6-5/ چه طور تست شده ؟ این قسمت اول سایت را سفید میاره ؟ نال نشده ؟ بقیه هم که فارسی نیست - مدیرت وارد می شود و مشکلی ندارد من نسخه 14 اونم نصب کردم بر عکس قسمت ستینک اش سفید در مدیریت و صفحه اول را اورد نمی دونم مشکل چی خست خیلی هم گشتم نتونستم جواب پیدا کنم - که این جا زحمت دادم خدمتتان بلکه راهنمایی کنید
  8. سلام دوست عزیز تمام اسکریپت های که از سال 95 قرار گرفتند اول تست و سپس در سایت قرار گرفته اند این مشکل شما هم حتما به دلیل نسخه php می باشد که روی 7 تنظیم شود مشکلی نخواهد داشت به طور مثال همین سیستم کلیجا در حال حاظر در up.20script.ir مورد استفاده می باشد
  9. دیروز
  10. دامنه

    درود. حداقل قیمت فروش دامنه باید ذکر بشه. برای مثال من دامنه ای دارم میخوام بفروشم اما کمتر از 500 هزار تومن نمیدم، حالا یکی بخواد بخره حتما باید مطلع بشه که قیمت دامنه از 500 هزار شروع میشه به بالا. لزوما باید یک حداقل قیمتی تعریف بشه برای کاربری که می خواد در همون لحظه تصمیم بگیره، بدونه که حداقل قیمت دامنه ی درحال فروش با بودجه ای که داره همخوانی داره یا خیر. و چندین دلیل دیگه. توافقی هم باشه باز یک حداقل قیمت یا به اصلاح کف قیمت باید داشته باشه که! حداقل قیمت نباشه یکی میاد میگه 10 هزار تومن میخرم، یکی دیگه میگه 500 هزار! کلا باید قیمت نخستین مشخص بشه. در ضمن شما هم اگه دامنه ای برای فروش دارید ، یک تاپیک جداگانه مختص به فروش خودتون ایجاد کنید. پاسختون توی این تاپیک مخفی شد. سپاس از شما.
  11. ممنون پاسخ دادی - همیشه با ایت اسکریب کلینجا مشکل داشتم و اانم خطای 1050:Table 'klj_call' already exists ___ 1050:Table 'klj_reports' already exists داد و بار ها قبلا نصب کردم و مشکل دار بوده برای همین نسخه بالا را پید ا کردم که متاسفانه اونم مدیریت کار می کنه ولی سایت اصلی سفید نشون می دهد خسته شدم انقدر هم گشتم - همه مشکل دارند به نوعی ممنون میشم یک اسکریب معرفی کنید واتر مارک بزاره و رمز دار باشه هر کسی نتونه اپلود کنه
  12. درود. متاسفانه کدی که دادم شامل رسپانسیو نیست. طبیعتا باید جای سایدبار توی دستورات رسپانسیو هم تغییر کنه. می تونید توی مرورگرتون اندازه صفحه رو روی 200 یا 230 درصد قرار بدید و از قابلیت Inspect Elements خود مرورگر استفاده کنید و برای رسپانسیو هم اصلاح کنید.
  13. درود. آدرس سایتی که نصب کردید رو میدادید بهتر میشد کمک کرد. ولی شما باید استایل فرم های قبلی رو برای فرم جدید استفاده کنید. چون در گراویتی فرم و contact form 7 کلس های متفاوتی استفاده شده، نیاز هست تا استایل ها مناسب افزونه تغییر کنه
  14. درود. به انجمن بیست اسکریپت خوش اومدید. می تونید از اسکریپت کلیجا استفاده کنید که هم پنل مدیریت داره و هم امکان قرار دادن واترمارک. علاوه بر اون امکانات بسیار بیشتر و امنیت قابل توجهی نسبت به بقیه اسکریپت های مشابه داره : http://www.20script.ir/kleeja/ همچنین اگه این اسکریپت نظرتون رو نتونست جلب کنه، می تونید از سایر اسکریپت های آپلود سنتر دیدن کنید : http://www.20script.ir/category/scripts/upload-scripts/
  15. سلام وقت بخیر من اسپریب CF Image Host که واتر مارک و... داشت نصب کردم و دیتابیس و.. نمی خواست اول این نسخه فارسی نیاورد صفحه اصلی سات را سفید اورد وای وارد مدیرت شد و مشکلی نداشت ممنون میشم راهنمایی کنید یا اسکرسب سبک که رمز و واتر مارک داشته باشه معرفی کنید - تشکر http://www.20script.ir/دانلود-اسکریپت-آپلود-سنتر-عکس-cf-image-hosting-1-6-5/
  16. درود,دوستان میشه قالب اپ (برای سایت دانلود اپلیکیشن) معرفی کنید؟ هرچی سرچ می کنم برای یک اپلیکیشن میاره فقط من برای سایت دانلود می خوام وردپرس اگرم امکان edd داشته باشه عالی میشه ,
  17. مرکز فرش ماشینی و تابلو فرش ایران با نام تجاری مرداس در شهرک صنعتي سليمان صباحي، قطب صنعت نساجي و فرش ماشيني در شهرستان آران و بيدگل و در نزديکي شهر کاشان واقع شده است. موقعيت جغرافيايي بسيار مناسب و دسترسي آسان به منايع توليدي فرش ماشيني موجب شد تا مديران اين مجموعه اقدام به راه اندازي مرکزي به نام بازرگاني فرش مرداس نمايند. در اين فروشگاه اینترنتی تمام تلاش خود را بر اين اساس نهاده ايم که فرش های و تابلوفرش های ماشينی با جنس هاي متنوع نظیر آکروليک، ابريشم، فريز، شگي و شنل را بصورت مسقيم از شرکت توليدي در اختيار مصرف کنندگان قرار دهيم. این موضوع سبب شده تا محصولات این فروشگاه بدون واسطه و با قیمتی بسیار پایین تر از نمونه های مشابه در بازار و دیگر فروشگاه های اینترنتی به دست خریداران برسد. از دیگر اهداف فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی مرداس افزايش آگاهي و دانش مصرف کننده فرش ماشيني و تابلو فرش است. در این فروشگاه انواع فرش ها ماشيني آکروليک و ابريشم دستبافت گونه (۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه) در رنگ بندي و طرح های متنوع با تراکم های ۱۰۰۰، ۱۵۰۰، ۲۲۵۰، ۲۵۵۰، ۳۰۰۰ و ۳۶۰۰ عرضه می شود. افزون بر این، مجموعه کاملی از فرش های ماشینی مانند فرش اتاق کودک، فرش های فانتزی نظیر گبه، شنل، شگی و فریز و تابلوفرش هایی با مناظر مختلف و آیات قران در فروشگاه اینترنتی مرداس گردآوری شده است.
  18. درود,دوستان من از قالب زیر استفاده می کنم,پایین صفحه ,قسمت فرم تماس باما http://demo.kabinweb.com/enar/# افزونه gravty form نصب کردم می خوام بجای contact7 استفاده کنم,چه طوری باید طرح بدم بهش که مثل این بشه؟فیلد ها یه طوری هستند که عکس بکگراند نشان داده میشه و کمرنگن.... ممنون میشم کسی میدانه اطلاع بده
  19. هفته گذشته
  20. سلام . وقتی این اتفاق میوفته از حالت ریسپانسیو در میاد / وقتی چپ بود خودکار جمع میشد اما با این کاری که گفتین جمع نمیشه . جای ریسپانسیوش نمیدونید کجاست ؟
  21. دامنه

    قیمت دامنه ها 50 و 100 هزار تومنه (هزینه انتقال جداست )
  22. دامنه

    دوست عزیز کسی که میخواد دامنه بفروشه که نمیتونه واسش قیمت بذاره معمولا توافقیه
  23. دامنه

    درود. دوست عزیز ، در صورت امکان قیمت دامنه ها رو داخل همین تاپیک قرار بدید. (طبق قوانین)
  24. یکی از موارد مهم برای راه اندازی یک وب سایت انتخاب دامنه یا دامین است که به نام های مختلفی شناخته می شود. دامین در واقع نشانی سایت شما خواهد بود که کاربر می تواند با وارد کردن آن در مرورگر وارد سایت شده و محتویات سایت را مشاهده کند. برای انتخاب دامنه یا دامین مناسب باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که در ادامه به برخی از این نکات مهم اشاره خواهیم کرد. هم خوانی با موضوع سایت شما باید تا حد امکان دامنه ای را انتخاب کنید که با موضوع سایت شما هم خوانی داشته باشد. مثلاً اگر سایت شما فروشگاهی است و در زمینه فروش یک محصول خاص فعالیت می کند باید کلیدواژه این محصول در دامنه شما قرار داشته باشد تا کاربر با شنیدن نام دامنه شما محصول و موضوع سایت را به خاطر آورد. کوتاه بودن دامنه سعی کنید تا حد امکان از اسامی کوتاه و اختصاری استفاده کنید. این کار باعث می شود که کاربران آدرس سایت شما را راحت به خاطر سپرده و چون در ذهن آن ها شکل گرفته احتمال مراجعه مجدد آن ها به سایت شما بسیار بیشتر خواهد بود. به پسوند دامنه دقت کنید هر دامنه دارای پسوندهای مختلفی مانند ir، com، org و دیگر پسوندها است که شما می توانید هر کدام از آن ها را ثبت کنید ولی تا حد امکان از دو پسوند com و ir استفاده کنید زیرا این دو در کشور ما معتبرتر بوده و اگر شما سایت فروشگاهی داشته باشید کاربران با دیدن این دو پسوند راحت تر به فروشگاه و خدمات شما اعتماد خواهند کرد. عدم تکراری بودن متأسفانه بسیاری از سایت ها اقدام به استفاده از دامنه سایت های دیگر با اندکی تغییر می کنند و در بسیاری از مواقع کاربر به دلیل شباهت این نوع دامنه به سایت های اصلی کمتر به سایت شما اعتماد می کند و باعث می شود که کمتر از خدمات ارائه شده توسط شما استفاده شود. توجه به کلمه کلیدی پیش از انتخاب دامنه کلمه کلیدی های مختلفی که با موضوع سایت شما ارتباط دارد را استخراج کنید و همه را روی یک کاغذ یادداشت کنید. سعی کنید با ترکیب این کلمه کلیدی ها نام های کوتاه و زیبا ایجاد کنید و بعد از اتمام کار بهترین نام را برگزینید. استفاده از whois برای اینکه بدانید دامنه و آدرس مورد نظر شما پیش از این توسط فرد دیگری ثبت شده یا خیر باید از سامانه whois استفاده کنید. سایت های زیادی این خدمت را ارائه می دهند و شما می توانید به آسانی آمار و اطلاعات دامنه های ثبت شده توسط دیگران را مشاهده کنید. دامنه دو تکه انتخاب نکنید برخی اقدام به ثبت دامنه های دو تکه و چند تکه می کنند. به این صورت که بین نام انتخابی آن های نقطه یا خط تیره قرار دارد و لازم است به خاطر داشته باشید این کار علاوه بر عدم زیبایی ظاهری باعث می شود که سایت شما از نظر سئو و بهینه سازی با مشکل مواجه شود و بازدید شما کاهش پیدا کند. منبع: چگونه دامین مناسبی انتخاب کنیم؟
  25. هزینه آزمایش کاربری یک وبسایت بعد از طراحی سایت دلیلی و حین طراحی سایت دلیلی چگونه است؟ درادامه همراه با طراحی سایت باشید. در پروژه جدیدی که در دانشگاه فنی دانمارک انجام پذیرفت، رالف مالیک و کریسچن گرَم، اطلاعات 50 گروه دانشجویی را که برای کلاس طراحی رابط کاربری شان، آزمایشات کاربردی بودن را روی وب سایت‌های بازرگانی انجام داده بودند، جمع‌ آوری کردند. هر تیم به طور متوسط 39 ساعت زمان صرف کرد. به علاوه دانشجویان به 15 ساعت سخنرانی در رابطه با روش ‌شناسی برگزاری آزمون گوش دادند. این ارقام حداکثر زمانی است که باید برای اولین آزمایش کاربری خود در نظر بگیرید. می‌توانم براساس تجربه ام بگویم که می‌ توان آزمایشات کاربری وب سایتِ سریع ‌تری انجام داد. در یک یا دو ساعت می‌توان عملیات‌ های آزمایشی خوبی نوشت، گرفتن کاربر جدید برای آزمایشات را می ‌توان به شرکت ‌هایی در این زمینه سپرد (با هزینه‌ای کمتر از 1٬000 دلار برای پنج کاربر)، خود آزمون را می‌ توان در یک روز به انجام رساند، و نتایج را می ‌توان ظرف مدت چند ساعت تجزیه و تحلیل کرد. اگر عضو یک تیم طراحی سایت دلیلی ندارد که گزارش مفصلی بنویسید که هیچ کس آن را نخواهد خواند، بنابراین گزارش می‌ تواند به همراه یک خلاصه از نحوه انجام کار که طی 3-2 ساعت آن را نوشته ‌اید در جلسه ای یک ساعته ارائه شود. در مجموع اگر آگاه به روند انجام کار خود باشید، یک مطالعه کاربردی بودن فقط دو روز کاری زمان می‌ برد. با اینکه متخصصین می ‌توانند کاری را به صورت کارآمدتر (و معمولاً با نتایج بهتر) انجام دهند، جای امیدواری است که تازه‌ کاران بتوانند یک پروژه در رابطه با کاربردی بودن وب سایت را به صورت کامل در کمتر از یک هفته انجام دهند. همین نشان دهنده این است که "بودجه محدود" و "زمان کم" عذر های موجهی برای وادار کردن کاربران به تحمل وب سایت‌هایی با طراحی ضعیف نیستند. دانشجویان 9 سایت بزرگ دانمارکی را مورد آزمایش قرار دادند، 7 وب سایت تجاری بسیار مهم در دانمارک، وب سایت خود دانشگاه و و وب سایت کتابخانه دانشگاه. پس از ارزیابی مشکلات کاربردی بودن، تحقیق نشان داد که هر وب سایت به طور متوسط دارای موارد زیر است: 11 - فاجعه کاربردی بودن - 20 مشکل جدی کاربردی بودن - 29 مشکل ظاهری در این مطالعه "فاجعه" به مشکلی اطلاق می‌ شود که باعث شود کاربر نتواند کار را به اتمام برساند. مشکل "جدی" مشکلی است که سرعت کاربر را به شدت کاهش می ‌دهد ولی در نهایت کاربر موفق می شود کار را به پایان برساند. مشکل "ظاهری" کمی باعث تأخیر کاربر می ‌شود یا از آنچه کاربر می ‌گوید مشخص است که باعث آزردگی او شده است. برای من اصلاً جای تعجب نیست که آن وب سایت ‌های بزرگ تجاری این همه مشکل کاربردی بودن دارند. در واقع مالیک و گرَم معتقدند این وب سایت‌ها احتمالاً مشکلاتی بیش از آنچه دانشجویان یافته ‌اند، دارند زیرا دانشجویان فقط بخش کوچکی از هر وب سایت را مورد آزمایش قرار دادند (البته فرض ما بر این است که آنها روی مهم ‌ترین قسمت‌ها متمرکز بودند). بیشتر مشکلات کاربردی بودن که توسط دانشجویان دانمارکی پیدا شد شبیه همان مشکلاتی است که ما در تحقیقاتمان بر وب سایت‌های انگلیسی‌زبان در طی پنج سال اخیر شاهد بوده‌ ایم. این شباهت به خاطر این حقیقت است که تحقیق در رابطه با کاربردی بودن داخلی بوده (یعنی دسترسی کاربران دانمارکی به وب سایت‌ های دانمارکی) و نه کاربردی بودن بین‌المللی (دسترسی کاربران دانمارکی به مثلاً سایت‌ های آمریکایی). از آنجایی که محتوای بخشی از سایت‌ها ترکیبی از دانمارکی و انگلیسی بود، چند مشکل مربوط به کاربردی بودن بین‌المللی نیز مشاهده شد. هنگامی که کاربر از همه‌جا بی‌ خبر روی لینک خاصی کلیک می ‌کرد برخی از سایت‌ها، زبان را بدون اطلاع کاربر تغییر دادند. جستجوی چندزبانه نیز باعث ایجاد مشکلاتی شد زیرا برای کاربر مشخص نبود که یک جستجو با زبان انگلیسی شامل نتایج دانمارکی هم خواهد بود یا خیر. من به برخی دیگر از مشکلات جستجوی چندزبانه در مقاله "Alterbox در کاربردی بودن بین‌المللی، آگوست 1996" پرداخته‌ام ولی خیلی جالب است که این موضوع هنوز اینقدر ناشناخته باقی مانده است. جرد اسپول و همکارانش در مطالعه‌ای که بر روی 15 سایت تجاری در آمریکا انجام گرفت به این نتیجه رسیدند که هنگامی که از کاربران خواسته می‌ شود که اطلاعات بخصوصی را پیدا کنند، آنها فقط در 42% از مواقع موفق به انجام این کار می‌ شوند. وقتی که از کاربران خواسته شد که در رابطه با "سهولت کلی استفاده از وب سایت" نظر خود را اعلام کنند، آنها در مقیاس 7-1 (7 یعنی بهترین) امتیاز 4.9، یعنی کمی بهتر از رتبه بندی معمول را به این وب سایت ‌ها دادند. این نتیجه اهمیت این موضوع را نشان می‌ دهد که چرا صرف پرسیدن از افراد مبنی بر اینکه وب سایت شما را دوست دارند یا خیر کافی نیست. افراد معمولاً تمایل دارند که ادب به خرج دهند و حتی وقتی که سایت غیر قابل استفاده است امتیاز بالایی به آن می ‌دهند. می‌توانید از این آمار به عنوان مبنای اندازه‌ گیری و مقایسه کاربردی بودن در تحقیقات خود استفاده کنید. - هر وب سایت به طور متوسط 11 فاجعه کاربردی بودن دارد (عناصر طراحی که اجازه تکمیل کار را به کاربر نمی ‌دهند) - کاربران به طور متوسط تنها قادر به اتمام 42% از کارهای محول شده به آنها هستند. - میانگین رتبه بندی ذهنی کاربران برای وب سایت‌ها در مقیاس 7-1، 4.9 است. اگر در طراحی سایت خود از روش‌های منظم مهندسی کاربردی بودن پیروی نکرده اید، امتیاز شما احتمالاً شبیه امتیازات فهرست بالا خواهد بود، شاید هم بدتر! مشکلات کاربردی بودن وب سایت معمولاً مربوط به یکی از دو گروه زیر است: - کاربردی بودن در سطح وب سایت: صفحه اصلی، معماری اطلاعات، بازدید از صفحات مختلف وب سایت، جستجو، راهکار های لینک دادن، طراحی متمرکز بر درون در مقایسه با طراحی متمرکز بر بیرون، سبک کلی نوشتار، قالب‌ های صفحه، ساختار،استاندارد های طراحی سایت، زبان گرافیکی و آیکون‌ هایی که به صورت متداول استفاده می‌ شوند - کاربردی بودن در سطح صفحه: مشکلات مخصوص هر صفحه، مفهوم بودن عناوین، لینک ‌ها و توضیحات آنها، مفهوم بودن و کاربردی بودن فرم ‌ها و پیغام‌ های خطا، درج کردن یا صرف‌ نظر از اطلاعات به خصوص، آیکون ‌ها و گرافیک انفرادی یک آزمایش کاربردی بودن با 5 کاربر عموماً 80% از مشکلات کاربردی بودن در سطح سایت، و همچنین نصف مشکلات کاربردی بودن در سطح صفحه (آنهایی که کاربر از آنها بازدید می ‌کند) را به ما نشان می ‌دهد. دلیل میزان کمتر دامنه آزمایش در سطح صفحه این است که کاربران مختلف از صفحات مختلف بازدید می ‌کنند بنابراین "کمتر" از پنج کاربر (که 80% مشکلات را در طراحی تشخیص می‌ دهند) از بیشتر صفحات بازدید می ‌کنند و در نتیجه میزان تشخیص مشکلات در سطح صفحه کمتر از 80% می ‌شود. تخمین من از مشکلات کاربردی بودن در سطح صفحه این است که یک آزمایش با دو کاربر قادر است معمولاً نیمی از مشکلات کاربردی بودن در طراحی را پیدا کند. البته در آزمایش کاربردی بودن یک وب‌ سایت بزرگ، بیشتر صفحات توسط هیچ کاربری مورد بازدید قرار نخواهد گرفت. بنابراین هدف اصلی آزمایش وب سایت باید پیدا کردن مشکلات در سطح سایت باشد. البته واضح است که حواستان باید به مشکلات در سطح صفحه نیز باشد تا مشکلات صفحاتی که کاربران از آنها بازدید به‌عمل آورده اند حل شود. مهم ‌ترین نتیجه‌ای که می‌توان از پیدا کردن مشکلات کاربردی بودن در سطح صفحه گرفت این است که می‌ توانید به درک بهتری از میزان مشکلات موجود در صفحات وب سایتتان دست پیدا کنید. همچنین می ‌توانید از مجموعه ‌ای از مشکلات مشاهده شده، به عنوان نقطه شروعی برای تهیه فهرستی از "مشکلات معمول ولی پنهانی در طراحی در سطح صفحه" استفاده کنید و برای طراحی صفحات در آینده توجه ویژه ‌ای به آنها داشته باشید. این امکان وجود دارد که برای صفحاتی که برایتان مهم‌ تر هستند از آزمایشات کاربری تخصصی استفاده کنید تا میزان پوشش مشکلات کاربردی بودن در سطح صفحه را افزایش دهید. به عنوان مثال بهتر است صفحات ثبت‌ نام و صفحاتی که کاربران واقعاً در آن محصولات شما را خریداری می ‌کنند یا نرم‌افزار دانلود می ‌کنند را مورد آزمایش قرار دهید. این آزمایش به شما این امکان را می ‌دهد که تعداد کاربرانی را که می‌ توانند روند خرید را به پایان برسانند به میزان قابل‌ توجهی افزایش دهید. برای افزایش کاربردی بودن در سطح صفحه برای صفحات دیگر وب سایت خود، باید از روش‌ های دیگری همچون ارزیابی اکتشافی استفاده کنید و نویسندگان محتوا را در رابطه با اصول کاربردی بودن وب سایت آموزش دهید. یکی از راه ‌های خوب برای افزایش آگاهی نویسندگان صفحات از کاربردی بودن وب سایت این است که از آنها دعوت کنید تا از نزدیک شاهد چند آزمایش کاربری باشند. حتی وقتی که صفحه ‌ای که توسط شخص دیگری طراحی شده است مورد آزمایش قرار می ‌گیرد تنها با مشاهده یک یا دو آزمایش می‌توان اطلاعات زیادی درباره چگونگی تعامل کاربر با صفحات وب سایت به دست آورد. نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارن وب تجربه کنید .
  26. پس از دوره موفق آموزش دیجیتال مارکتینگ و استقبال خوب شما همراه عزیز، تصمیم گرفتم دوره ایمیل مارکتینگ و آموزش ایمیل مارکتینگکه یکی از مهم ترین دوره ها بعد از دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید را شروع کنم. در ادامه همراه با آی تی من باشید. ادامه را در اینجا بخوانید : بازاریابی ایمیلی منبع : آی تی من - آی تی - ای تی - هک تلگرام - هک اینستاگرام - دیجیتال مارکتینگ - آموزش دیجیتال مارکتینگ - سروش یا تلگرام - خرید شارژ - خرید گیفت کارت - تکنولوژی - فناوری - جلال - ترابی
  27. 1- تهیه گزارش روزانه نقشه برداری 2- تحویل لیست ایستگاههای مختصاتی مسیر این لیست می بایست از طرف مشاور یا کارفرما بصورت کتبی ابلاغ شده باشد بازدید میدانی از مسیر و پیدا کردن ایستگاههای موجود احیای کپه گذاری بهترین حالت کپه گذاری به فاصله 1.30 متر از بنچ مارک باشد و کوپه در جهتی نباشد که حتی المقدور مانع دید ناظر از ایستگاه قبل و بعد و سمت مسیر باشد بهترین حالت کوپه گذاری این است که مقداری گچ به صورت دوغاب روی آن ریخته شود بدین نحو از فاصله دور قابل تشخیص است و در سرعت کار جهت استقرار مناسب فری استیشن دوربین بسیار مناسب است. 3- پیمایش مسیر و کنترل ایستگاهها و اعلام نتایج در زمان کمتر یک ماه از تحویل زمین به پیمانکار: حتی زمانی که شما به صورت پیمانکاری و موقت هم قصد عملیاتی دارید پیمایش جهت کنترل باید انجام گیرد حتی اگر ایستگاه ها با جی پی اس سه فرکانسه ایجاد شده باشد البته پیمایش با قرائت طول و زاویه در ابتدا ضروری نیست با استقرار دوربین روی ایستگاه دوم و بدست آوردن فاصله تا ایستگاه اول و چک نمودن با مختصات موجود پس از اطمینان توجیه دوربین و قرائت ایستگاه سوم بعنوان نقطه مجهوکوهی صورت صحیح بودن ادامه این روند و هر جا به اختلاف برخورد کردید باید دوربین روی ایستگاه بعد از ایستگاه مورد دار استقرار و به ایستگاه بعدی بسته و توجیه شود و ایستگاه مورد دار وهمچنین ایستگاه قبل از آن خوانده شود وپس از حصول اطمینان اصلاح گردد و مراتب به مشاور گزارش گردد. گاهی اوقات ممکن است توپوگرافی مسیر براساس ایستگاه اشتباه انجام شده باشد که نیاز به برداشت مجدد و اصلاح توپوگرافی ،پروفیل طولی و مقاطع عرضی از طرف مشاور و ابلاغ کتبی مجدد می باشد. 4- مطالعه اسناد مناقصه ، بررسی نقشه های تیپ بخصوص مقطع تیپ و بررسی نقشه های مسیر شامل پلان ، پروفیل طولی و عرضی با دقت هر چه تمام: ترسیم پلان در سیویل تری دی به همراه پروفیل طولی باعث می گردد علاوه بر آشنا شدن با تمام جهات پلان و پروفیل جهت اقدامات بعدی نظیر خروجی گرفتن از پلان و پروفیل به سادگی امکان پذیر گردد.بررسی پلان شامل تمام ابعاد و اندازه ها از قبیل عرض چپ و راست جاده ،پارکینگ ها ، دوربرگردانها ، شروع و پایان کند روها، شعاع قوسها ، نوع قوسها و… بررسی پروفیل طولی از جمله شیب های طولی ، قوسهای قائم و… بررسی پروفیل عرضی از قبیل عرض جاده در دوطرف ، شیب عرضی یا دور در موقعیت نرمال (مسیر مستقیم) و قوسهای افق ، در مقاطع خاکبرداری شیب ترانشه ها، کف برمها(عرض پله های ایجاد شده در ترانشه) ، ارتفاع برم ها، ابعاد و اندازه های قنو یا کانیوو شیب رو سازی به سمت قنو ، عرض تمام شده از آکس یا محور جاده تا شروع شیب ترانشه. در خاکریزی ها بررسی شیب شیروانی ، با توجه به نقشه تیپ یا اسناد مناقصه در ارتفاع خاکریزهای به ارتفاع 3 متر و بیشتر از 3 متر تغییر شیب شیروانی و اضافه عرض شانه جهت نصب گارد ریل ممکن است اتفاق افتد. 5- حفاظت از ایستگاهها و انتقال ایستگاههای کمکی در حد لازم: انتقال مختصات ایستگاههایی که در مسیر جاده و یا در معرض تخریب قرار دارند با ایجاد ایستگاه جدید و مناسب 6- پیاده نمودن نقشه های جانمایی کارگاه و برداشت وضع موجود مثل کانکس و ساختمان و … 7- برداشت زمین طبیعی محل معدن قرضه خاک: بسته به نیاز به صورت دوره ای پس از هر مرحله خاکبرداری از قرضه برداشت ثانویه جهت برآورد حجم عملیات صورت می گیرد. 8- برداشت زمین طبیعی محل معدن سنگ شکن چه مصالح رودخانه ای و چه مصالح کوهی 9- شروع به برداشت توپوگرافی مسیر بر اساس پیکه های مسیر: پیکه به معنی میخ است و منظور از پیکه تاژ مسیر میخ کوبی در محور مسیر است این میخ کوبی بر اساس کیلومترهای رند طبق فواصل مشخص نوع زمین ، دشت ،تپه،کوهستان، شروع و پایان قوسهای افقی مسیر و عوارض در آکس مسیر انجام می شود. برای هر پیکه یک مقطع عرضی یا سکشن و یا پروفیل عرضی بر اساس برداشت عمود بر محور مسیر آن پیکه انجام می شود. معمولا پس از توپوگرافی با مقیاس ۱/۲۰۰۰ و ایجاد پلان و پروفیلهای مسیر و برآورد حجم اولیه جهت تعیین حجم دقیق و همچنین ترسیم پروفیلهای مجدد مسیر بر اساس پروفیل طولی اولیه که از توپو با مقیاس ۱/۲۰۰۰ انجام شده عوارض در آکس مسیر مشخص می شود آنگاه بر اساس آن عارضه ها و همچنین حرکت مهندس نقشه بردار روی مسیر در آکس یا محور مسیر برای دشت و تپه ماهور به فواصل ۵۰ متر ، کوهستان ۲۵ متر , درون قوسهای مسیر بسته به شعاع قوس از ۲۵ تا ۱۰ متر و علاوه برآن سر هر عارضه یک میخ چوبی کوبیده میشود(نکته: میخ کوبی با فواصل متوالی که انجام می شود اگر میخی سر عارضه کوبیده شود تاثیری در فواصل روند ندارد و آن فواصل به قوت خود باقی است ) روی میخ شماره پیکه و کیلومتر یادداشت می شود و عمود بر امتداد مسیر روی هرمیخ به طرف جوانب عوارض عرضی با مقیاس ۱/۵۰۰ برداشت می گردد و از این اطلاعات مقاطع عرضی دقیق و پروفیل طولی جدید ترسیم شده و حجم دقیق تری از عملیات خاکی (خاکبرداری و خاکریزی) بدست می آید و این حجم پس از مطابقت با مقاطع ابلاغی از سوی کارفرما به پیمانکار ابلاغ می گردد. بنابراین نقشه بردار اجرایی پیمانکار بایست این مقاطع را چک نماید و در صورت مغایرت مقاطع ، در برداشت مشترک با مهندس ناظر مغایرت ها طی نامه به مشاور و کارفرما جهت اصلاح تسلیم می گردد. 10- برداشت محل آبروهای مسیر جهت ترسیم نقشه های آبرو و همچنین برداشت موانع مسیر: از جمله دکل های فشار قوی ، تیر برقها حد و حدود اراضی کشاورزی و مستثنیات ، تهیه پلان و تراز ارتفاعی خطوط آب ، گاز،نفت، مخابرات، جوی آب کشاورزی، راههای دسترسی آسفالته و خاکی محل دیوارهای حایل ، روگذرها و زیرگذرها و…
  28. ۱- تسلط و اشراف علمی و اطلاعاتی ،کسی می‌تواند به نظارت ساختمان ها بپردازد که به لحاظ دانش و شناخت پیچ و خم‌ها و زیر و بم کارها، از متولیان و متصدیان امر برتر باشد. لذا نمی‌توان فرد تازه‌کار و ناآشنای به امور را به عنوان ناظر منصوب کرد. ۲- تسلط به قوانین،مقررات، آیین‌نامه‌ها، شرح وظایف ها : علاوه بر داشتن دانش علمی و شناخت تجربی کار، آگاهی کامل از قوانین و مقررات و آخرین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و تسلط کامل به شرح وظایف برای عملیاتی شدن یک ناظر موفق، الزامی است. زیرا اگر ناظر نداند آن چه در صحنه‌ی عمل اتفاق افتاده یا نیفتاده، در شرح وظایف مخاطب خود هست یا نیست، نمی‌تواند له یا علیه وی مطلبی را بیان کند یا گزارشی بنویسد. ۳- شجاعت و صراحت بیان: از دیگر ویژگی‌های یک ناظر موفق تبحر علمی و دانش تجربی و تسلط کامل بر قوانین و مقررات، از شروط لازم برای کار نظارت است. اما اگر ناظر از شجاعت کافی برخوردار نباشد، در عمل نمی‌تواند مشکلاتی را که دیده است به زبان بیاورد و از متصدیان امور مطالبه کند. نظارت به یک روحیه‌ی چالش‌برانگیز و قاطع نیاز دارد. محافظه‌کاری و گیر افتادن در دام رودربایستی‌ها و به عبارت عامیانه آهسته رفتن و آهسته آمدن از ترس شاخ گربه‌ها، بزرگترین آفت نظارت است که عملاً جز نام و عنوانی از شغل نظارت باقی نخواهد گذاشت و جایگاه ناظر را به بی‌خاصیت‌ترین شکل ممکن تنزل خواهد داد. ۴- استقلال رأی : ناظر می‌بایست فرای ارتباطات و رفاقت‌ها و به دور از در نظر گرفتن مصالح صنفی، حزبی، همشهری‌گری و ارتباطات سازمانی، رأی و نظرش را به قصد صحیح ساختن ساختمان و اجرای درست مقررات ملی ساختمان اعلام نماید. طبیعی است، ناظری که به انتخاب مالک (بر اثر شناخت قبلی یا معرفی افراد) به نظارت ساختمانی مشغول شود،این ارتباطات را در نتیجه‌ی نظارتهای خود به منظور بقای در پست نظارت و پرهیز از اتهام نمک‌ناشناسی، لحاظ خواهد کرد. ۵- پاک‌دستی و پاک‌دامنی: ناظر، به جهت اقتداری که دارد و نتایجی که از ارسال گزارش‌هایش پدیدار خواهد شد، در معرض انواع پیشنهادهای اغوا کننده است. همان گونه که پیش‌تر اشاره شد، شجاعت یکی از ویژگی‌های نظارت است که مسدود کننده‌ی تهدید است و پاک‌دستی سپری در برابر تطمیع خواهد بود. ۶- داشتن نگاه انتقادی و ایده‌آل‌گرا: ناظر، اصولاً باید به پدیده‌های پیرامون خود نگاهی انتقادی و ایده‌آل‌گرایانه داشته باشد. فردی که با هر شرایطی سازگار است و به هر چیزی قانع است و انگیزه‌ای برای اصلاح ساختمان و اهتمامی به بهبود وضعیت مورد تحت نظارت خود ندارد، به هیچ عنوان برای کار نظارت مناسب نیست. ناظر می‌بایست همواره از نگاه مشتری و مصرف‌کننده واقعی ملک ساختمانها را مورد نظارت قرار دهد و به اصطلاح «مو را از ماست بیرون بکشد». اگر ناظر تصویری از حالت مطلوب و شرایط ایده‌آل در ذهن خود نداشته باشد، کثرت امور درست و منطبق بر قوانین، چشم او را پُر می‌کند و از بیرون کشیدن آن اندک امور ناصواب و خلاف قانون بازمی‌ماند. حال آن که وظیفه‌ی ناظر تعریف و تمجید از نیمه‌ی پر لیوان نیست، بل‌که پرداختن به چیستی و چرایی نیمه‌ی خالی لیوانی است که قرار است به دست مصرف‌کننده واقعی برسد. حتی اگر نسبت این دو نیمه ۹۰ به ۱۰ باشد، از مصرف‌کننده پول ۱۰۰ واحد را گرفته‌اند و نمی‌توان از همان ۱۰ واحد کمبود نیز چشم‌پوشی کرد. ۷- جزءنگری و نکته‌سنجی: حرفه‌ی نظارت سراسر نکته سنجی و جزءنگری است. در نظارت می‌بایست به جزئیات توجه کرد. از پر کردن چک لیست‌ ها گرفته تا چک کردن بند به بند شرح وظایف و بررسی محیط کار و تصویربرداری از زوایای مختلف محیط و بخش‌های گوناگون و زیر و رو کردن اقلام و تجهیزات و پرسیدن سؤالات متعدد و متنوع از متصدیان امور. ۸- داشتن مهارت گزارش‌نویسی : نتیجه و خروجی کار یک ناظر، غالباً در گزارش ها ظهور و بروز می‌نماید و ناظری که توانایی نگارش گزارش نداشته باشد و نتواند دیده‌ها یش را به درستی در قالب کلمات جاری نماید، مثل کودکی است که فقط با جیغ و فریاد می‌تواند خطر را هشدار دهد، اما نمی‌تواند دقیقاً بگوید چه اتفاقی افتاده یا خواهد افتاد. لذا گماردن برخی افراد ناتوان در امر نگارش و همچنین با توجه به پیشرفت علم و فناوری، ناتوان در استفاده از رایانه و تایپ گزارش، به امر خطیر نظارت، ابتر گذاشتن و بی‌خاصیت کردن فرایند نظارت است. از جمله مهارت‌های گزارش‌نویسی، مستندنویسی است. یعنی اسنادها و ارجاعات اخبار به درستی و روشنی بیان شده باشد و از مرجع ضمیرهای مبهم و نامعلوم که اعتبار گزارش را مخدوش می‌کند، پرهیز شود. ۹- ادب و متانت: همه‌ی خصایصی که در بالا ذکرش گذشت می‌بایست در قالبی متین و مؤدبانه ارائه گردد تا ضمن حفظ حقوق و حرمت مخاطبان، حریم نظارت استوار و باصلابت باقی بماند و بهانه‌ای به دست متخلفان داده نشود. چه بسیار دیده شده است که متخلفان و آب زیرکاهان با حاشیه‌سازی و جنجال‌سازی از حضور ناظر در محل ساخت و ساز ، اصل موضوع تخلف را به حاشیه برده‌اند و از جایگاه متهم به خواستگاه شاکی نشسته‌اند تا دست پیش را بگیرند که پس نیفتند. لذا ادب و متانت ناظران می‌بایست دو برابر دیگران باشد تا برای مخاطبان این تصور اشتباه پیش نیاید که ناظر به واسطه‌ی جایگاهش، خودش را گرفته است و از موضع بالا به پایین صحبت می‌کند. در تمامی جملات می‌بایست عدم انطباق کارهای صورت گرفته با مقررات ملی ساختمان اعلام کرد که اولاً اثبات شود نظر گفته شده بر اساس رأی و سلیقه‌ی شخصی نیست و ثانیاً آن چه بیان می‌شود از سر وظیفه و از زبان قانون است نه از زبان من ناظر. ۱۰- صبر و حوصله: امر نظارت بی‌شباهت به کار قضاوت نیست. نه از سلام و علیک گرم یک نفر می‌بایست زیاده از حد در خصوص وی خوش‌بین شد و نه از تحویل نگرفتن فردی دیگر درباره‌ی او گمان بد اندیشید. برای دستیابی به کنه و غایت امور باید صبر و حوصله به خرج داد و به جای پرداختن به اخلاق مالکان به کارهای انجام شده و مقایسه با مقررات موجود پرداخت ۱۱- حمایت مقام مافوق: آخرین و مهم‌ترین رمز موفقیت یک ناظر، حمایت مقامات مافوق از ناظران است. (سازمان نظام مهندسی )، زیرا ناظر، افسری است که در خط مقدم می‌جنگد؛ اگر جایی با بی‌اعتنایی یا پرخاشگری و تندخویی مواجه شد و خاطیان اخطار نگیرند و مجازات نشوند، حنای این ناظر دیگر رنگی ندارد. اگر با ارسال گزارش‌های تخلفات یک متصدی یا مجری امر، با متخلفان برخورد نشود و به عبارت دیگر، پشت جبهه از خط مقدم حمایت نکند، تیغ این ناظر نیز دیگر برنده نیست. در این گونه مواقع باید فاتحه‌ی ناظر و نظارت را خواند.
  1. نمایش فعالیت های بیشتر